VNT15 + ośka z wirnikiem GT17

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

VNT15 + ośka z wirnikiem GT17

Post autor: Adrian1980 » śr lip 29, 2009 15:39

wiatm,

ostatnio bylem w zakładzie gdzie regenerują turbiny popytać o cenę GT1749VA/VB i panowie powiedzieli mi że można VNT15 przetoczyć + wirnik z ośką od GT17 (130/150KM) i podobno bedzie to chodzić jak oryginał GT1749VA/VB... i podobno wytrzyma spokojnie 1.5 bara...

wiec mam pytanie do osob ktore moze juz tak kombinowały czy panowie z regeneracji prawdę mówili ??? czy rzeczywiście to zdaje egzamin i czy pochodzi trochę ???

przerabiał to już ktoś z forum ??


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr lip 29, 2009 16:23

poczytaj o hybrydach


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » śr lip 29, 2009 16:26

CrocodileReggae pisze:poczytaj o hybrydach
czytalem o hybrydach ale chodzi o wieksze bebechy w obudowie małej VNT15... bez zmiany czesci goracej czy tam zimnej...


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr lip 29, 2009 18:12

zasada +/- ta sama
pod większe wirniki robione jest toczenie
nie będzie jak ori bo są mniejsze muszle - dynamika gazów nie będzie taka sama
słabiej będzie się napełniać


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » czw lip 30, 2009 09:57

CrocodileReggae pisze: słabiej będzie się napełniać
czyli turbina może później wstawać ??


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt lip 31, 2009 11:06

mam takie w dwóch autach, nie ma najmniejszych problemów


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » pt lip 31, 2009 13:13

jednym słowem...
będzie lepiej niż vnt15
o ile majster zrobi to dobrze...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz sie 02, 2009 10:51

CrocodileReggae, a czym różni się 15tka,od gt 1749va?
Mnie się wydaje,że tylko średnicą koła kompresji,bo wałki maja identyczne.Nie jestem pewien,ale nawet vb ma chyba takie same muszle.
Jeżeli chodzi o 17vb,czyli turbo od arl-a,to faktycznie wałek jest grubszy,ma większą średnicę,tak on ,jak i wirnik i samo koło kompresji też.
W 15tce ma 33 mm,a w 17vb 37mm.
Adrian1980, jak celujesz w okolice 150-160 koni,to w zupełności wystarczy 15tka z kołem kompresji od 17va,czyli 130tki.
Jest łatwa do opanowania softem.
Z tymi hybrydami na arl-u bywają problemy.
Niekiedy trzeba sztanga pokręcić,bo albo przeładuje,albo nie doładuje.
Adrian1980 pisze:czytalem o hybrydach ale chodzi o wieksze bebechy w obudowie małej VNT15... bez zmiany czesci goracej czy tam zimnej...
Da się tak zrobić,bez zmiany czy to zimnej,czy gorącej muszli.
Ale to już tzw hybryda,ale im większe wałki i koła kompresji,tym większe problemy.
Bardzo dużo zależy też od jakości wykonania.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pn sie 03, 2009 19:40

reasumując to Panowie powiedzcie mi czy na takiej modyfikacji dobrze zrobionej mogę dmuchać 1,5 bara ??


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn sie 03, 2009 21:31

Jeżeli założą wałek bez przewężenia,to 1.5 jet do osiągnięcia,ale to już dla takiej 15tki z wirnikiem od 130tki,czyli 1749 va,max.
Zazwyczaj ładują nimi 1.45.To taka rozsądna wartość.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » pn sie 03, 2009 21:35

ok, podziękował wszystkim :pub:


Czarny turboklekocik

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » pn sie 03, 2009 21:44

VNT koło kompresji ma 33mm GT 17VA 35mm ARL i GT20 mają 37mm
Brd tez ma 37:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości