Tarcza Hamulcowa -co robic ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Tarcza Hamulcowa -co robic ?
Witam
Jakies 3tys km temu wymienialem wszystkie tarcze i klocki w swoim MKIV, komplet TRW bez naciec itp. Ostatnio zauwazylem, ze na lewej przedniej mam juz taki rowek szerokosci ok. 2-3mm i ok. 1-1.5mm glebokosci.
W nowym AŚ pisza, ze to wina klocka (wada).
Podejrzewam, ze bede musial wymienic tarcze i klocek przy tym kole bo pewnie za jakies n tys km mi przetnie tarcze na pol ? Czy mozna bez obaw z tym jezdzic ?
Jakies 3tys km temu wymienialem wszystkie tarcze i klocki w swoim MKIV, komplet TRW bez naciec itp. Ostatnio zauwazylem, ze na lewej przedniej mam juz taki rowek szerokosci ok. 2-3mm i ok. 1-1.5mm glebokosci.
W nowym AŚ pisza, ze to wina klocka (wada).
Podejrzewam, ze bede musial wymienic tarcze i klocek przy tym kole bo pewnie za jakies n tys km mi przetnie tarcze na pol ? Czy mozna bez obaw z tym jezdzic ?
Pozdrawiam, Artur
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
logimen, mozliwe ze stoi klocek w zacisku, moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?
Proponowalbym zdjac kolo, rozebrac hamulce, klocki wyjac i na papierze na rownej powierzchni troche rpzetrzec, oczycsic dokladnie jarzmo tam gdzie klocek "plywa", sciagnac delikatnie gumke od zacisku i smaru specjalnego dac troche, zlozyc i obserwowac,....
Jak sie nei bedzie pogarszalo tylko zostanie jak jest ejzdzic, jak nei to zmienic klocki
Proponowalbym zdjac kolo, rozebrac hamulce, klocki wyjac i na papierze na rownej powierzchni troche rpzetrzec, oczycsic dokladnie jarzmo tam gdzie klocek "plywa", sciagnac delikatnie gumke od zacisku i smaru specjalnego dac troche, zlozyc i obserwowac,....
Jak sie nei bedzie pogarszalo tylko zostanie jak jest ejzdzic, jak nei to zmienic klocki
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil"Matijas pisze:moze takiej blaszki nei zalozyles na klocek? i sprezynki na zacisk?
Ehh, nigdy nie rozbieralem hamulcy/ow, moze ojciec mi pomoze w weekend i sprawdze co i jak.
No wlasnie to jest niby niemozliwe z tego co pisza w Auto Świecie, bo akurat w najnowszym numerze ktos mial taki problem w Fordzie.CrocodileReggae pisze:albo coś się dostało pomiędzy klocek a tarczę
No wachalem sie jeszcze nad innym dzialem, ale ten bardziej mi pasowalCrocodileReggae pisze:czemu w speed?
Pozdrawiam, Artur
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
mam an mysli wymienilem;)logimen pisze:Piszac "wymienialem" mialem na mysli "oddalem mechanikowi i on wymienil"
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
i myslisz że to jest dobry sposób na odpowietrzenieCrocodileReggae pisze:i powtórzyć aż poleci płyn...
aiv,
Tak w skrócie. Musisz pamiętać żeby nie wlewać starego płynu do zbiorniczka bo będzie "gazowany" i można zapowietrzyć pompę. I jeśli chcesz odpowietrzyć cały układ to powinieneś zacząć to robić od najdłuższego obwodu (prawe tylne koło).Potrzebna ci będzie pomoc drugiej osoby.Płyn nowy DOT 3 ponieważ dobrze by było go całęgo wymienić i nie mieszać z tym starym co się jeszcze w układzie znajduje.
Wlej do zbiorniczka przy pompie pełno płynu.Zacznij od popuszczenia odpowietrznika przy najdalszym kole od pompy hamulcowej.Jak go popuścisz na jego końćówkę naciąg wężyk przezroczysty taki do paliwa a drugi koniec wężyka zanuż w butelce do której będzie spływał przepompowywany płyn.Jedna osoba siedzi w kabinie i naciska pedał hamulca 3 razy i trzyma nie puszcza a ty gdy ona napompuje te trzy razy i trzyma popuszczasz ten odpowietrznik wówczas płyn wypływa pod ciśnieniem pedał wpada do podłogi ty zaktęcasz odpowietrznik i teraz ta osoba może ponownie trzy razy naciśnąć pedał hamulca i trzymać a ty ponownie popuszczasz odpowietrznik .Wykonujecie to tyle razy aż płyn będzie czysty i bez pęcherzyków powietrza.Pamiętaj aby płynu nie zabrakło w zbiorniczku.
Następnie to samo należy zrobić z pozostałymi kołami pamiętając o zasadzie że kolejność kół przy których to robimy jest taka tył prawy potem lewy następnie przód prawy i lewy.
Pozdrawiam
A najlepiej poproś kogoś kto już to robił o pomoc to wtedy się nauczysz jak to zrobić porządnie.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- CrocodileReggae
- Gadatliwa bestia
- Posty: 882
- Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
- Lokalizacja: Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości