Sprzęgło 1.9 TDI PD ( ARL )
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Sprzęgło 1.9 TDI PD ( ARL )
W ostatnich dniach, dwa razy zauwazylem uslizg sprzegla w moim golfie arl ( po programie na 191ps@392nm ). pierwszy raz w normalnych warunkach - przy wyprzedzaniu na czwartym biegu. drugi raz na lodzie, dalem opor na dwojce i trojce wszystko ok ( predkosc wzrasta w mgnieniu oka) a po zapieciu czworki obroty rosly a predkosc spadla do faktycznej z jaka sie auto poruszalo. nie wiem czy jest to objaw konczacego sie sprzegla czy po prostu efekt bardzo niskiej temperatury: ponad -15 stopni.
1. czy rozgladac sie za nowym sprzeglem czy narazie sie tym nie przejmowac
2. czy razem z wymiana sprzegla musze wymienic dwumas ( nie stuka, nie trzesie nawet na zimnym silniku - sprawdzalem na luzie dajac gazu od 2000 i odpuszczajac )
3. czy sprzeglo LUK jest cos warte?? ostatnio kolega w leonie arl wymienil dwumas sachs + sprzeglo LUK, wyszlo znacznie taniej
4. sprawdzalem wczesniejsze topiki dotyczace sprzegiel i wiele osob polecalo komplet z szarana, ceny sie zmieniaja, dlatego pytam czy nadal jest to oplacalne..
1. czy rozgladac sie za nowym sprzeglem czy narazie sie tym nie przejmowac
2. czy razem z wymiana sprzegla musze wymienic dwumas ( nie stuka, nie trzesie nawet na zimnym silniku - sprawdzalem na luzie dajac gazu od 2000 i odpuszczajac )
3. czy sprzeglo LUK jest cos warte?? ostatnio kolega w leonie arl wymienil dwumas sachs + sprzeglo LUK, wyszlo znacznie taniej
4. sprawdzalem wczesniejsze topiki dotyczace sprzegiel i wiele osob polecalo komplet z szarana, ceny sie zmieniaja, dlatego pytam czy nadal jest to oplacalne..
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 10:18 przez majkitdi, łącznie zmieniany 1 raz.
vw > all
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Ad. 1 Jak już ślizgnie to można się zacząć przejmować i powoli zbierać na coś nowego.
Ad. 3 Jeśli chodzi o sprzęgło wg mnie LUK i SACHS są jak najbardziej ok (nie miałem problemów)
Natomiast VALEO beeeee (raz są z nim problemy , raz nie ma)
Trochę się tego nawymieniałem
Ad. 3 Jeśli chodzi o sprzęgło wg mnie LUK i SACHS są jak najbardziej ok (nie miałem problemów)
Natomiast VALEO beeeee (raz są z nim problemy , raz nie ma)
Trochę się tego nawymieniałem
Ostatnio zmieniony pn gru 21, 2009 10:41 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
z opini daje rade do 450 Nm ... kiedys na jakis targach gadalem z gosciem, polecal od sharana 150 (chyba ma oznaczenie BLT ale nie jestem pewny) wydaje mi sie ze moze to tez byc to same sprzeglo co w 130majkitdi pisze:4. sprawdzalem wczesniejsze topiki dotyczace sprzegiel i wiele osob polecalo komplet z szarana, ceny sie zmieniaja, dlatego pytam czy nadal jest to oplacalne..
Kumpel a asz' sie po samym sofcie (165 hp nm nie pamietam) tez mial problem z uslizgiem 2 razy mu sie zdazylo .... zaczol zwracac na to uwage ( w kazdym tego slowa znaczeniu ) dbac poprostu .. nie przeciagac itd. i teraz jest 195hp 395 Nm na tym samym sprzegle i nic sie nie dzieje .. wiec wydaje mi sie ze
to troche mocne stwierdzenie ... ale nie jestem mechanikiem wiec nie bede podwa...mariachi pisze:Ad. 1 Jak już ślizgnie to można się zacząć przejmować i powoli zbierać na coś nowego.
ex: MK4 245 km/460nm
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości