wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

wydajniejszy dolot w 1.9 TDI

Post autor: cowboy » czw lip 02, 2009 08:32

w nawiązaniu do dyskusji:
http://www.racingforum.pl/Kolektory-w-d ... 66521.html

kolega mrozo cos tam wyliczył dla kolektorów AVF, AWX, ASZ, ARL

Obrazek

Obrazek

ale z nudów wczoraj pokopałem w necie i etce i znalazłem takie coś:

1. z VW LT i volvo - 2.4D 6 cylindrów (silnik CP lub d24, stosowany równiez w volvo lata 80) - obciete 2 skrajne kanały

Obrazek

oraz

2. VW Transporter 2.4 D 5 cylindrów (silnik AAB) - obcięty ostatni 5 cyl

Obrazek

mogłaby być to niezła alternatywa do kolektorów AWX/ARL :) oczywiście w połaczeniu z portingiem głowicy...

moze ktoś coś wie na ten temat ? ludzie za granicą dłubią te kolektory z d24 do 1.9

tak to wygląda:

Obrazek

trzeba obciąć i poszerzyć kanały zgodnie z 1.9 TDI

Obrazek

i widok z boku

Obrazek
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 13:03 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » czw lip 02, 2009 20:54

A ja mam inne pytanie ale tez o dolocie.

Czy zwiekszanie srednicy dolotu od filtra do turba cos da ? PLanowalem zwiekszyc srednice do 70 lub 77mm, ale w turbinie i tak jest zwezenie na wlocie do 46, i nie wiem czy zwiekszenie srednicy dolotu ma sens.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 02, 2009 20:59

kozak pisze:czy zwiekszenie srednicy dolotu ma sens.
jaro4444 robił badania i widac ze ma sens

[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 21:05 ]
kozak, tu masz te wykresy

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15

po zmianie dolotu w AHF na ARL przybyło pare KM na górze, genralnie w tym dolocie nmasz tez większą przepływkę



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » czw lip 02, 2009 21:10

Czyli trzeba tez zmienic przeplywke zeby to mialo sens ? czy tylko rure w ktorej jest umieszczony wklad przeplywomierza ?
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 21:13 przez kozak, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt lip 03, 2009 21:42

Przeróbka dolotu potrafi poprawić dynamikę silnika.U siebie,po kilku modyfikacjach dolotu odczułem dużą poprawę dynamiki w całym niemalże zakresie obrotów.
Zlikwidowałem to przewężenie przy samej turbinie i rozwieję Twoje wątpliwości odnośnie tego zwężenia na złączce przy turbinie.
Mimo,że tam jest,to poprawa średnicy powoduje zwiększenie ilości zasysanego powietrza i wzrost jego ilości przy samym przewężeniu.
Jak wspomniałem,mnie się taki zabieg opłacił.
Wyglądało to tak,porównanie seryjnego dołu i przerobionego;

Obrazek

Z tego,co wiem,to AGR ma ładny dolot,o niebo lepszy,niż te wszystkie 110tki.

[IMG]http:
//images39.fotosik.pl/152/d058b9e6b187e017m.jpg[/IMG]


Tutaj dolot od 110tki
Obrazek

Ten Twój jest spoko,nie ma przewężeń,co sprawia,że szybko napełnia turbinkę powietrzem.
Ja bym go zostawił.
Pisałeś,że chcesz przerobić dolot na 70,lub 77.
Ja postanowiłem przerobić swój jeszcze raz,tym razem górę na 70tkę.Nie tyle może dla efektu,co dla wyglądu.Seryjny na górze jest niewiele węższy.Dół zostaje do połowy taki jak jest.
Tak wygląda po pierwszej przymiarce;

Obrazek

Obrazek

Może jakoś Ci to pomoże.
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 22:09 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lip 03, 2009 21:57

Aligator na www.tdi-tuning.pl zamontował sobie w swojej Skodzinie AGR dolot z SDI i praktycznie ten sam efekt co ten z kolektorem od AAB a przynajmniej mniej dłubanki, Ci co pamiętają to wiedzą jak to wyglądało.


Obrazek

Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » pt lip 03, 2009 22:47

sagon mówisz ze to zdjecie z silnikiem na palecie to dolot od agra? wyglada niezle i jezeli rzeczywiscie nie ma jakis przeweżeń to moze byc chyba niezla budżetowo alternatywa dla ASZ/ARL bo pewnie obejdzie sie bez wymiany harmonijki przeplywki i gory filtra powietrza. temat do wybadania.



Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » pt lip 03, 2009 22:53

Przy zwiekszeniu dolotu powinno sie zmienic przepływke oraz zrobić korekte softu inaczej masa powietrza jest przeliczana dla tej z VP i PD. Można pokombinować, ale głównie chodzi o to żeby nie było żadnych restrykcji, turbo lepiej pracuję osiągając zadane doładowanie przy większej sprawności.


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » pt lip 03, 2009 23:00

kiedys dałem temat na forum o zwężce na turbinie to mnie wysmiali ci co się znaja.......
im wiekszy dolot do turbo tym wiecej niutków mamy to logiczne

widze ze tu mozna powaznie popisac

pozdro
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 23:01 przez tomec 1984, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: czw paź 16, 2008 09:37
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kozak » sob lip 04, 2009 08:41

luki-TDI pisze:powinno sie zmienic przepływke
Mozna jasniej, bo nie bardzo kumam, dac przeplywke z innego silnika czy zwiekszyc srednice rury w ktorej jest wkald przeplywki ? :chytry:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 04, 2009 09:03

Aligator na www.tdi-tuning.pl zamontował sobie w swojej Skodzinie AGR dolot z SDI i praktycznie ten sam efekt co ten z kolektorem od AAB a przynajmniej mniej dłubanki, Ci co pamiętają to wiedzą jak to wyglądało.
nie taki sam efekt bo w SDI są inne, jeszcze dłuższe kanały, które zawijają sie wokół głowicy, poza tym kolektor z SDI jest plastikowy

z tego co widzialem na fotkach w necie to Dynosft ma własnie kolektor podobny do tego z d24



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob lip 04, 2009 17:30

Szumal pisze:sagon mówisz ze to zdjecie z silnikiem na palecie to dolot od agra?
Tak.To jest silnik AGR.Kolega ma taką octawię i dolot w niej jest identyczny.
Tu jest fotka samego dolotu.

[ Dodano: 04 Lip 2009 17:34 ]
Obrazek

[ Dodano: 04 Lip 2009 17:41 ]
AGRy mają charakterystyczny dolot z harmonijką przy turbinie,która jest na stałe zespolona z reszta rury.
Te silniki są w ogóle super.Pompy wydajnościowo identyczne jak w 110tce,lepsze doloty i sprzęgła.

[ Dodano: 04 Lip 2009 17:56 ]
luki-TDI pisze:Przy zwiekszeniu dolotu powinno sie zmienic przepływke oraz zrobić korekte softu inaczej masa powietrza jest przeliczana dla tej z VP i PD.
Korektę tak,ale tylko wtedy,kiedy zmieni się przepływkę.Trzeba bowiem wrzucić w program mapę odpowiednią do przepływki,albo ja tylko zmodyfikować,jak kto woli.
Zmieniając prepływke na taką od PD,trzeba wiedzieć,że ma ona większa średnice rury w którą jest wbudowana,co za tym idzie przelicza większe masy powietrza.Większa objętość.
Dlatego trzeba zrobić korektę.

[ Dodano: 04 Lip 2009 18:19 ]
kozak pisze:dac przeplywke z innego silnika czy zwiekszyc srednice rury w ktorej jest wkald przeplywki ? :chytry:
Zwiększając średnicę rury musisz zmienić mapę.A nie ma sensu zakładać przepływki od mocnych PDków w rurę od VP,bo i tak będzie przeliczała taka samą ilość powietrza.
Niczego wymiernego się takim zabiegiem nie uzyska.
To tak samo jak z map sensorami.Te od VP przeliczają do 1.5 bara,natomiast od PD do dwóch barów,oczywiście fizycznego.
Zmiana czujnika ciśnienia z jednego na drugi wiąże się też ze zmiana,lub korektą odpowiedniej mapy.
Adekwatnie jest z przepływkami.

[ Dodano: 05 Lip 2009 13:26 ]
Znalazłem taki kolektor od Lt-ków 28,35 i 40.Tez może podejść.

Obrazek

Te od transportera 2.4 D są dosyć szerokie i nie wiadomo,czy za silnikiem będzie wystarczająco dużo miejsca.

Obrazek

[ Dodano: 05 Lip 2009 13:39 ]
Gdyby delikatnie przerobić tego od LT 2.5 tdi,czyli zostawić kanały dolotowe i zmodyfikować tą puchę,bo nie wiadomo jak z jego wysokością,to moim zdaniem mógłby być super.
Wygląda tak.

Obrazek

[ Dodano: 05 Lip 2009 13:57 ]
Tak patrzę i wystarcz tylko skrócić kanały,a jest taka możliwość,bo są proste na pewnym odcinku,dopasować i można mieć niezły kolektor ssący.
Wlot na wprost,czyli żadnych niepotrzebnych zawirowań.
Tak wygląda w ori silniku.

Obrazek

Warto o takim pomyśleć.Niewiele roboty,a efekt może być świetny.

[ Dodano: 05 Lip 2009 14:05 ]
Wygląda nieźle.

Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 16:32 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.


AFN 165,5@380,8

arwam

Post autor: arwam » pn lip 20, 2009 15:18

panowie a czemu nie myśleliście o ori od 1.9D.
jest podobny nie mal bliźniaczo do tego z 2.4D?
mniej byłoby kombinacji ewentuanie od 1.8 G60 i poprawić kształt koletora dolotowego w w miejscu łączenia z głowicą
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 15:19 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn lip 20, 2009 19:45

arwam, wydaje mi się,że od 1.9 d nie podejdzie.
Będzie problem z gruszka turbiny,jest dość wysoko i z przewodem olejowym chyba też.
Jest za bardzo wysunięty do tyłu.
W wolnossącym nie ma tego problemu,ale w tdi jest turbina.
Tutaj jest potrzebne coś,co nie zabiera dużo miejsca z tyłu.

[ Dodano: 20 Lip 2009 19:46 ]
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 19:48 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 13 gości