TDI 115 a 130KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

TDI 115 a 130KM

Post autor: Michnik » sob paź 10, 2009 20:42

Nie bardzo wiem w jakim dziale , ale napisze tu bo tu najwięcej fachowców ;)

Chodzi mi o to czy siliniki TDI 130KM(ASZ) w golfie 4 wychodziły tylko i wyłącznie ze skrzynią 6-cio biegową, czy były też wersje 5-cio biegowe?
No i jak ewentualnie rozpoznać silnik 115 KM a 130KM powiedzmy po wyglądzie bo naklejka w bagażniku nieczytelna.
Jestem przy zakupie Golfa 4. Oglądałem dzisiaj wersje Special. Nie wiecie może , jakie wyposażenie powinna posiadać ta wersja? No i w briefie jest napisane 96/4000 jeżeli chodzi o moc to jak to będzie?



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » sob paź 10, 2009 20:45

96KW = 131KM


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob paź 10, 2009 21:02

marcin999 pisze:96KW = 131KM
Też już przeliczyłem...ale wazniejsze dla mnie są pozostałe zagadnienia...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob paź 10, 2009 21:43

Najszybciej rozróżnisz po turbinie,a raczej kształcie zimnej,czyli tej aluminiowej muszli.
Ori 115tka ma taką

http://moto.allegro.pl/item746570703_tu ... 9_tdi.html

130tka taką

http://moto.allegro.pl/item756688901_vw ... zarka.html

Turbina w 130tce jest zespolona na stałe z kolektorem wydechowym.

Warunkiem trafnej diagnozy jest ori turbina.

[ Dodano: 10 Paź 2009 21:46 ]
Na fotce poniżej jest turbina od passata 130tki,ten ma akurat turbinę dzieloną,ale kształt muszli jest identyczny jak w tej niedzielonej,czyli wyjście jest na tzw.szybkozłączkę.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 21:47 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » sob paź 10, 2009 21:47

sagon pisze:Najszybciej rozróżnisz po turbinie,a raczej kształcie zimnej,czyli tej aluminiowej muszli.
Ori 115tka ma taką

http://moto.allegro.pl/item746570703_tu ... 9_tdi.html

http://moto.allegro.pl/item756688901_vw ... zarka.html

Turbina w 130tce jest zespolona na stałe z kolektorem wydechowym.

Warunkiem trafnej diagnozy jest ori turbina.
Mnie laikowi mimo wszystko ciężko będzie to rozpoznać...nie mniej bardzo dziękuję za pomoc.
A może jest jeszcze gdzieś taka wklejka jak w bagażniku?



miqs

Post autor: miqs » sob paź 10, 2009 21:50

Michnik, w książce serwisowej. Poza tym wystarczy VIN sprawdzić i tam też jest zakodowane jaki silniczek był ;)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob paź 10, 2009 21:51

W papierach będzie podana moc,musi być,będzie w KW.
Policz sobie,to proste 1 KW=1.36 konia.
Czyli 96KW*1.36=130.56 koni,czyli 130tka.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 21:51 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob paź 10, 2009 21:52

Na osłonie paska rozrządu powinna byc naklejka jak na naklejce bedzie ASZ to powina byc 130-tka bo mało prawdopodobne ze ktos podmieni osłone :)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob paź 10, 2009 21:53

miqs pisze:Poza tym wystarczy VIN sprawdzić i tam też jest zakodowane jaki silniczek był ;)
Warto chłopakowi ten kod podać.


AFN 165,5@380,8

miqs

Post autor: miqs » sob paź 10, 2009 22:00

sagon pisze:Warto chłopakowi ten kod podać.
?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob paź 10, 2009 22:10

Wyjaśnić cyfra po cyfrze,co która oznacza i która oznacza kod silnika.
Kolega się nie zna na takich rzeczach,ma prawo.

[ Dodano: 10 Paź 2009 22:10 ]
http://vwgolfmk2.republika.pl/vin.html


AFN 165,5@380,8

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » ndz paź 11, 2009 11:02

OK sprawdzę po VINie. Ale cały czas mnie nurtuje czemu ten golf miał skrzynie 5 biegów? Bo zwykle w ogłoszeniach jest 130KM i 6Biegów.
Może jeszcze w ETCE da sie sprawdzić czy wychodziły 130KM i 6 biegów....



miqs

Post autor: miqs » ndz paź 11, 2009 11:04

sagon, tylko, że musi i tak w serwisie sprawdzić, bo przecież z tego odkodowania samego VIN, nie wyczyta silnika, musi go wpisać w specjalny dekoder, a porządne maja tylko w serwisie.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz paź 11, 2009 11:33

Tak jak pisano wyżej,albo na osłonie paska rozrządu,ewentualnie w papierach,w aso za takie coś go trochę skasują.

Po nr.vin,faktycznie niczego się nie dowie.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości