[Mk2] montaż FMIC i inne modyfikacje

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

[Mk2] montaż FMIC i inne modyfikacje

Post autor: bieniek1984 » ndz sty 17, 2010 13:28

Witam koledzy. Mam takie pytanie wiem że temat wałkowany już wiele razy ale nie mogłem się doszukać inf.
Planuje kupić golfa 2 z silnikiem 1,6 TD i mam kilka pytań :
1. Gdzie szukac nazwy silnika (ewentualnie jaka turbo jest w 1V bo tego nie chce kupic)
2. Jaki FMIC zakładac i od czego? jak to zamontować zeby było ok?
3. Jak podkręcić turbo, czy w pomie z grzybkiem z LDA tez się zmienia pin np: od SB/RA czy on już ten sam.
4. Jezeli kupie spreżyny -40 to trzeba zmieniac amorki na sportowe ?
Jezeli ktoś ma jakies doświadczenia i photo story z takich zmian bardzo prosze wyslijcie mi na bieniek1984@wp.pl
Chciałem to ogarnąć i jak kupie auto to mieć juz wpszystko przygotowane.
Ostatnio zmieniony ndz sty 17, 2010 13:29 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn sty 18, 2010 15:37

bieniek1984, co do pompy i turbiny,to napisz do kolegi AWARM,przerabiał ten temat i modzenia mk2 td ma w małym palcu.

[ Dodano: 18 Sty 2010 14:39 ]
W temacie poniżej znajdziesz jego posty;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn sty 18, 2010 15:58

1 nazwa silnika jest na bloku, ciezko bedzie ja dojrzec ale silnik 1V najlatwiej poznasz po pompie "bez grzybka" (w 1V jest turbo KKK K14 i powiedz czemu nie chcesz tego silnika kupic?)
2 IC mozesz dac seryjny jesli nie kupisz z silnikiem SB/RA gdzie jest on na wyposazeniu seryjnym...jesli nie to Renault Master tak najpopularniej...
3 zwiekszanie cisnienia doladowania reguluje sie w zaleznosci od turbiny - najpierw kup silnik potem Ci powiedza jakie masz turbo i jak w niej zwiekszyc boost'a. W pompie z LDA od 1,6 td czyli JR/SB/RA jest taki sam boost pin
4 niekoniecznie ale kupno amorkow sportowych by sie przydalo

Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » pn sty 18, 2010 17:15

czemu nie chce tego silnika bo wiem że on słaby jest. Trzeba pompe zmianiac na tą z LDA i turbo nie daje dużego ciśnienia. Moim Audi B3 1,6 SB leciałem 180km/h więc jak bym miał taki silnik w golfie to było by niezle :) ale audi poszło na sprzedaż miałem kupić sobie drugie B4 ale lipa w pracy i nie chce ryzykowac i kupie tanszego golfa.
B4 mam po chipe ale jeszcze nie shamowane :) ale zbiera się niezle http://www.fotosik.pl/video/c4be4fab3d8e557d.html dało by się lepiej ale biegi nie zmieniałem mega szybko:/ ok 11s by było
Ostatnio zmieniony pn sty 18, 2010 17:23 przez bieniek1984, łącznie zmieniany 1 raz.


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pn sty 18, 2010 17:23

bieniek1984, do 1v zalozysz pompe z LDA i IC i wtedy masz cos podobnego do SB'ka
turbo w 1v wcale slabo nie pompuje bo nierzadko zdarza sie ze jest takie samo jak w SB z tym ze w SB ma dodatkowo chlodzenie ciecza...
fakt faktem cisnienie doladowania w serii ma nieco lepsze SB ale to mozna latwo zmienic :chytry:



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt sty 19, 2010 09:51

A słuchaj jarekkoval, jaki jest koszt zmainy pompy górnej części na taką z LDA dużo jest z tym roboty ? A jak zwiększać ciśnienie turbo ?


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » wt sty 19, 2010 10:14

bieniek1984, w zaleznosci jaka kupisz
cala pompa to okolo 300zl gore mozna za polowe tej kwoty chyba dorwac nie ?
roboty troche jest ale jak masz cos pojecia to ogarniesz-poszukaj na forum nieraz ludzie zmieniali pompe w swoich przydomowych garazach



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt sty 19, 2010 10:20

hehe w moim przypadku to akurat wiesz pod klatka a zestawy klubczy z piwnicy więc co lepeij całą pompe czy tylko góre ? a później trzbe wszystko ustawiac zmieniając tylko góre czy to jest p&p ?


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 11:46

Zmiana samej góry może najwyżej spowolnić auto, bierz pompę. Jak dojdziesz do wprawy to wymiana pompy zajmie Ci 10 min :)

[ Dodano: 19 Sty 2010 10:51 ]
Możesz też zrobić jak ja - szukaj uszkodzonej z AAZ lub 1.6 (najlepiej żeby to uszkodzenie polegało na wyciekach) i kup sprawną bosha np z transita, tdi :) albo iveco 2.8 ;) i spokojnie sobie poskładasz pompę w domowym zaciszu.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 11:47 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt sty 19, 2010 12:02

czyli mówisz t0mal, że najlepiej całą pompe a słuchaj z wymianą dużo roboty jest ??


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 12:06

Zależy, jak robisz to pierwszy raz to się zejdzie, bo w 1V są długie nurniki i trzeba będzie przełożyć, albo zaopatrzyć się w inne przewody wtryskowe, dodatkowo jak weźmiesz pompę z aaz (przed 95 koniecznie) to bedzie potrzebne koło rozrządu.

Natomiast sama wymiana pompy, jak masz klucze, to moment, dłużej się zejdzie z ustawieniem początku tłoczenia, ale to zawsze możesz dać specowi do zrobienia.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 12:07 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bieniek1984
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 959
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 13:28
Lokalizacja: elblag
Kontakt:

Post autor: bieniek1984 » wt sty 19, 2010 15:05

okej to jedenak będę szukął z LDA :)


jest Golf 4 ALH + jednomas + 0.260+ gtb2056v + fmic+ chip
jest wsk 125
był Golf 2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... ieniek1984" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt sty 19, 2010 18:47

szukaj SB mniej wymian podmian itp po drodze :helm:



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sty 19, 2010 20:33

:?

SB tyle się nadaje, że ma te wtryski i sprzęgło (a to pewnie i tak do roboty, w końcu auto nie nowe), nie nadaje się bo, turbo małe z dziką charakterystyką (napęd dostaje po garbie) i chłodzone wodą, IC w złym miejscu, cena przeważnie zbyt wysoka, z niego nawet pompa może się nie nadawać, jak będzie taka jak w RA.

Ja to bym raczej JR brał, ale pewnie ciężko będzie coś znaleźć, przeważnie to są już same trzeszczące galarety.
Ostatnio zmieniony wt sty 19, 2010 20:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości