zgadza sie sie mialo sie kręciło moze nie idealnie do 5500 bo aż tak hardcorowo nie chciałem ale nie raz do 5tyś i ponad 5tyś bez problemu:)cowboy pisze:Tomallus napisał/a:
Bezedura no chyba, że we wszystkich TDkach obrotek kłamie
nie kłamie 1.6TD mozna spokojnie zakręcić do 5500 rpm
Nie za daleko się kręci??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony wt mar 10, 2009 21:05 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 633
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie
- Kontakt:
Re: Nie za daleko się kręci??
oczywiście ze sie da...uysy pisze:Trochę trolluję ale ciekaw jestem opinii. Co by było gdybym wykręcił ten motor do 6kRpm?
ASZ+jakiś wynalazek Karambola (miałem potraktować jak GT22 więc tak potraktowałem)
Wykresy programów na przełączniku - lajcik i prawie hardcore (chce jechac więcej)
http://images38.fotosik.pl/76/4a952ade858be08d.jpg
tylko pytanie ile wytrzyma na fabrycznym walku...o momemcie nie wspomne
napisz jak klient pojeździ na tym modzie 30 tys kilometrow
www.vagtune.pl tel. 502730289
Z góry sorry za OT ale nie moge sie powstrzymać. Jeździles kiedys misiu hondą? Wiec nie pisz glupot.wesol pisze: Byl kiedys w gazecie artykuł ze honda civic "ma problemy z ruszaniem" a miala 160 KM z silnika 1.6( wysoko obrotowka)
A wracajac do tematu to po co krecic ten silnik wyzej skoro wg mnie na wykresie widać ze moc juz nie chce chyba rosnac to raz - chociaz to akurat patrzac tylko na wykres moze byc mylne. Na seryjnym walku wznios i czasy otwarcia zaworow sa za krotkie i nawet zwiekszenie doladowania nie da tu wymiernych efektow dlatego moment powyzej 4 tys obr spada na łeb.
Po drugie zauwazcie jak drastycznie powyzej 4,5 tys obr rosna straty w napedzie - do 4,5 tys obr jest to 60 koni a od 4,5 do 6 bedzie drugie tyle. dla mnie to bez sensu, przyrostów duzych nie bedzie a silnik bedzie dostawal ostro po dupie po przy obrotach rzedu 6 tys na minute predkosc tloka w dizlu bedzie duzo za wysoka. do wysokich obrotow to tylko benzyna i jak do jazdy na codzien to z vteciem.
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 00:16 przez Szumal, łącznie zmieniany 4 razy.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
A ja pamietam jak sie smialiscie tutaj z goscia, ktory mowil, ze zakrecil diesla do 100km/h a nawet powyzej na 2 biegu. Ze to nie mozliwe, ze to i tamto. Co innego, ze i tak mu sie wysral silnik albo byl juz wysrany. Zakrecil na 2biegu? Zakrecil
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
a skad Ty uysy wiesz ze mialem ceerke ?
no coz ale taki urok jazdy dizlem - ma dużą siłe ale w dosyć wąskim zakresie obrotów użytkowych taka jego wada takie konstrukcyjne uwarunkowania i ciezko bedzie temu zaradzić. trzeba moze pokombinować z przełożeniami i nauczyc sie jezdzić tym co sie ma. jezeli juz chcecie wyzej krecic tego ASZta to koniecznie z innym walkiem. A BTW do wysokich rpmów w dizlu nie jest lepsza pompa rotacyjna od pompowtrysków? tak cos mi sie kiedyś obiło o uszy...
no coz ale taki urok jazdy dizlem - ma dużą siłe ale w dosyć wąskim zakresie obrotów użytkowych taka jego wada takie konstrukcyjne uwarunkowania i ciezko bedzie temu zaradzić. trzeba moze pokombinować z przełożeniami i nauczyc sie jezdzić tym co sie ma. jezeli juz chcecie wyzej krecic tego ASZta to koniecznie z innym walkiem. A BTW do wysokich rpmów w dizlu nie jest lepsza pompa rotacyjna od pompowtrysków? tak cos mi sie kiedyś obiło o uszy...
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 00:45 przez Szumal, łącznie zmieniany 4 razy.
Poznaję po tonie wypowiedzi. Miałem dwieSzumal pisze:a skad Ty uysy wiesz ze mialem ceerke ?
Szumal pisze:jezeli juz chcecie wyzej krecic tego ASZta to koniecznie z innym walkiem
Pojedzie górą ładniej, to fakt tylko czemu masz taką pewność? I czemu ostry wałek się kojarzy z wytrzymałością pompek pozytywnie? Pamiętaj jedną unikalną tutaj kwestię, drugi program jest do quasi-sportu, Kierowca o tym wie. (zakręty, kojarzysz?)
Jasne, że jest.Szumal pisze:do wysokich rpmów w dizlu nie jest lepsza pompa rotacyjna od pompowtrysków?
[ Dodano: Sob Mar 14, 2009 11:44 pm ]
Co to za motor? bo rewelacji nie widzębradley pisze:A co do Hond to nie moglem sie powstrzymac. Cieplutki wykres znajomego
Pewnie b16a2 seria Nie mówmy juz o hondach bo godzine temu zniszczyly mnie dwie seryjne integry tajpery wrocila mi nostalgia i jestem zlyuysy pisze:Szumal pisze: Pojedzie górą ładniej, to fakt tylko czemu masz taką pewność? I czemu ostry wałek się kojarzy z wytrzymałością pompek pozytywnie? Pamiętaj jedną unikalną tutaj kwestię, drugi program jest do quasi-sportu, Kierowca o tym wie. (zakręty, kojarzysz?)
Co to za motor? bo rewelacji nie widzę
A co do krecenia tego silnika to jak quasi do sportu i zakretów i kierowca wie ze to niezdrowe ale nie uznaje komprmisow i godzi sie na niezdrowe wkrecanie silnika celem lepsza kontrola na zakretach no to moze i ma to sens. Zakrety tak sprinty spod swiatel i upalanie na 400 kompletnie nie.
A i jeszcze jedno.
W normalnie uzytkowanym 1.9 tdi przy 4500 rpm prędkość liniowa tłoka wynosi jakieś 7,12 m/s. W tym samym silniku przy 6 tys rpm tłok bedzie mial predkość liniowa ok 9,55 m/s
Najnowsze BMW M3 z naprawdę wyczynowym i skonstruowanym do takich obciążen silnikiem ma 10.42 m/s przy 8300 obr.
Do takich obciążeń to zalejcie jakiś pelen syntetyk min 5w50 a najlepiej 10w60 a nie 5w40 z norma do PDków
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 00:54 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.
JUż mi się nie chce cytować
Z sensem gadasz ale może nie wiesz, jak bardzo rygorystyczna jest norma VW do pompek... Hondzie najlepiej jeżdżą na mineralnym bo szybko płynie i daje się kręcić
I jeszcze raz, Mogę sobie pozwolić na dużo więcej mając mądrego kierownika i 2 softy (na ćwiartkę tez się przyda ten mocniejszy) Dokręcać nie ma obowiązku i większego sensu bo tam już niespecjalnie jedzie ale jeśli raz na 100 razy na coś się to przyda to wtedy Tomek powie "Osz qwa, jak dobrze, że dał się tak dokręcić)
Z sensem gadasz ale może nie wiesz, jak bardzo rygorystyczna jest norma VW do pompek... Hondzie najlepiej jeżdżą na mineralnym bo szybko płynie i daje się kręcić
I jeszcze raz, Mogę sobie pozwolić na dużo więcej mając mądrego kierownika i 2 softy (na ćwiartkę tez się przyda ten mocniejszy) Dokręcać nie ma obowiązku i większego sensu bo tam już niespecjalnie jedzie ale jeśli raz na 100 razy na coś się to przyda to wtedy Tomek powie "Osz qwa, jak dobrze, że dał się tak dokręcić)
racja jak kierownik swiadom i nie bedzie przesadzal to drugi soft moze sie przydac bardziej niz ten pierwszy. korzystac z obrotow za kazdym razem nie musi ale nie bedzie mial nigdy nie milej niespodzianki w postaci naglego skonczenia sie obrotow.
5w40 moze i jest rygorystyczny itp itd ale nie bedzie mial takich parametrów przy tak wysokich obrotach bo nie do tego zostal przewidziany
Polecam:
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
im wyzszy wskażnik lepkości kinetycznej cSt przy 100 stopniach tym olej lepiej smaruje przy kreceniu po niebo
Jest jeszcze wskaźnik HTHS czyli lepkość przy 150 stopniach mierzona pod duzym obciazeniem. nie ma jej uwzglednionej w tej tabeli ale zaloze sie ze 5w50 lub 10w60 bedzie mial wyzsza wartosc tego wskaznika niz 5w40.
Moim zdaniem lepiej jestsugerować sie konkretnymi parametrami fizykochemicznymi niz na normami producentów
5w40 moze i jest rygorystyczny itp itd ale nie bedzie mial takich parametrów przy tak wysokich obrotach bo nie do tego zostal przewidziany
Polecam:
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
im wyzszy wskażnik lepkości kinetycznej cSt przy 100 stopniach tym olej lepiej smaruje przy kreceniu po niebo
Jest jeszcze wskaźnik HTHS czyli lepkość przy 150 stopniach mierzona pod duzym obciazeniem. nie ma jej uwzglednionej w tej tabeli ale zaloze sie ze 5w50 lub 10w60 bedzie mial wyzsza wartosc tego wskaznika niz 5w40.
Moim zdaniem lepiej jestsugerować sie konkretnymi parametrami fizykochemicznymi niz na normami producentów
Ostatnio zmieniony ndz mar 15, 2009 01:24 przez Szumal, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości