Uszczelka termiczna pod kolektor ssący do 1.9 tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn sie 24, 2009 11:50

Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora :helm:


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

arwam

Post autor: arwam » pn sie 24, 2009 12:17

bradley pisze:Mam pomysl dla tuningu rezystorowego. Jak wiadomo im cieplejsze powietrze tym mniej sprezone. Dlatego pomysl jest prosty. Podgrzewacz wezyka idacego do mapsensora
coś pokręciłe bo cośnienie to ciśnienie a co innego gęstość powietrza.
To według mnie i innych ( o czym jestem przekonany) nic nie da.
Jak jesteś na nie to może poczekaj aż zostaną wytestowane te wynalazki a nie wyśmiewaj innych bo to co SAGON zaproponował ma ręce i nogi więc moze zadziałać.
inna sprawa jak duże to będą różnice ale modząc Diesla na moce około 200-220 PS myślę że warto silnikowi jak najbardziej życie ulżyć żeby był możliwie jak najbardziej długowieczny



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » śr sie 26, 2009 12:23

moze kilka słów odemnie.

mnie ciekawi wynik tego kolektora. W przypadku dużego doładowania moze się sprawdzić lepiej niż podejrzewacie - ja nic nie sugeruje
Bez testów, eksperymetów po dziś dzień czlowiek by nie wynalzał koła więc z szacunkiem odnoszę się do każdego pomyslu bo bez testów nie ma postępu
co do temperatury to zastosowanie tego rodzaju izolatora przyniesie poprawę ale skuteczniejszy byłby bandaz termoodporny (renomowany -reklamować nie bede), ponieważ energia spalin bedzie w większym stopniu wykorzystywana na napedzenie łopatek niż dogrzewanie kolektora. kolektor ssący jak koledzy wyżej wspomnieli nagrzewa sie od głowicy i kolektora wydechowego, przyczym temperatura w glowicy jest kilkukrotnie niższa niż w wydechu.
A teraz coś dla praktykow.
Jak sprawdzićskuteczność obiżenia temperatury kolektora ssącego na moc? Poprowadzić rury z przodu auta tak aby powietrze opływało kolektor ssacy.Dobrze byloby przy tej okazji zrobić pomiar temp kolektora ssącego, do czego można użyć fabryczny czujnik z AFNa. Nastepnie pomiary.
życze powodzenia i czekam na wypowiedzi po testach :pub:


www.vagtune.pl tel. 502730289

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » śr sie 26, 2009 13:40

mirass pisze:mnie ciekawi wynik tego kolektora. W przypadku dużego doładowania moze się sprawdzić lepiej niż podejrzewacie - ja nic nie sugeruje
Widziałem wykres z lancera evo testowanego na hamowni przed i po montazu podobnej izolacji od głowicy, testy wyszły pozytywnie, przyrost z tego co pamietam na poziomie kilku km. jak znajde wykres to wrzuce.
na forach hondy też podniecają się takimi wynalazkami, twierdzą oni że to "coś" daje.
mirass pisze:życze powodzenia i czekam na wypowiedzi po testach
prace nieco spowolniła praca dyplomowa, na dniach testowa uszczelka powinna być gotowa, jak czas pozwoli postaram się ją zamontować w tym tygodniu do mojego AAZ-ta.
oczywiście będzie relacja

[ Dodano: 26 Sie 2009 13:47 ]
mirass pisze:co do temperatury to zastosowanie tego rodzaju izolatora przyniesie poprawę ale skuteczniejszy byłby bandaz termoodporny (renomowany -reklamować nie bede), ponieważ energia spalin bedzie w większym stopniu wykorzystywana na napedzenie łopatek niż dogrzewanie kolektora. kolektor ssący jak koledzy wyżej wspomnieli nagrzewa sie od głowicy i kolektora wydechowego, przyczym temperatura w glowicy jest kilkukrotnie niższa niż w wydechu.
tylko że kolektor jest przykręcony prawie bezpośredmnio do głowicy [przez uszczelke], a od wydechu nagrzewa się przez powietrze w komorze silnika.
Ale i tak wydaje mi się że warto byłoby wykonać choćby prowizoryczną izolacje powierzchni kolektora.

[ Dodano: 28 Sie 2009 21:48 ]
Obrazek

uszczelka gotowa 4 [mm], może jutro uda się to założyć.
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 13:49 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 3 razy.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » ndz sie 30, 2009 05:53

A teraz trochę OT na temat mojej "niekonwencjonalnej przeróbki" dotyczącej poprawy schładzania powietrza w dolocie:
Co powiecie na to?
- seryjny AFN, seryjna (nowa) turbosprężarka, oraz oryginalne orurowanie i intercooler.
- problem przy seryjnym orurowaniu jest taki, że rury są z czarnego tworzywa sztucznego, oraz są "poprowadzone" wzdłuż i w poprzek linii przelotu gorącego powietrza z chłodnicy cieczy wskutek czego nadmiernie się rozgrzewają. Tymczasowe rozwiązanie to zamontowanie "ekranów" z grubej folii aluminiowej na obydwie rury poprzeczne.
- elektrowentylator na intercooler:
I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...
Tu jest ten temat...Pytałem i odradzano,ale wygląda,że lepiej zrobić i uczyć się na błędach,bo można wyjść na lepsze...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255444


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz sie 30, 2009 12:00

Byku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej
czyli jak jest, ile koni dodaje?

silnik elektryczny tez zabiera moc z silnika, inaczej to by się IC robiło w obiegu klimy ;) o tym tez juz była dyskusja...

na pewno lepszy przepływ powietrza za IC daje poprawe, chcociażby wycięcie otworów w nadkolu, wiec silnik który zasysa powietrze moze coś poprawić na małym ICku zwłaszcza jak sie auto pałuje na niskich biegach, ale jak sie jedzie szybko to przepły powietrza bedzie szybszy niż moze zrobić ten wiatraczek :)

jednak nic nie zastąpi duzego wydajnego FMICa... podobnie z uszczelkami, mozna zrobić uszczelke termiczną ale jak się idzie w duże moce, kiedy BIG FMIC juz jest, kiedy juz jest porting, wałki, owinięty kolektor wydechowy itd, a nie ZAMIAST tych podstawowych modyfikacji..

dlatego IMO to nie jest droga alternatywna do schłodzenia powietrza w dolocie do FMIC-a... tylko dodatek kiedy sie walczy o każdego konia :)



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » ndz sie 30, 2009 12:33

Byku21 pisze:I ja kiedyś pytałem o ten wentylator przy IC,że znajomy założył to wszyscy Ci co się "znają na TDI" stwierdzili,że kupa to da,a tu kolega udowodnił i już całkiem inaczej gadka się zaczęła...
I jak widzisz kolega
cowboy
doszedl do takiego samego wniosku jak ja w przytoczonym przez ciebie temacie , odnośnie pomysłu instalowania wentylatora .... mianowicie :
cowboy pisze:zwłaszcza jak sie auto pałuje na niskich biegach, ale jak sie jedzie szybko to przepły powietrza bedzie szybszy niż moze zrobić ten wiatraczek :)
Temat jako czysto teoretyczny uznaje za ciekawy i przyznam że z ciekawością czekam na wyniki testu..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

arwam

Post autor: arwam » ndz sie 30, 2009 14:23

cowboy pisze:jednak nic nie zastąpi duzego wydajnego FMICa... podobnie z uszczelkami, mozna zrobić uszczelke termiczną ale jak się idzie w duże moce, kiedy BIG FMIC juz jest, kiedy juz jest porting, wałki, owinięty kolektor wydechowy itd, a nie ZAMIAST tych podstawowych modyfikacji..
nie mówimy że uszczelka zamiast IC tylko jako dodatkowa opcja do tych modów i jak dla mnie ma to "ręce i nogi"
Pozdrawiam niedowiarków :lol:



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 30, 2009 14:55

Niestety wczoraj podczas odkręcenia kolektora w jednej ze śrub obrócił się klucz:/ (3-cia od lewej strony, stojąc przed silnikiem) dostęp do niej bardzo słaby - zasłania ją turbo, teraz czeka mnie demontaż turbo + spawarka.
Auto potrzebne na co dzień + brak czasu -więc prędko tego nie naprawie, jutro spróbuje zamontować uszczelkę do AFN-a brata gdzie dostęp w porównaniu do TD to bajka.
A tak w razie w.., gdyby montaż w AFN-ie nie wypalił znalazł by się ktoś chętny do przetestowania tego wynalazku?


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » ndz sie 30, 2009 15:02

andrew.zbyrko pisze:A tak w razie w.., gdyby montaż w AFN-ie nie wypalił znalazł by się ktoś chętny do przetestowania tego wynalazku?
Ja staję pierwszy w kolejce :bigok:

narazie tylko niemam w tym momencie możliwości mierzenia temp kolektora ale jak nie będzie innych zmian samo założenie uszczelki i już będzie wiadomo czy warto w to inwestować.

narazie już trwają prace nad kolektorem wydechowym żeby turbo posadzić poniżej linii kolektora i wtedy montaż dużego kolektora gdzie będzie efekt bardziej widoczny jeśli będzie to skuteczne

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:03 ]
P.S. Ile me grubości bo u mnie bardzo ciasno między kolektorem a turbem jest ze względu na gabaryty turbiny



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 30, 2009 15:13

arwam pisze:Ja staję pierwszy w kolejce
OK, jak coś to będę się z Tobą kontaktował
arwam pisze:P.S. Ile me grubości bo u mnie bardzo ciasno między kolektorem a turbem jest ze względu na gabaryty turbiny
4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcej


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » ndz sie 30, 2009 15:17

andrew.zbyrko pisze: 4 [mm], seria ma ok 1 mm, czyli + 3mm więcej
aż jak dzisiaj go będę mył to muszę pod maskę zerknąć czy będzie jeszcze na tyle miejsca

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:18 ]
andrew.zbyrko,

masz może foto bo mnie ciekawość zżera jak Ci to wyszło?
Gratki za pomysł i wykonanie.
Ciekawe jszcze tylko jak będzie z jej wytrzymałością termiczną?



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 30, 2009 15:18

arwam pisze:narazie tylko niemam w tym momencie możliwości mierzenia temp kolektora
zostanie zbadać organoleptycznie temperature, u mnie po jeździe kolektorem można się poparzyć :blush:

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:21 ]
arwam pisze:masz może foto bo mnie ciekawość zżera jak Ci to wyszło?
Gratki za pomysł i wykonanie.
Ciekawe jszcze tylko jak będzie z jej wytrzymałością termiczną?
foto na tej samej stronie u góry, a uszczelka wydaje mi się że nie powinna popłynąć, jeszcze zostaje kwestia dobrego uszczelnienia i zachowanie się uszczelki po ponownym montażu, ale nie ma co gdybać trzeba sprawdzić.


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

arwam

Post autor: arwam » ndz sie 30, 2009 15:26

andrew.zbyrko, czaki z głów za wykonanie i ogólnie szacunek dla Ciebie za Twoje możliwości wykonawcze :bajer: :bajer:

[ Dodano: 30 Sie 2009 15:27 ]
andrew.zbyrko, w AFN jakie masz ciśnienie doładowania bo ja sieboję tylko jeszcze możliwości że pod wpływem temperatury i ciśnienia doładowania rzędu niemal 2barów jednak może ją czasem wypluć



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości