Błędy po wstawieniu chipa

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw maja 21, 2009 21:34

MRCZ pisze:Fahoo no z tego co kolega mówił, to pasek ciągnie lepiej na górze a dół jest raczej spokojny. Pan od "obróbki softu" powiedział, że przy zdrowej serii 145KM powinno być, więc duży zapas jest.
Nie chce krytykowac programu moze byc calkiem udany. A cieszyc sie ze odpalal bo jak to zimny lut to bardzo czesto ECU wtedy martwe jest :D


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw maja 21, 2009 22:57

podstawek nie radzę dawać wiem z doświadczenia jak auto nagle zgaśnie i nie pali a klijent jest daleko i dzwoni do ciebie a ty wiesz co sie stało... najlepsze jest dobre lutowanie albo jak już sie daje podstawki to do kompletu można dodac wyjmaczki do kosci wtedy klijent zawsze może zmienć sobie sam :grin:



Awatar użytkownika
leo...
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 607
Rejestracja: pt cze 17, 2005 02:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: leo... » ndz paź 04, 2009 02:57

MRCZ pisze:odnośnie softu powiedział że "nie możliwe do tych modeli jest tylko jeden..."
są conajmniej 2 ...

038906019A
0281001691
350350 i 350100 to są 2 rózne wersje softu
BTW - 038xxx019x - robi się po kablu - niezależnie czy ECU siedzi w aucie czy musisz je wyciągnąć na stół



Awatar użytkownika
Aspidisca
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 18:15
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Aspidisca » ndz paź 04, 2009 11:30

leo... pisze:
MRCZ pisze:odnośnie softu powiedział że "nie możliwe do tych modeli jest tylko jeden..."
są conajmniej 2 ...

038906019A
0281001691
350350 i 350100 to są 2 rózne wersje softu
BTW - 038xxx019x - robi się po kablu - niezależnie czy ECU siedzi w aucie czy musisz je wyciągnąć na stół


[ Dodano: 04 Paź 2009 11:32 ]
Kolego powiedz zajmujesz się takim wgrywaniem ja mam AJM`a z 2000r można coś wgrać do niego żeby go troske rozruszać? Coś takiego sensownego bez więkrzych szaleństw? Oczywiście kwestia finansowa do dogadania!
Pozdrawiam
gg 677858



Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » ndz paź 04, 2009 12:53

Aspidisca pisze:Kolego powiedz zajmujesz się takim wgrywaniem ja mam AJM`a z 2000r
...takim "wgrywaniem" zajmują się tunerzy - szukaj takiego który ma hamownie, doświadczenie i dobrą opinię...
Aspidisca pisze:Oczywiście kwestia finansowa do dogadania!
Nie polecam szukania "gdzie najtaniej"
Ostatnio zmieniony pn paź 05, 2009 10:38 przez CrocodileReggae, łącznie zmieniany 1 raz.


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz paź 04, 2009 20:38

CrocodileReggae pisze:...takim wgrywaniem zajmują się tunerzy
I tu się mylisz.Nie trzeba być tunerem,żeby dobrze napisać program.
Trzeba tylko wiedzieć jak,a to nie jest,uwierz mi nic niewykonalnego.
Wystarczy poczytać sobie o chip tuningu na zagranicznych stronach,jest tego pełno.
Dobra lektura,ciekawa.Nie to co u nas.
Cenzura.
A sam czip tuning,pomijając kasę na sprzęt,to nic takiego skomplikowanego,jak się powszechnie uważa.
W takich sterownikach jak u kolegi Aspidisca,to pikuś.
Nie potrzeba sprzętu za kupę kasy,żeby coś tam napisać.
I nie trzeba mieć hamowni.Wystarczy tylko umieć czytać logi,bo to ich wskazania są najważniejsze,a nie wykres. :grin:
Druga sprawa,autko po sofcie najlepiej sprawdzać na drodze,bo hamownia nigdy nie odda warunków na niej panujących.Chodzi głównie o obciążenia,ale nie tylko.
Wartości zawarte na wykresie są też tylko zbliżone do realnych.
Choć powszechnie przyjmuje się te wartości jako ostateczne.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz paź 04, 2009 21:09

I nie trzeba mieć hamowni.Wystarczy tylko umieć czytać logi,bo to ich wskazania są najważniejsze,a nie wykres. :grin:
Druga sprawa,autko po sofcie najlepiej sprawdzać na drodze,bo hamownia nigdy nie odda warunków na niej panujących.Chodzi głównie o obciążenia,ale nie tylko.
Wartości zawarte na wykresie są też tylko zbliżone do realnych.
Choć powszechnie przyjmuje się te wartości jako ostateczne.
tu sie zgodze


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » ndz paź 04, 2009 23:56

sagon pisze:Druga sprawa,autko po sofcie najlepiej sprawdzać na drodze,bo hamownia nigdy nie odda warunków na niej panujących.Chodzi głównie o obciążenia,ale nie tylko.
i jak przypadkiem dojdzie jednak do shamowania takiego auta - w efekcie można podziwiać super dołki w przebiegu momentu...

W moim mniemaniu między innymi - hamownia powinna potwierdzić skuteczność usługi za którą płaci klient...
I nie chodzi mi o liczbowych psychotyków którzy płacą za 160KM a nie za 159KM a tych którzy wiedzą jak powinny przebiegać krzywe...


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pn paź 05, 2009 01:17

hehe a ja by się zastanowił nad czymś co się robi niby prosta sporawa tylko napisać program i wgrać tylko co potem ja przypadkiem korba wylezie bokiem trzeba brać za wszystko odpowiedzialność za to co się robi nawet jak nie to jest twoja wina... dla tego to nie jest takie wszystko proste... jak ci klient przyjedzie spowrotem.....



Awatar użytkownika
goodhope
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:18
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope » pn paź 05, 2009 08:53

offtop


nikt.... żaden tuner, "nietuner amator" NIE PISZE PROGRAMU

Programu się nie pisze, nie tworzy.

Nie robi się żadnego "software creation"

chyba że ..jest się z Symanteca, albo z Techlandu.

Albo ..produkuje się Piggi packi lub inne standalone.


W innym wypadku co najwyżej można zrobić "ECU contents software modifications" ale z "creation" to nie ma nic wspólnego.


Jest milion pięćset sto dziewięćset fachurów modyfikacji softu vagów. Tylu samo albo i więcej jak super fachurów mechaników twierdzących że tylko to co spod Wolfsburga jest warte uwagi bo cała reszta to...

Zapytaj u Marka, specjalisty od simlocków na drugim skrzyżowaniu za rogiem. Z pewnością trzepie mody wieczorami do edc15. Co prawda, widząc zawartość SID803 robi w gacie, bo ...nie ma kogo skopiować ...ale wszystko z czasem.



end off topic.

pozdro :okej:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 05, 2009 12:07

goodhope pisze:offtop


nikt.... żaden tuner, "nietuner amator" NIE PISZE PROGRAMU

Programu się nie pisze, nie tworzy.

Nie robi się żadnego "software creation"

chyba że ..jest się z Symanteca, albo z Techlandu.

Albo ..produkuje się Piggi packi lub inne standalone.


W innym wypadku co najwyżej można zrobić "ECU contents software modifications" ale z "creation" to nie ma nic wspólnego.


Jest milion pięćset sto dziewięćset fachurów modyfikacji softu vagów. Tylu samo albo i więcej jak super fachurów mechaników twierdzących że tylko to co spod Wolfsburga jest warte uwagi bo cała reszta to...

Zapytaj u Marka, specjalisty od simlocków na drugim skrzyżowaniu za rogiem. Z pewnością trzepie mody wieczorami do edc15. Co prawda, widząc zawartość SID803 robi w gacie, bo ...nie ma kogo skopiować ...ale wszystko z czasem.



end off topic.

pozdro :okej:
lepiej powiedziane być nie mogło :pub:



Awatar użytkownika
TuneFORCE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 465
Rejestracja: pt lis 14, 2008 10:51
Lokalizacja: Trondheim
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » pn paź 05, 2009 19:10

rob555 pisze:Spece..... :helm:
Cieszyc sie ze odpala wogule
nie dalej jak wczoraj mnie ciągali do wskrzeszenia auta po ,,amatorskiej próbie chiptuningu'' :rotfl:


Bilverksted i Trondheim - http://bilhobbyverksted.no/
Varebil til leie i Trondheim - https://varebiltilleje.no/

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » śr paź 07, 2009 18:49

CrocodileReggae pisze:i jak przypadkiem dojdzie jednak do shamowania takiego auta - w efekcie można podziwiać super dołki w przebiegu momentu...
Jeżeli odczyty z poszczególnych kanałów nie pokazują żadnych znacznych odchyleń,to nie ma prawa być dołków.
Jeżeli turbina dmucha równo i idzie po mapie,dawek też nie tnie,przepływka ma prawidłowe wskazania,to ewentualne dołki po shamowaniu są raczej niemożliwe.

Ale dla niektórych to wykres jest najważniejszy,a to tylko dwie kreski,które pokazują przybliżone wartości mocy i momentu.

Co do hamowni,jak jest,to dobrze,ale nie jest bezwzględnym warunkiem,bez którego nie da się poprawnie zmodyfikować oprogramowania.
Doświadczony tuner jest w stanie określić przybliżona moc i moment "pisząc" program.

Hamownia jest tylko po to,żeby klient wyjechał z papierowym dowodem profi roboty i maił się czym przed kolegami pochwalić.

Tak naprawdę,to dłuższa prosta pokazuje co tak na prawdę siedzi w ecu,nie papierek.
Już maiłem okazję podziwiać w akcji mocne,na papierze fury.
Jak to mówią,papier przyjmie wszystko.
Pozdro.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
CrocodileReggae
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 882
Rejestracja: ndz gru 28, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: CrocodileReggae » śr paź 07, 2009 19:15

sagon pisze:Jeżeli odczyty z poszczególnych kanałów nie pokazują żadnych znacznych odchyleń,to nie ma prawa być dołków.
Jeżeli turbina dmucha równo i idzie po mapie,dawek też nie tnie,przepływka ma prawidłowe wskazania,to ewentualne dołki po shamowaniu są raczej niemożliwe.
sagon, chyba nie sądzisz że każdy powinien rozkminiać odczyty z poszczególnych kanałów?


www.gustavo.pl najlepsza kawa w Puławach :)
AHF: 142KM 325Nm AWX: 171KM 378Nm CAYC: 160KM 313Nm by Rogalotti
www.rperformance.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości