Strona 1 z 8

Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

: pt lut 27, 2009 23:49
autor: jaro4444
Oto turbina, którą mogę uczciwie polecić do silników 1,9 i 2.0 TDI z dzielonym kolektorem (albo zestaw turbina + kolektor do silników ze zintegrowaną turbiną):

Nazywa się 03L145702E i pochodzi z silnika CR 2.0 TDI 170 KM CAHA (czyli nastepcy BRD) montowanego w A4, A5 i chyba w A6:

Wirnik spreżarki (cześć zimna):
Obrazek

Wylot spalin do wydechu:

Obrazek

Widok wlotu spalin z kolektora:

Obrazek

Obrazek

Zasilanie olejem:

Obrazek

Część zimna:

Obrazek

Obrazek

Główna zmiana względem BRD to wylot spręzonego powietrza:

Obrazek

Teraz to co najważniejsze - pomiędzy turbiną z CR 143 KM a tą ze 170 KM istnieje zasadniacza różnica - wirnik sprężarki (część zimna) ma w środku (na wlocie) 37 mm zamiast 34 mm. Wylot części zimnej to 47 mm dla obu turbin. Wysokość wirnika to 17 mm.

Część gorąca wygląda na taką samą w obu turbinach i wirnik na wlocie ma 43 mm (stąd oznaczenia turbin KKK BV43A lub BV43B). Wylot części zimnej to 38 mm. Wysokość wirnika czesci gorącej to 17 mm.

Wystepuje też w slabszej wersji do 2.0 TDI CR 143 KM i ma oznaczenie 03L145702H:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

03L145702H jest nastepcą AWX, 03L145702E jest modelem zastępującym BRD (03G145702H).

: sob lut 28, 2009 00:58
autor: uysy
dopsz... a gdzie mapy??
I czy "spokojnie polecić" znaczy, że mogę sobie w nią ładować ile chcę?

: sob lut 28, 2009 01:05
autor: jaro4444
uysy pisze:I czy "spokojnie polecić" znaczy, że mogę sobie w nią ładować ile chcę?
Ładować możesz ile chcesz, a co z tego wyniknie to zobaczysz sam :green_fuck:

W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...

: sob lut 28, 2009 01:06
autor: blysk777
jaro4444 pisze: W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...
Można czasem jakąś suchą niezajechaną włoszkę dopaść,ale to cud.. :helm: :bigok:

: sob lut 28, 2009 01:25
autor: uysy
jaro4444 pisze:Ładować możesz ile chcesz, a co z tego wyniknie to zobaczysz sam :green_fuck:

W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...
Ale Ty to sprzedajesz czy tak tylko reklamujesz w czynie społecznym?

: sob lut 28, 2009 08:47
autor: souler
a ten czujnik po stronie goracej to egt? w sumie chyba troche daleko od silnika? nie mam pojecia jak dlugi jest tam kolektor wiec pytam.

: sob lut 28, 2009 11:02
autor: jaro4444
uysy pisze:Ale Ty to sprzedajesz czy tak tylko reklamujesz w czynie społecznym?
Widziałeś gdzieś ogloszenie sprzedaży? To po co te głupie pytanie? Aktywista z ORMO czy jak? :green_fuck:

A rzeczywiście, Kolega między innymi sprzedaje hybrydy... :chytry:

Ja krzewię ogólną wiedzę na pożytek Kolegów z Forum.

: sob lut 28, 2009 11:36
autor: cowboy
dobra pany, chill out :)

a jaka ma wydajność ta turbina dla np 4000 rpm ?

oczekuje info np
1.9 TDI - 1,7 Bar
2.0 TDI 16V - 1,6 Bar
uysy pisze:a gdzie mapy??
tu jest troche danych o wirniczkach

http://www.turbointernational.com/produ ... y=11&mid=8
blysk777 pisze:Można czasem jakąś suchą niezajechaną włoszkę dopaść,ale to cud..
i włoszka potrafi niewydolić :p

jaro popraw moze linki zeby sie ładowały od razu fotki...

: sob lut 28, 2009 16:18
autor: sagon
A jaki jest koszt zakupu takiego cacka?.Bo czytałem,że wydajnościowo niewiele odbiega od 1749VB.

: sob lut 28, 2009 17:06
autor: jaro4444
sagon pisze:A jaki jest koszt zakupu takiego cacka?.Bo czytałem,że wydajnościowo niewiele odbiega od 1749VB.
A masz seryjne VB na kolektor dzielony? :chytry:

Czytałeś o KKK 03G145702H z silnika BRD. Tej turbiny (CR 170) jeszcze nikt w Polsce nie testował w wozie bez DPF.

Wg informacji uzyskanych od jednego z tunerów 03L145702H z silnika 143 KM pompuje w serii 1.4 bara, a 03L145702E ze 170 KM pompuje 1.55 bara z serii.

: sob lut 28, 2009 17:50
autor: sagon
Już nie chodzi mi tyle o seryjna VB,bo zawsze można zrobić to samo na AWXie,czy jego blizniaku AVFie i ARLu
Pytałem o cenę,bo słyszałem,że są drogie w zakupie,a wydajnościowo niewiele się od siebie różnią,to wszystko.
To wiesz ile taka turbinka kosztuje,a jeżeli tak,to gdzie można je kupić?

: sob lut 28, 2009 18:41
autor: cowboy
sagon, sek w tym że AWXy raczej ne są zbyt mocne (1,35 Bara w serii na 8V) z uwagi na cienki wałek

ta turbina jest mocniejsza od GT1749VB (ARL) bo w serii dmucha niby tyle samo (1,55) ale silnik 2.0 ma wiekszą pojemność i lepszy flow z uwagi na 4 zawory więc ta turbina BRD stykała do 205-210KM

dla mnie to swiat a ludzie, wystarczająco dla 2.0 TDI daily drivera :)

: sob lut 28, 2009 19:09
autor: sagon
Zle mnie zrozumiałeś cowboy.Chodziło mi o hybrydę awx,avf-arl.
To,że na kkk silnik 2.0 16v uzyska większa moc przy takim samym doładowaniu jak na VB jest oczywiste.Tak jak napisałeś.
Ale tutaj chodzi o silniki 1.9 8v.
Taka hybryda styknie praktycznie na tyle samo,na ile to cacko.Praktycznie,bo ponoć kkk dmucha 1.7 bara.
Dlatego interesuje mnie cena takiej turbinki,bo nie wiem,czy w zakupie jest tańsza,czy droższa od załóżmy takiej hybrydy.
Taką modzoną z garetta mozna kupić za 1000-1200.

: sob lut 28, 2009 21:34
autor: jaro4444
KKK 03G145702H (silnik BRD) w 8V wystarcza na 200 KM przy 1.6 bara.