1.7td jakie wtryski wydajniejsze dać?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

1.7td jakie wtryski wydajniejsze dać?

Post autor: mihas66 » sob paź 31, 2009 10:24

Witam kolegów z golfów problem tak jak w temacie dokładnie chodzi o astre F z silnikiem x17dtl jest to silnik oplowski nie isuzu czyli tds posiada on 68km, turbinę i wtrysk pośredni. Widzę że koledzy w silnikach 1.6td mają spore doświadczenie w modach dlatego mam pytanie od czego można dobrać do mnie wydajniejsze wtryski? Znacie jakiś katalog np boscha gdzie wypisane są poszczególne końcówki z danymi o średnicy i ciśnieniami wtrysków? Podobne pytanie zadałem koledze cowboy w temacie gdzie sprzedaje swoje 216 ale nikt nic nie odpowiedział dlatego gdyby cowboy miał mi coś do zaoferowania z chęcią go tu wysłucham...
PS. gdzie mogę znaleźć dokładny opis co robił zprzał w 1.6td że mu tyle mocy wyszło bo jak dla mnie to to jest ciekawa sprawa...



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob paź 31, 2009 10:58

1 - po co ci te wydajniejsze wtryski? nawet 1 konia wiecej nie zrobiles, a juz o wtryskach piszesz. nigdy nie bedziesz ich potrzebowal, bo nie dojdziesz do takiej mocy, zeby skonczyla sie ich wydajnosc
2 - w temacie zaprzala znajdziesz wszystko oraz we wszystkich tematach o modzeniu td. szukajka prawde powie


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » sob paź 31, 2009 11:14

Moje wtryski na 90% zaczynają lać więc wymiana niedługo będzie potrzebna, konia dodałem bo sztanga od wg na turbinie skręcona na maxa i doładowanie mam 0.7 z seryjnego 0.4... Ze zmianą wtrysków dawka pójdzie do góry i małe testy z LDA, na razie dawki nie zwiększam bo już teraz potrafi puścić bąka...



dzidzion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: wt lut 17, 2009 23:30
Lokalizacja: WLKP

Post autor: dzidzion » sob paź 31, 2009 19:55

daruj sobie z tym silnikiem bo ci giere wytknie...ta jednostka jest dziadoska na maxa...bys mial isuzu to co innego...tam ponad 100KM mozna wycisnać
co do zmiany wtryskow na wydajniejsze...nie ma sensu przy takim cisnieniu doladowania dawac wydajniejszych



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » sob paź 31, 2009 20:10

Tam tylko kreci sie magicznym kluczem 13 na pompie i wkreca srube od WG.
Wloz K24, daj 1 bar doladowania, wiecej paliwa i zobacz jak jezdzi. x17dtl jest silnikiem 16DA z dodana turbina, no i pompa z grzybkiem Lukas albo Bosch. Sam mialem ochote uturbic 16DA ale skonczylo sie tylko na wymianie kolektora ssacego.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » sob paź 31, 2009 20:39

0.7 jest na postoju przy odłączonym LDA bo manometr był bez trójnika więc na drodze mam inaczej :hehe: turbina jak przeciągnę świszcze że w kabinie słychać co wcześniej było nie spotykane, a jeszcze większe doładowanie niestety tylko z większą dawką i tu przydały by się wydajniejsze wtryski które by dobrze rozpyliły dużą dawkę bez kopcenia... Dlatego też jak ktoś ma mówić daj spokój bo masakra silnik to go rozumiem ale to nie o to tu pytam tylko o wtryski... Ten klucz 13 to rozumiem że kontra dawki na pompę a potem śrubokrętem? Pompę mam bardzo podobną do waszych boscha...



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt lis 03, 2009 17:12

zmien na golfa i krzesaj iskry ;)

ale skoro podobny silnik do vw to tematów jest mnóstwo,wystarczy poszukać



mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » śr lis 04, 2009 17:18

No a np jakie końcówki dają do 1.6td?



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » śr lis 04, 2009 21:55

mihas66 pisze:jakie końcówki dają do 1.6td?
Standardowo w SB (80KM) są DN0SD 274, niektórzy zmieniają na DN0SD 261 z mercedesa ale jakiejś odczuwalnej różnicy podobno nie ma.
Generalnie przy grzebaniu w TD należy najpierw zmienić tłoczek i głowiczkę w pompie na większe (10-11mm), bo na standardowych to chyba ciężko wykorzystać potencjał nawet seryjnych wtryskiwaczy.
mihas66 pisze:0.7 jest na postoju
To świadczy tylko o tym że masz małą turbinkę, bo dużą to nie bardzo da się rozbujać na postoju. A miarodajność takiego pomiaru żadna, pod obciążeniem w tej chwili możesz mieć nawet 1,5 bara.



mihas66
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 15:54
Lokalizacja: lbn

Post autor: mihas66 » czw lis 05, 2009 09:35

turbo to garrett t15 więc malutkie ale jak to mówi mój znajomy mały ale wariat, większego nie chce bo laga mam małego a to się przydaje;p a to te końcówki od merca dobraliście z jakiegoś katalogu czy tak na oko bo jak z katalogu to z chęcią bym zobaczył jaki jest u mnie otworek i coś większego bym dobrał...



mikruss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:45
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: mikruss » wt gru 01, 2009 23:54

Noto ja wrzuce swoje 3 grosze....
Mam 1.7 isuzu w vectrze a, jak na razie pompa skręcona na maksa (coś nie tak daje jeszcze paliwo czeka jąregeneracja bo mało go daje), cisnienie doładowania z seryjnego 0.7 jak na razie skromne 1.5 bara (było już poad 2 bary z seryjnej turbinki IFI-ona zostanie bo nie ma sensu innej), wydech też o wiekszej srednicy. W najblizszym czasie przeróbka dolotu troche (co by skrócic dystans z filtra do turbo) no i inny IC.
I teraz moje pytanie- da się jakieś wtryski do tego dopasować i czy też da się przerobić jakoś pompe wtryskową bo i tak będzie robiona (pompa Bosch, sterowana także cisnieniem z turbo)
za podpowiedzie wielkie dzięki :)



KrzychuKrzys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz maja 24, 2009 21:51
Lokalizacja: Z kątowni

Post autor: KrzychuKrzys » śr gru 02, 2009 17:42

Najlepsze będą z Ursusa c360 :rotfl:
Weź się kolego opamiętaj bo przy takim tuningu sie wtrysków nie wymienia na większe.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 20:27

mikruss pisze:skromne 1.5 bara (było już poad 2 bary z seryjnej turbinki IFI-ona zostanie bo nie ma sensu innej)
Zupełnie nie rozumiem po co ładujesz w niego tyle powietrza, na takie ciśnienie trzeba porządną głowiczkę do pompy zasadzić. I nie IFI tylko IHI.

[ Dodano: 04 Gru 2009 19:28 ]
mikruss pisze:W najblizszym czasie przeróbka dolotu troche (co by skrócic dystans z filtra do turbo)
Co to da?

[ Dodano: 04 Gru 2009 19:29 ]
mikruss pisze:pompa Bosch
Nr poproszę.

[ Dodano: 04 Gru 2009 19:31 ]
mihas66 pisze:turbina jak przeciągnę świszcze że w kabinie słychać co wcześniej było nie spotykane
Ciekawe czy już masz opiłki z kompresora w dolocie.



mikruss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt gru 02, 2008 16:45
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Post autor: mikruss » sob gru 05, 2009 13:54

pompa taka jak na tej aukcji
http://moto.allegro.pl/item834135540_po ... _nowa.html
co do turbo literówka, oczywiscie IHI, co do powietrza (jezdze na 1.5 bara, raz chcialem sprawdzic ilke da na maksa i wypluło ponad 2 ;) ) hmmm no nie wiem czy az tak za duzo no ale za bardzo nikt mi nie umiał powiedziec co i jak bo przy isuzu nikt az tak grubo u nas nie grzebal (jedynie przy pompie co mam zdrobione to wyciągniety pierscien i dawka na maksa wkrecona, tak ze nie mozna bylo juz wolnych obrotów obniżyć).
Co do dolotu-tez mi nikt nie potrafi powidziec czy jak to zmienie to czy cos da czy nie (obecnie powietrze do turbo leci wokoło silnika i dopiero do turbo), filtr jest na kolektorze dolotowym a chce to miejsce pominąć i dać filterek koło blotnika i jakąś wkladke k&n bo taka latwiej dostan niz na kolektor ;)
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 13:58 przez mikruss, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości