kompresor do 1.9 TDI 110KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sloma2405
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sie 06, 2009 07:08
Lokalizacja: Kościerzyna

kompresor do 1.9 TDI 110KM

Post autor: sloma2405 » śr paź 28, 2009 19:22

witam. mam zamiar zamontowac kompresor do golfa III 1.9 TDI seryjna 110Km. mam juz wymienione turbo, wtryski, IC i pompe 11. co moge osiagnac przez montowanie takiego kompresora??



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr paź 28, 2009 19:35

temat wałkowany stomilionów razy, kompresor do diesla to pomyłka, koniec kropka.


Temat do kosza
Ostatnio zmieniony śr paź 28, 2009 19:36 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr paź 28, 2009 21:48

grzegorzp pisze:temat wałkowany stomilionów razy, kompresor do diesla to pomyłka, koniec kropka.
Nie zgodzę się.
Daniel z TTC załozył do swojego,byłego juz tolka z silnikiem 2.5 tdi R5 kompresor,z racji tego,że duże turbo późno wstawało.
Zabieg jak najbardziej udany,kwestia wystrojenia,ale to akurat w jego przypadku pikuś.
Tyle tylko,że on miał grubo ponad 300 koni,a w 110tce na tym wale,korbowodach,o sprzęgle nie wspomnę,200 to już odważny wynik.
Jaki sens zakładać kompresor,skoro samą turbiną,tyle,że wiekszą,ale z z przyzwoitym dołem,idzie to zrobić.
Do 1.9 tdi nie ma sensu zakładać,choć jest to do zrobienia.
Wsadź silnik 2.5,potężne turbo,to wtedy kompresor sie przyda.


AFN 165,5@380,8

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr paź 28, 2009 23:54

sagon pisze:
grzegorzp pisze:temat wałkowany stomilionów razy, kompresor do diesla to pomyłka, koniec kropka.
Nie zgodzę się.
Daniel z TTC załozył do swojego,byłego juz tolka z silnikiem 2.5 tdi R5 kompresor,z racji tego,że duże turbo późno wstawało.
Zabieg jak najbardziej udany,kwestia wystrojenia,ale to akurat w jego przypadku pikuś.
Tyle tylko,że on miał grubo ponad 300 koni,a w 110tce na tym wale,korbowodach,o sprzęgle nie wspomnę,200 to już odważny wynik.
Jaki sens zakładać kompresor,skoro samą turbiną,tyle,że wiekszą,ale z z przyzwoitym dołem,idzie to zrobić.
Do 1.9 tdi nie ma sensu zakładać,choć jest to do zrobienia.
Wsadź silnik 2.5,potężne turbo,to wtedy kompresor sie przyda.
piszesz że się nie zgodzisz a potem piszesz,
sagon pisze: Do 1.9 tdi nie ma sensu zakładać,choć jest to do zrobienia.
przestań w końcu na każdy temat pisać wszystkiego co wiesz,
gość zapytał czy mu coś to da w 110 i czy jest sens, ja mu napisałem że nie ma żadnego sensu, potem
Ty piszesz że się nie zgadzasz, (potem napisał co wiedział...) i piszesz że też uważasz że nie ma sensu.
:rotfl:
posty nabijasz, chcesz zdobyć odznakę najaktywniejszego forumowicza?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 29, 2009 10:30

kompresor generuje większe straty niz turbo

NIE MA NAJMNIEJSZEGO SENSU

jeżeli chce mieć się płaską ch-tyke w całym zakresie to daje sie 2 turbiny w układzie szeregowym małą i dużą, tak jak jest to obecnie stosowane

i nie ma znaczenia czy 1.9 czy 2.5 ...

np. nowe silniki 100KM z litra taki układ w większości mają



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw paź 29, 2009 20:06

grzegorzp, czytaj ze zrozumieniem i nie napędzaj się tak,bo ci żyłka pęknie.
cowboy pisze:NIE MA NAJMNIEJSZEGO SENSU
Skoro wiesz lepiej,niż jeden z najlepszych tunerów,to chylę czoła.
Dodam tylko,że brat miał okazje tym seatem jechać i jakoś żadnych strat mocy nie odczuwali.
Grubo ponad 300 koni i z 600 niuta.
grzegorzp pisze:kompresor do diesla to pomyłka, koniec kropka.
I oto mi chodziło,nie zgodziłem się,bo wiem,że kompresor w dieslu się sprawdził.
A ta wypowiedź,o ile się nie mylę,tyczyła się chyba diesli,wszystkich,czyż nie?
grzegorzp pisze:Ty piszesz że się nie zgadzasz, (potem napisał co wiedział...) i piszesz że też uważasz że nie ma sensu.
Do 1.9 nie widzę sensu,ale do takiego np. 2.5 na big turbo,już tak.
Skoro u niego to jeździło,to dowodzi tylko tego,że chyba niektórzy się mylą.
Fakt,że tylko po to,żeby zniwelować turbo dziurę,bo miał wielką turbinę i późno wstawała.
Ale już tak jest,że nie można wyskoczyć z tekstem,który jest wbrew oklepanym już modom tdi-ków.
Okazuje się ,że nie tak do końca.
Dodam,że jako pierwszy w tym kraju wsadził rzędową piątkę w ramę seata.
Wsadzili tez 2.0 tdi w budę calibry i o dziwo,to jeździ.
grzegorzp pisze:(potem napisał co wiedział...)
Otóż to,napisałem,to co wiem,a nie cytuje słów z innych tematów.

[ Dodano: 29 Paź 2009 19:08 ]
Link do temat z Daniela seatem,dodam tylko,że wynik osiągnięty na big turbo,bez kompresora.
http://www.vwmania.pl/forum/index.php?s ... ffa5d3c9e9

[ Dodano: 29 Paź 2009 19:12 ]
I calibra tdi by TTC
http://www.racingforum.pl/Opel-Calibra- ... 52189.html


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » czw paź 29, 2009 21:21

jak dzieci.... :otepienie:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw paź 29, 2009 22:04

sagon pisze:Skoro wiesz lepiej,niż jeden z najlepszych tunerów,to chylę czoła.
nie wiem lepiej, takie są fakty

kompersor zjada więcej mocy niz turbina, a to że (wg Ciebie) najlepszy tuner tak zrobił tego nie zmieni... no chyba że tym gorzej dla faktów :)

nie musisz juz na siłę reklamowac TTC wypisując czego to nie zrobi i nie osiagnął

temat jest kompresor w AFN - i odpowiedź padła - nie ma sensu ani racjonalnego wytłumaczenia !



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw paź 29, 2009 22:17

KOmpresor mniejsza sprawność czyli i mniejsza moc , wiekrze opory pracy-napęd paskiem, za to leprzy dół nawet już od 1000obr i nie trzeba o niego zbytnio dbac i schładzac - nie jest napędzany spalinami, a turbina więkrza sprawnosc gorszy dół, małe opory- napedzany bezwładnością spalin. Mazda w dieslu kombinowała z compresorem ale im nie wyszło- duża awaryjnośc mała moc, z 2,0TD Compresor wyszło 75KM , Mercedes zaprzestał w tym roku produkcje benzyn na Compresor- duże spalanie z uwagi na opory i mała wydajnośc. Sa plusy i minusy- podoba mi sie w kompresorze ze auto ciągnie równo od biegu jałowego- moc na żądanie w turbo trzeba dmuchnac spalinami
Ostatnio zmieniony czw paź 29, 2009 22:18 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » czw paź 29, 2009 23:16

cowboy pisze:a to że (wg Ciebie) najlepszy tuner tak zrobił tego nie zmieni...
Kolejny,który nie potrafi zrozumieć,co napisałem-jeden z najlepszych.
Bo równie dobrzy są zalogowani,na tym forum.
Ja jestem przekonany do niego,bo nie jest przereklamowany,Ty do innego.
Każda zmora ma swojego amatora,jak to mówią.
cowboy pisze:kompersor zjada więcej mocy niz turbina,
Ja wiem,że jesteś niebywale oczytany,po tylu latach studiowania setek tematów na różnych forach dużo się dowiedziałeś i teraz jesteś już znawcą,ekspertem,w każdym niemalże temacie.
Szkoda,że nie byłeś taki obczytany,jak Ci pękł wężyk w ecu.
Pamiętasz,co się działo?
Można to było określić jednym słowem-panika.
Ale najwidoczniej tego nie doczytałeś.
No cóż,zdarza się...nawet najlepszym.
cowboy pisze:temat jest kompresor w AFN - i odpowiedź padła - nie ma sensu ani racjonalnego wytłumaczenia !
Z tego,co można wyczytać wyżej,to koledze grzegorzowi chodziło o diesle,a nie konkretnie o 1.9 tdi 110.Doczytaj.
Dlatego też napisałem,że...
cowboy pisze:nie musisz juz na siłę reklamowac TTC wypisując czego to nie zrobi i nie osiagnął
On nie potrzebuje reklamy. :grin:
Zauważyłeś,żeby się gdzieś reklamował? :bajer:
Napisałem tylko,że jest ktoś,kto wbrew wszystkim... założył i jeździł.
A to,że zrobił kilka rzeczy,których nie zrobił nikt inny,świadczy o jego...

Wam wolno wielbić Witka i innych,i wychwalać pod niemalże niebiosa ich profi robotę,mnie już nie wolno przytoczyć kilku rzeczy jakich Daniel dokonał,bo gość nie jest z tego świata,z tego forum.
Ale ja to rozumiem.
Pozdro i miłej lektury.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32217
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw paź 29, 2009 23:20

Obrazek


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pt paź 30, 2009 00:16

:panna:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt paź 30, 2009 10:55

cowboy pisze:temat jest kompresor w AFN
sagon pisze:Z tego,co można wyczytać wyżej,to koledze grzegorzowi chodziło o diesle,a nie konkretnie o 1.9 tdi 110.Doczytaj.
co mam doczytać, skoro jak byk stoi kompresor w golfie III 1.9 TDI 110KM ?
sloma2405 pisze:mam zamiar zamontowac kompresor do golfa III 1.9 TDI seryjna 110Km.
sagon pisze:Szkoda,że nie byłeś taki obczytany,jak Ci pękł wężyk w ecu.
doczytaj regulamin forum, w szczególności punkt 13... ostrzegałem Cię przed personalnymi wycieczkami w moim kierunku...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt paź 30, 2009 16:19

A ja twierdze ze pomysl ciekawy jak kazdy "inny"
mysle ze spokojnie moznaby to wysterowac z dobrymi skutkami, ale...
dywagacje czy to ma sens czy nie sa do tego czasu prozne dopoty ktos nie udowodni ze sie DA lub sie NIE DA. i do tego z jakim skutkiem. co da odpowiedz nad SENSEM lub BEZSENSEM tego projektu... reasumujac... ja dla samego FUNU wsadzilbym kompresor.
dla zalozyciela tematu moge tylko wyslac zaproszenie na gg/priv celem jakiejs sensowej rozmowy :P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości