proszę o poradę
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
proszę o poradę
witam!!!
jestem pierwszy raz na forum i od razu mam pytanie...
jeżdżę golfem II 1,6 td i planuję generalny remont silnika czy ma ktoś jakieś pomysły jak mu dodać trochę mocy (wiadomo super szybki to on nie będzie ale zawsze mała modyfikacja cieszy) a może jakiś inny silnik podpasować typu passat czy mk III ale wtedy bym musiał nad skrzynią pomyśleć proszę o poradę bo już golfina ledwo jeździ ...
pozdrawiam
jestem pierwszy raz na forum i od razu mam pytanie...
jeżdżę golfem II 1,6 td i planuję generalny remont silnika czy ma ktoś jakieś pomysły jak mu dodać trochę mocy (wiadomo super szybki to on nie będzie ale zawsze mała modyfikacja cieszy) a może jakiś inny silnik podpasować typu passat czy mk III ale wtedy bym musiał nad skrzynią pomyśleć proszę o poradę bo już golfina ledwo jeździ ...
pozdrawiam
- Zerosuper
- VW addict
- Posty: 158
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Awo_marek jeżeli zależy Ci na mocy to swap na TDI jest najlepszym wyjściem, niestety kosztownym.
Zależy jaki masz silniczek, jak JR to mozna wymienić głowicę na 1.9, wtryski, zamontować większe turbo, dołożyć IC itd. Możliwości jest sporo. Z SB podobnie.
Zależy jaki masz silniczek, jak JR to mozna wymienić głowicę na 1.9, wtryski, zamontować większe turbo, dołożyć IC itd. Możliwości jest sporo. Z SB podobnie.
Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
chyba zrobię jednak normalny remont bo jak myślałem z tego silnika za wiele nie wycisnę a intercooler??? hmm pewnie za wiele nie pomoże
a właśnie co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
i jeszcze jedno pytanko czy intercooler musi bbyś od tego modelu czyli 1,6 tdi yolkswagena czy można od czegoś innego zamontować a czy nadawał by się silnik od golfa III czy nawet IV
a właśnie co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
i jeszcze jedno pytanko czy intercooler musi bbyś od tego modelu czyli 1,6 tdi yolkswagena czy można od czegoś innego zamontować a czy nadawał by się silnik od golfa III czy nawet IV
Kolego sporo musisz jeszcze przeczytać, nie przejmuj się ludźmi co ci piszą "kiblowaty motor" i straszą swapami, może i 1.6 nie generuje mocy ponad 200km (180 się zdażało ) ale bez większych wydatków możesz podnieść moc o niemal 100% co w połączeniu z lekką budą daje całkiem sprytne autko. Remont przeprowadź fachowo na markowych tłokach i czytaj forum, a niedługo dołączysz do grona poskramiaczy żelusiów w swoich świecących calibrach i audikach.
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:23 ]
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:30 ]
Co do tdi - jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie, pozatym jest potrzebne sporo części, tak że właściwie musiałbyś kupić drugie auto na potrzebę przerzucenia silnika. No a jak pchać się w ten temat, to myślę, że ma sens wrzucenie tdi na pomkach, no bo w końcu o moc nam się rozchodzi.
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:23 ]
to jest konieczność, przeważnie 200 zł spokojnie starcza.Awo_marek pisze:co sądzicie o intercoolerze warto go montować czy to są jednak za duże koszty
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:30 ]
Co do tdi - jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie, pozatym jest potrzebne sporo części, tak że właściwie musiałbyś kupić drugie auto na potrzebę przerzucenia silnika. No a jak pchać się w ten temat, to myślę, że ma sens wrzucenie tdi na pomkach, no bo w końcu o moc nam się rozchodzi.
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 00:32 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
byś sie zdziwił boi podobno był takit0mal pisze:może i 1.6 ne generuje mocy ponad 200km
NA SAM IC !! plus rurowanie, mocowanie, podłączenie, kolanka a jakbyś jeszcze chciał by to wyglądało to dolicz z 500t0mal pisze:przeważnie 200 zł spokojnie starcza.
jeśli sam nie wykonasz to jeszcze robocizna
Ładuj tam TDI
powód ?
bo koszt remontu solidnego i podniesienia mocy będzie zbliżony do kosztów wsadzenia TDI
[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 00:34 ]
? kto Ci takich bredni naopowiadał ?t0mal pisze:jest ciężki jak kloc co rujnuje prowadzenie,
na moje oko to nie wiele cięższy od TD a już nie mówi od VR który jakoś nic nie rujnuje
no jeśli mowa o orginalnym to prawda, a jeśli o fmic z mastera np to nieTo_mas pisze:NA SAM IC
Tdi 1Z ma przecież marne 90km, chip na 110 kosztuje ok 1000zł, za taką kase spokojnie można zrobić 150km z 1.6
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:42 ]
policzyłem sobie, wychodzi 90kg arwam pozatym ważył swojego po włożeniu 1.9 AAZ (jak wiemy niemal bliźniaczy silnik z starym tdi) i też mu wyszła spora różnica.To_mas pisze: kto Ci takich bredni naopowiadał
Zależy od konfiguracji, jeśli byłby to JR w dobrym stanie, to musiałbyś zainwestować w śrubokręt i klucz 13
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:55 ]
chociaż nawet i 1V po pokręceniu śrubkami daje rade około 90 smolistych ogierów wykrzesać
[ Dodano: 19 Wrz 2009 00:55 ]
chociaż nawet i 1V po pokręceniu śrubkami daje rade około 90 smolistych ogierów wykrzesać
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 00:56 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
No jeśli chodzi o okolice 100 koni to tak, dodatkowo przy turbinach kkk jest potrzebny imbus 4mm(chyba) i klucz oczkowy gięty 10mm, celem regulacji ciśnienia doładowania.
JR jest najlepszy bo ma duże turbo w serii.
[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:04 ]
-regulacja LDA
-gov mod
-timing advance mod
-downpipe i przelot
-uszczelka od TDI
-FMIC
-pompa 10mm (na ok 160km) lub 11mm na więcej
-sprzęgło - kwestia nie rozwiązana
-turbo VNT - zdarza się, że łamie wał, lub podpory
to chyba tyle co mi narazie przychodzi do głowy
[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:12 ]
SB ma małe turba tj. Garretta T2 (taki coś jak w tdi 1Z) lub KKK K14 które mają niezły wykop, ale duszą auto na wydechu co przeszkadza w uzyskaniu większych mocy, dobrzeby wymienić na coś bardziejszego np z slilnika JR
JR jest najlepszy bo ma duże turbo w serii.
[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:04 ]
No tego jest całkiem sporo, wymienie, żebyś wiedział czego szukać:holahola pisze:jakie modyfikacje wchodzą w grę
-regulacja LDA
-gov mod
-timing advance mod
-downpipe i przelot
-uszczelka od TDI
-FMIC
-pompa 10mm (na ok 160km) lub 11mm na więcej
-sprzęgło - kwestia nie rozwiązana
-turbo VNT - zdarza się, że łamie wał, lub podpory
to chyba tyle co mi narazie przychodzi do głowy
[ Dodano: 19 Wrz 2009 01:12 ]
SB ma małe turba tj. Garretta T2 (taki coś jak w tdi 1Z) lub KKK K14 które mają niezły wykop, ale duszą auto na wydechu co przeszkadza w uzyskaniu większych mocy, dobrzeby wymienić na coś bardziejszego np z slilnika JR
Ostatnio zmieniony sob wrz 19, 2009 01:13 przez t0mal, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości