chipowanie AJMa a wymiana turbo

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

chipowanie AJMa a wymiana turbo

Post autor: Demoniq » pt sie 14, 2009 00:22

Witam wszystkich

Mialem zamiar zchipowac swojego AJM'a 115 KM, ale niedawno rozwalilem swoje turbo.
W zwiazku z tym mam pytanie: Czy jest sens kupowac od razu wieksze turbo (np. od ASZ/ARL) i wtedy chipowac ? Niestety na razie wiecej modyfikacji (typu: nowy IC czy wtryski) nie wchodzi w gre z powodu braku kasy...
Czy jednak trzymac sie standardu i kupic takie samo turbo jakie mialem do tej pory i tez zchipowac ?

Bede wdzieczny za wszelkie opinie i porady. Pozdrawiam ;)

A jesli warto od razu wieksze turbo to czy bedzie sie to wiazalo z jakimis znacznymi przerobkami... ? Chcialbym, zeby mozna je zamotowac w miare bezbolesnie :P
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 00:57 przez Demoniq, łącznie zmieniany 4 razy.


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pt sie 14, 2009 01:15

przerabiałem to w moim autku, samym programem można osiągnąć ok145KM, więc wymieniłem turbo na ASZ. Zmiana na ARLa nie da Ci nic więcej, bo pompowtryski będą za słabe... 160KM do osiągnięcia, na więcej nie ma co liczyć, a mały ICek sprawi że nie zawsze cała moc będzie do dyspozycji.

podejrzyj sobie moje autko, oraz auto użytkownika: krzyziu

do tych 160KM przelicznik KM/PLN jest OK, potem dochodzą wydajniejsze pompki, FMIC i dolot z przepływką ASZ/ARL


a co do potrzebnych rzeczy: przejściówka na wąż z turbiny do IC dostępna np na allegro, znajdziesz ją jako przejściówkę do AFN, to jest to samo, oczywiście nowe uszczelki. Przy okazji radzę wyrzucić EGRa i katalizator

z drugiej strony, jeśli starczy Ci 145KM to mam jeszcze moje turbo AJM, sprawdzane przed wymontowaniem w Dynosoft, daję oczywiście gwarancję rozruchową, śmigało bez problemu, za 300 jest Twoja

ponoć macie tam w 3mieście kogoś konkretnego od softów, polecam taki zabieg
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 01:19 przez mahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
KonradzikIV
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2722
Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: KonradzikIV » pt sie 14, 2009 08:54

wszystko zalezy od Twoich funduszy ale jak masz juz wymieniac to bym wymienił na coś lepszego niż seria.
mahoo pisze:ponoć macie tam w 3mieście kogoś konkretnego od softów, polecam taki zabieg
Rob z Tune Up :bigok: :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sie 15, 2009 12:03

Dzieki za odpowiedzi panowie. Poki co wezme jednak turbinke od mahoo bo wydatki mnei strasznie gonia...

Pozdro


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

Awatar użytkownika
jozko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt sie 01, 2006 08:39
Lokalizacja: Skarżysko/Kielce
Kontakt:

Post autor: jozko » sob sie 15, 2009 14:32

ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)


[b]był Vw Passat Variant B3 1.8 GT
był Vw Passat Variant B4 2.0 Highland
był Vw Passat Variant B4 2.8 Vr6
jest Vw Bora sedan 1.9 Tdi
[/b]

Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » sob sie 15, 2009 17:15

jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
Potwierdzam :)


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
Demoniq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: czw paź 23, 2008 12:39
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: Demoniq » sob sie 15, 2009 17:50

jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
Mam nadzieje, ze w przyszlosci tez sie tak pobawie :)


The quality of the car depends on how good the driver manipulates it

misiowaty
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn lip 07, 2008 21:34
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: misiowaty » sob sie 15, 2009 22:43

jozko pisze:ja po wymianie turbo na arl plus fmic uzyskalem 175KM i 360 nm plasko (by goodhope)
tą moc uzyskałeś z ajm-a jak tak to mozesz przesłac wykres na pw


było 122/311 było 142/354 jest 170/380
sprzedam turbo z mk4 ajm

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » ndz sie 16, 2009 11:20

już kilka "fachowców" na forum twierdziło że 165KM na seryjnych pompkach z AJM to dużo, a 170 to już samobójstwo, więc ciężko sobie wyobrazić jak osiągnęliście 175 :hmm:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz sie 16, 2009 17:40

mahoo pisze:już kilka "fachowców" na forum twierdziło że 165KM na seryjnych pompkach z AJM to dużo, a 170 to już samobójstwo, więc ciężko sobie wyobrazić jak osiągnęliście 175 :hmm:
silnik silnikowi nie równy.
Ten pierwszego strojenia nie przeżył, wygotował uszczelkę.
Może i lepiej, dzięki temu na drugie strojenie został wzbogacony o FMIC.
I słusznie, temp w dolocie spadła podczas pomiaru o 45 stopni !

pomawia się mnie o cyferkologię
to ostatnie czego można by się po mnie spodziewać
(ci którzy troszkę poczytali mnie i o mnie, wiedzą dobrze o czy mowa)

ale...

czuję się wręcz zaszczycony :helm:
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 17:46 przez goodhope, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn sie 17, 2009 00:46

goodhope pisze:silnik silnikowi nie równy.
chodziło mi raczej o seryjne pompowtryskiwacze w AJM'ach, które ponoć ograniczają zabawę, może wcześniej były zmieniane? jeśli nie to kolejny mit został obalony, więc gratuluję :bajer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
jozko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 54
Rejestracja: wt sie 01, 2006 08:39
Lokalizacja: Skarżysko/Kielce
Kontakt:

Post autor: jozko » pn sie 24, 2009 01:10

wykresik dla niedowiarkow - przy okazji poprawy fmic spojrze co za pompki siedza

Obrazek

podziekowania dla Goodhope'a raz jeszcze. profi robota.


[b]był Vw Passat Variant B3 1.8 GT
był Vw Passat Variant B4 2.0 Highland
był Vw Passat Variant B4 2.8 Vr6
jest Vw Bora sedan 1.9 Tdi
[/b]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz sie 30, 2009 22:26

Papierologia sie podnieciacie....silnik silnikowi nie rowny, hamownia tez pokaze co innego niz u konkurencji ;)
Wazne by to smigalo dobrze i bezawaryjnie :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 6 gości