jaki silnik tdi najlepszy do tuningu ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
jaki silnik tdi najlepszy do tuningu ??
witam Wszystkich...
Jako ze jestem tu nowy prosiłbym o wyrozumiałosć i nie łatanie mną dziur w asfalcie z jakiegokolwiek powodu..
więc do dzieła..
chodzi mi o porade a konkretnie chodzi mi o pomoc w wyborze silnika TDI chce kupić passata b6 tdi i tu moj
problem bo nie wiem który silnik wybrać 1,9 czy 2,0 tdi ?? a może b5 2,5 tdi
poczytałem sobie to forum troche ale nie znalazlem wystarczających informacji a wiekszosć tu forumowiczów
posługuje sie skrótami które mi nic nie mówią..
generalnie chce kupić Tdi z myslą o tuningu modyfikacji silnika bo obecnie jezdze bmw 328i które w standardzie
ma prawie 200 KM wiec nie wyobrazam sobie że sie przesiade na 130 czy 140 KM i bede z tego zadowolony, nie zmieniał
bym auta ale kryzys i te sprawy spowodowaly że musze sprzedać bmw i kupić coś tańszego w utrzymaniu padlo na WV
i tu moje pytanie który silnik jest najlepszy do modyfikacji i z którego można najwiecej wyciagnać ??
a jak sie ma sprawa z 2,5 tdi ?? doczytałem sie ze to jest jednostka która lubi się wysypać ?? kiedyś rozmawiałem
z mechanikiem i mi mowił że do jakiegoś tam roku te silniki 2,5 były nie udane a potem już coś poprawili i juz
bylo dobrze ?? ktoś to potwierdzi ??
dzieki za wyrozumialość i odpowiedź
Jako ze jestem tu nowy prosiłbym o wyrozumiałosć i nie łatanie mną dziur w asfalcie z jakiegokolwiek powodu..
więc do dzieła..
chodzi mi o porade a konkretnie chodzi mi o pomoc w wyborze silnika TDI chce kupić passata b6 tdi i tu moj
problem bo nie wiem który silnik wybrać 1,9 czy 2,0 tdi ?? a może b5 2,5 tdi
poczytałem sobie to forum troche ale nie znalazlem wystarczających informacji a wiekszosć tu forumowiczów
posługuje sie skrótami które mi nic nie mówią..
generalnie chce kupić Tdi z myslą o tuningu modyfikacji silnika bo obecnie jezdze bmw 328i które w standardzie
ma prawie 200 KM wiec nie wyobrazam sobie że sie przesiade na 130 czy 140 KM i bede z tego zadowolony, nie zmieniał
bym auta ale kryzys i te sprawy spowodowaly że musze sprzedać bmw i kupić coś tańszego w utrzymaniu padlo na WV
i tu moje pytanie który silnik jest najlepszy do modyfikacji i z którego można najwiecej wyciagnać ??
a jak sie ma sprawa z 2,5 tdi ?? doczytałem sie ze to jest jednostka która lubi się wysypać ?? kiedyś rozmawiałem
z mechanikiem i mi mowił że do jakiegoś tam roku te silniki 2,5 były nie udane a potem już coś poprawili i juz
bylo dobrze ?? ktoś to potwierdzi ??
dzieki za wyrozumialość i odpowiedź
Kup 1.9TDI
+ turbo ARL(lub hybryda)
+ chłodnica oleju
+ mocniejsze sprzęgło i koło jednomas.
Jak 2.0 to tylko 170KM, nie spotkałem się z poważniejszą awarią tego silnika - w jednym wypadku coś nie halo było z wtryskami...
Mam B6 z motorem BXE - ale ja sie kierowałem tylko i wyłącznie tym żeby auto:
- ekonomiczne
- wygodne
- mało awaryjne
Dlatego kupiłem 1.9
Zrobiłem tylko program na 147KM i jestem baaardzo zadowolony z tego samochodu(no może tylko w..a mnie problem z ręcznym jak są duże mrozy).
+ turbo ARL(lub hybryda)
+ chłodnica oleju
+ mocniejsze sprzęgło i koło jednomas.
Jak 2.0 to tylko 170KM, nie spotkałem się z poważniejszą awarią tego silnika - w jednym wypadku coś nie halo było z wtryskami...
Mam B6 z motorem BXE - ale ja sie kierowałem tylko i wyłącznie tym żeby auto:
- ekonomiczne
- wygodne
- mało awaryjne
Dlatego kupiłem 1.9
Zrobiłem tylko program na 147KM i jestem baaardzo zadowolony z tego samochodu(no może tylko w..a mnie problem z ręcznym jak są duże mrozy).
Bilverksted i Trondheim - http://bilhobbyverksted.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/
-
- Mały gagatek
- Posty: 141
- Rejestracja: wt lip 14, 2009 12:25
- Lokalizacja: Łęczyca
- Kontakt:
jeśli chodzi o silnik, to polecałbym 1.9 ARL 150KM, bez większego wysiłku można z niego wyciągnąć 200KM, ale niestety te silniczki nie występują w passacie, jeśli musi być pasek, to 1.9 AVF, AWX (130KM), ale tu żeby wyciągnąć ok.200 kucy, to trzeba niestety troche więcej włożyć
jest - Audi A3 S-line ASZ+ >>218KM 489Nm<<
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
był - Audi A4 Avant 1.9TDI AFN
był - mkIV GTI TDI ARL+ >>187KM 398Nm<<
był - mkIII 1Z+ >>130KM 313Nm<< od www.g-lab.pl
kup 2.0tdi 170ps potem jakiś program i bedzie szybszy niż ta bawarka
2,9vr6syncro viewtopic.php?f=88&t=301280" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Rallye viewtopic.php?f=87&t=396054" onclick="window.open(this.href);return false;
Szanuj-się.pl http://www.szanuj-sie.pl/forum/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Witam, ja osobiście nie miałem jeszcze do czynienia z silnikiem 2,0 TDI, ale słyszałem opinie, że znacznie lepsze i wytrzymalsze są 1,9TDI. Co do tych 200KM, to wiadomo BMW na pewno będzie szybsze, ale co do dynamiki na pewno w TDI będzie o wiele lepiej czuć przyspieszenie. Kolega w w audi A4-b6 z 130 po zrobieniu programu miał 179KM i to auto wyciągał 240 km/h to chyba nie jest zły wynik? Pozdrawiam.
Tomek
dzięki za odpowiedzi
mam nadal watpliwości bo nikt precyzyjnie nie opisal tu jakie modyfikacje trzeba zrobić żeby to hulało. z dieslami nie mam takiej praktyki jak z benzynowcami 13 lat naprawiałem auta bo byłem blacharzem samochodowym ale nigdy nie zdecydowałem sie na ropniaka bo nie przemawial do mnie no ale kontakt miałem wiem o co kaman i raczej dam sobie rade z tym. moje pytanie skierowałem do WAS ponieważ bardzo mało jest opisów wirusowania 2,0 tdi wszystko sie kręci wokół 1,9 tdi
2.0 jest na common railu a to juz jest dla mnie zagmatwane musze poczytać więcej o tym
co do prędkości maxymalnej to chyba nie zależy mi aż tak bardzo na niej poniewaz mieszkam w angli a tutaj nawet na super autostradach nie wolno jezdzić szybciej niż 70mil czyli 117km/h ale przyspieszenie jak najbardziej mnie interesuje.
a jak jest z tymi silnikami 2.5 tdi ??
mam nadal watpliwości bo nikt precyzyjnie nie opisal tu jakie modyfikacje trzeba zrobić żeby to hulało. z dieslami nie mam takiej praktyki jak z benzynowcami 13 lat naprawiałem auta bo byłem blacharzem samochodowym ale nigdy nie zdecydowałem sie na ropniaka bo nie przemawial do mnie no ale kontakt miałem wiem o co kaman i raczej dam sobie rade z tym. moje pytanie skierowałem do WAS ponieważ bardzo mało jest opisów wirusowania 2,0 tdi wszystko sie kręci wokół 1,9 tdi
2.0 jest na common railu a to juz jest dla mnie zagmatwane musze poczytać więcej o tym
co do prędkości maxymalnej to chyba nie zależy mi aż tak bardzo na niej poniewaz mieszkam w angli a tutaj nawet na super autostradach nie wolno jezdzić szybciej niż 70mil czyli 117km/h ale przyspieszenie jak najbardziej mnie interesuje.
a jak jest z tymi silnikami 2.5 tdi ??
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 18:09 przez olo320i, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
z tego co czytałem to również nie za dobrze, tak jak sam wyżej napisałeś. Jeździłem takim 2,5 150KM audi A6 to powiem szczerze, że szału nie ma ja swoja ibizą do jakiś 150 km/h objadę go z każdej strony. To audi zaczyna dopiero fajnie jechać powyżej 3000obr. Nie wiem natomiast jak jest z tymi 2,5 180KM i jeszcze większy koszt utrzymania, przeglądy. Jeden plus, że u was taniej można kupić dużą pojemność.olo320i pisze:a jak jest z tymi silnikami 2.5 tdi ??
Tomek
wedlug wielu , only R5 poczytaj w czym to siedzialo ...olo320i pisze:2.5 tdi ??
ale co chcesz wiedziec ??olo320i pisze:mam nadal watpliwości bo nikt precyzyjnie nie opisal tu jakie modyfikacje trzeba zrobić żeby to hulało.
Jesli interesuje Cie passat 1.9 TDI to AWX (nie wiem jakie ma oznaczenie ten drugi silnik) ale bierz tego co ma skrzynie 6
Wtedy musisz :
-pomopowtryski o oznaczeniu AL (najlepiej znajdz na forum uzytkownika Cowboy on przerabia i ma mocniejsze zamienniki, w jego podpisie sa tematy o pompowtryskach poczytasz i załapiesz o co kaman)
-wydech 2,5"/3"
-FMIC (duży inter coler) (rowniez jest porada jak go srobic samemu)
-Jak chcesz miec fajne przyspieszenie (czytaj mocny program, ktory ciagnie od samego dolu:) ) to sprzeglo .. nie wiem jak do passka ale do golfa zaklada sie od sharana 130 KM
- no i wieksze turbo .. tu juz musisz poczytac , popatrzec cenowo najlepiej przejechac sie z kims, duzo osob w autach TDI 200+ ma gt22 mi osobiscie nie lezy to turbo (lag) dlatego musialbys samemu sprawdzic...
Po czyms takim (zalezy od turbo) mozna liczyc na 210-235 KM i przy sprzegle od sharana 450Nm (w tych granicach)
To chyba dobry opis dla passata
Ja osobiscie bralbym jak bym mial hajs 2.0 TDI w Dinosofcie zrobili z tego silnika 263 KM z tego co pamietam i ponad 450 Nm ...
Jak Ci bedzie dalej malo .. mozna dalej czarowac ale to juz kuni malo a kasy duzo np. sportowy walek
Aha do TDI rowniez jest N2O
pozdro
[ Dodano: 04 Lut 2010 18:16 ]
sorrka z przyzwyczajenia pisałem bez Polskich znaków i troszkę skrótami
Jak coś nie jasne, to wyjaśnię na tyle ile będę umiał
pozdro
Ostatnio zmieniony czw lut 04, 2010 19:21 przez xander_88, łącznie zmieniany 3 razy.
XANDER_88 no wiec rozjaśniłeś mi dość dobrze sprawe, jak narazie to tych 2,0 170KM jest tylko kilka do wzięcia więcej jest tych 2,0 140KM i masa 1,9 130KM..
jak narazie to na takiego 2,0 170 KM mnie nie stać bo cały czas trzymają cene, wysoką cene...
a takie pytanie czy z numeru karoserii mozna odczytać typ silnika jaki jest ?? czy AWX czy inny ??
i takie pytanie rozumiem że wszystkie pasaty b6 są na pompowtryskiwaczach tak ??
jak narazie to na takiego 2,0 170 KM mnie nie stać bo cały czas trzymają cene, wysoką cene...
a takie pytanie czy z numeru karoserii mozna odczytać typ silnika jaki jest ?? czy AWX czy inny ??
i takie pytanie rozumiem że wszystkie pasaty b6 są na pompowtryskiwaczach tak ??
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 00:55 przez olo320i, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie mam pojecia (czytaj - ja nie umiem ) jedyne co moge podpowiedziec to jak bys ogladal juz na zywo, w bagazniku jak podniesiesz plyte materialowa przy kole zapasowym jest naklejka (wlepa) i tam jest kod silnika....olo320i pisze:a takie pytanie czy z numeru karoserii mozna odczytać typ silnika jaki jest ?? czy AWX czy inny ??
Tak sobie mysle... a jak jest u Cibie z cena audi a4 b7 3.0 TDI ???
Bo mysle ze to by bylo lepsze niz passat 1.9
W 3.0 TDI po samym programie masz okolice 300 koni
Jesli natomiast passat ma byc i bedziesz go na 100% dłubał na to 200+ to moze warto by bylo znalezdz 4 motion ?? (4x4)
pozdro
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 02:35 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczerze tak nie silnikowo to nie podoba mi sie , tak na sile przedłużane zato bardzo fajne autko s60 (według mnie) dużo zgrabniejsze co do silnika to nie wiem (mam 1.9 wiec mało się łapie w innych pojemnościach ) jakies tam pogaduchy z mechanikami od TDI to mocno sie podniecają na hasło "R5" (to jak dla posiadacza malego TDI [golfa/ibizy] gadka o ARL'u/BPX'ksie ) stad słyszałem ze to dobry silniczek pozatym Dinosoft zrobil ten silnik na grubo :olo320i pisze:słuchaj Xander a co myslisz o volvo s80 z 2.5 tdi R5 to jest jeżeli się nie myle jednostka VW ??
standard 140 KM ??
http://www.dynosoft.pl/projekty/golf2-biturbo
tu mozesz sobie oblukac projekt ... z tego co pamietam najszybszy TDI w europie (chyba w jakiejs kategori)
Wiec mysle ze silnik, na którym warto zawiesić oko i wziasc pod uwagę ..
Hmmm mam jeszcze takie info ... kiedys chcialem sprzedac golfa i kupic cos wygodniejszego z podobnym potencjalem .. zastanawialem sie nad c klasa W203 coupe (wiem troche pe..ł ale strasznie mi spodobał ) w 2.2 CDI 140 KM .. Z tego co sie dowiedzialem mozna zrobic z tego silnika bezpiecznie 210-220 koni , wiec mozesz i za tymi popatrzec oczywiscie nie w coupe
Ale wlasnie jak szukalem auta to bardzo mi polecano volvo s60 z silniczkiem D5 , 165 koni w seri ... podobno idzie zrobić z tego silnika 250-270 koni i silniki na mięciutko wytrzymują .. po programie ma cos koło 210-220 koni ...
Tyle ze patrzac w Twoj pierwszy post to chcesz zmienic auto na tansze w utrzymaniu wiec tu chyba ani volvo ani MB sie nie sprawdza
Mieszkasz w UK wiec na Twoim miejscu szukalbym golfa IV ARL (150 koni) 4 motion , delikatnie udezonego ... ewentualnie z jakas smieszna usterka jak np. uszkodzony immobilizer , dla nich to juz samochod spisany na straty wiec w dobrej cenie można łyknąć oczywiscie komfortowo to sie nie umywa do BMW ale jak zrobisz 200+ to i komfort nie bedzie Ci przeszkadzał i kryzys sie zalata bo to bedzie palic z ~8l/100 +-2l zależy od nogi
pozdro
Ostatnio zmieniony pt lut 05, 2010 02:34 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości