może i tak, lecz ciśnienia za dużego nie uzyskasz...arwam pisze:w tych granicach w jakich operuje ori ECU od 1Z dasz radę wysterować nawet turbinę na zmiennej geometrii
mk3 1.9 TDi 1z - zwiększyć trochę moc - kilka prostych pytań
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale pisanie softu na 8mio bitowcu,to jak nawlekanie igły w rękawicach bokserskich.
Da się,ale... dokładność kalibracji jaką oferuje w porównaniu do 16tki,jest przedpotopowa.
Do większych mocy się raczej nie nadaje.
Nie wiem,czy ktoś podejmie się pisania softu pod większe turbo,wtryski na archaicznej 8mce.
Zwłaszcza,jak trzeba mapy pieścić z dokładnością do 1 bita,czego w 8mce zrobić się nie da.
Da się,ale... dokładność kalibracji jaką oferuje w porównaniu do 16tki,jest przedpotopowa.
Do większych mocy się raczej nie nadaje.
Nie wiem,czy ktoś podejmie się pisania softu pod większe turbo,wtryski na archaicznej 8mce.
Zwłaszcza,jak trzeba mapy pieścić z dokładnością do 1 bita,czego w 8mce zrobić się nie da.
AFN 165,5@380,8
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
- Lokalizacja: DKA
- Kontakt:
Odświeżę troszkę temat Więc okazało sie u mnie iż:
-po katalizatorze została tylko puszka (nie było już kata)
-kolektor był znacznie zanieczyszczony, ale się czyści, jutro montaż, blaszkę 2mm z "kwasówki" mam do zaślepienia.
-nie wiem jak przerobić najlepiej wtyczkę od wtrysków ASV bo w moich 1Z wtyczka jest kwadrat, w ASV mam "jajowatą", a wtryski chciałbym gdzieś odsprzedać, więc przylutowanie chyba lipa będzie, może ktoś ma pomysł?
No i problem taki iż, mój mechanik stwierdził iż turbo ma już luzy, puszcza lekko olej ale w normie, od wymiany do wymiany nie dolewam, ale ubywa trochę na bagnecie. Pewnie po programie wyzionie ducha po miesiącu:P To moje pytanie, jak sie skończy co będzie najlepszym rozwiązaniem? (jak najmniejsze koszty oczywiście i więcej jak 140ps nie chce osiągać w moim mk3, żeby nie wymieniać sprzęgła tylko śmigać na serii) Może ktoś doradzi turbo? Ewentualne przeróbki itp...
-po katalizatorze została tylko puszka (nie było już kata)
-kolektor był znacznie zanieczyszczony, ale się czyści, jutro montaż, blaszkę 2mm z "kwasówki" mam do zaślepienia.
-nie wiem jak przerobić najlepiej wtyczkę od wtrysków ASV bo w moich 1Z wtyczka jest kwadrat, w ASV mam "jajowatą", a wtryski chciałbym gdzieś odsprzedać, więc przylutowanie chyba lipa będzie, może ktoś ma pomysł?
No i problem taki iż, mój mechanik stwierdził iż turbo ma już luzy, puszcza lekko olej ale w normie, od wymiany do wymiany nie dolewam, ale ubywa trochę na bagnecie. Pewnie po programie wyzionie ducha po miesiącu:P To moje pytanie, jak sie skończy co będzie najlepszym rozwiązaniem? (jak najmniejsze koszty oczywiście i więcej jak 140ps nie chce osiągać w moim mk3, żeby nie wymieniać sprzęgła tylko śmigać na serii) Może ktoś doradzi turbo? Ewentualne przeróbki itp...
http://soft-tuning.pl/
MalY-VW-Tdi,
ja bym nie czekał na śmierć turbiny bo jak splunie olejem w dolot to może totalnego bałaganu narobić włączając w to nawet pogięte korbowody.
a turbo jeśli na tym planujesz poprzestać to proponuję GT1749VA z AWX'a lub AVF'a.
jej potencjał to około 180KM a seryjnie dmucha 130KM
przy niej będzie najmniej przeróbek bo wystarczy mieć tylko down pipe z MK3 AFN, przejściówkę na wyjście z turbiny, kolektor wydechowy, i spływ oleju..
reszta będzie pasować oczywiście trzeba jeszcze zadbać o sterowanie turbiny
czyli N75.
można też iść drogę dużego WG i wtedy tylko zostaje podnieść nieco obroty max, wtedy proponuję Garrett'a T3, ja na poprzednim silniku na takiej śmigałem i sobie chwaliłem.
ja bym nie czekał na śmierć turbiny bo jak splunie olejem w dolot to może totalnego bałaganu narobić włączając w to nawet pogięte korbowody.
a turbo jeśli na tym planujesz poprzestać to proponuję GT1749VA z AWX'a lub AVF'a.
jej potencjał to około 180KM a seryjnie dmucha 130KM
przy niej będzie najmniej przeróbek bo wystarczy mieć tylko down pipe z MK3 AFN, przejściówkę na wyjście z turbiny, kolektor wydechowy, i spływ oleju..
reszta będzie pasować oczywiście trzeba jeszcze zadbać o sterowanie turbiny
czyli N75.
można też iść drogę dużego WG i wtedy tylko zostaje podnieść nieco obroty max, wtedy proponuję Garrett'a T3, ja na poprzednim silniku na takiej śmigałem i sobie chwaliłem.
określenie ze turbina ma luzy nie oznacza że zaraz sie skończy.....te turbinki wytrzymują sporoMalY-VW-Tdi pisze:Odświeżę troszkę temat
No i problem taki iż, mój mechanik stwierdził iż turbo ma już luzy, puszcza lekko olej ale w normie, od wymiany do wymiany nie dolewam, ale ubywa trochę na bagnecie. Pewnie po programie wyzionie ducha po miesiącu
kwota przeznaczona na podkręcenie golfa ogólnie mówiąc jest skromna i do tego jak to ujołeś "zwiększenia troche mocy" wystarczy seryjne turbo .....czyli jakby sie obecna skończyła to w tanich PLN-ach masz drugą ori.
każde inne rozwiązanie to już większy wydatek niestety
kolego maly vw tdi sluchaj ja celuje w 160 km wiec mojego kompa bede sprzedawal tak czy siak bo z niego nie wykrzesam tyle. Tam jest program zrobiony na 109km ponad 220niutkow bez dymu jak zapodasz wtryski asv wywalisz kata zaslepisz egr i koniecznie kolektor ssacy awx to moze 130 bedzie ale pompe to musisz miec bardzo zdrowa ty o tym pomysl co napisalem tylko spokojnie nic na szybkiego bo ja tesz mysle o zwiekrzeniu u siebie tylko potrzebuje graty nowe turbo kompa i jeszcze pare pierdulek pozdrooo.
Cena mojego komapa z wirusem powiedzmy 500 mysle ze nie jest drogo program robiony profesjonalnie w trojmiescie ze tam zadne czipy z pegazusa.
Cena mojego komapa z wirusem powiedzmy 500 mysle ze nie jest drogo program robiony profesjonalnie w trojmiescie ze tam zadne czipy z pegazusa.
Ostatnio zmieniony sob lut 06, 2010 10:38 przez seba123, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
- Lokalizacja: DKA
- Kontakt:
MAPI, kolego póki co będę jeździł na tej którą mam, jutro odbiorę auto, wymienione wtryski, egr zaślepiony, wyczyszczony dolot, zmienione filtry no i kata nie miałem więc problem z głowy:P Na pw się skontaktuje bo będę chciał podjechać na diagnostykę silnika z hamownią przed wirem
seba123, niestety nie skorzystam, bo na moje wymagania nawet jeśli mam 8bit to tuner to ogarnie, z resztą nie kupiłbym kompa z wgranym programem bo tego się nie robi z wiadomych ogólnie względów, ale dzięki za zainteresowanie.
Co do turba to chyba jednak jeśli się wysra to kupie inną taką samą lub oddam te do regeneracji, bo prócz wira i wtrysków ASV dołożyć mam zamiar jeszcze tylko FMIC ale to już na lato jak przyjdą większe temp. Więcej nie dokładam bo to tylko golf mk 3 i za rok, może 2 zastąpi go młodszy odpowiednik
seba123, niestety nie skorzystam, bo na moje wymagania nawet jeśli mam 8bit to tuner to ogarnie, z resztą nie kupiłbym kompa z wgranym programem bo tego się nie robi z wiadomych ogólnie względów, ale dzięki za zainteresowanie.
Co do turba to chyba jednak jeśli się wysra to kupie inną taką samą lub oddam te do regeneracji, bo prócz wira i wtrysków ASV dołożyć mam zamiar jeszcze tylko FMIC ale to już na lato jak przyjdą większe temp. Więcej nie dokładam bo to tylko golf mk 3 i za rok, może 2 zastąpi go młodszy odpowiednik
http://soft-tuning.pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
- Lokalizacja: DKA
- Kontakt:
napisz czy coś się zmieniło bo też chciałem zmienić wtryski przy 1Z od AFNa (egr mam out kat out)a chciałem tanim kosztem poleprzyć osiągi 1Za nie jakieś konkretne moce telko nieco leprzy start,i podobno nie wiem czy prawda wyższa kultura pracy 1Za(przerabiałem opornik i byłem mile zaskoczony ale....zużycie paliwa falujące obroty itd,itp...)
więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
zapraszam do ocenymojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2245345#2245345
-
- Nowicjusz
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 23:53
- Lokalizacja: DKA
- Kontakt:
Powiem tak: po zmianie wtrysków, wyczyszczeniu kolektora, zaślepieniu EGR, wymianie filtrów osiągi polepszyły się odczuwalnie bo zachowuje się teraz auto jak przy "box-ie" pożyczonym od kolegi dla testu, żywsze, ciągnie już od dołu i kręci do 4tys/obr gdzie przy zabrudzonym to max 3,5 i nie było już jazdy. Ustawiać kątów nie musiałem, kupiłem wtryski od gościa który maszynowo to ustawiał, dawka została na 3.5 bodajże i auto nie kopci w ogóle. Jestem już umówiony z kolegą MAPI na diagnozę silnika i na razie hamownie autka na 21 lutego także wrzucę wykres, a na wirusa omówię się prawdopodobnie pod koniec marca, początek kwietnia ze względu na pogodęvwali pisze:więc ogólne pytanie sama zmiana wtrysków coś daje(+regulacja kątów)?????????????
http://soft-tuning.pl/
Gdzie tak powiadają,na śląsku?bradley pisze:Powiadaja, ze porywa dzieci i urywa glowy.
Ostatnio zmieniony wt lut 09, 2010 22:36 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości