mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv na 4motion

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » śr lut 16, 2011 12:12

psikuta19, jakbyś zostawił ori pompę to wtedy odczułbyś różnicęw postaci większej siły hamującej na kołach przy tym samym nacisku na pedał hamulca. zmieniając pompę na większą zmieniłeś "przełożenie" siły na pedale hamulca do siły na zacisku.
jak będę zakładał u Siebie ABS z EDS'em to zostawiam ori pompę hamulcową najprawdopodobniej ale serwo postaram się zmienić na większe choś i tak jest przy tej pompie większe niż to co mam obecnie w aucie.



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: psikuta19 » czw lut 17, 2011 09:50

arwam pisze:psikuta19, jakbyś zostawił ori pompę to wtedy odczułbyś różnicęw postaci większej siły hamującej na kołach przy tym samym nacisku na pedał hamulca. zmieniając pompę na większą zmieniłeś "przełożenie" siły na pedale hamulca do siły na zacisku.
jak będę zakładał u Siebie ABS z EDS'em to zostawiam ori pompę hamulcową najprawdopodobniej ale serwo postaram się zmienić na większe choś i tak jest przy tej pompie większe niż to co mam obecnie w aucie.
ja ni napisałem ze pompa z serwem od t4 nic nie daje tylko ze najwięcej moim zdaniem daje wymiana na większe tarcze + odpowiedni zacisk ja w serii miałem 288mm i w sumie hamulec był przyzwoity jak na mk3 jednak 312mm z brembo robi robotę nawet z ori pompa z gti 23.8mm (po wymianie przewodów na stalowe) tez mam ABS z EDS
pozdrawiam


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » czw lut 17, 2011 21:40

arwam czyli ori pompa 23,81 i tłoczki 57 dadzą większą poprawe hamowania niż pompa 25,4 i te same 57 tłoczki? bo większe serwo czy biserwo nie zwiększy siły hamowania tylko spowoduje że nie będziemy musieli użyć tak dużej siły do naciskania na pedał aby uruchomić hamowanie.Co do "przełożenia" to co będzie jak średnica tłoczka w pompie będzie taka sama jak w zacisku? brak hamowania? Zapraszam wszystkich do tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... ost1214221" onclick="window.open(this.href);return false;


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » czw lut 17, 2011 23:40

jaaano pisze:arwam czyli ori pompa 23,81 i tłoczki 57 dadzą większą poprawe hamowania niż pompa 25,4 i te same 57 tłoczki?




jeśli większą pompę połączysz z większym serwem lub bi-serwem wtedy efekt będzie podobny,
ale jeśli do tego samego serwa założysz większą pompę przy takich samych tłoczkach w zaciskach i przy tych samych tarczach będzie trzeba mocniej naciskać na hamulec.
jaaano pisze:Co do "przełożenia" to co będzie jak średnica tłoczka w pompie będzie taka sama jak w zacisku? brak hamowania?
hamowanie będzie ale trzeba będzie bardzo dużej siły bo "przełożenie" będzie 1:1.
stosunek siły przyłożonej na pompie do siły na zacisku liczy się z pola przekroju cylinderków w pompie hamulcowej i w zacisku.
czyli jak masz pompę załóżmy 22mm i zaciski 57mm to masz przełożenie w przybliżeniu 6,72:1
czyli po przyłożeniu siły 1kg na pompie hamulcowej na zacisku uzyskujemy 6,72kg.

natomiast jak założysz pompę hamulcową 25 mm to przełożenie będzie już tylko 5.19:1
dlatego przy większych pompach stosuje się mocniejsze serva.
zaletą większej pompy hamulcowej jest wtedy mniejszy skok jałowy pedału hamulca.

nie liczymy to oczywiście wspomagania i strat mechanicznych spowodowanych tarciem uszczelnień o ścianki cylinderków.
siła ta jest uzyskiwana na na każdym zacisku.
dlatego w sporcie używa się wielo-tłoczkowych zacisków. natomiast w codziennej eksploatacji nie używa sie ze względu na podatność na zapiekanie w przypadku kiedy przez długi czas nie jest uzyskiwana pełna siła hamowania.
najczęściej zapiekają się pojedyncze tłoczki co nie tylko skutkuje pogorszoną skutecznością hamowania ale i nierównomiernym zużyciem elementów układu hamulcowego na poszczególnych kołach.
dlatego w zwykłych pojazdach raczej nie stosuje się zacisków wielotłoczkowych.


jaaano pisze:.Co do "przełożenia" to co będzie jak średnica tłoczka w pompie będzie taka sama jak w zacisku? brak hamowania?
co do tego pytania to odpowiem że w zasadzie jeśli nie będziesz miał układu wspomagania który za Ciebie wygeneruje całość siły potrzebnej do uzyskania pełnej siły wspomagania to tak, będzie niemal całkowity brak hamowania.
wtedy Ty pedałem musiałbyś tylko sterować stopniem zaciśnięcia hamulca a siłę musiała by wytwarzać pompa mechaniczna napędzana od silnika.
natomiast przy standardowym wspomaganiu tylko przy delikatnym hamowaniu nie musiałbyś cisnąć na hamulec.
standardowe wspomaganie jeśli byś serwo wysterował osobnymi zaworami to wytworzyło by tylko siłę około 300-500kg w zależności od podciśnienia i układzie i pola roboczego membrany w serwie. przy Bi serwach pola robocze się sumuje, choić nie jest to do końca prawidłowe wyliczenie siły wspomagania a jedynie dość duże uproszczenie którym w przybliżeniu policzymy siłę wspomagania.


pamiętajmy że pedał hamulca jest też dźwignią która powiększa siłę na trzpieniu pompy hamulcowej.
kiedy zwiększamy nacisk na hamulec do pewnego momentu my sterujemy tylko zaworem w serwie który wpuszcza powietrze od naszej strony do serwa i różnica ciśnień powoduje powstanie nacisku na tłoczek pompy hamulcowej.
potem kiedy zawór jest już w pełni wysterowany czyli kiedy z naszej strony membrany jest już ciśnienie atmosferyczne a my chcemy jeszcze zwiększyć siłę zacisku tarczy to całą resztę siły musi wytworzyć nasza noga.
mam nadzieję że udało mi się to prosto i zrozumiale wytłumaczyć bo sporo osób w rozmowie ze mną zarzuca mi to że wyrażam się w sposób niezrozumiały dla laik'a



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » pt lut 18, 2011 20:07

arwam podziwiam twoją wytrwałość w tłumaczeniu,teraz jestem laikiem w temacie bo wcześniej myślałem że coś tam wiem,przeczytałem pare razy twój post i wnioskuje że przy założeniu stałej wielkości tłoczka w zacisku np 57.pompie hamulcowej 23,8 chcąc zwiększyć siłe hamowania wymieniam pompe na mniejszą 22 i tym samym zmieniam przełożenie na większe i mam lepsze hamowanie, no coś tu jest nie tak, bo po co do aut cięższych,mocniejszych montuje sie większe zaciski,pompy,tarcze skoro wystarczy zmienić pompe na mniejszą? Co do serwa-rozumiem że większa pompa=większe serwo aby nasza noga bez zwiększania wysiłku uruchomiła hamulce,czy tak? A i co się będzie działo jeśli będziemy zwiększali średnice tłoczków w pompie i zacisku zachowując między nimi te same proporcje-przełożenie? zwiększy sie siła hamowania na kołach a co za tym idzie będzie potrzebna większa siła do uruchomienia hamulców co ma zniwelować większe serwo?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » sob lut 19, 2011 23:41

jaaano, zobacz że przy większych autach owszem stosuje się większe zaciski po to żeby zmniejszyć ciśnienie robocze bo przecież przewody giętkie mają ograniczoną wytrzymałość, większa pompa po to żeby zachować odpowiednie przełożenie bo inaczej fakt siła hamowania byłaby większa ale pedał hamulca wpadałby niemal w samą podłogę.

najłatwiej jest to zrozumieć jak masz okazję przy tych samych zaciskach się przesiąść tylko na większą pompę hamulcową. pedał bierze wtedy przy samej górze ale trzeba wtedy mocniej naciskać do takiej samej siły hamowania.


jaaano pisze: A i co się będzie działo jeśli będziemy zwiększali średnice tłoczków w pompie i zacisku zachowując między nimi te same proporcje-przełożenie?
siła hamowania będzie ta sama.
ale za to będzie niższe ciśnienie robocze w układzie co nie będzie powodowaćaż takiego "puchnięcia" przewodów giętkich dzięki czemu też pedałem hamulca będzie można precyzyjniej operować siłą hamowania, z tym że dla niewprawnego kierowcy będzie to efekt: nie ma hamowania- jest hamowanie

jedynie przy tego typu powiększaniu średnic tłoczków w pompie hamulcowej i zaciskach nie powinno się zapomnieć o powiększeniu średnic przewodów i tych giętkich i sztywnych po to żeby nie dławiło przepływu i dzięki temu uderzenie w pedał hamulca spowoduje natychmiastową odpowiedź w postaci hamowania a nie jak by to było w przypadku standardowej średnicy że wciskasz gwałtownie hamulec i dopiero czujesz jak pedał zaczyna się zapadać ale dopiero po chwili byłoby pełne hamowanie



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » ndz lut 20, 2011 21:49

Ok,więc tak ori graty to serwo 10"pompa 23,8 tarcze przód 280 zacisk 54,tył 226 zacisk nie pamiętam,cel do osiągnięcia-max polepszenie hamulców na bazie części rodziny VW z pracą pedału hamulca jak w golf 4 z ograniczeniem do felgi 15".Do wyboru serwo T4 większe z większą pompą 25,4 lub biserwo golf 4 z pompą 23,8,przód tarcza 280+ zaciski z s2 lub 288 z zaciskiem 57,tył to pewnie zestaw od BSK,lepszy płyn i przewody goodridge.Trzeba teraz to skomponować sorry psikuta19 że w twoim temacie


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » ndz lut 20, 2011 22:51

wziąłbym bi-servo.
pokombinuj trochęi załóż na tył 280mm ale zostaw ori zaciski.
ja tak na dniach będę robił



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » ndz lut 20, 2011 23:25

A co na przód? Bi-serwo z jaką pompą ori czy większa?


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » pn lut 21, 2011 01:16

jaaano pisze:A co na przód? Bi-serwo z jaką pompą ori czy większa?

jak chcesz to kombinuj i zakłądaj duże tarcze.
i jak będziesz zakładał bi-servo to wtedy załóż sobie większą pompę. jak będzie większa pompa to wtedy można myśleć o wielo-tłoczkowych zaciskach bo inaczej będziesz miał pedał w podłodze albo jak dasz dużą pompę przy zwykłym serwie to pedał twardością będzie przypominał beton



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: psikuta19 » pn lut 21, 2011 10:18

to żeby zmienić temat ktoś może wie w jakim samochodzie (nie koniecznie vag ) są na tyle zaciski pod wentylowane tarcze z ręcznym na linkę szukam tanich dobrych zacisków tzn mogą być do regeneracji


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

arwam

mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: arwam » pn lut 21, 2011 11:25

ja teśż siępodpinam pod temat bo z tyłu też wolałbym mieć wentyle żeby przy hamowanku z 200km/h nie zagotować hebelków.
ale myślę że trzeba szukać od większych aut ewentualnie aut dostawczych w których były stosowane tarcze z tyłu



psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: psikuta19 » pn lut 21, 2011 11:59

już znalazłem :D
audi v8, a6 c4, 100, 200 quattro
ja już zakupiłem czekam na przesyłkę.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=271642

Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv

Post autor: jaaano » pn lut 21, 2011 13:29

To poka ,poka ten rarytas


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości