Vw T4 2,4D Muł bagienny. co z nim można zrobić?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Leon954
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 19:28
Lokalizacja: Piła

Vw T4 2,4D Muł bagienny. co z nim można zrobić?

Post autor: Leon954 » pt wrz 25, 2009 21:27

Witam, mam t4 2.4 94. jestem w trakcie robienia kapitalnego remontu(nowa głowica inne) co można z nim zrobić żeby troche lepiej przyspieszał, żeby lepiej się wyprzedzało i w ogóle? tylko nie piszcie że mam zrobić swapa;) dzięki za jakąkolwiek pomoc.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252191 / BON JOVI i ATLANTIS
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images43.fotosik.pl/251/b570d06438bc43be.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » sob wrz 26, 2009 08:56

za wiele sie nie da zrobic
jedynym sensownym wyjsciem w tym silniku jest uturbic go lub ew. swap :)
mozesz tez poszukac skrzyni z innymi przelozaniami bo bylo kilka rodzai w T4



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » sob wrz 26, 2009 21:39

Tylko zrobić swap na 2.5 MTDI. :hehe:


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

TomekTDi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt mar 06, 2009 22:01
Lokalizacja: Podlasie
Auto: Golf V, Caravelle T4
Silnik: BXE
Kontakt:

Post autor: TomekTDi » ndz wrz 27, 2009 07:34

Pyton50 pisze:Tylko zrobić swap na 2.5 MTDI. :hehe:
Dokładnie kolego, tylko 2.5 TDi pod maskę.
Jednak koszty ogromne i jest wszystko do przełożenia.
Silnik, skrzynia, zawieszenie przednie, tylne, konsola, kompletna instalacja elektryczna itp.
Jakbyś chciał ładować do niego 150 konną wersję 2.5 TDi to przód też do wymiany na ten po liftingu.
Z 2.4 nie zrobisz prawie nic. To zwykły wolnossący Diesel ,który ni jak ma się do tuningu.
Możesz jedynie pokombinować z dawką paliwa, jednak na cuda nie licz.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 27, 2009 07:40 przez TomekTDi, łącznie zmieniany 1 raz.


R4-TDi (BXE) 105 Km/250 Nm
R5-TDi (AXG) 174 Km/340 Nm

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » ndz wrz 27, 2009 09:13

a pod skrzynie z 2.4 nie podejdzie 1z albo AFN u mnie znajomy ma T4 1z z 216 127km i 300 tylko nie wiem co miał wczesniej czy czasem 1.9 td



Awatar użytkownika
Leon954
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 19:28
Lokalizacja: Piła

Post autor: Leon954 » ndz wrz 27, 2009 12:10

mam golfa tdi 1z na częsci cały jeszcze jest...;> wyszło by coś z tego?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252191 / BON JOVI i ATLANTIS
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images43.fotosik.pl/251/b570d06438bc43be.jpg[/img][/url]

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 09:45

panowie a czemu radzicie tylko przeszczepy lobujecie na rzecz warsztatów mechanicznych?

przecież uturbić można ten silniczek. jeśli właściciel ma głowę na karku to będzie się z auta latami i to długimi cieszył choć w tym wypadku radzę tłoki zakupić od AAZ'a bo ma mocniejsze sworznie tłokowe ( grubsze)
ja swego czasu jeździlem ponad rok uturbionym 1Y i auto się trzymało kupy niestety była sytuacja awaryjna i musiałem wcisnąc do spodu bo dziś by mnie między żywymi nie było skutkiem czego w silniku poleciały tulejki korbowodowe ale po za tym żadnych innych uszkodzeń. .
autko jeździło bardzo sympatycznie i spalanie miało mniejsze niż seryjny 1Y.
przy rozbiórce silnika anie nie było żadnych nadpaleń ani innych uszkodzeń czy to termicznych czy mechanicznych

[ Dodano: 28 Wrz 2009 09:47 ]
TomekTDi pisze:Z 2.4 nie zrobisz prawie nic. To zwykły wolnossący Diesel ,który ni jak ma się do tuningu.
TomekTDi, skoro tak mówisz to daj mi na dwa tygodnie auto z tym silnikiem i potrzebny osprzęt

zobaczymy czy wtedy powiesz to samo



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn wrz 28, 2009 09:53

A co z natryskiem w denka tłoków? 2.4 chyba nie ma bloku przystosowanego do przykręcenia rureczek?


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

arwam

Post autor: arwam » pn wrz 28, 2009 10:37

Pyton50 pisze:2.4 chyba nie ma bloku przystosowanego do przykręcenia rureczek?
podłączasz się do podstawki fitra oleju a spływ dajesz jak w 1.6TD bezpośrednio w miskę olejową



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pn wrz 28, 2009 15:27

Nie chodzi mi o rurkę od smarowania turbiny tylko o te pod tłokami ,które tryskają w denka tłoków.


VCDS,mozliwość zdiagnozowania.

Awatar użytkownika
nikusss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: śr gru 27, 2006 16:16
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nikusss » pn wrz 28, 2009 19:30

etka sie klania - seryjny 2.4D ma natryski na denka :)
ja u siebie minimalnie podkrecilem dawke paliwa, ale nie wiem czy ktos wczesniej nie skrecił ;) mimo 410kkm silnik jeszcze żyje, zrobil sie dosc duzo żywszy i zaczał mnie palic, jesli bede robil jakis remont to bede myslal o uturbieniu go :]



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pn wrz 28, 2009 19:39

A nie było 2,4 td 88ps??



TomekTDi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 112
Rejestracja: pt mar 06, 2009 22:01
Lokalizacja: Podlasie
Auto: Golf V, Caravelle T4
Silnik: BXE
Kontakt:

Post autor: TomekTDi » pn wrz 28, 2009 20:35

arwam pisze:TomekTDi, skoro tak mówisz to daj mi na dwa tygodnie auto z tym silnikiem i potrzebny osprzęt

zobaczymy czy wtedy powiesz to samo
Spoko, ale jakie będą tego koszty ?
No i jak z żywotnością takiego sprzętu ?
nikusss pisze:A nie było 2,4 td 88ps??
2.4 TD z T4 seryjnie nie było.
Były uturbiane wersję motoru AAB czyli 2.4 D robione przez firmę ABT.
Jednak te praktycznie nie występują na rynku używanych.
To o czym piszesz to najsłabsze 2.5 TDi z niebieskim I na emblemacie.
Ono posiada 88 Km.


R4-TDi (BXE) 105 Km/250 Nm
R5-TDi (AXG) 174 Km/340 Nm

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pn wrz 28, 2009 20:42

To wiem ze były 2.5 tdi 88ps bo teraz mam t5 ale planowałem kupic wczesniej t4 z 2.5



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości