TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

TDI i zmiana skrzyni z 5 na 6 biegową

Post autor: rolmik » ndz lut 07, 2010 14:05

witam
mam pytanie odnośnie wymiany skrzyni w golfie 4 90km (plany na ok 130) z 97 lub 99r
czy skrzynia 5 i 6 są takie samie i czy nie będzie problemu z założeniem 6 do takiego silnika
dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 07, 2010 14:10

Pełny opis takiej modyfikacji
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111458


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » ndz lut 07, 2010 15:19

trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 07, 2010 15:48

trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..


Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..

Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża

Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście :chytry:
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł

Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..

Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » ndz lut 07, 2010 16:59

italiano_83 pisze:
trudne przedsięwzięcie w wykonaniu i mało opłacalne chyba, że nontoper będziesz śmigał autostradowymi prędkościami 160 km/h+ poza tym wymagana odpowiednio wysoka moc silnika do takiej skrzyni
Skoro w 115 PD jest skrzynia 6 to 1.9 Tdi 90 zrobione na 115-130( w zależności od modów) i spokojnie sobie z taką skrzynią poradzi.. Poza tym nie trzeba śmigać ponad 160km/h wystarczy 120-130km/h przy spokojnej jeździe i auto będzie się "toczyć" a spalanie powinno być teoretycznie mniejsze.. przy 2000 tyś moment Nm jest wystarczająco duży aby poradzić sobie z oporami..


Są dwa zasadnicze powody zamontowania takiej skrzyni -
1. Ktoś dużo jeździ i 6 na autostradzie zmniejszy spalanie i zwiększy szybkość poruszania się..
2. Ktoś ma modzone mocno auto i chce śmigać szybko a 6 umożliwi zmniejszenie obrotów silnika- obciążenie - co za tym idzie spalania..

Koszty:
Skrzynia od 900zł do jakiś innych absurdalnych cen z cyklu 3000zl bo i takie na allegro widziałem
półosie napędowe z 600-700zł
Rozrusznik ~ 250zł
Sprzęgło 240 mm + dwu masowe kolo zamachowe od 600 żł używka na allegro do 1600zł nowy komplet Sasch'a
łapa skrzyni ~` nie wiem ile $$$
Wspornik do wybieraka ~ też nie wiem ile $$$
śruby co by to poprzykręcać ~ nie wiem ile $$$
aha wysprzęglik hydrauliczny ..
+ robocizna choć jakiejś specjalnej różnicy nie będzie bo jak się zmienia sprzęgło to różnica będzie nieduża

Więc nie ma bata nawet po sprzedaniu gratów z auta rozrusznik 200zł- półosie napędowe z 500zł skrzynia 600żł i reszta gratów jakieś 1300-1500żł jak mamy szczęście :chytry:
Czyli od końcowej sumy odejmujemy te 1300-1500zł

Plusy
Mamy skrzynie 6
- możliwość osiągnięcia większych prędkości
- teoretycznie niższe spalanie
- Mamy mocniejsze sprzęgło z dużym zapasem bo 240mm przeniesie sporo momentu obrotowego ..

Minusy
Duży koszt początkowy .. trzeba wsio po kupować
- możliwe trudności z odsprzedanie starych części z auta( chodzi o dobrą cenę)
nie dodałeś kolego największego minusa ze mamy dwumase i przy większych modach może i sprzęgło wytrzyma te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:01 przez psikuta19, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz lut 07, 2010 17:34

psikuta19 pisze:te 240mm ale dwumasa nie bardzo (to się rozlatuje przy seryjnych mocach momentach a dopiero coś pomodzone)
Źle mnie zrozumiałeś - przeczytałeś - sprzęgło 240mm - minimetrów - średnica.. jak zakładasz skrzynie 6 to sprzęgło trzeba założyć większe od AZS-ARL a tak owe przeniesie 350~400Nm .. A mało kto z 90 robi więcej jak 150km i 320-330 Nm.. bo to koszta
Standardowego sprzęgła z 90-110 nie da się "ożenić" z skrzynią 6 .. Dlatego zabawa jest droższa bo dochodzi kompletne sprzęgło z dwu masowym kołem zamachowym od ARL_AZS
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 17:39 przez italiano_83, łącznie zmieniany 1 raz.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: rolmik » ndz lut 07, 2010 19:40

aha czyli jak zazwyczaj jeżdżę Oława Wrocław no i 2 razy do roku Oława Kraków (Wisła) no i może też wylot na Poznań to sie nie opłaca pchać 6
a co do podnoszenia mocy do tych dajmy 115jak TU piszą powinno spaść spalanie ????
sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo a powiem że szybko(Katowice Wrocław min 140 w seicento )
ale to diesel on się rządzi swoimi prawami więc będę musiał zmienić styl jazdy



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » ndz lut 07, 2010 19:54

rolmik pisze:sorki za takie pytania ale chce za dużo nie przepłacać na paliwo
musisz wolno jezdzić - zeby mało palił i tymbardziej nie pchaj sie w tuningi - bywają drogie
Ostatnio zmieniony ndz lut 07, 2010 19:55 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rolmik
naczelny rolnik
naczelny rolnik
Posty: 2637
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 11:35
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: rolmik » ndz lut 07, 2010 20:21

akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000 ale masz tam pełną profeske a wiem bo ciągnęliśmy u nich ciągnik to powiem ze efekty są odczuwalne i spalanie spadło o ok 15% a w tym masz 2 pomiary i wszystko ustalają z tobą więc wiesz można spróbować


były :D http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=303319" onclick="window.open(this.href);return false;
obecny http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=471027" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » pn lut 08, 2010 13:57

a co do oszczędności to za koszty tej operacji wkładania "6" masz w hu. wachy :bigok:



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » pn lut 08, 2010 14:39

rolmik pisze:akurat dzwoniłem i pytałem się tej firmy to cały program wirusowania to koszt ok 1600-2000
Wow to niezłe ceny ktoś ma za vp37 jak będziesz zainteresowany chipowaniem
to się odezwij , tak samo profesjonalnie będziesz miał to zrobione a prawie
połowę taniej.

A jeśli chodzi o skrzynię i latanie po autostradzie , to najtaniej będzie Ci założyć
sam 5 bieg ze skrzyni GGU albo EWT wtedy będziesz miał długą piątkę i efekt
prawie taki jak na skrzyni 6 .



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10578
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lut 08, 2010 14:44

to w 3City słyszałem że jest ptomocyja i np. do AFN-a wkladają czipsa za 600 zł



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » pn lut 08, 2010 15:10

mettenos pisze:to w 3City słyszałem że jest ptomocyja i np. do AFN-a wkladają czipsa za 600 zł
No jak za samo włożenie to drogo :D

A tak na poważnie za te 600 to pewno gotowiec z płytki z ebay, bo nie wierzę
że w cenie jest strojenie plus pomiary na hamowni.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn lut 08, 2010 17:29

W szczecinie w vtechu oststnio jakos grudzien-styczen byla promocja na okolo 700 zl za chipsa do VP z hamownia i pomiarami- program indywidualny.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości