podtlenek azotu mokry do diesla??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sloma2405
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 06, 2009 07:08
Lokalizacja: Kościerzyna

podtlenek azotu mokry do diesla??

Post autor: sloma2405 » śr lis 04, 2009 18:43

mam okazje kupic podtlenek azotu MOKRY. Posiadam diesla. czy moge załozyc taka instalacje?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr lis 04, 2009 20:31

Wykonalne to będzie, bo "nos" nie od dzisiaj w dieselach jest używany, ale zastanów się czy warto płacić grubą kase za chwilowe zwiększenie mocy, przy czym rozważ jeszcze konieczność tankowania takiego zbiornika, i bez wątpienia zmniejszoną żywotność.

Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lis 04, 2009 20:36

Shmatan pisze:bez wątpienia zmniejszoną żywotność.
w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGT
Shmatan pisze:Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"
tuner powinien zrobić 2 programy: normalny i pod nitro, ze zwiększoną dawką paliwa.
chodź jak masz mocno dymiący program to przy włączeniu nitro dym zniknie a mocy przybędzie



Awatar użytkownika
Fido_dido
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: sob mar 03, 2007 22:55
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Fido_dido » śr lis 04, 2009 21:37

moze niedługo sie przekonamy z wykresami co jest nitro warte w tdi :)


Bling Bling........ rrados TDI Gangster's :D!! Siee Wiee !! Sieeeeeemanko team :D VR6 ynynynyn;]

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » śr lis 04, 2009 22:31

morfeusz86r pisze:w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGT
A tym mnie zaciekawiłeś - wydawało mi się, że strzał z nitro zwiększa moc silnika, przez co silnik narażony jest na większe obciążenia, a co za tym idzie spada wytrzymałość materiałów z których jest wykonany.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lis 04, 2009 22:43

każde zwiększanie mocy obciąża układ korbowo-tłokowy.
ujmijmy to tak że w benzynie jak za długo przytrzymasz nitro to może usmażyć silnik.
zwieksza sie temperatura w silniku i mogą tłoki popłynąć.
w dieslu jak zwiększysz ilość powietrza to wszystko jest odwrotnie, zmniejsza sie temperatura. a jak zwiększysz ilość paliwa to wzrośnie temperatura i dymienie



Tobi80
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: pt kwie 03, 2009 14:04
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: Tobi80 » czw lis 05, 2009 06:09

www.tdi.pl/content/view/25/23 ciekawa instalacja do diesla pewnie na propanie . . .


AFN+ 137/305 & 1.8t

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw lis 05, 2009 11:50

Nitro w dieslu nie jest jeszcze do konca rozwiniete tak jak w benzynie.

dobre jest to ze w dieslu nie rozwali motocykla przy za duzej dawce tylko po prostu silnik zgasnie :chytry: Wiec to jest juz duzy plus bo nie ryzykujesz zniszczeniem silnika.

Ale... wiekszosci osob sie wydaje ze nitro to tylko strzał na przycisk jak w szybkich i wscieklych i jak za dlugo przytrzymasz to rozwali motor. Nie, u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.

Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. Takich setupow mozesz wgrac sobie 10 i w nich mieszasz. Jezeli sa zrobione z glowa to wszystko jest fajne i bezpieczne.

Taka instalka do 1.9TDI kosztuje ok 1600zl.

Do tego napelnienie butli ok. 200zl ktora na miejskie scigawki starcza w brew pozorom na dość dlugo.

Bede zakladal taka instalke u siebie jak uporam siew FMICem to powiem co i jak z wykresami.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » czw lis 05, 2009 13:18

kolego lolo_golf - ja musze kiedyś te Twoją golfine sobie zobaczyć ;)

Orinetujesz się może ile miejsca zajmuje taka butla i cała instalacja w bagażniku?



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw lis 05, 2009 16:35

Nie ma zadnej instalacji w bagażniku. Tylko butla wielkości troszkę większej gaśnicy.

Akurat butla jest taka jak na filmach hehe :grin:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw lis 05, 2009 20:03

lolo_golf, pokaż jakieś foty jak to jest zamontowane



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw lis 05, 2009 21:08

[ Dodano: 05 Lis 2009 20:09 ]
lolo_golf pisze:...u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.

Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. ...
Skąd on wie który obecnie jest bieg ?

(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg ;) ?)
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 21:09 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » czw lis 05, 2009 21:09

Postaram sie coś załatwić, bo jak pisałem dopiero bede zakładał u siebie.

Oto dane wlasnie od chłopakow z www.rs-service.eu Ktos kto jezdzi na Ryki itp wie o kogo chodzi :chytry:

Dla klientów chcących uzyskać znaczny przyrost mocy w swoim samochodzie oferujemy tzw system wtrysku ciekłego Podtlenku Azotu ( systemy jednopunktowego wtrysku i wielopunktowego Directport )
W ofercie naszej firmy są dostępne również dodatkowe moduły za pomocą których możemy bardzo precyzyjnie dawkować podtlenek w autach benzynowych jak i z silnikami Diesla.( TDI , Pompo wtrysk, Common rail )
Są to bardzo rozbudowane sterowniki które pozwalają na indywidualne strojenie każdego z biegów na których podawany jest podtlenek.
Mamy możliwość kontrolowania dawki początkowej jak i dawki końcowej na danym biegu, jak również możemy określać bardzo precyzyjnie czas zwłoki w jakim podtlenek będzie podawany co umożliwia nam złagodzenie obciążenia układu korbowo - tłokowego podczas ,, strzału"
Możliwość określania czasu zwłoki jest bardzo ważne gdyż wiadomo że auta ścigają się na nawierzchniach zróżnicowanych od siebie względem trakcji.
Mamy też możliwość płynnego określenia jak szybko na danym biegu podtlenek ma osiągnąć 100% dawki.
Moduł ma również wyjście na podpięcie i zaprogramowanie Light shiftu.
Moduł jest programowany wewnątrz auta bez użycia żadnych zewnętrznych urządzeń typu laptop.

Jesteśmy oficjalnym dilerem firmy NX Polska
www.nxpolska.pl

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:03 ]
goodhope pisze:Skąd on wie który obecnie jest bieg ?

(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg
Po pedale gazu. Każde kolejne naciśnięcie to kolejny bieg. System zero-jedynkowy.
Także odpalasz moduł i na każdym biegu gaz w deske. Jak to przy ściganiu :grin:



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn lis 16, 2009 13:07

zatem jak ci pies albo kot z oddali wyskoczy na drogę, nisko przelatująca babcia przefrunie po pasach, odruchowo puścisz pedał gazu, albo kontrolowanie puścisz pedał by uślizg na kołach zniwelować ..to cały start o kant d ... ?

Trzeba się zatrzymać, zgasić i od zera znów ?


Hmm...
jak na "zaawansowane" urządzenie to dość prymitywne rozwiązanie.

Wystarczy przecież sygnał prędkości silnika i sygnał prędkości kół. Może być ze skrzyni, może być z któregoś czujnika ABS, do woli.
Napisać prosty algorytm przeliczający przełożenie końcowe. Zrobić jedną rejestrowaną jazdę i już.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 13:15 przez goodhope, łącznie zmieniany 3 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości