Olej do podłubanego Tdi
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Olej do podłubanego Tdi
Witam mam po dłubanego afn na 160km, aktualnie mam zalane olej Motul Synergie+ 6100 10w40. Podczas upalania zdarza sie ze olej łapie nawet 110-115 stopni a jak wiadomo traci on wtedy swoje właściwości smarujące co nie służy turbinie. Pozatym po 9tys. km gdy już czas na jego wyminę już słychać jak głośniej szklanki pracują. Moje pytanie co polecacie zalać?? Myślałem nad valvoline VR1 racing 10w60 lub Liqid- Molly 10w60. tylko są to niby pełne syntetyki mój Motul to pół syn. Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym związane?? Co radzicie??
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Wystarczy, ze pociagniemy 4bieg do konca albo ze 3 razy 1-2-3 i juz temp oleju bedzie ~98C. To samo w przypadku jednostajnej jazdy 130km/h na autostradzie 94-96C co jest norma. Wcale nie trzeba palowac auta zeby temp oleju wzrosla. To i tak jest pikus bo czujnik jest w podstawce filtra oleju a ciekawe ile ma stopni olej, ktory smaruje turbine i nagrzewa sie od niej calej.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
nie chce sie pchać w rzeźbę z chłodnicą oleju bo samochód przez 90% jazdy jest używany do codziennej jazdy gdzie temp oleju ma 90-95. Chłodnica nie wchodzi w gre. Pytam was o dobry olej, który nie złapie szybko wysokiej temperatury a w lekko podwyższonej ma lepsze właściwości smarujące i sprawdzi sie w dieslu.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 739
- Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
- Lokalizacja: Oderwalde
- Kontakt:
przy dłubanym TDI to już trochę duży przebieg bez wymiany i się dziwisz, nie tak jak wysoka temperatura będzie go męczyć stary i przepracowany olejpaweloli007 pisze:Pozatym po 9tys. km
co do temp., to znam osobiście taki przypadek: Passat B4 1Z na autostradzie przy prędkościach 150-160 na włączonej klimie i przy ponad 30-stopniowym upale miał olej o temp. 110 stopni i nikogo jakoś specjalnie to nie powinno dziwić bo jak jedziesz powoli gdy jest dużo chłodniej to olej i tak ma te 80-90 stopni
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 09:47 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mowi sie ze temp wody w ukladzie chlodzeni jak ma okolo 90 stopni to olej w tym samym czasie ma 110 stopni. Olej ma zawsze wyzsza temp. Nie mowi tu o odczytach z vaga bo tak jak kolega wczesniej pisal czujnik nie jest umieszczony na silniku czy na splywie z turbo a juz nieco oddalony. Olej typu 10W60 czy chocby z końcówką ..W50 zachowuje lepsze wlasciwosci smarne w wysokich temp. Jesli chodzi o samo smarowanie to odrazu powiem ze duuuzo lepsze smarowanie maja wbrew pozorom ( i powszechnej opinii) oleje mineralne ale tylko w wysokich temp. Problem z olejami mineralnymi jest w niskich temp.
Moja rada- zalej polsyntetyka z wysikim drugim wspolczynnikiem skoro tak ci sie podnosi temp. Pamietaj jednak ze wysoka temp w dieslu jest szkodliwa zwlaszcza jak jest na glowicy, reszta to pikuś.
Moja rada- zalej polsyntetyka z wysikim drugim wspolczynnikiem skoro tak ci sie podnosi temp. Pamietaj jednak ze wysoka temp w dieslu jest szkodliwa zwlaszcza jak jest na glowicy, reszta to pikuś.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
zadam takie pytanie lepiej... czy ktoś stosował jakiś z wyżej wymienionych olejów albo jakikolwiek 10w60 w dieslu?? jakie były tego efekty?? muszę kupić olej i zastanawiam sie jaki. Posty na temat temperatur, czy są szkodliwe czy nie nie są tematem tego pytania !!! chodzi mi o to czy 10w60 w dieslu zdaje egzamin.
olej 10w60 do momntu złapania temp. 70st ma duze opory wewnętrzne co wiaze sie ze spadkiem osiagów- ale przy tej mocy tego nie uraczysz poza tym olej 10w60 łapie tak samo temp. jak inny olej ale utrzymuje lepiej film olejowy przy wyskoich temp. na współpracujacych elementach- nie robi sie bardzo żadki i ma odp. gęstośc. 10w60 nigdy nie bedzie olejem energooszczednym- tu odnotowuje sie wzrost spalania o ok 3-5% w stosunku do oleju z końcówką 40. Cos za cos. Olej taki bardziej polecany jest do wysokoobrotowych silników oraz z regulacja mechaniczna lub płytkowa zaworów, bo hydrauliki lubia żadszy olej.paweloli007 pisze:zadam takie pytanie lepiej... czy ktoś stosował jakiś z wyżej wymienionych olejów albo jakikolwiek 10w60 w dieslu?? jakie były tego efekty?? muszę kupić olej i zastanawiam sie jaki. Posty na temat temperatur, czy są szkodliwe czy nie nie są tematem tego pytania !!! chodzi mi o to czy 10w60 w dieslu zdaje egzamin.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 23:36 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 19:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Co do spadku osiągów do 70 stopni to mi nie robi bo praktycznie do momentu osiągnięcia temp oleju 80 stopni tylko muskam gaz a a obroty nie przekraczają 2200, a co do tych 3-5% spalania to też nie będe płakał bo tak jak mówisz coś za coś, myśle ze sie zdecyduje na coś typu 10w60 najwyżej zleje to jak będzie sie dziać coś podejrzanego... co do W50 to nie spotkałęm sie z 10w50 a na 5w50 nie będe zamieniał bo krąży mit że z wyższego na niższy sie nie zamienia... ale tu znów co osoba to opinia:P
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Po zalaniu 10W60 w Afnie 180KM temp oleju od razu spadla o ok 10st.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości