fajna alternatywa przeróbka samego 5 biegu a założenie całej GGU tym bardziej_mumin_ pisze:A jeśli chodzi o skrzynię i latanie po autostradzie , to najtaniej będzie Ci założyć
sam 5 bieg ze skrzyni GGU albo EWT wtedy będziesz miał długą piątkę i efekt
prawie taki jak na skrzyni 6 .
TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
rozlatuje sie po 80 tysiącach w tunigowanym aucie a w seryjnym po 100typsikuta19 pisze:nie dodałeś kolego największego minusa ze mamy dwumase i przy większych modach może i sprzęgło wytrzyma te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
mój brat ma na dwumasie ASZ 470nm i nic sie nie dzieje a ma przebieg ok 120tsiecy km...
wiec twoja teoria nie jest do końca prawdziwa znajmy pracuje teraz w aso skody i trafiła do nich oktavia 90ps juz na kole dwumasowym z przebiegiem 50ty 9 letnie auto a dwumas stukał na wolnych obrotach juz , bo pan emeryt jeździł do1500rpm
krzys-jeruzal pisze:rozlatuje sie po 80 tysiącach w tunigowanym aucie a w seryjnym po 100typsikuta19 pisze:nie dodałeś kolego największego minusa ze mamy dwumase i przy większych modach może i sprzęgło wytrzyma te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
mój brat ma na dwumasie ASZ 470nm i nic sie nie dzieje a ma przebieg ok 120tsiecy km...
wiec twoja teoria nie jest do końca prawdziwa znajmy pracuje teraz w aso skody i trafiła do nich oktavia 90ps juz na kole dwumasowym z przebiegiem 50ty 9 letnie auto a dwumas stukał na wolnych obrotach juz , bo pan emeryt jeździł do1500rpm
brat sprzedaje w sklepie bardzo dobrze się im sprzedają zestawy dwumasy
wiadomo ze sie trafiają egzemplarze w których dłużej nie ma problemu zresztą nie mówię o aucie Twoje brata które ma 120 tys i które zapewne kopił sam w salonie tylko o kupionych od handlarzy starsze auta z przebiegiem niby 200tys jak wszystkie sprowadzone (chyba ze się ktoś wyrwie i cofnie więcej np 150 tys)
tak ze zestawy dwumasy idą jak sierze bułeczki (na dodatek są marnej jakości i one rozlatują się bardzo szybko i tak reklamują i to zestawy sachs)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642
Wracajac co tej skrzyni to mysle tez ze nie ma sensu zamieniac na 6. Lepiej podmienic w tej 5 graty zeby podniesc nieco przelozenie oraz wstawic wieksze kola na os. W piatkach mamy ten fart ze wymieniamy dwumas na jednomas za smieszne pieniadze. Jedynie moze tylko to ze mniej niutkow wytrzyma ale to trzeba ostro modzic silnik zeby puscil dobry zestaw sprzegla.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
dokładnie takwesol pisze:Wracajac co tej skrzyni to mysle tez ze nie ma sensu zamieniac na 6. Lepiej podmienic w tej 5 graty zeby podniesc nieco przelozenie oraz wstawic wieksze kola na os. W piatkach mamy ten fart ze wymieniamy dwumas na jednomas za smieszne pieniadze. Jedynie moze tylko to ze mniej niutkow wytrzyma ale to trzeba ostro modzic silnik zeby puscil dobry zestaw sprzegla.
za 6 biegowa trzeba słono zapłacić dlatego zestaw dwumas sprzęgło półośki rozrusznik
a tak kupujemy np skrzynie ggu 5 biegów zostaje nam wszystko od starej skrzyni tj rozrusznik sprzęgło półośki na kolach 17 można grzać 250 na tej skrzyni (tylko gdzie w naszej Polsce???i po co?) ale spokojnie 160-180 na dozo niższych rpm
dla mnie skrzynia 6 to tylko niepotrzebny bajer
powiem więcej ojciec ma a6 2,5tdi v6 quattro skrzynia 6 i powiem ze 1 bieg to jest jak z dup..
rusza się z 2 bo jedynka jest taka wolna ze ewentualnie do ruszania pod duża gore
pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642
Ja u siebie widuje ajk ktos A6 targa lawete z autam na niej wiec mozliwe ze ta jedynka tez taka mocna jest z racji ze nie zawsze sie jezdzi na pusto autami osobowymi.
Zreszta trzeba zerknac w przelozeni aposzczegolnych begow bo moze tak byc ze pierwsze 3 czy 4 biegi sa bardzo pogobne miedzy skrzyniami a np ostatnie dw sa juz rozniace sie znacznie. Jest taka stronka niemiecka o skrzyniach ale do opla i poza rysunkami, rozpiskami gdzie stosowane byly, oznaczen itp to jest tez opisane jakie przelozenia maja te skrzynie i ich poszczegolne biegi. Jako ciekawostke podam ze jest wiele skrzyn w oplu 6-tek ktore maja krótsze przelozenia na ostatnim biegu jak pieciobiegowe. Poza tym wszystkim np opel na jeszcze skrzynie oznaczone jako ktoutkie i dlugie momo ze to te same skrzynie np F18 CR i F18WR. Widomo ze dlugie to do diesli ale krotkie to tak w 50% wystepowaly w benzynach. Conieco w oplu sie orietuje dlatego takie przyklady podaje. Mysle ze vag tez ma skrzynie dlugie i krotkie i polecam zerknac czy faktycznie w kazdej 6 biegowej bedzie lepsze przelozenie jak w 5-biegowej.
Zreszta trzeba zerknac w przelozeni aposzczegolnych begow bo moze tak byc ze pierwsze 3 czy 4 biegi sa bardzo pogobne miedzy skrzyniami a np ostatnie dw sa juz rozniace sie znacznie. Jest taka stronka niemiecka o skrzyniach ale do opla i poza rysunkami, rozpiskami gdzie stosowane byly, oznaczen itp to jest tez opisane jakie przelozenia maja te skrzynie i ich poszczegolne biegi. Jako ciekawostke podam ze jest wiele skrzyn w oplu 6-tek ktore maja krótsze przelozenia na ostatnim biegu jak pieciobiegowe. Poza tym wszystkim np opel na jeszcze skrzynie oznaczone jako ktoutkie i dlugie momo ze to te same skrzynie np F18 CR i F18WR. Widomo ze dlugie to do diesli ale krotkie to tak w 50% wystepowaly w benzynach. Conieco w oplu sie orietuje dlatego takie przyklady podaje. Mysle ze vag tez ma skrzynie dlugie i krotkie i polecam zerknac czy faktycznie w kazdej 6 biegowej bedzie lepsze przelozenie jak w 5-biegowej.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wystarczy zajrzeć do tematu który podałem na pierwszej stronie - tam kolega opisuje przełożenia skrzyń ^ które można zainstalować i doskonale widać, że można sobie dobrać skrzynie krótką, średnią lub długą Do wyboru do koloruwesol pisze:Mysle ze vag tez ma skrzynie dlugie i krotkie i polecam zerknac czy faktycznie w kazdej 6 biegowej bedzie lepsze przelozenie jak w 5-biegowej.
Faktem jest, że "zabawa" jest droga i zakładając, że ktoś jeździ tylko po Polsce (brak autostrad i dróg ekspresowych )zupełnie nieopłacalna- faktycznie taniej założyć długą skrzynie 5..
[ Dodano: 11 Lut 2010 17:49 ]
A jeśli chodzi o dwu masowe koło zamachowe na które tak wszyscy narzekają- to powodów jego uszkodzenia jest co najmniej kilka, nieumiejętna jazda - butowanie na wysokim biegu przy niskich obrotach, - pseudo "sportowa" jazda.. źle wykonany chiptunning - czytaj gwałtowny strzał momentu obrotowego. A i złośliwość rzeczy martwych- jednemu posłuży 50 k km drugiemu 250 k km - takie życie.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
z tego co wiem, że na bolączki dwu-masowe zapodaje podwójną sprężynę centralną na docisku i wytrzymują te 500nm+a radzikowski przypadkiem nie przerabia dwumasu na jednomas?
Ostatnio zmieniony czw lut 11, 2010 22:48 przez yanosho, łącznie zmieniany 1 raz.
raczej nie przerabia. ja juz 2 lata latam na jego sprzegle i jest ok koszt przerobienia 800-1000 zł (tarcza, docisk, koło zamachowe)morfeusz86r pisze:a radzikowski przypadkiem nie przerabia dwumasu na jednomas?
[ Dodano: 11 Lut 2010 22:58 ]
z tego co wiem, że na bolączki dwu-masowe zapodaje podwójną sprężynę centralną na docisku i wytrzymują te 500nm+[/quote]
tego nie wiedzialem, to calkiem niezle wytrzymuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości