Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Nowe turbiny z A4 B8 2.0 TDI CR 143 i 170 KM

Post autor: jaro4444 » pt lut 27, 2009 23:49

Oto turbina, którą mogę uczciwie polecić do silników 1,9 i 2.0 TDI z dzielonym kolektorem (albo zestaw turbina + kolektor do silników ze zintegrowaną turbiną):

Nazywa się 03L145702E i pochodzi z silnika CR 2.0 TDI 170 KM CAHA (czyli nastepcy BRD) montowanego w A4, A5 i chyba w A6:

Wirnik spreżarki (cześć zimna):
Obrazek

Wylot spalin do wydechu:

Obrazek

Widok wlotu spalin z kolektora:

Obrazek

Obrazek

Zasilanie olejem:

Obrazek

Część zimna:

Obrazek

Obrazek

Główna zmiana względem BRD to wylot spręzonego powietrza:

Obrazek

Teraz to co najważniejsze - pomiędzy turbiną z CR 143 KM a tą ze 170 KM istnieje zasadniacza różnica - wirnik sprężarki (część zimna) ma w środku (na wlocie) 37 mm zamiast 34 mm. Wylot części zimnej to 47 mm dla obu turbin. Wysokość wirnika to 17 mm.

Część gorąca wygląda na taką samą w obu turbinach i wirnik na wlocie ma 43 mm (stąd oznaczenia turbin KKK BV43A lub BV43B). Wylot części zimnej to 38 mm. Wysokość wirnika czesci gorącej to 17 mm.

Wystepuje też w slabszej wersji do 2.0 TDI CR 143 KM i ma oznaczenie 03L145702H:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

03L145702H jest nastepcą AWX, 03L145702E jest modelem zastępującym BRD (03G145702H).
Ostatnio zmieniony pn paź 11, 2010 14:14 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob lut 28, 2009 00:58

dopsz... a gdzie mapy??
I czy "spokojnie polecić" znaczy, że mogę sobie w nią ładować ile chcę?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lut 28, 2009 01:05

uysy pisze:I czy "spokojnie polecić" znaczy, że mogę sobie w nią ładować ile chcę?
Ładować możesz ile chcesz, a co z tego wyniknie to zobaczysz sam :green_fuck:

W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
blysk777
WĘDOKOWÓZ
Posty: 306
Rejestracja: śr kwie 18, 2007 20:59
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: blysk777 » sob lut 28, 2009 01:06

jaro4444 pisze: W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...
Można czasem jakąś suchą niezajechaną włoszkę dopaść,ale to cud.. :helm: :bigok:


d14a1

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » sob lut 28, 2009 01:25

jaro4444 pisze:Ładować możesz ile chcesz, a co z tego wyniknie to zobaczysz sam :green_fuck:

W dobie deficytu na BRD i zdychających rumuńskich AWX są niezłą opcją zastepczą...
Ale Ty to sprzedajesz czy tak tylko reklamujesz w czynie społecznym?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lut 28, 2009 08:47

a ten czujnik po stronie goracej to egt? w sumie chyba troche daleko od silnika? nie mam pojecia jak dlugi jest tam kolektor wiec pytam.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lut 28, 2009 11:02

uysy pisze:Ale Ty to sprzedajesz czy tak tylko reklamujesz w czynie społecznym?
Widziałeś gdzieś ogloszenie sprzedaży? To po co te głupie pytanie? Aktywista z ORMO czy jak? :green_fuck:

A rzeczywiście, Kolega między innymi sprzedaje hybrydy... :chytry:

Ja krzewię ogólną wiedzę na pożytek Kolegów z Forum.
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 17:46 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 28, 2009 11:36

dobra pany, chill out :)

a jaka ma wydajność ta turbina dla np 4000 rpm ?

oczekuje info np
1.9 TDI - 1,7 Bar
2.0 TDI 16V - 1,6 Bar
uysy pisze:a gdzie mapy??
tu jest troche danych o wirniczkach

http://www.turbointernational.com/produ ... y=11&mid=8
blysk777 pisze:Można czasem jakąś suchą niezajechaną włoszkę dopaść,ale to cud..
i włoszka potrafi niewydolić :p

jaro popraw moze linki zeby sie ładowały od razu fotki...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob lut 28, 2009 16:18

A jaki jest koszt zakupu takiego cacka?.Bo czytałem,że wydajnościowo niewiele odbiega od 1749VB.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lut 28, 2009 17:06

sagon pisze:A jaki jest koszt zakupu takiego cacka?.Bo czytałem,że wydajnościowo niewiele odbiega od 1749VB.
A masz seryjne VB na kolektor dzielony? :chytry:

Czytałeś o KKK 03G145702H z silnika BRD. Tej turbiny (CR 170) jeszcze nikt w Polsce nie testował w wozie bez DPF.

Wg informacji uzyskanych od jednego z tunerów 03L145702H z silnika 143 KM pompuje w serii 1.4 bara, a 03L145702E ze 170 KM pompuje 1.55 bara z serii.
Ostatnio zmieniony sob lut 28, 2009 17:47 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob lut 28, 2009 17:50

Już nie chodzi mi tyle o seryjna VB,bo zawsze można zrobić to samo na AWXie,czy jego blizniaku AVFie i ARLu
Pytałem o cenę,bo słyszałem,że są drogie w zakupie,a wydajnościowo niewiele się od siebie różnią,to wszystko.
To wiesz ile taka turbinka kosztuje,a jeżeli tak,to gdzie można je kupić?


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7258
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lut 28, 2009 18:41

sagon, sek w tym że AWXy raczej ne są zbyt mocne (1,35 Bara w serii na 8V) z uwagi na cienki wałek

ta turbina jest mocniejsza od GT1749VB (ARL) bo w serii dmucha niby tyle samo (1,55) ale silnik 2.0 ma wiekszą pojemność i lepszy flow z uwagi na 4 zawory więc ta turbina BRD stykała do 205-210KM

dla mnie to swiat a ludzie, wystarczająco dla 2.0 TDI daily drivera :)



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob lut 28, 2009 19:09

Zle mnie zrozumiałeś cowboy.Chodziło mi o hybrydę awx,avf-arl.
To,że na kkk silnik 2.0 16v uzyska większa moc przy takim samym doładowaniu jak na VB jest oczywiste.Tak jak napisałeś.
Ale tutaj chodzi o silniki 1.9 8v.
Taka hybryda styknie praktycznie na tyle samo,na ile to cacko.Praktycznie,bo ponoć kkk dmucha 1.7 bara.
Dlatego interesuje mnie cena takiej turbinki,bo nie wiem,czy w zakupie jest tańsza,czy droższa od załóżmy takiej hybrydy.
Taką modzoną z garetta mozna kupić za 1000-1200.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob lut 28, 2009 21:34

KKK 03G145702H (silnik BRD) w 8V wystarcza na 200 KM przy 1.6 bara.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość