TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową
witam
mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w golfie 4 90km (plany na ok 130) z 97 lub 99r
czy skrzynia 5 i 6 są takie samie i czy nie będzie problemu z założeniem 6 do takiego silnika
dzięki za odpowiedź
mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w golfie 4 90km (plany na ok 130) z 97 lub 99r
czy skrzynia 5 i 6 są takie samie i czy nie będzie problemu z założeniem 6 do takiego silnika
dzięki za odpowiedź
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..
Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża
Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł
Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..
Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)
nie dodałeś kolego największego minusa ze mamy dwumase i przy większych modach może i sprzęgło wytrzyma te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)italiano_83 pisze:Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..
Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża
Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł
Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..
Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:01 przez psikuta19, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Źle mnie zrozumiałeś - przeczytałeś - sprzęgło 240mm - minimetrów - średnica.. jak zakładasz skrzynie 6 to sprzęgło trzeba założyć większe od AZS-ARL a tak owe przeniesie 350~400Nm .. A mało kto z 90 robi więcej jak 150km i 320-330 Nm.. bo to kosztapsikuta19 pisze:te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
Standardowego sprzęgła z 90-110 nie da się "ożenić" z skrzynią 6 .. Dlatego zabawa jest droższa bo dochodzi kompletne sprzęgło z dwu masowym kołem zamachowym od ARL_AZS
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:39 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.
aha czyli jak zazwyczaj jeżdżę Oława Wrocław no i 2 razy do roku Oława Kraków (Wisła) no i może też wylot na Poznań to sie nie opłaca pchać 6
a co do podnoszenia mocy do tych dajmy 115jak TU piszą powinno spaść spalanie ????
sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo a powiem że szybko(Katowice Wrocław min 140 w seicento )
ale to diesel on się rządzi swoimi prawami więc będę musiał zmienić styl jazdy
a co do podnoszenia mocy do tych dajmy 115jak TU piszą powinno spaść spalanie ????
sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo a powiem że szybko(Katowice Wrocław min 140 w seicento )
ale to diesel on się rządzi swoimi prawami więc będę musiał zmienić styl jazdy
musisz wolno jezdzić - zeby mało palił i tymbardziej nie pchaj sie w tuningi - bywają drogierolmik pisze:sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 19:55 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.
akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000 ale masz tam pełną profeske a wiem bo ciągnęliśmy u nich ciągnik to powiem ze efekty są odczuwalne i spalanie spadło o ok 15% a w tym masz 2 pomiary i wszystko ustalają z tobą więc wiesz można spróbować
były http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;
Wow to niezłe ceny ktoś ma za vp37 jak będziesz zainteresowany chipowaniemrolmik pisze:akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000
to się odezwij , tak samo profesjonalnie będziesz miał to zrobione a prawie
połowę taniej.
A jeśli chodzi o skrzynię i latanie po autostradzie , to najtaniej będzie Ci założyć
sam 5 bieg ze skrzyni GGU albo EWT wtedy będziesz miał długą piątkę i efekt
prawie taki jak na skrzyni 6 .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości