wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
wydajniejszy dolot w 1.9 TDI
w nawiązaniu do dyskusji:
http://www.racingforum.pl/Kolektory-w-d ... 66521.html
kolega mrozo cos tam wyliczył dla kolektorów AVF, AWX, ASZ, ARL
ale z nudów wczoraj pokopałem w necie i etce i znalazłem takie coś:
1. z VW LT i volvo - 2.4D 6 cylindrów (silnik CP lub d24, stosowany równiez w volvo lata 80) - obciete 2 skrajne kanały
oraz
2. VW Transporter 2.4 D 5 cylindrów (silnik AAB) - obcięty ostatni 5 cyl
mogłaby być to niezła alternatywa do kolektorów AWX/ARL oczywiście w połaczeniu z portingiem głowicy...
moze ktoś coś wie na ten temat ? ludzie za granicą dłubią te kolektory z d24 do 1.9
tak to wygląda:
trzeba obciąć i poszerzyć kanały zgodnie z 1.9 TDI
i widok z boku
http://www.racingforum.pl/Kolektory-w-d ... 66521.html
kolega mrozo cos tam wyliczył dla kolektorów AVF, AWX, ASZ, ARL
ale z nudów wczoraj pokopałem w necie i etce i znalazłem takie coś:
1. z VW LT i volvo - 2.4D 6 cylindrów (silnik CP lub d24, stosowany równiez w volvo lata 80) - obciete 2 skrajne kanały
oraz
2. VW Transporter 2.4 D 5 cylindrów (silnik AAB) - obcięty ostatni 5 cyl
mogłaby być to niezła alternatywa do kolektorów AWX/ARL oczywiście w połaczeniu z portingiem głowicy...
moze ktoś coś wie na ten temat ? ludzie za granicą dłubią te kolektory z d24 do 1.9
tak to wygląda:
trzeba obciąć i poszerzyć kanały zgodnie z 1.9 TDI
i widok z boku
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 13:03 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.
jaro4444 robił badania i widac ze ma senskozak pisze:czy zwiekszenie srednicy dolotu ma sens.
[ Dodano: Czw Lip 02, 2009 21:05 ]
kozak, tu masz te wykresy
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15
po zmianie dolotu w AHF na ARL przybyło pare KM na górze, genralnie w tym dolocie nmasz tez większą przepływkę
Czyli trzeba tez zmienic przeplywke zeby to mialo sens ? czy tylko rure w ktorej jest umieszczony wklad przeplywomierza ?
Ostatnio zmieniony czw lip 02, 2009 21:13 przez kozak, łącznie zmieniany 2 razy.
Przeróbka dolotu potrafi poprawić dynamikę silnika.U siebie,po kilku modyfikacjach dolotu odczułem dużą poprawę dynamiki w całym niemalże zakresie obrotów.
Zlikwidowałem to przewężenie przy samej turbinie i rozwieję Twoje wątpliwości odnośnie tego zwężenia na złączce przy turbinie.
Mimo,że tam jest,to poprawa średnicy powoduje zwiększenie ilości zasysanego powietrza i wzrost jego ilości przy samym przewężeniu.
Jak wspomniałem,mnie się taki zabieg opłacił.
Wyglądało to tak,porównanie seryjnego dołu i przerobionego;
Z tego,co wiem,to AGR ma ładny dolot,o niebo lepszy,niż te wszystkie 110tki.
[IMG]http:
//images39.fotosik.pl/152/d058b9e6b187e017m.jpg[/IMG]
Tutaj dolot od 110tki
Ten Twój jest spoko,nie ma przewężeń,co sprawia,że szybko napełnia turbinkę powietrzem.
Ja bym go zostawił.
Pisałeś,że chcesz przerobić dolot na 70,lub 77.
Ja postanowiłem przerobić swój jeszcze raz,tym razem górę na 70tkę.Nie tyle może dla efektu,co dla wyglądu.Seryjny na górze jest niewiele węższy.Dół zostaje do połowy taki jak jest.
Tak wygląda po pierwszej przymiarce;
Może jakoś Ci to pomoże.
Zlikwidowałem to przewężenie przy samej turbinie i rozwieję Twoje wątpliwości odnośnie tego zwężenia na złączce przy turbinie.
Mimo,że tam jest,to poprawa średnicy powoduje zwiększenie ilości zasysanego powietrza i wzrost jego ilości przy samym przewężeniu.
Jak wspomniałem,mnie się taki zabieg opłacił.
Wyglądało to tak,porównanie seryjnego dołu i przerobionego;
Z tego,co wiem,to AGR ma ładny dolot,o niebo lepszy,niż te wszystkie 110tki.
[IMG]http:
//images39.fotosik.pl/152/d058b9e6b187e017m.jpg[/IMG]
Tutaj dolot od 110tki
Ten Twój jest spoko,nie ma przewężeń,co sprawia,że szybko napełnia turbinkę powietrzem.
Ja bym go zostawił.
Pisałeś,że chcesz przerobić dolot na 70,lub 77.
Ja postanowiłem przerobić swój jeszcze raz,tym razem górę na 70tkę.Nie tyle może dla efektu,co dla wyglądu.Seryjny na górze jest niewiele węższy.Dół zostaje do połowy taki jak jest.
Tak wygląda po pierwszej przymiarce;
Może jakoś Ci to pomoże.
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 22:09 przez sagon, łącznie zmieniany 1 raz.
AFN 165,5@380,8
Aligator na www.tdi-tuning.pl zamontował sobie w swojej Skodzinie AGR dolot z SDI i praktycznie ten sam efekt co ten z kolektorem od AAB a przynajmniej mniej dłubanki, Ci co pamiętają to wiedzą jak to wyglądało.
- luki-TDI
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
- Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
- Kontakt:
Przy zwiekszeniu dolotu powinno sie zmienic przepływke oraz zrobić korekte softu inaczej masa powietrza jest przeliczana dla tej z VP i PD. Można pokombinować, ale głównie chodzi o to żeby nie było żadnych restrykcji, turbo lepiej pracuję osiągając zadane doładowanie przy większej sprawności.
KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski
-
- Użytkownik
- Posty: 464
- Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
- Lokalizacja: inowrocław
- Kontakt:
kiedys dałem temat na forum o zwężce na turbinie to mnie wysmiali ci co się znaja.......
im wiekszy dolot do turbo tym wiecej niutków mamy to logiczne
widze ze tu mozna powaznie popisac
pozdro
im wiekszy dolot do turbo tym wiecej niutków mamy to logiczne
widze ze tu mozna powaznie popisac
pozdro
Ostatnio zmieniony pt lip 03, 2009 23:01 przez tomec 1984, łącznie zmieniany 1 raz.
nie taki sam efekt bo w SDI są inne, jeszcze dłuższe kanały, które zawijają sie wokół głowicy, poza tym kolektor z SDI jest plastikowyAligator na www.tdi-tuning.pl zamontował sobie w swojej Skodzinie AGR dolot z SDI i praktycznie ten sam efekt co ten z kolektorem od AAB a przynajmniej mniej dłubanki, Ci co pamiętają to wiedzą jak to wyglądało.
z tego co widzialem na fotkach w necie to Dynosft ma własnie kolektor podobny do tego z d24
Tak.To jest silnik AGR.Kolega ma taką octawię i dolot w niej jest identyczny.Szumal pisze:sagon mówisz ze to zdjecie z silnikiem na palecie to dolot od agra?
Tu jest fotka samego dolotu.
[ Dodano: 04 Lip 2009 17:34 ]
[ Dodano: 04 Lip 2009 17:41 ]
AGRy mają charakterystyczny dolot z harmonijką przy turbinie,która jest na stałe zespolona z reszta rury.
Te silniki są w ogóle super.Pompy wydajnościowo identyczne jak w 110tce,lepsze doloty i sprzęgła.
[ Dodano: 04 Lip 2009 17:56 ]
Korektę tak,ale tylko wtedy,kiedy zmieni się przepływkę.Trzeba bowiem wrzucić w program mapę odpowiednią do przepływki,albo ja tylko zmodyfikować,jak kto woli.luki-TDI pisze:Przy zwiekszeniu dolotu powinno sie zmienic przepływke oraz zrobić korekte softu inaczej masa powietrza jest przeliczana dla tej z VP i PD.
Zmieniając prepływke na taką od PD,trzeba wiedzieć,że ma ona większa średnice rury w którą jest wbudowana,co za tym idzie przelicza większe masy powietrza.Większa objętość.
Dlatego trzeba zrobić korektę.
[ Dodano: 04 Lip 2009 18:19 ]
Zwiększając średnicę rury musisz zmienić mapę.A nie ma sensu zakładać przepływki od mocnych PDków w rurę od VP,bo i tak będzie przeliczała taka samą ilość powietrza.kozak pisze:dac przeplywke z innego silnika czy zwiekszyc srednice rury w ktorej jest wkald przeplywki ?
Niczego wymiernego się takim zabiegiem nie uzyska.
To tak samo jak z map sensorami.Te od VP przeliczają do 1.5 bara,natomiast od PD do dwóch barów,oczywiście fizycznego.
Zmiana czujnika ciśnienia z jednego na drugi wiąże się też ze zmiana,lub korektą odpowiedniej mapy.
Adekwatnie jest z przepływkami.
[ Dodano: 05 Lip 2009 13:26 ]
Znalazłem taki kolektor od Lt-ków 28,35 i 40.Tez może podejść.
Te od transportera 2.4 D są dosyć szerokie i nie wiadomo,czy za silnikiem będzie wystarczająco dużo miejsca.
[ Dodano: 05 Lip 2009 13:39 ]
Gdyby delikatnie przerobić tego od LT 2.5 tdi,czyli zostawić kanały dolotowe i zmodyfikować tą puchę,bo nie wiadomo jak z jego wysokością,to moim zdaniem mógłby być super.
Wygląda tak.
[ Dodano: 05 Lip 2009 13:57 ]
Tak patrzę i wystarcz tylko skrócić kanały,a jest taka możliwość,bo są proste na pewnym odcinku,dopasować i można mieć niezły kolektor ssący.
Wlot na wprost,czyli żadnych niepotrzebnych zawirowań.
Tak wygląda w ori silniku.
Warto o takim pomyśleć.Niewiele roboty,a efekt może być świetny.
[ Dodano: 05 Lip 2009 14:05 ]
Wygląda nieźle.
Ostatnio zmieniony ndz lip 05, 2009 16:32 przez sagon, łącznie zmieniany 3 razy.
AFN 165,5@380,8
arwam, wydaje mi się,że od 1.9 d nie podejdzie.
Będzie problem z gruszka turbiny,jest dość wysoko i z przewodem olejowym chyba też.
Jest za bardzo wysunięty do tyłu.
W wolnossącym nie ma tego problemu,ale w tdi jest turbina.
Tutaj jest potrzebne coś,co nie zabiera dużo miejsca z tyłu.
[ Dodano: 20 Lip 2009 19:46 ]
Będzie problem z gruszka turbiny,jest dość wysoko i z przewodem olejowym chyba też.
Jest za bardzo wysunięty do tyłu.
W wolnossącym nie ma tego problemu,ale w tdi jest turbina.
Tutaj jest potrzebne coś,co nie zabiera dużo miejsca z tyłu.
[ Dodano: 20 Lip 2009 19:46 ]
Ostatnio zmieniony pn lip 20, 2009 19:48 przez sagon, łącznie zmieniany 2 razy.
AFN 165,5@380,8
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 13 gości