Strona 1 z 2

kolektor do vp

: śr gru 30, 2009 20:04
autor: jaro789
witam
mam pytanie do osób siedzących w temacie
interesuje się zamianą seryjnego smic na fmic i chciałbym wyjść z rurami z drugiej strony.
wiem, że pasuje p&p kolektor awx tylko go dość ciężko dostać.
I tu moje pytanie czy kolektory z wzdłużnych silników typu passat audi np a4 są takie same??

wiem, że są custumy typu od LT 2.4 z obciętym jednym kanałem ale to mnie nie interesuje, chce coś seryjnego.

dodam że chodzi tylko i wyłącznie o silnik 1.9 tdi na pompie, do niego szukam kolektora.

czy koletkory z passata 130km pd są identyczne do 130km z audi??
jak to sie ma??
pozdrawiam

: śr gru 30, 2009 20:13
autor: morfeusz86r
jaro860929 pisze: tu moje pytanie czy kolektory z wzdłużnych silników typu passat audi np a4 są takie same??
tak

: śr gru 30, 2009 20:16
autor: krzys-jeruzal
kolego jaki masz samochód ???
kolektory w (awx avf VW pasat . A4 A6) mają wyjscie w tą samą strone co orginalne w golfie 3 jak stoisz na w przeciwko silnika to w prawą strone
a od silnikiów np w MK4 ASZ ARL AlH itm maja w przeciwna strone znaczy w lewą...

: śr gru 30, 2009 20:21
autor: jaro789
silnik mam 1.9 tdi na pompie alh
jak by jeszcze ktoś napisał mi fi wyjścia z turbiny i wejścia do kolektora był bym pełni szczęścia
samochód audi a3
potrzebuje z wyjściem w prawą stronę pod nowe rury fimc
i interesują mnie kolektory o większych kanałach czyli 130 i 150km

: śr gru 30, 2009 21:56
autor: pawel99
kolektor z ASZ i ARL

: śr gru 30, 2009 22:45
autor: Fido_dido
mam kolektor od arl plus przejściówka cenna 250 zapraszam na pw ;)

: czw gru 31, 2009 18:38
autor: jaro789
Dziękuje Panowie za oferty.
Mam jeszcze tylko jedno pytanie czy kolektor z szarana podejdzie p&p
wiem że ma inaczej rozmieszczone otwory od egr niż w awx ale tam i tak będzie flansza Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

proszę o opinie

: czw gru 31, 2009 21:03
autor: jaro789
wszystko ładnie pięknie ale mam obiekcje co do braku klapy gaszącej
nie chodzi mi tu o gaszenie tylko o ewentualny puszczany olej przez turbo.
wiem że miliony jeżdżą bez niej ale dobrze by było wstawić coś podobnego.
może ktoś ma jakieś propozycje?

: ndz sty 03, 2010 10:55
autor: arwam
ja panowie zakładam od 1Y i rzeźby trochę ale myślę że będzie warto. mam tylko mały problem jak wyprowadzić węża z turbiny bo już w tamtych okolicach jest ciasno.

: ndz sty 03, 2010 15:11
autor: sagon
Awarm,poszukaj takiego jak ten,z silnika 2.5 tdi,tego samego,z którego zapożyczamy 216tki.
Praktycznie zero zabawy,a efekt będzie lepszy,jak na tym z 1.9 d.

Obrazek

Obrazek

: ndz sty 03, 2010 15:40
autor: arwam
sagon, myślę że efekt będzie jednak lepszy na tym bo pozwoli on w większym stopniu wykorzystać zjawisko doładowania dynamicznego ze względu na większą pojemność układu dolotowego i długość kanałów dolotowych.


Obrazek

później w temacie o moim aucie będą lepsze fotki

: ndz sty 03, 2010 18:42
autor: sagon
Kiedyś czytałem post autorstwa Marka z MT,pisał,że każe niepotrzebne zwiększenie objętości układu dolotowego niczemu dobremu nie służy,zwłaszcza w silnikach z coolerem.
Im większy układ,tym większy lag,tym szybciej powietrze się ponownie nagrzewa.
Pisał coś w tym stylu.

Mnie się wydaje,że im szybciej sprężone powietrze wpadnie do silnika,tym lepiej,ale mogę się mylić.Dłuższe kanały to dodatkowy niepotrzebny wymiennik ciepła,który chcąc,czy nie,powoduje straty i wydłuża czas napełnienia cylindrów.
Już pomijam fakt,że z tyłu brak miejsca na cokolwiek,jak słusznie zaznaczyłeś.
Ale najważniejsze,że Tobie taki pasuje.
Sam kiedyś przez chwilę o takim myślałem,ale z braku miejsca i wlotu z innej strony odpuściłem.
Zobacz jak wygląda kolektor ssący z v10 tdi 5.0l.

Obrazek

Jeden cylinder ma 500ccm,to praktycznie tyle samo,co w 1.9,a specjalnie wielki nie jest.
A to,że daje radę jest oczywiste.

: ndz sty 03, 2010 19:48
autor: jaro789
z obydwoma było by tyle samo roboty.
jeden zewnętrzny kanał obciąć i zaspawać
jednak cena starego poczciwego 2.5l jest o niebo mniejsza od v10