Strona 1 z 21

Dodatkowa pompa paliwa w VP

: śr gru 30, 2009 13:46
autor: morfeusz86r
pod tym linkiem http://forum.leonclub.pl/forum/viewtopi ... 967a55dca2
znalazłem zastanawiającą mnie informacje:
mierzony setup

|- 1.9 TDi AHF + zestaw naprawczy VW, czyli odrobine wieksze średnica tłoka itp itd
|- wtryski hybrydowe 260cc
|- sportowy wałek rozrządu
|- pompa 11mm
|- Big FMIC od Sprintera
|- sprzęgło i jedmomas z VR6
|- BIG turbo GT2256 + kolektory, power rura 2.5" itp itd
|- wydech przelotowy 2.75" na 2 tłumikach, downpipe 3"
|- elektryczna pompa paliwa z BMW TDS jako pompa wstępna
|- filtr paliwa z Mercedesa Vito
|- nowe , grubsze węze paliwowe
|- map sensor 3 bary

auto wystrojone "na teraz"... sa problemy z pompą 11 ktora musi trafic na stol bo cos niedomaga już... dodatkowo FMIC w upały moze juz nie dawac rady wiec tez bedzie zmienianie. Przy pelnym reblu niestety niezly batory z tyłu... Poprawki mechaniczo-softwarowe najpewniej w kwietniu. Bedzie troche mocniej, i mniej dymu mam nadzieje.
Jak sie uda to rowniez wtrysk metanolu dojdzie...

Oczywiscie cala robota by Maestro Aligator
wykres
http://www.skodaclub.pl/lec/222KM-Maha.jpg
i tu moje pytanie co daje dodatkowa pompa paliwa w VP?

: śr gru 30, 2009 14:01
autor: KrzychuKrzys
TDI nie ma elektrycznej pompy wstępnej?
Myślę że gościu po prostu zmienił pompkę na bardziej wydajną.
Ale zawsze mogę się mylić - nie wiem jak jest seryjnie rozwiązane podawanie paliwa w tym silniku.

: śr gru 30, 2009 14:12
autor: morfeusz86r
KrzychuKrzys pisze:TDI nie ma elektrycznej pompy wstępnej?
PD ma VP nie ma

: śr gru 30, 2009 14:20
autor: KrzychuKrzys
To może ma jakąś mechaniczną pompkę wstępną? Tak jak w starych Mercach.
Dołożenie takiej pompy raczej nie da większej ilości paliwa... może została dołożona bo przy pompie 11mm i pełnym bucie były przerwy w dopływie ?

: śr gru 30, 2009 14:29
autor: grzegorzp
ja miałem tak że przy dużym obciążeniu prawdopodobnie gdzieś pomiędzy bakiem a pompą11 łapał powietrze, czy coś podobnego i nie było mocy, wstawiłem więc pompę od PD, do baku i problem ustał,

: śr gru 30, 2009 15:36
autor: t0mal
grzegorzp pisze:przy dużym obciążeniu prawdopodobnie gdzieś pomiędzy bakiem a pompą11 łapał powietrze,
Potwierdzam, trzeba mieć 100% szczelne przewody i połączenia, inaczej może słabnąć.

: czw gru 31, 2009 12:58
autor: Ceglarz
Kiedyś czytałem na forum octavii, że właśnie przy pompach 11 zakłada się pompę wstępną, żeby zapobiec wszelkim czkawkom podczas jazdy.

: śr sty 06, 2010 14:11
autor: arwam
morfeusz86r pisze:|- elektryczna pompa paliwa z BMW TDS jako pompa wstępna
i myślę że dlatego jest problem z pompą, bo pompy VP nie są przystosowane do podawania paliwa do nich pod ciśnieniem co najprawdopodobniej zakłuca działanie przestawiacza kąta wtrysku

Ceglarz, nawet jeśli to nie może podawać dużego ciśnienia ba będzie zakłucać działanie przestawiacza.
tuż pod łożyskowaniem wałka w pompie wtryskowej mamy wstępnjąłopatkową pompkę zasilającą która odpowiada za zaciąganie paliwa z baku i wytwarzania odpowiedniego ciśnienia wewnątrz pompy oraz mamy zaworek który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy w zależności od obrotów pompy.
tegoukładu nie powinno się zaburzać dodatkowym ciśnieniem na wejściu tylko zadbać o bardziej przepustowy filtr paliwa.

: śr sty 06, 2010 16:52
autor: wesol
pompy vp nie maja problemow z tloczeniem ale maja problem z zaciaganiem paliwa ze zbiornika zwlaszcza jak jest go malo albo roznica wysokosci jest duza.

: śr sty 06, 2010 19:52
autor: KrzychuKrzys
arwam pisze:
morfeusz86r pisze:|- elektryczna pompa paliwa z BMW TDS jako pompa wstępna
i myślę że dlatego jest problem z pompą, bo pompy VP nie są przystosowane do podawania paliwa do nich pod ciśnieniem co najprawdopodobniej zakłuca działanie przestawiacza kąta wtrysku

Ceglarz, nawet jeśli to nie może podawać dużego ciśnienia ba będzie zakłucać działanie przestawiacza.
tuż pod łożyskowaniem wałka w pompie wtryskowej mamy wstępnjąłopatkową pompkę zasilającą która odpowiada za zaciąganie paliwa z baku i wytwarzania odpowiedniego ciśnienia wewnątrz pompy oraz mamy zaworek który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy w zależności od obrotów pompy.
tegoukładu nie powinno się zaburzać dodatkowym ciśnieniem na wejściu tylko zadbać o bardziej przepustowy filtr paliwa.
a bmw tds jest na vp37 i ma pompę wstępną

: śr sty 06, 2010 20:16
autor: bradley
Ceglarz pisze:Kiedyś czytałem na forum octavii, że właśnie przy pompach 11 zakłada się pompę wstępną, żeby zapobiec wszelkim czkawkom podczas jazdy.
Od czasu gdy w aucie zagoscila "pompa 11" (stary setup 162ps/350nm) niekiedy przy naglym wcisnieciu gazu do dechy (bez redukowania biegu) mozna bylo poczuc takie lekkie przyduszenie autka, juz wtedy bylo przypuszczenie ze to chwilowy brak paliwa, proby lepszego uszczelnienia ukladu paliwowego nie przynosily poprawy.
Po modach na 197ps/380nm problem sie nasilil (nie byl uciazliwy bo wystepowal sporadycznie, ale sam fakt wystepowania denerwowal) do tego stopnia ze przy swiezym filtrze paliwa (oringi tez byly nowe) podczas pomiaru na hamowni dostalem naoczny dowod (w pewnym momencie przy N-tym depnieciu w wezyku paliwowym mozna bylo zobaczyc pedzace babelki powietrza), do tego czestotliwosc
wystepowania wzrosla i mozna ja bylo polaczyc z zasobnoscia zbiornika paliwa (o ile przy pelnym zbiorniku nie wystopil ani razu to przy 1/4 moglem ten problem dowolnie czesto sfabrykowac) i stopniem zanieczyszczenia filtra paliwa (po przejechaniu 23kkm problem mozna bylo juz sfabrykowac przy 1/2baku, filtr wymieniam tak samo jak w moich wczesniejszych dieslach/setupach co 30kkm, i prosze nie wdawac sie w dyskusje na ten temat bo nie bede wymienial tego filtra co 10kkm i basta).
Idac za rada Aligatora (ktory sam mial podobny problem w swojej Octavii) postanowilem dozucic do zestawu wstepna pompe paliwa, jak postanowilem tak zrobilem, wybor padl na zestaw czujnika poziomu paliwa wraz z pompa z Golfa4 PD
ASZ (ASZ, ARL - AJMy nie posiadaja pompy, poza tym wielu sprzedawcow na Aledrogo.pl sprzedaje sam czujnik poziomu bez pompy (taki jak w AJM, ASV, ALH, AHF) jako zestaw z pompa wiec wskazana jest ostroznosc), no i po przeszlo pol roku wreszcie znalazlem czas aby to wszystko wzucic do auta, do kompletu potrzeba jeszcze bezpiecznik 15A, przekaznik i dodatkowa wiazke 2x1,5mm od skrzynki bezpiecznikow az do klapki na 3sroby pod tylna kanapa, wtyczka 4pinowa
pod nowy zestaw czujnikopompy (orginalny jest 2pinowy). Sterowanie pompa jest banalnie proste, zasilanie jest podpiete pod zaplon.
Po przebudowie auto zrobilo przeszlo 1kkm, stary problem jak na razie nie wystapil ponownie, co wiecej praca silnika na niskich obrotach zyskala na "+"
stala sie bardziej miekka a odglos pracy silnika jakby cichszy, wpierw myslalem ze to moje subiektywne odczucia, ale zona bez najmniejszej wiedzy na temat tego co
bylo robione stwierdzila ze auto tak jakos przyjemniej/plynniej jedzie, szczegulnie w dolnym zakresie obrotow, pozniej podpadlo mi jeszcze ze auto po calonocnym postoju na mrozie nie zostawia przy pierwszym odpaleniu tej bialej smierdzacej chmurki.

: śr sty 06, 2010 23:43
autor: g0trek
Ceglarz pisze:Kiedyś czytałem na forum octavii, że właśnie przy pompach 11 zakłada się pompę wstępną, żeby zapobiec wszelkim czkawkom podczas jazdy.
Chyba znam tylko dwa przypadki zakładania pompy wstępnej - jeden to cytowany w poprzednim poście dariuspolo (Octavia - 197KM) i grzegorzp (w Golfie, chyba ok. 180KM). Kilka Octavii jeździ lub jeździło z pompą 11mm i pompa nie była potrzebna. Również u mnie nie była ona potrzebna.

: czw sty 07, 2010 00:05
autor: arwam
a bmw tds jest na vp37 i ma pompę wstępną
ale przy strojeniu nastawiacze już w założeniach było uwzględnione ciśnienie na wiejściu do pompy wtryskowej czyli mniejsze ciśnienie efektywne niż jest wewnątrz pompy bo zaworek ustawia różnicę ciśnień na wejściu i wyjściu.


ja mam 11mm i nie narzekam na nie dostatek paliwa odkąd przerobiłem dźwignię dozującą.