Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
ja myślę, że to wszystko farmazony i stawiam dolary przeciw orzechom, że żaden z was nie zrobi takiego projektu, a powód jest prosty, zbyt duże skomplikowanie konstrukcji.
Ostatnio zmieniony sob gru 26, 2009 15:19 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
KrzychuKrzys pisze:Kolega ma Mercedesa 3.0 TD i chciałby zrobić go na 270 - 300KM.
Padło założenie żeby auto nie było ospałe na niskich obrotach więc powstał pomysł zrobienie instalacji na dwóch turbinach.
Jedna opcja to Biturbo - wielkie K16 Merca Atego + Garret T3.
T3 w takim silniku powinno się pompować swoje od 1600 RPM i to by było fajne. Problem w tym jak wygląda budowa takiej instalacji? Sprężarki mogłyby być napędzane jednocześnie i zdałoby to egzamin? Czy trzeba by było budować jakiś system kanałów odcinający większą turbinę? Wie ktoś jak taka instalacja wygląda?
Druga opcja to Twin Turbo. Dwie fabryczne sprężareczki... startowałyby od podobnych obrotów co seria i nie byłoby problemów z lagiem. Pytanie tylko czy takie dwie sprężarki w układzie równoległym dałyby radę napompować na 270 - 300 KM?
Jeżeli liczyć by ich sprawność indywidualnie to myślę że każda z osobna była by w stanie zrobić w silniku 1.5TD 135 - 150KM.
Ale jak to będzie w 3.0 TD? Silnik jest rzędowy a nie widlasty dlatego będą musiałby być instalowane pod jednym kolektorem. Wiadomo że kolektor zrobi się tak żeby każda turbina miała swoje 3 cylindry i dopiero potem zejdzie się to w całość 3" ale czy przy wyższych obrotach napompuje to tyle ciśnienia ile trzeba?
Macie jakieś zdanie / doświadczenie ? Piszcie co wiecie i co sądzicie.. może być nawet czyste teoretyzowania, każda opinia się liczy
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
Nie bardzo widzę o co chodzi z tym kolektorem dolotowym. Popraw trochę ten obrazek albo uzupełnij o opis.morfeusz86r pisze:grzegorzp, ja nie mówię że będę robił biturbo tylko się pytam co o tym myślicie,
czy ma prawo zadziałać mój układ
[ Dodano: 26 Gru 2009 23:53 ]
Nie jest to coś na kształt bmw a raczej 'swojski' układ biturbo - rozkminiony na warsztatowe warunki, prosty i nieskomplikowany systemik.t0mal pisze:KrzychuKrzys, To jest coś na kształt biturbo bmw, wrzucałem schemat.
[ Dodano: 26 Gru 2009 23:57 ]
a jak przyjdzie wiosna i okaże się, że jednak powstanie działający dwuturbinowy układ doładowania, to ile tych dolarów dajesz ?grzegorzp pisze:ja myślę, że to wszystko farmazony i stawiam dolary przeciw orzechom, że żaden z was nie zrobi takiego projektu, a powód jest prosty, zbyt duże skomplikowanie konstrukcji.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
na niskich obrotach spaliny z kolektora idą na dużą turbine a pożniej na DP, na DP jest zamontowana mniejsza turbina, na niskich obrotach zamknięta jest przepustnica za małą turbiną dzięki czemu wszystkie gazy z wydechu idą z dużej turbiny na małą.
powietrze jest zasysane przez dużą turbine i idzie na małą a póżniej do kolektora dolotowego.
na wyższych obrotach spaliny idą na dużą turbine a póżniej do DP, przepustnica na DP jest otwarta i idą prosto w wydech bo mała turbina jest zamontowana pod kątem 90*.
powietrze zasysane jest przez dużą turbine następnie pompowane jest na małą a póżniej leci kanałem obejściowym przymykająć wlot powietrza z małej turbiny
[ Dodano: 27 Gru 2009 00:14 ]
w moim układzie wystarczy wysterować przepustnice żeby sie otwierała przy odpowiednim ciśnieniu a duża turbina to VNT
[ Dodano: 27 Gru 2009 00:15 ]
wzorowałem sie na układach bmw i opla
powietrze jest zasysane przez dużą turbine i idzie na małą a póżniej do kolektora dolotowego.
na wyższych obrotach spaliny idą na dużą turbine a póżniej do DP, przepustnica na DP jest otwarta i idą prosto w wydech bo mała turbina jest zamontowana pod kątem 90*.
powietrze zasysane jest przez dużą turbine następnie pompowane jest na małą a póżniej leci kanałem obejściowym przymykająć wlot powietrza z małej turbiny
[ Dodano: 27 Gru 2009 00:14 ]
w moim układzie wystarczy wysterować przepustnice żeby sie otwierała przy odpowiednim ciśnieniu a duża turbina to VNT
[ Dodano: 27 Gru 2009 00:15 ]
wzorowałem sie na układach bmw i opla
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
-
- Mały gagatek
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
- Lokalizacja: Z kątowni
gdzie ją znalazłeś? ile kosztuje taki bajer?
[ Dodano: 27 Gru 2009 19:00 ]
Poszperałem trochę po necie i znalazłem coś takiego:
Wygląda niemalże tak jak na schemacie który narysowałem. Z ta różnicą że nie widzę WG drugiej turbiny(???).
Wygląda na to że system jest bez żadnych dodatkowych zaworów kierujących spalinami. Doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej postaram się zbudować coś takiego. Dodatkowo dodam jeszcze zawór na dolocie aby nie przepuszczać całego sprężonego powietrza przez małe turbo. No i duże turbo też będzie miało swój WG.
Jeżeli okaże się że będzie za dużo roboty to może zespawam ten pierwszy system który pokazywałem - z dwiema jednakowymi turbinami... zobaczę jak będę na wiosnę stał z wolnym czasem.
[ Dodano: 27 Gru 2009 19:00 ]
Poszperałem trochę po necie i znalazłem coś takiego:
Wygląda niemalże tak jak na schemacie który narysowałem. Z ta różnicą że nie widzę WG drugiej turbiny(???).
Wygląda na to że system jest bez żadnych dodatkowych zaworów kierujących spalinami. Doszedłem do wniosku że najprawdopodobniej postaram się zbudować coś takiego. Dodatkowo dodam jeszcze zawór na dolocie aby nie przepuszczać całego sprężonego powietrza przez małe turbo. No i duże turbo też będzie miało swój WG.
Jeżeli okaże się że będzie za dużo roboty to może zespawam ten pierwszy system który pokazywałem - z dwiema jednakowymi turbinami... zobaczę jak będę na wiosnę stał z wolnym czasem.
KrzychuKrzys, fajny temat
trzymam kciuki żeby projekt wypalił i żeby wszystko zadziałało
Mam takie pytanko jako komplety laik (bez wrzutów proszę ) Nie dalo by sie po prostu pożyczyć gotowego układu ? Np. z z 2.7 bTDI (silnik montowany w jaguarze, peugot'cie, i w jakis cytrynach (c5 chyba) ) .. lub z bmw 335d (pewnie za duza pojemnosc do np. 1.9 ) ale zmienic turbiny zostawic rurki ... chodzi o elektryczne sterowanie ???
Jesli ktos by znalazl chwile na wytlumaczenie czemu nie bede wdzieczny
pozdro
trzymam kciuki żeby projekt wypalił i żeby wszystko zadziałało
Mam takie pytanko jako komplety laik (bez wrzutów proszę ) Nie dalo by sie po prostu pożyczyć gotowego układu ? Np. z z 2.7 bTDI (silnik montowany w jaguarze, peugot'cie, i w jakis cytrynach (c5 chyba) ) .. lub z bmw 335d (pewnie za duza pojemnosc do np. 1.9 ) ale zmienic turbiny zostawic rurki ... chodzi o elektryczne sterowanie ???
Jesli ktos by znalazl chwile na wytlumaczenie czemu nie bede wdzieczny
pozdro
ex: MK4 245 km/460nm
Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji
przepraszam za odkop ale to co teraz napisze ma racje bytu w tym temacie
zastanawiałem się dzisiaj czysto teoretycznie czy dołożenie 2 takiej samej turbinki do 1z ma sens. ile w teori było by to w stanie nadmuchać?
myśle że sensowniejszym połączeniem było by w tym wypadku połącznie równoległe. Ma ktoś zdanie na ten temat?
zastanawiałem się dzisiaj czysto teoretycznie czy dołożenie 2 takiej samej turbinki do 1z ma sens. ile w teori było by to w stanie nadmuchać?
myśle że sensowniejszym połączeniem było by w tym wypadku połącznie równoległe. Ma ktoś zdanie na ten temat?
Twin Turbo / Biturbo - budowa instalacji
Ma sens jak najbardziej, problemem będzie zbudowanie dobrego kolektora, który równo podzieli spaliny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości