Wymiana turbiny w TDI 90 --> 110KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Wymiana turbiny w TDI 90 --> 110KM

Post autor: Piasek » sob wrz 12, 2009 10:29

Jako że w moim firmowym Caddy`laku (ALH 90KM) turbina ma się już ku końcowi [wyje i wpie...a olej pomimo odpiętej odmy] stoję przed widmem wymiany turbiny. Wybór padł na regenerowaną (za 1000 zł z dwuletnią gwarancją bez limitu kilometrów). Jednakże cena za regeneracje turbiny do TDI jest identyczna - czy to 90-tka czy 110-tka - cena ta sama. Zatem skoro różnica w cenie żadna to pomyślałem sobie żeby może zamiast org. 90-tki (ALH) załadować tam tą od 110-tki (AFN lub ASV).
I teraz pytanie do znawców tematu:
Czy taki melanż podejdzie tam bez problemu? (przypominam: silnik ALH zamontowany "w budzie Polo 6N1")
I czy taka kompilacja będzie zdolna do bezproblemowego działania zaraz po zamontowaniu - czy będzie potrzebna jednak jakaś korekta softu aby to w ogóle chciało jeździć zaraz po przekładce ?
Docelowo - kiedyś może jeszcze kpl 216-tek trafi pod maskę.:D
Po prostu chciałbym nieco wzmocnić auto - bo te 90 koników w dobie dostawczaków mających pod 200KM to "trochę" mało...
Kiedyś "byłem królem lewego pasa"... Dzisiaj niestety jazda przypomina już "żabie skoki" z za jednego TIR`a za drugiego TIR`a ;) a na lewym gnają CDI, HDI, JTD etc...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob wrz 12, 2009 11:43

jest jedna rzecz - turbina w ALH jest tą samą turbiną jaką montuje się w silnikach AHF i ASV więc mocy nie przybędzie i nie jest potrzebna żadna korekta softu i będzie działać tak jak ta poprzednia, pytanie tylko jak ta Twoja wygląda bo różni się ona turbosprężarkami od ww. silników Golfa tylko (albo aż) końcówką w numerze - Twoja ma 038 253 019 L a te od Golfa 90 i 110 oraz 115 KM - 038 253 019 C i przypuszczam, że będzie w Twojej inaczej skierowane wyprowadzenie na wąż powietrza doładowanego bo w Caddy IC jest po przeciwnej stronie niż w Golfie Mk4.
Ostatnio zmieniony sob wrz 12, 2009 12:20 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6871
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » pn wrz 14, 2009 08:16

A to niespodzianka...
(faktycznie IC jest z lewej)
Dzięki za info (i rozwianie złudzeń) ;)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

crazydriver
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: śr mar 04, 2009 12:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: crazydriver » pn wrz 14, 2009 15:03

Piasek pisze:A to niespodzianka...
(faktycznie IC jest z lewej)
Dzięki za info (i rozwianie złudzeń) ;)
stary ja mam caddy'llaca z silnikiem alh i dam Ci gratis dobrą radę od wujka Mariusza : wrzuć większe turbo , 216 i soft i ciesz się z niszczenia większości tzw "rakiet" na drodze
ja już mam 216tki i soft i szukam już większego turbo i IC a potem pompy 11tki.
póki co caddy z dwoma osobami na pokładzie (w sumie ok 200 kg) schodzi poniżej 9 sec do setki i sieje postrach spod świateł :satan: jedyny mankamencik to padające sprzęgło a oprócz tego sama frajda



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości