Swap czy mody ?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
GsBeetle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lis 19, 2008 18:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Swap czy mody ?

Post autor: GsBeetle » pt kwie 17, 2009 23:52

Witam.

Chodzi mi ostatnio po glowie taka mysl i nie daje spac..

Mam alh + program ale juz nie wystarcza i zastanawiam sie co wyjdzie lepiej taniej i mniej awaryjnie Czy dokladac wtryski + chlodzenie + turbo czy zrobic swap na tdi 130km i dac program ?

Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
Jak by to wygladalo z awaryjnoscia pozniej aktualnie jest 200.000km zbliza sie wymiana rozrzadu czyli jakis 1000 zl do tego dolozyc wszystkie graty to bedzie myse spora suma kolo 3000zl czy nie lepiej wstawic silnik z miejszym przebiegiem okolo 100.000km od jakiegos anlika itp. ze skrzynia 6bieg.?

Mysle ze koszty byly by zblizone, jak by to wogole wspolgralo mysle ze silniki tdi sa na zasadzie plug&play, nie jestem znawca tego tematu a raczej ejstem zielony ale rozmiarami chyba by sie zmiescil ?
Z gory dzieki za pomocne wypowiedzi :)

Pozdro
Ostatnio zmieniony pt kwie 17, 2009 23:53 przez GsBeetle, łącznie zmieniany 1 raz.


BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » sob kwie 18, 2009 00:12

Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
sugeruje pozostanie przy swoim ALH bo swap to już spore koszta



Awatar użytkownika
GsBeetle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lis 19, 2008 18:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: GsBeetle » sob kwie 18, 2009 00:30

a jak to bdzie wygladac gdzy nakula sie wiecej kilometrow i do tego caly ten zestaw:)
Co bezie trzeba wymienic ( czy jakis grubszy remont silnika? )

Dodam ze aktualnie nic sie nie dzieje w samochodzie rowno pracuje nie ciagnie oleju nie kopci nie mam zadnych zastrzezen ;) Jedynie co to przy niskich obrotach jak go ciagne 1100-1250 slychac taki dzwiek jak by gdzis cos latalo ale przy 1300-1400 to juz ustaje i jest gladka cisza


BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
yanosho
TurboDymoMen
TurboDymoMen
Posty: 256
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:23
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: yanosho » sob kwie 18, 2009 00:39

jeśli będziesz miał rękę na pulsie (dobra oliwa, filtry, i trochę umiaru w butowaniu itd.) nie powinno być problemów



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz kwie 19, 2009 16:33

GsBeetle pisze:Chcial bym dojsc do 150-170KM i ok 330-350Nm
W ALH taka moc to: wtryski 0.216 (ok. 1k uzywki w dobrym stanie), turbo (jakas hybryda tez ok 1K z gwarancja), do tego obowiazkowo FMIC (robiac samemu to koszt czesci i jakies spawanie ok: 500zl), no i na koniec strojenie ok 1k w zaleznosci od regionu moze byc wiecej lub mniej, no i jeszcze takie *#cenzura#* jak wyciecie kata, ew. hamulce. Razem wychodzi kwota rzedu: 3.5kPLN, zakladajac ze sam sobie zmienisz wtryski , turbo i wyrzezbisz sobie FMIC`a :bigok:


Biorac pod uwage swap`a to za silnik z osprzetem trzeba te 3K spokojnie dac + ew. nieoczekiwane rzeczy no i koszt swapa, ktorego raczej sam nei zrobisz skoro mowisz ze jestes zielony :bigok:, wiec z 3.5k zrobi sie jakies 5-6k za zaswapowanie silnika.

Reasumujac, jesli masz zdrowy motor to przy moc w jaka celujesz zostan przy nim :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn kwie 20, 2009 08:58

Matijas pisze:wtryski 0.216 (ok. 1k uzywki w dobrym stanie)
za 1K to ma nówki sztuki ode mnie :) pod warunkiem że odda mi swoje stare wtryski :)

150KM powinno wyjść na tym co jest z 216tkami ale juz sprzęgło moze sie buntowac

160@340 wyjdzie jak dołozysz turbinke z ARL i FMIC



Awatar użytkownika
GsBeetle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lis 19, 2008 18:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: GsBeetle » pn kwie 20, 2009 17:08

Przy jakiej mocy powinienem zmienic sprzeglo ? i jezeli to na jakie z jakiegos innego modelu ?czy musi to byc nowe jakies specjalnie pod moc ..

napewno nie bede wykonywac sam wolal bym kupic wszystkie graty ( tj. wtryski, turbo, ic i ew. sprzeglo ) i wszystko za jednym zamachem zamontowac i zhamowac auto .. :] najblizej mam do gdanska pozniej poznan, warszawa itd.. Teraz czy mozna dopasowac ic od innego auta i tylko orurowanie zrobc ? Jak z wydechem czy tez trzeba powiekszyc srednice wylotowa ?

Wynika na to ze lepiej zostac przy tym silniku;)


Do jakiej mocy wystarczaja 216 od cowboy''a ?

jakie turbo jezeli juz o tym mowa .. ( znalezione na forum )

wszystkie turbiny bez kolektora to jest z wirnikami:
arl,gt 17/20,18/20 1100 zł detal ------ lista 900 zł
gt 18/22 detal 1200 zł------------------lista 1000 zł
z kolektorem arl detal 1100 zł --------lista 900 zl
pozostałe detal 1400 zł ---------------lista 1100 zł

z tego co przeczytalem w innym temacie to najlepiej kupic or. ARL ?

Intercooler
Albo oferta silvercrostuning
www.silvercrosstuning.com

Ceny dla nas:
Intercooler L - 550zł
Intercooler S - 400zł

czy wystarczy S ? ( Do tego musze doliczyc orurowanie ? )

Chcialbym zlozyc taki light'owy setup nie wiem ile moge uzyskac na z (ALH+TURBO+IC+216+SOFT) ?Ale chcial bym zeby nie bylo to wyzylowane tylko pozostalo z pewnym zapasem dzialalo dlugo i bezawaryjnie auto nie jest raczej butowane czesto tylko czasami jak ktos zdenerwuje ;) aha i co zrobic ze skrzynia mam 5b.. za malo czesto robie trase i przydaly by sie dluzsze biegi zeby zbic troche na (spalaniu) i halasie ? Czytalem o zmianie na jakas 5b od innego modelu ? czy wogole do alh podeszla by 6b?
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 17:25 przez GsBeetle, łącznie zmieniany 1 raz.


BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn kwie 20, 2009 21:18

GsBeetle pisze:?Ale chcial bym zeby nie bylo to wyzylowane tylko pozostalo z pewnym zapasem dzialalo dlugo i bezawaryjnie
Na takim setupie 150-160KM w zaleznosci od egz z plaskim momentem i wszystko bangla :pub:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
GsBeetle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lis 19, 2008 18:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: GsBeetle » pn kwie 20, 2009 22:42

Rob555 do ciebie mi najblizej :grin:


BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt kwie 21, 2009 08:35

GsBeetle pisze: Do jakiej mocy wystarczaja 216 od cowboy''a ?
ca 185 KM z pompą 11mm i 165KM z pompą seryjną 10mm
wszystkie turbiny bez kolektora
raczej szukaj z kolektorem do siebie - najlepiej z ARL-a :)

jedno jest pewne na pczątek musisz założyć 216 i zrobić program żeby mieć te 150KM

potem możesz wymienić turbo i zainstalować FMIC



Awatar użytkownika
GsBeetle
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 109
Rejestracja: śr lis 19, 2008 18:47
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: GsBeetle » wt kwie 21, 2009 16:45

http://moto.allegro.pl/item612144125_ch ... _nowa.html

czy mozna wzucic taki cooler i do tego dac orurowanie ?


BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości