TURBO BRD

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr gru 09, 2009 18:17

t0mal pisze:Chodziło mi o to, że taki układ jest odporniejszy na kilogramy sadzy z td, no i sterowany jest ciśnieniem, nie podciśnieniem.
proponujesz VGT - czyli zmienną geometrię - czyli pierścień - czyli sterowanie podcisnieniem gruszki która wciąga sztangę

nadcisnieniem jest sterowany wastegate - zawór upustowy w turbinach bez zmiennej geometrii



arwam

Post autor: arwam » sob gru 12, 2009 23:29

cowboy,

nie tylko WG jest sterowane za pomocą podciśnienia; również VTG jest sterowane ciśnieniem choć również można stosować podciśnienie.
bodajże o ile dobrze pamiętam to w Alfie 156 2.4 turbo jest VNT i jest sterowane CIŚNIENIOWO

a VTG z tego co wiem w większości przypadków jest jednak ciśnieniem sterowane



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz gru 13, 2009 18:08

arwam pisze: bodajże o ile dobrze pamiętam to w Alfie 156 2.4 turbo jest VNT i jest sterowane CIŚNIENIOWO

a VTG z tego co wiem w większości przypadków jest jednak ciśnieniem sterowane
źle pamiętasz.
Żadna alfa nie posiadała vtg sterowanego ciśnieniowo.
W większości przypadków, a właściwie chyba wszystkich jakie znam sterowane jest podciśnieniowo.



arwam

Post autor: arwam » ndz gru 13, 2009 18:46

goodhope,

o alfie mówiłem że posiadała VNT sterowane ciśnieniowo a nie VTG bo tego raczej w osobówkach się nie stosuje



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » ndz gru 13, 2009 21:00

oczywiście mowa o VGT nazywane także VNT oraz VTG

nie zmienia to faktu, że każda alfa (diesel zgodnie z kategorią w jakiej ten post jest jak sądzę) z jakkolwiek nazywaną zmienną geometrią ma sterowanie podciśnieniowe.
Zawór zwykle montowany na obudowie wentylatora chłodnicy.
Ostatnio zmieniony ndz gru 13, 2009 21:27 przez goodhope, łącznie zmieniany 3 razy.



arwam

Post autor: arwam » ndz gru 13, 2009 23:59

goodhope,

VTG a VNT to dwa różne rozwiązania które dają podobny efekt.
VNT ma jako elementy sterujące zastosowane kierowniczki a w VTG jest przesówny pierścień którym zmieniamy prześwit szczeliny spalinowej



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn gru 14, 2009 00:46

Dokładniej to chodzi o systemy Holset-VGT i Garrett-VNT



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn gru 14, 2009 10:58

arwam pisze:goodhope,

VTG a VNT to dwa różne rozwiązania które dają podobny efekt.
VNT ma jako elementy sterujące zastosowane kierowniczki a w VTG jest przesówny pierścień którym zmieniamy prześwit szczeliny spalinowej
no widzisz, a ty swoje ;).
Ja tylko zasugerowałem, że nie można narzucać swojego toku rozumowania w nazewnictwie co do rozwiązania, które każdy nazywa sobie dowolnie.

Anglojęzyczna nazwa zmiennej geometrii turbiny to

Variable Turbine Geometry.

Anglojęzyczna nazwa turbosprężarki o zmiennej geometrii to
Variable Geometry Turbocharger.

Dlatego składnia zdania : Posiadam turbo z VTG sterowanym pod ciśnieniowo

oraz:
Posiadam VGT sterowane pod ciśnieniowo.
wydają się być równoznaczne.

wniosek: VNT=VTG. Wcale nie chodzi tu o rozwiązanie techniczne, ale o skrót jakim określa się charakterystykę sprężarki.
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 11:18 przez goodhope, łącznie zmieniany 3 razy.



arwam

Post autor: arwam » pn gru 14, 2009 21:51

goodhope,

myślę że nie ma się co za słówka łapać.
ale fakt fakt faktem VNT i VTG to nie to samo choć efekt jest podobny



tomoff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt maja 16, 2008 11:04
Lokalizacja: cz-wa

Post autor: tomoff » śr sty 06, 2010 00:04

mały off topic
który kolektor najlepszy pod turbine od BRD (czy nie ma różnicy i kazdy od starego poprzecznego tdi-ka pasuje ) silnik bedzie tez poprzecznie



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sty 06, 2010 00:15

tomoff, ja mam kolektor od AFNa pasuje idealnie


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości