podtlenek azotu mokry do diesla??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
podtlenek azotu mokry do diesla??
mam okazje kupic podtlenek azotu MOKRY. Posiadam diesla. czy moge załozyc taka instalacje?
Wykonalne to będzie, bo "nos" nie od dzisiaj w dieselach jest używany, ale zastanów się czy warto płacić grubą kase za chwilowe zwiększenie mocy, przy czym rozważ jeszcze konieczność tankowania takiego zbiornika, i bez wątpienia zmniejszoną żywotność.
Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"
Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGTShmatan pisze:bez wątpienia zmniejszoną żywotność.
tuner powinien zrobić 2 programy: normalny i pod nitro, ze zwiększoną dawką paliwa.Shmatan pisze:Wtrysk mokry z tego co wiem, sprawia że wraz z podtlenkiem dodawana jest porcja paliwa - w tdi moim zdaniem to koniecznośc, a nawet rozważyłym osobny opornik większający dawke (aż do mocnego dymienia) uaktywniany w momencie "strzału"
chodź jak masz mocno dymiący program to przy włączeniu nitro dym zniknie a mocy przybędzie
A tym mnie zaciekawiłeś - wydawało mi się, że strzał z nitro zwiększa moc silnika, przez co silnik narażony jest na większe obciążenia, a co za tym idzie spada wytrzymałość materiałów z których jest wykonany.morfeusz86r pisze:w benzynowych tak ale w dieslu działa to troche odwrotnie bo im więcej tlenu tym niższe EGT
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
każde zwiększanie mocy obciąża układ korbowo-tłokowy.
ujmijmy to tak że w benzynie jak za długo przytrzymasz nitro to może usmażyć silnik.
zwieksza sie temperatura w silniku i mogą tłoki popłynąć.
w dieslu jak zwiększysz ilość powietrza to wszystko jest odwrotnie, zmniejsza sie temperatura. a jak zwiększysz ilość paliwa to wzrośnie temperatura i dymienie
ujmijmy to tak że w benzynie jak za długo przytrzymasz nitro to może usmażyć silnik.
zwieksza sie temperatura w silniku i mogą tłoki popłynąć.
w dieslu jak zwiększysz ilość powietrza to wszystko jest odwrotnie, zmniejsza sie temperatura. a jak zwiększysz ilość paliwa to wzrośnie temperatura i dymienie
www.tdi.pl/content/view/25/23 ciekawa instalacja do diesla pewnie na propanie . . .
AFN+ 137/305 & 1.8t
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Nitro w dieslu nie jest jeszcze do konca rozwiniete tak jak w benzynie.
dobre jest to ze w dieslu nie rozwali motocykla przy za duzej dawce tylko po prostu silnik zgasnie Wiec to jest juz duzy plus bo nie ryzykujesz zniszczeniem silnika.
Ale... wiekszosci osob sie wydaje ze nitro to tylko strzał na przycisk jak w szybkich i wscieklych i jak za dlugo przytrzymasz to rozwali motor. Nie, u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.
Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. Takich setupow mozesz wgrac sobie 10 i w nich mieszasz. Jezeli sa zrobione z glowa to wszystko jest fajne i bezpieczne.
Taka instalka do 1.9TDI kosztuje ok 1600zl.
Do tego napelnienie butli ok. 200zl ktora na miejskie scigawki starcza w brew pozorom na dość dlugo.
Bede zakladal taka instalke u siebie jak uporam siew FMICem to powiem co i jak z wykresami.
dobre jest to ze w dieslu nie rozwali motocykla przy za duzej dawce tylko po prostu silnik zgasnie Wiec to jest juz duzy plus bo nie ryzykujesz zniszczeniem silnika.
Ale... wiekszosci osob sie wydaje ze nitro to tylko strzał na przycisk jak w szybkich i wscieklych i jak za dlugo przytrzymasz to rozwali motor. Nie, u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.
Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. Takich setupow mozesz wgrac sobie 10 i w nich mieszasz. Jezeli sa zrobione z glowa to wszystko jest fajne i bezpieczne.
Taka instalka do 1.9TDI kosztuje ok 1600zl.
Do tego napelnienie butli ok. 200zl ktora na miejskie scigawki starcza w brew pozorom na dość dlugo.
Bede zakladal taka instalke u siebie jak uporam siew FMICem to powiem co i jak z wykresami.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
[ Dodano: 05 Lis 2009 20:09 ]
(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg ?)
Skąd on wie który obecnie jest bieg ?lolo_golf pisze:...u mnie w rzeszowie chłopaki z RS-Service opracowali taki modul do diesla ze go programujesz.
Dziala to tak ze przed startem odpalasz modul i nic wiecej nie robisz. On ma zaprogramowane(wedle twoim potrzeb) ze np. na jedynce podaje 10%, na dwojce 20% i im wyzej tym wiecej - zalezy do czego uzywasz auta. ...
(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg ?)
Ostatnio zmieniony czw lis 05, 2009 21:09 przez goodhope, łącznie zmieniany 1 raz.
- lolo_golf
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2756
- Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Postaram sie coś załatwić, bo jak pisałem dopiero bede zakładał u siebie.
Oto dane wlasnie od chłopakow z www.rs-service.eu Ktos kto jezdzi na Ryki itp wie o kogo chodzi
Dla klientów chcących uzyskać znaczny przyrost mocy w swoim samochodzie oferujemy tzw system wtrysku ciekłego Podtlenku Azotu ( systemy jednopunktowego wtrysku i wielopunktowego Directport )
W ofercie naszej firmy są dostępne również dodatkowe moduły za pomocą których możemy bardzo precyzyjnie dawkować podtlenek w autach benzynowych jak i z silnikami Diesla.( TDI , Pompo wtrysk, Common rail )
Są to bardzo rozbudowane sterowniki które pozwalają na indywidualne strojenie każdego z biegów na których podawany jest podtlenek.
Mamy możliwość kontrolowania dawki początkowej jak i dawki końcowej na danym biegu, jak również możemy określać bardzo precyzyjnie czas zwłoki w jakim podtlenek będzie podawany co umożliwia nam złagodzenie obciążenia układu korbowo - tłokowego podczas ,, strzału"
Możliwość określania czasu zwłoki jest bardzo ważne gdyż wiadomo że auta ścigają się na nawierzchniach zróżnicowanych od siebie względem trakcji.
Mamy też możliwość płynnego określenia jak szybko na danym biegu podtlenek ma osiągnąć 100% dawki.
Moduł ma również wyjście na podpięcie i zaprogramowanie Light shiftu.
Moduł jest programowany wewnątrz auta bez użycia żadnych zewnętrznych urządzeń typu laptop.
Jesteśmy oficjalnym dilerem firmy NX Polska
www.nxpolska.pl
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:03 ]
Także odpalasz moduł i na każdym biegu gaz w deske. Jak to przy ściganiu
Oto dane wlasnie od chłopakow z www.rs-service.eu Ktos kto jezdzi na Ryki itp wie o kogo chodzi
Dla klientów chcących uzyskać znaczny przyrost mocy w swoim samochodzie oferujemy tzw system wtrysku ciekłego Podtlenku Azotu ( systemy jednopunktowego wtrysku i wielopunktowego Directport )
W ofercie naszej firmy są dostępne również dodatkowe moduły za pomocą których możemy bardzo precyzyjnie dawkować podtlenek w autach benzynowych jak i z silnikami Diesla.( TDI , Pompo wtrysk, Common rail )
Są to bardzo rozbudowane sterowniki które pozwalają na indywidualne strojenie każdego z biegów na których podawany jest podtlenek.
Mamy możliwość kontrolowania dawki początkowej jak i dawki końcowej na danym biegu, jak również możemy określać bardzo precyzyjnie czas zwłoki w jakim podtlenek będzie podawany co umożliwia nam złagodzenie obciążenia układu korbowo - tłokowego podczas ,, strzału"
Możliwość określania czasu zwłoki jest bardzo ważne gdyż wiadomo że auta ścigają się na nawierzchniach zróżnicowanych od siebie względem trakcji.
Mamy też możliwość płynnego określenia jak szybko na danym biegu podtlenek ma osiągnąć 100% dawki.
Moduł ma również wyjście na podpięcie i zaprogramowanie Light shiftu.
Moduł jest programowany wewnątrz auta bez użycia żadnych zewnętrznych urządzeń typu laptop.
Jesteśmy oficjalnym dilerem firmy NX Polska
www.nxpolska.pl
[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 11:03 ]
Po pedale gazu. Każde kolejne naciśnięcie to kolejny bieg. System zero-jedynkowy.goodhope pisze:Skąd on wie który obecnie jest bieg ?
(dodam że jest to wykonalne, rozpoznanie biegu, bez dotykania skrzyni biegów miał już 11 lat temu MM1AP w KFX z PSA ... ale ..bardzo mnie ciekawi, skąd tutaj wspomniany moduł wie, który masz bieg
Także odpalasz moduł i na każdym biegu gaz w deske. Jak to przy ściganiu
zatem jak ci pies albo kot z oddali wyskoczy na drogę, nisko przelatująca babcia przefrunie po pasach, odruchowo puścisz pedał gazu, albo kontrolowanie puścisz pedał by uślizg na kołach zniwelować ..to cały start o kant d ... ?
Trzeba się zatrzymać, zgasić i od zera znów ?
Hmm...
jak na "zaawansowane" urządzenie to dość prymitywne rozwiązanie.
Wystarczy przecież sygnał prędkości silnika i sygnał prędkości kół. Może być ze skrzyni, może być z któregoś czujnika ABS, do woli.
Napisać prosty algorytm przeliczający przełożenie końcowe. Zrobić jedną rejestrowaną jazdę i już.
Trzeba się zatrzymać, zgasić i od zera znów ?
Hmm...
jak na "zaawansowane" urządzenie to dość prymitywne rozwiązanie.
Wystarczy przecież sygnał prędkości silnika i sygnał prędkości kół. Może być ze skrzyni, może być z któregoś czujnika ABS, do woli.
Napisać prosty algorytm przeliczający przełożenie końcowe. Zrobić jedną rejestrowaną jazdę i już.
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 13:15 przez goodhope, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 12 gości