dziwne zachowanie po wymianie wtrysków

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

dziwne zachowanie po wymianie wtrysków

Post autor: ss-design » sob wrz 19, 2009 21:12

Witam
Właśnie wsadziłem wtryski 216 do tego mam program plus porting głowicy oraz kolektor od awx problem polega na tym iż na pierwszym biegu przy tzw bucie autem zaczyna szarpać dymi jak szalone wpada w dziwne drgania czasem i tak samo zachowuje się na dwójce sytuacja uspokaja sie gdy silnik ma ju,ż wg zegara swoje 90 stopni wtedy czasem go zmuli na jedynce
pozdrawiam



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob wrz 19, 2009 21:25

Może podwieszają sie zawory bo olej za gęsty albo zaworek nie upuszcza ciśnienia
normalna dolegliwość 1Z AHU AFN



Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » sob wrz 19, 2009 21:27

krzys-jeruzal pisze:Może podwieszają sie zawory bo olej za gęsty albo zaworek nie upuszcza ciśnienia
normalna dolegliwość 1Z AHU AFN
n75 jest okey olej to motul 6100 jakieś 1,5 miecha temu wymieniony jeden z kumpli mówi że może coś z pompą oleju a drugi że kąt wtrysku trza zmienić



Awatar użytkownika
wronek1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 788
Rejestracja: wt lut 24, 2009 20:25
Lokalizacja: Żary

Post autor: wronek1 » ndz wrz 20, 2009 10:40

hydraulika sie wiesza... nie butuj go na zimnym silniku i bedzie OK



Awatar użytkownika
ewaldino
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 208
Rejestracja: śr paź 29, 2008 20:02
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ewaldino » pn wrz 21, 2009 00:27

W ogóle nie przyznawaj się że butujesz na zimnym :green_fuck: Choć przesadą też jest jak niektórzy piszą jak to jezdzą muskając gaz do rozgrzania silnika :panna:



tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn wrz 21, 2009 03:12

Primo - napewno ustaw kąt wtrysku. Secundo - rzuca nim bo program nie dopasowany i za dużo paliwa lejesz - może uda Ci się poprzez adaptację na VAGu to zmniejszyć.
A odnośnie muskania do rozgrzania - powiem tylko tyle: 2 gówniane Fordy TDCI (Transit 2.4) - jeden silnik padał co 100kkm, a drugi trzasnął 650kkm bez bólu. Jaka różnica - kierowca - jeden niby dbał, ale temperaturą się nie przejmował za nadto, a drugi nigdy poniżej 90C nie wciskał nawet 1/3 gazu.



Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » pn wrz 21, 2009 10:57

dzięki wszystkim za info


2013-xxxx Golf cabrio mk3 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=519855
2011 Nissan sunny n13 gti 268KM/340Nm et13,8 dajtki 2011 (zezłomowany)
2008-2010 Golf cabrio mk3 tdi 178KM/365Nm powered by soft-car et 15,3 lublin 2010 (sprzedany)

Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » pn wrz 21, 2009 15:30

Kolego musisz pompe oleju wymienic albo nie przyspieszac tak gwaltownie na pierwszym biegu;)


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
ss-design
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 27, 2009 16:58
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ss-design » pn wrz 21, 2009 22:15

miazga pisze:Kolego musisz pompe oleju wymienic albo nie przyspieszac tak gwaltownie na pierwszym biegu;)
a mógłbyś mi łopatologicznie wytłumaczyć czemu ??



Awatar użytkownika
miazga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 08:35
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: miazga » wt wrz 22, 2009 22:15

Bo cisnienie oleju gwaltownie wzrasta i zaworek znajdujacy sie w pompie oleju nie wyrabia(tym bardziej na zimnym silniku jak olej jeszcze gesty). Niestety nie da sie go wymienic, trzeba cala pompe. Przerabialem to juz w swoim 1Z - po wymianie jak reka odjal. Zreszta napisalem to samo co koledzy wyzej.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/315147.html][img]http://images.spritmonitor.de/315147.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » śr wrz 23, 2009 13:23

Za czasow komunistycznych ojciec pracowal w dosc duzym zakladzie ale czasci wtedy bylo brak wiec kombinowali. Mieli podonny przypadek zdaje sie w Aro z tym ze byl brak cisnienia oleju. Zalepili zaworek przelewowy i cisnienie juz bylo. Jedyny mankament to to ze nie mozna bylo odrazu wkrecac na obroty jak silnik byl zimny. Wiadomo ze zaworek dziala jak olej jest zimny i gesty bo wtedy pompa olejowa daje za duze cisnienie w uklad. Jak odrazu zapodalo sie obroty to zrywalo gwint na filtrze oleju. Cisnienie szlo ponad 10 atm.

Ty masz cos podobnego- to znaczy zaworek sie zacina w pozycji zamknietej. Mozna pokombinowac ale bez sciagniecia pompy sie nie obejdzie. trzeba wyczyscic pompe ( zwlaszcza pod zaworkiem i sporbowac dotrzec ten zaworek( tloczek) przelewowy w pompie i zamontowac ponownie. Powinno pomoc.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości