Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » czw lis 11, 2010 21:34

Wydarłem dziś skrzynie i już przypuszczam co było powodem ślizgania. Po wjeździe i wejściu do kanału patrze a cała dolna osłona silnika mokra (od 2 dni czułem zapach ropy - zapach pewnie dość intensywny ale przewlekły katar go przytłumił) ściągam górną osłonę silnika widzę że puścił ostatni wężyk przelewowy, zalewając cały tył silnika i część skrzyni. Po wyjęciu skrzyni niby tarcza i wycisk sucha ale coś pewnie poszło na okładziny bo na dole wewnątrz skrzyni było mokro. Tarcze wysyłam do nabicia nowych organicznych okładzin, nie wiem czy uda się coś zrobić z grzechotającymi sprężynami bo sprawdziłem i te duże siedzą ok tylko te małe w środku pewnie grzechoczą na luzie. Poniżej fotki sprzęgła :

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » czw lis 11, 2010 22:59

korfanty, myslisz ze umycie okładzin nie pomoze i tylko wymiana?.twoja tarcza na grubosci wyglada ok


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » czw lis 11, 2010 23:09

Sam już nie wiem, byłem u znajomego mechanika i on mi też powiedział żeby to wymył/odtłuścił i założył.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » czw lis 11, 2010 23:14

korfanty, ja bym to umył srodkiem wurtha rozpuszcza idealnie oleje i smary lepiej niz benzyna

ja bym poswiecił te pare godzin i wsadził z powrotem stare sprzeglo,widze ze w prawe masz w zrzucaniu skrzynki :jezor: osobiscie bym zaryzykował

nie uznają ci gwarancji -tak jak by był zły montaż , wiec zrobisz tylko nie potrzebny postój auta

składaj auto jutro i czekam na wieści ze jest ok :food:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » czw lis 11, 2010 23:27

O wysyłaniu na gwarancje nawet nie myślałem - tylko o nowych okładzinach, prześpię się z tym i rano podejmę decyzje trochę mię przeraża wizja ponownego zdejmowania skrzyni. Samo nabicie nowych okładzin w Wróbla 120zł.



Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » czw lis 11, 2010 23:33

korfanty, kupił bym zmywacz wurtha i umył okładziny one nie są starte ,wiec tarcza bedzie jak nowa

ja tam bym sprobował dla spokoju sumienia i lekcji


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » pt lis 12, 2010 20:33

umyj benzyna ekstrakcyjna albo nitrem. Oczewiscie docisk i zamach takze. Bedzie smigac az milo.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » pt lis 12, 2010 22:01

Nie zdążyłem złożyć (nie udało się wyrwać wcześniej z pracy) rano zdjąłem koło zamachowe i okazało się że jedna ze śrub mocujących do wału przepuszczała olej (te śruby w połowie dł mają na gwincie specjalną masę/klej uszczelniający), koło a dokładnie wieniec udało się zebrać pod dociskiem 0.25mm zobaczymy co się będzie działo. Poniżej fotka koła (stoczone tylko tyle aby siadł docisk bo same zęby są utwardzone/hartowane) wszystko umyte odtłuszczaczem do hamulców/sprzęgieł CRC, jeśli nic nieplanowanego się nie wydarzy jutro złożenie i testy.

Obrazek



Awatar użytkownika
jaaano
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 18:49
Lokalizacja: ELA

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: jaaano » pt lis 12, 2010 23:09

Ta niebieska masa na gwincie to niebieski loocktite-zapobiega odkręceniu się śruby a cieknie ci z tego Obrazek


Powered by www.g-lab.pl stage 1-140KM/320Nm , stage 2-150KM/340Nm ,stage 3-180KM/400Nm ,stage 4-200KM/410Nm
Next step :Volvo S60 D5 185KM/400Nm stage 1 DPF out-210KM/500Nm.

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: GMS » pt lis 12, 2010 23:20

jak tyle zebrałeś z miejsca styku docisku z kołem to może nisko brać sprzęgło , lub problem z wysprzęglaniem będzie, raczej się to powinno toczyć równo z miejscem pracy tarczy czyli 0.25 mm w twoim przypadku, na śruby używane jak takich użyłeś powinieneś dać klej do śrub bo może ciec przez gwinty śrub...



Awatar użytkownika
--Andree--
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 18:21
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: --Andree-- » sob lis 13, 2010 00:43

ładnie kolego " korfanty " trzymam kciuki :food: opisuj jak to się sprawdza :hmm: a nie dało się ciut więcej zebrać ??


Obrazek
SPRZEDAM:
SILNIK AVB 1.9TDI PD; Napęd, zawieszenie,tunel i podłoga do SYNCRO; skrzynia GGU; SILN.1P-220zł; GŁOWICA 1Z; wszystkie części wtrysk 1.3 DIGIJET.

Awatar użytkownika
korfanty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw sty 19, 2006 09:09
Lokalizacja: Tarnów

Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: korfanty » sob lis 13, 2010 08:25

Uszczelniacz w 100% dobry (wymieniany rok temu ze sprzęgłem) przeciekało przez jedną śrubę cała zaoliwiona była, oczywiście śruby odtłuszczone i na nowo uszczelnione.



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: wesol » sob lis 13, 2010 11:15

bedzie dobrze. Z ta sruba to faktycznie dziwna sprawa. Przeciez otwory gwintowane na wale nie sa na wylot by olej sie wylewal przez nie. Oblukaj ten uszczelniacz bo to ze wymieniany nic nie oznacza. Mozna przekulac i 500 tys km i nie bedzie ciekł a mozna zrobic 50 tys na nowym aucie i bedzie leciec jak z kranu.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM

Post autor: Fahoo » sob lis 13, 2010 14:56

wesol, co ty mówisz ?one sa na wylot u nas ciekło przez nie jak dostalismy silnik i wiezliśmy go do garazu ,przechylony gubił olej przez te otwory :panna:

korfanty, ile ci krzyknęli za zebranie koła?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Zablokowany

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości