to co mam wyciągac wał z silnika Adam przeciez do tego co piszesz trzeba odkręcić korbowodyAdamm pisze:masz blisko mozesz pojsc zapytac czy kolo odelza i wywaza bez walu
Odelzanie kola zamachowego w TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[/b]
Oczywiście są na tym forum, którzy uznają to za głupote i twierdzą, że takie coś nie ma miejsca w prawach fizyki
- dokładnie tak jak piszesz, takie są minusy zelżonego koła, czyli jakby nie było dynamika spada!! I tak samo dzieje się podczas zmiany dwumasa na 1masa.Włochaty pisze:nic straszengo sie nie dzialo, tylko pod gorke trzeba bylo redukowac jak sie chcialo na niski obrotach wjechac
- dokładnie tak!!arwam pisze:ale będzie się sprzęgło szybciej zużywać jesli będziesz jeździł w dolnych obrotach i może mieć ciut mniejszy moment obrotowy
Oczywiście są na tym forum, którzy uznają to za głupote i twierdzą, że takie coś nie ma miejsca w prawach fizyki
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 18:58 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 4 razy.
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
-arwam pisze:czy miałeś już takie zmiany za sobą?
Tak dokładnie, odelżanie miało miejsce w benzynie 1.8 i stracił na dynamice, ale za to z dołu się świetnie zbierał
A z dwumasa przeszedłem na g60 i też stracił na dynamice, czyli np. jadąc pod górke powiedzmy 120km/h na 5tym biegu w 4os. ciężej podjeżdża, a na cieższym kole sztywnym, lub dwumasie zdecydowanie łatwiej mu to przychodzi!!
Ale oczywiście mody poszły dalesze - wtryski, turbina, FMIC, soft, itp. i nic już nie zauważam odnośnie elastyczności, ale gdy wsio było org. i zmieniłem to sprzęgło to było widać strate na dynamice!
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
tutaj fotkimorfeusz86r pisze:można przetoczyć żeby lepiej tarcza zgrywała sie z kołem, lepiej przenosiła moment
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 20:03 przez morfeusz86r, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1556
- Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
- Lokalizacja: okolice Częstochowy
Witam, gdzieś czytałem, że po zmianie na jedno mas lepiej reaguje na gaz, ale co tam później się dzieje to nie wiem. Kiedyś sam miałem odelżone o jakieś 1,5kg i była za**** różnica tyle, że w benzynie. Do fiata 125p taty włożyłem o 1kg lżejsze i z niskich obrotów jest różnica. Jeśli chodzi o diesla to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą. Pozdrawiam
Tomek
Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Szkoda żeś sie nie wypowiadał wcześniej w pewnym temacie o kole zamachowym właśnie!!(który właściwie admin usunął) Bo jak ja napisałem co zauważyłem z doświadczenia po zmianie z dwumasa na lzejszy 1Z/PG, to "mistrze" napisali że same absurdy opowiadam, że to głupota, że nie spada elastyczność itp:crazy:wesol pisze:Cos wam powiem. Na uczelni powiedziano mi kiedys, ze sprzeglo to wzmacniacz momentu obrotowego. Jak sobie ktos tak dobrze pomysli po co jest sprzeglo i jakie ma zadanie i przesledzi tak krok po kroku co sie dziej jak wciskamy sprzeglo i potem popuszczamy i dlaczego silnik nie gasnie jak ruszamy na polsprzegle to zrozumie cala istite rzeczy. Teraz dodajmy do tego kolo zamachowe i jego role- czyli tez wzmocnienie momentu do tego jeszcze druga role jaka jest wyrownowazenie pracy silnika, wytlumienie jego nerwowej pracy( szarpniecia spowodowane kazda detonacja w cylindrze) to rozumiemy ze zamach musi byc ciezki. Negatywne skutki zamachu to to ze szybciej nam beda leciec poduszki na silniku, panewki na wale glownym, nerwowa praca na biegu jalowym silnika a nawet problemy z odpaleniem auta( zaklucenie dla rozrusznika oraz silnika). Wiem ze sie odciążało zamachy w benzynach zeby szybciej sie silnik wkrecal na obroty ale w dieslu to raczje nie ma sensu zwlaszcza w codziennej jezdzie. Zamach to jest akumulator momentu obrotowego.
Pisałem nawet o tym, że po co w takim razie montują takie dużo koła zamachowe w tirach, gdzie głównie chodzi o NM i elastyczność, o podjeżdżaniu pod górke w 5os. na 5tym biegu, itp.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 19:47 przez rav_tdi, łącznie zmieniany 1 raz.
SCIROCCO 4 EVER D BEST!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości