Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
wesol,
Dostałem informacje że 1M w aucie gdzie była 2M potrafi negatywnie wpływać na żywotność skrzyni biegów?
Dostałem informacje że 1M w aucie gdzie była 2M potrafi negatywnie wpływać na żywotność skrzyni biegów?
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
zapewne od forumowych teoretyków. Ciekawe tylko czemu skrzynie w starszych autach nie padały a teraz niby mialyby sie rozkrzaczać. Jakes dziwne teorie ludzi ktory nie rozumieja istoty DM. Ten uklad ma za zadanie wytlumienie drgań silnika by jazda dieslem była na tyle kulturalna by mozna było powiedziec ze jest lepszy jak benzyna. Zerknij na dane producenta powiedzmy w mk4 i zobaczysz sam ze TDIki sa najcichsze. Wszelkie benzyny sa glosniejsze. Dzisiejszy diesel to nie traktor. Kiedys wszyscy sie krzywili na auto w kombi bo to karawan do worzenia trumien a teraz prezes poteznej firmy smiga passkiem w kombi lub podobna fura. Poza tym nie wszystkie TDI w serii wypuszczone z fabryki mialy dwumas wiec jednak mozna bylo miec i takiego z 1M.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
wesol, co jak co ale sie zgodzic do konca z toba nie moge.. rozwazajac tdi i dwumas...
DM jest stosowany tylko dlatego ze w silnikach DIESEL zwiekszono miedzy innymi cisnienie wtrysku, co powoduje wieksze przyspieszenie katowe walu korbowego a co za tym idzie drgania i dwumas ma na celu wychwycenie tych drgan i jak najwieksze ich wyrownanie. niewiele osob to rozumie niestety i przypisuje dwumas jednemu rodzajowi silnikow... diesel.. tak po prawdzie dm jest stosowany w kazdym silniku tlokowym o duzej mocy z cylindra,
co jak co ale mowiac wyciszaniu diesla przez dwumase i jej zbednosci w ukladzie sam sobie przeczysz .
ponadto nie znasz podstawowych faktow bo dwumas jako pierwsze zastosowanie znalazl w silniku turbo doladowanym ale.. PB. zwiazane bylo to ze zwiekszeniem stopnia sprezania i wieksza jednostkowa moca osiagana przez silnik.
przy dzisiejszych konstrukcjach silnikow dwumas jest niezbedny. ale to juz rozumieja ci ktorzy skusili sie na jednomas majac seryjny silnik...
DM jest stosowany tylko dlatego ze w silnikach DIESEL zwiekszono miedzy innymi cisnienie wtrysku, co powoduje wieksze przyspieszenie katowe walu korbowego a co za tym idzie drgania i dwumas ma na celu wychwycenie tych drgan i jak najwieksze ich wyrownanie. niewiele osob to rozumie niestety i przypisuje dwumas jednemu rodzajowi silnikow... diesel.. tak po prawdzie dm jest stosowany w kazdym silniku tlokowym o duzej mocy z cylindra,
co jak co ale mowiac wyciszaniu diesla przez dwumase i jej zbednosci w ukladzie sam sobie przeczysz .
ponadto nie znasz podstawowych faktow bo dwumas jako pierwsze zastosowanie znalazl w silniku turbo doladowanym ale.. PB. zwiazane bylo to ze zwiekszeniem stopnia sprezania i wieksza jednostkowa moca osiagana przez silnik.
przy dzisiejszych konstrukcjach silnikow dwumas jest niezbedny. ale to juz rozumieja ci ktorzy skusili sie na jednomas majac seryjny silnik...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy, ale to nie jest współczesna konstrukcja
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucialuzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
dokladnieitaliano_83 pisze:Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucialuzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Tak a'propos jednomas ma dwie zasadnicze zalety...
JEST
DOBRY I TANI
a dobry tylko z jednego powodu...JEST TANI
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Święta prawdaevolution pisze:dokladnieitaliano_83 pisze:Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucialuzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Tak a'propos jednomas ma dwie zasadnicze zalety...
JEST
DOBRY I TANI
a dobry tylko z jednego powodu...JEST TANI
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
evolution pisze:wesol, co jak co ale sie zgodzic do konca z toba nie moge.. rozwazajac tdi i dwumas...
DM jest stosowany tylko dlatego ze w silnikach DIESEL zwiekszono miedzy innymi cisnienie wtrysku, co powoduje wieksze przyspieszenie katowe walu korbowego a co za tym idzie drgania i dwumas ma na celu wychwycenie tych drgan i jak najwieksze ich wyrownanie. niewiele osob to rozumie niestety i przypisuje dwumas jednemu rodzajowi silnikow... diesel.. tak po prawdzie dm jest stosowany w kazdym silniku tlokowym o duzej mocy z cylindra,
co jak co ale mowiac wyciszaniu diesla przez dwumase i jej zbednosci w ukladzie sam sobie przeczysz .
ponadto nie znasz podstawowych faktow bo dwumas jako pierwsze zastosowanie znalazl w silniku turbo doladowanym ale.. PB. zwiazane bylo to ze zwiekszeniem stopnia sprezania i wieksza jednostkowa moca osiagana przez silnik.
przy dzisiejszych konstrukcjach silnikow dwumas jest niezbedny. ale to juz rozumieja ci ktorzy skusili sie na jednomas majac seryjny silnik...
Tak moze masz racje. To ze w silnikach benzynowych wkladaja DM to wiem bo w oplu tez to jest. Np wolnossacy Z22SE tez mial DM. Diesle opla jak 2.0 tez na poczatku nie mialy a pozniej juz wkladali ( kolo roku 2002 jak dobrze pamietam). LET tez nie miał DM-Z20LET ale juz nowszy Z20LEH ja ma. Po co ja sie pytam? Czy ktos narzekał na LET'a ze cos tam szarpie itp. Roznice w mocy niby sa bo let ma 200 KM a leh 240. Choc roznice konstrukcyjne nie sa az tak duze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
czy taki zestaw bedzie pasowal do 1,9 110ps ASV
sprzeglo : 3000 332 001
zamach : 037 105 273 C
sruby : N 905 398 01 - 6 szt i N 101 010 01 - 6 szt
sprzeglo : 3000 332 001
zamach : 037 105 273 C
sruby : N 905 398 01 - 6 szt i N 101 010 01 - 6 szt
moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Musze zmienic 2M bo juz jest na totalnym wykonczeniu, a ze mam program na 140PS i 320NM niezbyt udolnie napisany to zdecydowalem sie na 1M.
moje mk4 prawie us SDI :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=433536
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Nie mam doświadczeń z "walącym" DM, zmieniałem na 1M przy okazji montażu dłuższej skrzyni.italiano_83 pisze:Jak się przechodzi z "walącego" dwumasu na jednomas to trudno o negatywne odczucialuzur pisze:Ja miałem do czynienia z przejściem z DM na 1M w dwóch A4 B5 VP i widzę tylko pozytywy
Pozdr.
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Dodam pewną ciekawostkę że w ASO przy pierwszej reklamacji w silnikach 1.9 TDI 90/100/105/110 fabryka zaleca wymienić dwumas na lite (jednomaswe) koło zamachowe.
luzur, ile przejechałeś na takim setupie? ile nm?
Dodatkowo cytat z pewnego forum:
luzur, ile przejechałeś na takim setupie? ile nm?
Dodatkowo cytat z pewnego forum:
Minęły juz 2 lata(40 tys. km.) od wymiany DM. Nadal wszystko działa jak powinno. A co niektórzy pisali, że skrzynia padnie, że wał rozwali panewki, ze coś tam.... Nie twierdzę, że nic się nie stanie, ale potwierdzam przebycie mojego przebiegu bez jakichkolwiek negatywnych objawów.
Re: Sprzęgło G60/VR6 w TDI ALH ASV I INNE 110 KM
Niewiele,Sata pisze:Dodam pewną ciekawostkę że w ASO przy pierwszej reklamacji w silnikach 1.9 TDI 90/100/105/110 fabryka zaleca wymienić dwumas na lite (jednomaswe) koło zamachowe.
luzur, ile przejechałeś na takim setupie? ile nm?
Dodatkowo cytat z pewnego forum:Minęły juz 2 lata(40 tys. km.) od wymiany DM. Nadal wszystko działa jak powinno. A co niektórzy pisali, że skrzynia padnie, że wał rozwali panewki, ze coś tam.... Nie twierdzę, że nic się nie stanie, ale potwierdzam przebycie mojego przebiegu bez jakichkolwiek negatywnych objawów.
ale nie przewiduje problemu skoro w 1Z-tach w Audi 80 i w A4 do 1997 któregoś tam miesiąca stosowano właśnie takie rozwiązanie.
Pozdr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 22 gości