jedź do Adamm-a jak śniegi stopniejąPruszkowiak pisze:Swoim muszę się przejechać na hamownie bo jestem ciekaw ile mam koni teraz
Prawie bezdymne 135,8PS / 302,8NM na seryjnej suszarce 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
jak Ci powiem że mam vento 96r z oryginalnym przebiegiem 134tys. to i tak nie uwierzysz.cowboy pisze:nie każde auto tak samo wychodzi, zwłaszcza że trafiają się 1Z / AHU / AFN z przebiegami 400 tys i wiecej km, gdzie juz pompa nie wydalaslaw71 pisze:skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak
Rob555 jak go tylko podpiął,stwierdził że na tej pompie może być grubo,czyli wykluczam zjechaną pompę,jedyną bolączką były niedomagania intercoolera,bo łapał 70'C.
1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NMslaw71 pisze:sory ,że podepnę się pod temat,ale skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak. Gratuluję ,piękny wynik kolego mariachi
Ps. pompa od AFN-a ma tę samą wydajność co od 1Z
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 01:12 przez endriu210, łącznie zmieniany 1 raz.
Elektromechanika,mechanika ,Chip-tuning
- Pruszkowiak
- Forum Master
- Posty: 1449
- Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
- Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
- Kontakt:
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
a tam moment,bradley pisze:Ty to masz po czipie na oryginalnych wtryskach. Ja to mialem bez chipa na 216 na kulejacym przeplywomierzu, tylko moment prawie o 80Nm nizszy. Nawet teraz takiego nie mam i Mariachi tez nie ma. Hamowales sie na inercji?endriu210 pisze:Nie widzę tu żadnej rewelacji ja mam w 1Z na ori wtryskach ECU 16bit,=115ps i 321NM
każde auto można dokoksować z dołu i będzie duży moment, tylko po co
przyśpiesza się mocą a nie momentem
robi się płaski nieduży moment jak najwyżej podciągnięty w górnym zakresie obrotów,
Co z tego że się ma u dołu 321nm jak u góry ma się mniej niż fajnie wystrojone auto które celowo u dołu ma tylko 303Nm, ale dobrą góre,
Jak potrzebujesz przycisnąć to nie trzymasz auta na 2tyś obrotów gdzie jest mega moment , tylko w górze,
- hx_malbork
- TdiGangsters
- Posty: 109
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 16:17
- Lokalizacja: Malbork
- Kontakt:
Chyba na odwrot co? Jako student wytlumacze definicje momentu obrotowego. Jest to sila jaka trzeba przylozyc do, w tym momencie kola samochodu, aby wprawic je w ruch. Im wieksza sila, tym wieksze przyspieszenie.mariachi pisze:przyśpiesza się mocą a nie momentem
Na cos jednak ta szkola sie przydaje
Po tych wszystkich gadaniach musze zarobic troche grosze i tez skusic sie na 216tki i program
[img]http://img191.imageshack.us/img191/623/ewfsdfsdf.jpg[/img]
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Przyspieszenie ma powiazanie i z momentem i moca. Mozna miec nawet moment obrotowy wiekszy niz ciezarowki z kopalni odkrywkowej ale moc wtedy jest ledwo 50KM i choc wyrwie nam kola z przegubow to nie przyspieszymy tak jak zwykly wolnossacy benzyniak ktory bedzie mial tej mocy 100KM a moment skromne 120Nm.
Nastepnym krokiem musi byc suszara VNT :] Tam mozna ladnie wymodelowac plaski wykres momentu.
Nastepnym krokiem musi byc suszara VNT :] Tam mozna ladnie wymodelowac plaski wykres momentu.
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
to moze ja cos powiem
moment obrotowy to siła w ruchu obrotowym
zależy nam żeby mieć jak najwiekszy moment w jak najszerszym zakresie wtedy auto jest elastyczne i ciagnie
do ścigania potrzeba nam dużo momentu przy możliwie najwyższych obrotach
duży moment - duże rpm = duża moc to już wzór matematyczny
jak auto bedzie szybkie na drodze powie nam najlepiej wykres mocy na kołach (nie na silniku) a dokładnie jej przebieg w szczególności w zakresie zmiany biegów przy ściganku czyli w TDI powiedzmy 3200-4400 rpm
moment obrotowy to siła w ruchu obrotowym
zależy nam żeby mieć jak najwiekszy moment w jak najszerszym zakresie wtedy auto jest elastyczne i ciagnie
do ścigania potrzeba nam dużo momentu przy możliwie najwyższych obrotach
duży moment - duże rpm = duża moc to już wzór matematyczny
jak auto bedzie szybkie na drodze powie nam najlepiej wykres mocy na kołach (nie na silniku) a dokładnie jej przebieg w szczególności w zakresie zmiany biegów przy ściganku czyli w TDI powiedzmy 3200-4400 rpm
cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- mariachi
- Użytkownik
- Posty: 452
- Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
no dokładnie,homsky pisze:cowboy, daj spokój , kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków ......... warto odszukac ten temat......
[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 13:08 ]
znalazłem : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=139457&start=0
ja tego też kiedyś nie rozumiałem ale dzięki przede wszystkim Twoim wywodom, pojąłem o co chodzi.
Moment jest ważny bo z niego bierze się moc, Ale nie ma co się podniecać jego max wartością tylko liczy się jego przebieg w całym zakresie obrotów , szczególnie u góry
W konkretnej prędkości obrotowej ....
Moc = moment x obroty
Co z tego że u dołu będzie mega moment jak obroty będą tylko 2000 obr/min, to w tym zakresie obrotów moc nie wyjdzie nie wiadomo jaka .
To tyle, reszta w temacie do którego link podał homsky
Ostatnio zmieniony śr lut 25, 2009 14:15 przez mariachi, łącznie zmieniany 1 raz.
pamietam teze Evolution ze moment obrotowy to skutek uboczny wydzielania mocy przez silnikhomsky pisze:kiedyś spuszczaliśmy sie razem na ten temat w dziale speed , wywody na chyba 10 stron i wspólnie doszlismy do kilku ciekawych wniosków
ogólnie wesłoy temat to był..
podsumowac mozna krótko ważny jest moment na kołach - to on decyduje jak auto przyspiesza - właśnie ten moment na kołach mierzy hamownia
a ponieważ sam moment to za malo info trzeba wyznaczyć moc na kołach, która jest zalezna od rpm i przełożeń silnika
i nie ma znaczenia czy diesel czy sie kręci do 9 tys rpm bo moc na kołach uwzględnia te wszystkie obroty, przełożenia w skrzyni, straty w napędzie itp
dlatego w USA podają czesto WHP bo to najlepiej oddaje co auto moze zrobić na drodze
howgh !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości