Prawie bezdymne 135,8PS / 302,8NM na seryjnej suszarce 1Z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Prawie bezdymne 135,8PS / 302,8NM na seryjnej suszarce 1Z

Post autor: mariachi » czw lut 19, 2009 18:28

Jak w temacie , po dzisiejszej wizycie w Compsporcie wracałem z bananem na twarzy,
Wynik może nie jest oszałamiający ale przy wadze mk3 wystarcza do płynnej jazdy .

po założeniu 216 udało się osiągnąć lajtowo 135,8ps , bez żadnego dymu, na doładowaniu 1,1 coś tam bara.
Ponoć mam bardzo dobrą pompę , nawet padło pytanie czy nie zakładałem z AFN'a


Wydruk serii z założonymi wtryskami też był miłym zaskoczeniem 122,7PS
Obrazek

po wirusie

Obrazek
:helm:

Może kiedyś zmienimy suszarkę ale nie prędko, chyba jak moja odleci ...

Mały update do tematu, 02/03/2009
Po wspawaniu końcówek tłumika z Leona Cupry , które idą na wprost a nie jak ori w dół zweryfikowałem, że nie jest tak całkowicie bezdymnie, przy ostrym wciśnięciu gazu na max czasami pojawia się dymek, ale bardzo delikatny, Tak więc jest prawie bezdymnie. :helm:
Ostatnio zmieniony pn mar 02, 2009 10:54 przez mariachi, łącznie zmieniany 7 razy.



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: ZULUS 28 » czw lut 19, 2009 18:47

no ładnie poszedł,sam mam ochotę na te magiczne 216


gti tdi 20jahre

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw lut 19, 2009 19:33

mariachi, lepiej sprawdz numery swojej pompy :grin: Ktos tam musial grzebac :P


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Post autor: pawel99 » czw lut 19, 2009 19:43

Pięknie, ja czekam na wtryski i strojenie. Ciekawe ile wyjdzie na AGRu :helm:



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » czw lut 19, 2009 19:55

I jeszcze sobie tak gdybam. Ludzie ktorzy przekladaja 216 do ALH, ktory ma wydajniejsza pompe (jest tez 11 ale w automacie) i turbo VNT, ktore dmucha w serii 0,95bara i po zalozeniu 216tek w ALH ludzie otrzymuja ~120KM
I teraz powolam sie tez na przypadek kolegi scyhe, ktory w AFNie osiagnal 137HP i 303Nm
Turbo w 1Z pompuje w serii ok 0,82bara. Moim zdaniem miales grzebane w tym samochodzie. Jakis maly sofcik albo wymiana na mocniejsza pompe. Albo to i to:P
Po prostu to nie mozliwe, ze po wymianie samych koncowek przy mniejszym doladowaniu niz ma ALH zrobiles 122KM, gdzie ALH potrzebuje na to 0,13bara doladowania wiecej. A sadze, ze mapy paliwowe sa te same.

Ciekaw jestem ile mi wypluje. Sadze, ze bedzie cos kolo 110KM po 216tkach.


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 19, 2009 19:59

mariachi, gratulacje :bigok:

wtryski 216 robią robotę :bigok: :bigok: :bigok:

cieszę się ze coraz wiecej ludzi się przekonuje, bo pamiętam że na forach mówiło się że do 216 to trzeba od razu turbiny zmieniać a juz na ori soft zakładac to przestępstwo :)

ps. to są BOSCH-a końcówki, gdzie regulowałeś ?

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 19:10 ]
bradley pisze:Ludzie ktorzy przekladaja 216 do ALH, ktory ma wydajniejsza pompe (jest tez 11 ale w automacie) i turbo VNT, ktore dmucha w serii 0,95bara i po zalozeniu 216tek w ALH ludzie otrzymuja ~120K
przeważnie 125KM a czasem i 128 :P
bradley pisze:I teraz powolam sie tez na przypadek kolegi scyhe, ktory w AFNie osiagnal 137HP i 303Nm
ja znam przypadek AFN-a 120KM w serii i 140KM po założeniu 216 stek :)
bradley pisze:to nie mozliwe, ze po wymianie samych koncowek przy mniejszym doladowaniu niz ma ALH zrobiles 122KM, gdzie ALH potrzebuje na to 0,13bara doladowania wiecej. A sadze, ze mapy paliwowe sa te same.
jak widać możliwe :) :bigok:



Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » czw lut 19, 2009 22:08

cowboy pisze:ps. to są BOSCH-a końcówki, gdzie regulowałeś ?
bosch, takie jak ty sprzedajesz, składałem w Boschu w Bielsku

,bradley, nikt w moim aucie nie grzebał, nie było żadnego softu, wszystko poza wtryskami jest totalnie seryjne, już pisałem kilka razy że mam wyjątkową pompę,
zacytuje po raz kolejny moją wypowiedz z 7 lutego która w końcu znalazła potwierdzenie na hamowni:
"moja pompa jest jakaś wyjątkowa,
po zmianie na 216 ludziom z reguły dużo na wysłużonych pompach zmienia się kąt wtrysku i dawka a u mnie ledwo co drgnęły, wogóle już bez zmiany softu auto zapina jak wściekłe, ale zobaczymy co pokaże hamownia"


auto jest przywiezione z ziemi Włoskiej do Polski , nie zgnite , nie dojechane, i chyba będe je trzymał tak długo aż samo się skończy

[ Dodano: 19 Lut 2009 21:22 ]
dodam jeszcze że jeździła nim pani Paola ze swoim małym dzieckiem wmontowanym na foteliku
i zostało przywiezione jako totalna seria , tak jak wyjechało z fabryki , niczego nie brakowało i nikt nie dodał żadnego najdrobniejszego szczegółu



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lut 19, 2009 22:34

bosch, takie jak ty sprzedajesz, składałem w Boschu w Bielsku
dzięki za info

spoko, Adamm tez ma 1Z + 216 + remap i ma 137KM więc wynika jak najbardziej OK :)

zwykle 1Zety w tej konfiguracji robią się na 130-135KM

jak widac najwięcej zależy od wtrysków bo w 1Z sa dziurki chyba 0,185 lub 0,194 i to blokuje przyrosty mocy, bo pompa nie jest w stanbie przez takie pipki przepchac odpowiedniej dawki paliwa :)



Awatar użytkownika
slaw71
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: śr lut 06, 2008 21:16
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: slaw71 » czw lut 19, 2009 22:58

sory ,że podepnę się pod temat,ale skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak. Gratuluję ,piękny wynik kolego mariachi


1.9 TDI AHU++ by TUNE-UP
Obrazek
http://polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Vento/83584" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pt lut 20, 2009 01:32

slaw71, moj tez ma 16bita. A z reszta Patryk sie pytal jaki komputer mam bo w plastikach (8bit) oni nie grzebia.

To juz dzisiaj, niecale 10h:) Zobaczymy ile to ja mam po 247kkm przebiegu i 216tkach.

[ Dodano: 20 Lut 2009 00:35 ]
ja znam przypadek AFN-a 120KM w serii i 140KM po założeniu 216 stek :)
i 165KM na 1 barze? :P
mariachi pisze:niczego nie brakowało i nikt nie dodał żadnego najdrobniejszego szczegółu
Pozostaje tylko pozazdroscic :)


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » pt lut 20, 2009 08:29

cowboy pisze:Adamm tez ma 1Z + 216 + remap i ma 137KM
najlepsze że ma to na 8bitowcu
slaw71 pisze:skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit
niektóre 1Z też miały 16bit, ale trafiły się tylko "wybrańcom" jak np mi i bradley'owi :helm:
bradley pisze:To juz dzisiaj, niecale 10h:) Zobaczymy ile to ja mam po 247kkm przebiegu i 216tkach.
Powodzenia, oby ten dzień był dla Ciebie szczęśliwy :grin:
Ja mam niekręcone 260kkm
Tak poza tematem to ktoś widząc to powiedział mi wielkie UUUUUUUUU, to za chwile trzeba będzie robić remont.
Właśnie tacy ludzie wolą kupić auto z 150kkm (które faktycznie ma 350kkm).
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 08:47 przez mariachi, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt lut 20, 2009 09:54

bradley pisze:i 165KM na 1 barze? :P
to nie ten przypadek...
slaw71 pisze:skoro 1Z tak dobrze się kręci to czemu następca 1Z - AHU z wtryskami 216 i programem kręci się tylko do 130KM i 290NM. Trochę jestem zaskoczony tym bardziej że AHU ma ECU 16bit .A może z moim autem jest coś nie tak
nie każde auto tak samo wychodzi, zwłaszcza że trafiają się 1Z / AHU / AFN z przebiegami 400 tys i wiecej km, gdzie juz pompa nie wydala



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » pt lut 20, 2009 10:33

bradley pisze:I jeszcze sobie tak gdybam. Ludzie ktorzy przekladaja 216 do ALH, ktory ma wydajniejsza pompe (jest tez 11 ale w automacie) i turbo VNT, ktore dmucha w serii 0,95bara i po zalozeniu 216tek w ALH ludzie otrzymuja ~120KM
U mnie 130 po 216 z ALH bez ruszania programu bylo



Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » pt lut 20, 2009 11:27

mariachi, gratulacje taki wynik to pompa i reszta gratów musi być zdrowa :bigok:

Swoim muszę się przejechać na hamownie bo jestem ciekaw ile mam koni teraz
Ostatnio zmieniony pt lut 20, 2009 11:44 przez Pruszkowiak, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 36 gości