CADDY 1.9 TDI 75KM jak zwiekszyc moc??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

TTter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 25, 2010 20:56
Lokalizacja: opole

CADDY 1.9 TDI 75KM jak zwiekszyc moc??

Post autor: TTter » ndz lut 07, 2010 21:37

Witam
Mam mozliwosc kupna VW Caddy z 2007 roku z 1.9 tdi 75KM. Sprzedajacy twierdzi ze jest to ten sam silnik co w 1.9 TDI 105 KM tylko jest inne oprogramowanie a caly osprzet jest taki sam,,,,,,Ze wystarczy wgrac to oprogramowanie i bedzie 105KM
Co o tym sadzicie?? Moze ktos z Was juz sie z tym spotkał i wie jak to ugryźć......
Prosze o jakąs pomoc i jakies wskazówki w tym temacie
Pozdrawiam Piotr z Opola



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz lut 07, 2010 22:16

napewno nie jestb to ten sam silnik ale program pomoze. Uderzaj na forum mastersa tam ci odpowie sam guru na ten temat bo silnik jest mu znany.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
MAPI
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 46
Rejestracja: sob cze 21, 2008 17:31
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: MAPI » ndz lut 07, 2010 23:57

da sie zwiększyć moc programem na 100 HP i +/- 50Nm


Soft-tuning Kłodzko
HAMOWNIA[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wsbqRPyUNgE[/youtube]

TTter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 25, 2010 20:56
Lokalizacja: opole

Post autor: TTter » pn lut 08, 2010 00:05

ale czy to juz jest chip czy tylko wgranie tego oprogramowania co jest w standardzie w 105KM??
Ostatnio zmieniony pn lut 08, 2010 00:05 przez TTter, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pn lut 08, 2010 00:09

TTter pisze:ale czy to juz jest chip czy tylko wgranie tego oprogramowania co jest w standardzie w 105KM??
Na jedno wychodzi bo chip to tez program , tyle ze chip bedzie miał lepszy przebieg momentu np.....



TTter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 25, 2010 20:56
Lokalizacja: opole

Post autor: TTter » pn lut 08, 2010 01:15

Rozumiem ze chip to tez program
Ale chodzi mi o to czy jest to silnik 75KM (z innym oprogramowaniem - tzw wykastrowany = 105KM ) bo jesli tak to wgrywam to oprogramowanie a potem chipuje do np 130KM .....
A jesli 75KM + chip to daje max 100KM bez wiekszej ingerencji
Wiec ktore z tych rozwiązan jest dla mnie mozliwe??



Zoltar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw sie 30, 2007 00:39
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Zoltar » pn lut 08, 2010 01:49

Nie ma czegoś takiego jak wgrywanie programów od innych wersji, modyfikuje się Twój seryjny program do takich wartości jakie Cie interesują, i do jakich pozwala Twój silnik


http://www.soft-car.pl
http://www.chiptuning-gdansk.pl
http://www.dpf.gda.pl Usuwanie filtrów DPF Gdańsk

- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Hamownia Dynomet

TTter
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn sty 25, 2010 20:56
Lokalizacja: opole

Post autor: TTter » pn lut 08, 2010 10:52

W takim razie ile moge uzyskac KM poprzez wgranie nowego oprogramowania - Chipa :D
CZy warto brac z takim silnikiem czy szukac seryjnego 105KM i potem chipowac??
Bo nie ukrywam ze dosc atrakcyjna cena za tego caddyka....



Awatar użytkownika
Castillo
Beatmeister
Beatmeister
Posty: 343
Rejestracja: pt sty 30, 2009 15:19
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: Castillo » pn lut 08, 2010 19:30

Ja wielkim znawcą nie jestem, ale mogę dać ci małą poradę :) Jeśli seria jest 75 km to bezpiecznie zrobisz 20 km na chipie czyli wyjdzie 95 km razem. Oczywiście jak powiesz tunerowi że chcesz więcej to może nawet 105 wyciągnie, ale to na twoje ryzyko, zawsze możesz jeszcze założyć większe wtryski (około 1400 zł +20 km więcej) albo większe turbo + intercooler. Tylko pamiętaj, że skoro twoje auto fabrycznie zostało przygotowane na 75 km to wszystkie podzespoły będą się szybciej zużywać zwłaszcza sprzęgło, które twoje wymarzone 130 km na pewno nie wytrzyma :D Tylko po co taka moc w Caddy skoro to auto do pracy / transportu :)



Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pn lut 08, 2010 21:36

castillo20 pisze:po co taka moc w Caddy skoro to auto do pracy / transportu
zawsze można szybciej i sprawniej pracować :helm:

na większą moc jakaś turbinka wydajniejsza i pompo-wtryski jedno jest pwne trzeba mu dobrego programu=dobrego tunera :bigok:



darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » pn lut 08, 2010 22:05

Ciężko znaleźć jakiekolwiek informacje na temat tego silnika.
Ciśnienie doładowania jest sztwyno na poziomie 0.9b (patrząc w mapy), myślę że nic mniejszego jak VNT15 tam nie siedzi.
Jeśli chodzi o sprzęgło, to myślę,że ze względu na przeznaczenia auta nie jest zamontowany jakiś lichy dwumas.
Jeżeli pompki nie są mniej wydajne jak w PD 105 to wydaje mi się,że potencjał silnika jest dużo większy jak 250nm i 100KM.


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » wt lut 09, 2010 02:31

castillo20 pisze:Jeśli seria jest 75 km to bezpiecznie zrobisz 20 km na chipie czyli wyjdzie 95 km razem.
A może z tym silnikiem jest tak samo, jak z TSI w mk5? Wersja 140 KM nie odbiega niczym od typowej GT o mocy 170 km w serii i oba pięknie się kręcą na 200 KM z groszem zarówno ten 140 KM i 170 KM. Mamy w klubie mk5 ze dwie takie sztuki właśnie - czyli 140-tka (skastrowana programowo 170-tka) podkręcona samym programem na 204 KM.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt lut 09, 2010 13:48

W caddym robilem ostatnio motor BSU 70KM. Turbina ta sama co w BLS (105KM) ten sam walek i pompki. Roznia sie sprzegłem i kolem zamachowym.

Jesli to taki motor to wypuscilem na 12x KM niestety kastrowalem troche moment. Auto jezdzi we flocie jako probne i ma nic sie nie wysrac...a wiadomo jak jezdzi sie sluzbowkami.

Aha wyposazone w DPF ale naprawde fajna motorownia.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 13:59 przez rob555, łącznie zmieniany 2 razy.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr lut 10, 2010 01:08

Według Etki jest tak jak pisze Rob turbo to samo , pompki te same , a zamach wydaje się
być jednomas . Także można śmiało kręcic >100 KM . Jakby co to zapraszam :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości