Olej do podłubanego Tdi

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Olej do podłubanego Tdi

Post autor: paweloli007 » ndz sie 02, 2009 23:33

Witam mam po dłubanego afn na 160km, aktualnie mam zalane olej Motul Synergie+ 6100 10w40. Podczas upalania zdarza sie ze olej łapie nawet 110-115 stopni a jak wiadomo traci on wtedy swoje właściwości smarujące co nie służy turbinie. Pozatym po 9tys. km gdy już czas na jego wyminę już słychać jak głośniej szklanki pracują. Moje pytanie co polecacie zalać?? Myślałem nad valvoline VR1 racing 10w60 lub Liqid- Molly 10w60. tylko są to niby pełne syntetyki mój Motul to pół syn. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane?? Co radzicie??



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » ndz sie 02, 2009 23:39

jak taki z Ciebie upalacz to pomyśl o chłodnicy oleju...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » ndz sie 02, 2009 23:44

właśnie o to chodzi że nie az taki żeby myśleć o chłodnicy oleju:) po prostu chce żeby silnik był lepiej smarowany w okolicy tych 100 stopni, a ostatnio jak leciałem autostradką 160-180 km/h to olej dość szybko też załapał ponad 110stopni.



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pn sie 03, 2009 08:25

paweloli007, Tu chyba najlepszy olej niepomoze jak kierownik nie mozesie powstrzymac od cisniecia jak olej przekracza 100stopni ... Jak lubisz pojechac szybko to pomyslo chłodnicy zewnętznej oleju...



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn sie 03, 2009 09:34

Wystarczy, ze pociagniemy 4bieg do konca albo ze 3 razy 1-2-3 i juz temp oleju bedzie ~98C. To samo w przypadku jednostajnej jazdy 130km/h na autostradzie 94-96C co jest norma. Wcale nie trzeba palowac auta zeby temp oleju wzrosla. To i tak jest pikus bo czujnik jest w podstawce filtra oleju a ciekawe ile ma stopni olej, ktory smaruje turbine i nagrzewa sie od niej calej.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » pn sie 03, 2009 09:40

nie chce sie pchać w rzeźbę z chłodnicą oleju bo samochód przez 90% jazdy jest używany do codziennej jazdy gdzie temp oleju ma 90-95. Chłodnica nie wchodzi w gre. Pytam was o dobry olej, który nie złapie szybko wysokiej temperatury a w lekko podwyższonej ma lepsze właściwości smarujące i sprawdzi sie w dieslu.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » pn sie 03, 2009 09:46

paweloli007 pisze:Pozatym po 9tys. km
przy dłubanym TDI to już trochę duży przebieg bez wymiany i się dziwisz, nie tak jak wysoka temperatura będzie go męczyć stary i przepracowany olej :bajer:

co do temp., to znam osobiście taki przypadek: Passat B4 1Z na autostradzie przy prędkościach 150-160 na włączonej klimie i przy ponad 30-stopniowym upale miał olej o temp. 110 stopni i nikogo jakoś specjalnie to nie powinno dziwić bo jak jedziesz powoli gdy jest dużo chłodniej to olej i tak ma te 80-90 stopni :bajer:
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 09:47 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pn sie 03, 2009 09:58

Mowi sie ze temp wody w ukladzie chlodzeni jak ma okolo 90 stopni to olej w tym samym czasie ma 110 stopni. Olej ma zawsze wyzsza temp. Nie mowi tu o odczytach z vaga bo tak jak kolega wczesniej pisal czujnik nie jest umieszczony na silniku czy na splywie z turbo a juz nieco oddalony. Olej typu 10W60 czy chocby z końcówką ..W50 zachowuje lepsze wlasciwosci smarne w wysokich temp. Jesli chodzi o samo smarowanie to odrazu powiem ze duuuzo lepsze smarowanie maja wbrew pozorom ( i powszechnej opinii) oleje mineralne ale tylko w wysokich temp. Problem z olejami mineralnymi jest w niskich temp.

Moja rada- zalej polsyntetyka z wysikim drugim wspolczynnikiem skoro tak ci sie podnosi temp. Pamietaj jednak ze wysoka temp w dieslu jest szkodliwa zwlaszcza jak jest na glowicy, reszta to pikuś.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » pn sie 03, 2009 20:44

zadam takie pytanie lepiej... czy ktoś stosował jakiś z wyżej wymienionych olejów albo jakikolwiek 10w60 w dieslu?? jakie były tego efekty?? muszę kupić olej i zastanawiam sie jaki. Posty na temat temperatur, czy są szkodliwe czy nie nie są tematem tego pytania !!! chodzi mi o to czy 10w60 w dieslu zdaje egzamin.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sie 03, 2009 22:07

paweloli007 pisze:chodzi mi o to czy 10w60 w dieslu zdaje egzamin.
nie zdaje w zadnym aucie uzywanym do codziennej jazdy. w50 i nic wiecej nie potrzeba.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » pn sie 03, 2009 23:34

paweloli007 pisze:zadam takie pytanie lepiej... czy ktoś stosował jakiś z wyżej wymienionych olejów albo jakikolwiek 10w60 w dieslu?? jakie były tego efekty?? muszę kupić olej i zastanawiam sie jaki. Posty na temat temperatur, czy są szkodliwe czy nie nie są tematem tego pytania !!! chodzi mi o to czy 10w60 w dieslu zdaje egzamin.
olej 10w60 do momntu złapania temp. 70st ma duze opory wewnętrzne co wiaze sie ze spadkiem osiagów- ale przy tej mocy tego nie uraczysz :jezor: poza tym olej 10w60 łapie tak samo temp. jak inny olej ale utrzymuje lepiej film olejowy przy wyskoich temp. na współpracujacych elementach- nie robi sie bardzo żadki i ma odp. gęstośc. 10w60 nigdy nie bedzie olejem energooszczednym- tu odnotowuje sie wzrost spalania o ok 3-5% w stosunku do oleju z końcówką 40. Cos za cos. Olej taki bardziej polecany jest do wysokoobrotowych silników oraz z regulacja mechaniczna lub płytkowa zaworów, bo hydrauliki lubia żadszy olej.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 23:36 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



paweloli007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: paweloli007 » wt sie 04, 2009 01:49

Co do spadku osiągów do 70 stopni to mi nie robi bo praktycznie do momentu osiągnięcia temp oleju 80 stopni tylko muskam gaz a a obroty nie przekraczają 2200, a co do tych 3-5% spalania to też nie będe płakał bo tak jak mówisz coś za coś, myśle ze sie zdecyduje na coś typu 10w60 najwyżej zleje to jak będzie sie dziać coś podejrzanego... co do W50 to nie spotkałęm sie z 10w50 a na 5w50 nie będe zamieniał bo krąży mit że z wyższego na niższy sie nie zamienia... ale tu znów co osoba to opinia:P



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt sie 04, 2009 07:31

Po zalaniu 10W60 w Afnie 180KM temp oleju od razu spadla o ok 10st.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości