jakie turbo lepsze t2 czy t3?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Bukowina_driver
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: śr lut 20, 2008 21:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Luton/Alloa
- Kontakt:
jakie turbo lepsze t2 czy t3?
Witam i o rade pytam
jaka turbawka bedzie lepsza i dlaczego do 1.6 td
ewentualnie prosze o uwagi na temat przy jakich obrotach sie zaczyna maksymalne cisnienie..
mam kompletny siilnik 1.6 td bez turbiny(tak kupiem) i zastanawiam sie co sie bardziej oplaca szuka..
jaka turbawka bedzie lepsza i dlaczego do 1.6 td
ewentualnie prosze o uwagi na temat przy jakich obrotach sie zaczyna maksymalne cisnienie..
mam kompletny siilnik 1.6 td bez turbiny(tak kupiem) i zastanawiam sie co sie bardziej oplaca szuka..
na t2 i paru innych modach zrobisz do ok 105km, z przelotowym wydechem na ostatnim tłumiku z tdi turbo ładnie juz dmucha od 2 tys ja swoje miałem ustawione na 1.2 bara które dmuchało od 2,2-2,3 tyś obr i jeździło to całkiem przyjemnie. T3 jest dużo większa dlatego dopiero przy 2.6-2.7 jest pełne doładowanie oraz lepiej sie sprawuje przy dużych prędkościach +170km/h
Ostatnio zmieniony ndz sty 10, 2010 18:26 przez bvw08, łącznie zmieniany 1 raz.
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]
z moich doświadczeń wynika że T3 jest w stanie nadmuchać już max ciśnienie przy 2400rpm ale to przy odpowiednim zasilaniu w paliwo i koniecznie wydechu przelotowym bo na zwykłym później wstaje.bvw08 pisze:T3 jest dużo większa dlatego dopiero przy 2.6-2.7 jest pełne doładowanie
jest powolna w reakcji na wciśnięcie pedału gazu ale jak wstanie to nie ma zmiłuj.
T2 natomiast wcześnie wstaje i jest dobra na miasto ma minimalny lag. ale za to ogranicza silnik w górnych obrotach i powoduje zwiększone spalanie zwłaszcza na trasie ze względu na zwiększone obciążenie na wydechu.
ogólnie polecam T3 tylko że przy niej żeby podregulować ciśnienie trzeba albo dorobić zaworek lub się zaopatrzyć w MBC .
jako dodatkowy bonus jest jej trwałość w porównaniu do innych turbin, najrzadziej się słyszy żeby ktoś miał zajechaną T3.
-
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
to moze sie podlacze pod temat , mam pytanie jakie jeszcze inne turbo pasuje do 1,6td bez wiekszych przerobek?? czy cos z tdika podejdzie badz jakies inne dobrze sprawujace sie turbo ?? Mam tzn mialem 1V
,zostala zmieniona pompa wieksza dawka , boost pin troszke spilowany no i bedą nowe wtryski , governor i 10mm pompa a moja k14 juz leje stad moje pytanie

- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
nie jest tak źle jak co niektórzy straszą trzeba tylko trochę czasu spędzić nad strojeniem autajarekkoval pisze:a jak na trasach to t3 bo wiecej nadmucha ale ma za to laga pokaznego
jeśli nie maszIC to potrzebny jest Ci przewody powietrza od filtra do turbiny i przewód spływu oleju, oraz kolanko od turba do kolektora.vwmkII pisze:arwam, a powiedz mi jak wyglada sprawa z zalozeniem tej turbiny czy duzo przerobek ??
jak będziesz miał IC to Ci kolanka nie trzeba.
a dobra T3 chodzi w granicach 250-350zł
vwmkII, odpuść sobie małe VNT 1.6 jest za słaby na takie sprężarki - ma za małe panewki. Jeśli koniecznie chcesz to wsadzić to rozpocznij od przywrócenia fabrycznego ciśnienia oleju, możesz nawet nieco je podnieść, a następnie wymień panewki, i zleć komuś wykonanie płyty pod blok silnika, żeby wzmocnić podpory wału.
t0mal, Gt1749V i VNT15 nie niosą takiego zagrożenia jak GT20 gdzie nawet w AAZ'cie Apsik połamał wał korbowy.
pod VNT15 czy GT1749 spokojnie dadzą sobie radę po warunkiem że ktoś nie będzie permamentnie i sukcesywnie upalał silnika na max przy obrotach poniżej 2000rpm.
przy GT20 należy się dopiero bać jak masz pompę 10mm przynajmniej i jakieś 1,4bara
pod VNT15 czy GT1749 spokojnie dadzą sobie radę po warunkiem że ktoś nie będzie permamentnie i sukcesywnie upalał silnika na max przy obrotach poniżej 2000rpm.
przy GT20 należy się dopiero bać jak masz pompę 10mm przynajmniej i jakieś 1,4bara
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 139
- Rejestracja: ndz lut 25, 2007 12:04
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
ja obecnie mam k14 ktore nadal bez problemu pompuje 1,3 bara z tym ze pije olej. oczywiscie staram sie jezdzic tak do 1 bara no ale kusi :)dlatego pomyslalem o czyms wiekszym i zdrowszym niz moja do tego pompa 10mm i powinno byc ok.K14 to idealna turbina na miasto ale w polaczeniu z krotka skrzynią biegow to jak dla mnie porazka. Czy ktos sie orientuje jaka mniej wiecej moc moglem osiagnac po tych modach ktore mam ?? a wiec, wieksza dawka,zdjeta podkladka, spilowany bost pin, cisnienie ustawione gdzies na 1,3-1,5 bara ,ic z forda mondeo przed chlodnicą? Ciekawi mnie to poniewaz czasem jezdze audi a3 1,9tdi 90 koni i wydaje mi sie ze golfik zbiera sie znacznie lepiej a audik zdrowy i jakies 205tys pewnego przebiegu.
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości