Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
na 2 i 3 biegu nie złapie bo ile przyspieszasz na 2 biegu - 2 sekundy, na 3 moze ze 4 sekundy a do notlaufa potrzeba cos koło 5 sekundSzumal pisze:a nie zlapie notlaufa przypadkiem jak mi cisnienie wzrośnie ponad 1.55 a mam seryjny mapsensor??
dlatego wszyscy piszą pomocy łapie mi notlaufa powyżej 120 km/h na 4 i 5 biegu, a w rzeczywistości turbo wali pod 2 bary na niskich biegach
poza tym jak turbina lekko się przycina to moze Ci złapać notlaufa raz na 10 wyprzedzań / pałowań
ja wole mieć kontrole, i jak napisałem nie wyobrażam sobie jazdy bez tych 2 podstawowych wskaźników !!
zakładam sytuację, masz auto tylko po wirusie ale jeździsz krótkie odcinki do pracy po mieście no i lecisz w trase... wypadasz na dobrą drogę but w pi.... bo wyprzedzasz tira, zaluzje dawno nie chodzone zacinają się...i nnagle przy 140 km.h w połowie tira zmuła notlauf...
przekonaj mnie teraz że masz super soft i że montowanie boost-a jest zbędne
licze na merytoryczną wypowiedź
nie wiem czy mam super soft - widze kilka niedociągnięć ale to wina tego ze przy strojeniu seryjne turbo nie chcialo sie ladnie wysterowac bo bylo juz leciwe i diagtroniki nie dopiescily moze wszystkiego. teraz mam inna sprezarke, laduje ladnie, po montazu byla vagowana i nie wpada w overboosty. pamietam zeby raz na jakis czas przedmuchac gary nie boj sie
przejechalem na sofcie z nowym turbem kilka tys km do pracy w trase w gory tu i tam czasem but na niskich biegach czasem na wysokich i nie zauwazylem nic niepokojącego, ale dla swietego spokoju wloze jeszcze wydajnego SMICa i jade na korekte do rogala zeby miec 100% pewnosci ze wszystko jest cacy. i tyle w temacie jakbym zdecydowal sie na dalsze mody pewnie zalozylbym wskazniki ale teraz nie naprawde nie widze takiej potrzeby...
zresztą cowboy, zeby turbina przeladowywala a fura lapala notlaufy nie trzeba miec nic podkrecone. i seryjna turbina w seryjnym silniku moze nie pracowac jak trzeba, powiem wiecej w tdi ktore maja nabite sporo kilkometrow zdaza sie to bardzo czesto. w takim razie dlaczego wiec VW w zadnym tdi w mk4 nie montowal zadnych dodatkowych wskażników? czyzby producent w jakis spób zabezpieczyl jednak silnik przed awaria?
przejechalem na sofcie z nowym turbem kilka tys km do pracy w trase w gory tu i tam czasem but na niskich biegach czasem na wysokich i nie zauwazylem nic niepokojącego, ale dla swietego spokoju wloze jeszcze wydajnego SMICa i jade na korekte do rogala zeby miec 100% pewnosci ze wszystko jest cacy. i tyle w temacie jakbym zdecydowal sie na dalsze mody pewnie zalozylbym wskazniki ale teraz nie naprawde nie widze takiej potrzeby...
zresztą cowboy, zeby turbina przeladowywala a fura lapala notlaufy nie trzeba miec nic podkrecone. i seryjna turbina w seryjnym silniku moze nie pracowac jak trzeba, powiem wiecej w tdi ktore maja nabite sporo kilkometrow zdaza sie to bardzo czesto. w takim razie dlaczego wiec VW w zadnym tdi w mk4 nie montowal zadnych dodatkowych wskażników? czyzby producent w jakis spób zabezpieczyl jednak silnik przed awaria?
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 12:51 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.
zabezpieczył przed awarią silnika - czyli notlaufSzumal pisze:w takim razie dlaczego wiec VW w zadnym tdi w mk4 nie montowal zadnych dodatkowych wskażników? czyzby producent w jakis spób zabezpieczyl jednak silnik przed awaria?
niestety notlauf zdarza się często przy wyprzedzaniu, a wtedy robi się to trochę nieprzyjemne, nieprawdaż ?
podam kolejny przykład, masz program czyli turbina pompuje więcej, warto o nią dbac, odpalasz silnik rano w zimie i jedziesz sobie
na forach piszą nie przekraczaj 2200 rpm i bedzie GIT,
a ja mówię założ wskaźnik, przyjmuj zasadę nie wiecej niż 0,5 bara dopóki olej nie bedzie miał 70 st C - zobaczysz jak zmieni Ci się styl jazdy
niedługo dojdziemy w tej dyskusji że po co zmieniać heble ?
przecież juz grzegorzp, napisał że nie można przeklraczac 200 km/h, a skoro tyle jedzie seria i VW przewidział do tego hamulce to poco przepłacać ?
zachęcam do logicznego myslenia ...
hamulce to odrebny temat.
jezeli chodzi o jazde na zimnym silniku to 2200 obr to nie jest wszystko - przeciez przy turbo ze zmienna geometria mozna miec duze doladowanie juz przy 2000 obr
ja na zimnym staram sie poprostu delikatnie obchodzic z pedalem gazu - max 1/3 polozenia gazu powolne wkrecanie na obroty brak gwaltownych przyspieszen i obciazania silnika. wszystko zalezy od podejscia do tematu i stylu jazdy. jeden nie moze sie powtrzymac kreci tylko do 2tys ale wciska mocno gaz a drugi cierpliwie poczeka az silnik zlapie temperature. podejrzewam cowboy ze moj styl jazdy nie zmienilby sie diametralnie po zalozeniu wskazników - poprostu jestem swiadom tego i owego i nie musze miec dodatkowych wskaznikow w zwyklym samochodzie do jazdy na codzien.
jezeli chodzi o jazde na zimnym silniku to 2200 obr to nie jest wszystko - przeciez przy turbo ze zmienna geometria mozna miec duze doladowanie juz przy 2000 obr
ja na zimnym staram sie poprostu delikatnie obchodzic z pedalem gazu - max 1/3 polozenia gazu powolne wkrecanie na obroty brak gwaltownych przyspieszen i obciazania silnika. wszystko zalezy od podejscia do tematu i stylu jazdy. jeden nie moze sie powtrzymac kreci tylko do 2tys ale wciska mocno gaz a drugi cierpliwie poczeka az silnik zlapie temperature. podejrzewam cowboy ze moj styl jazdy nie zmienilby sie diametralnie po zalozeniu wskazników - poprostu jestem swiadom tego i owego i nie musze miec dodatkowych wskaznikow w zwyklym samochodzie do jazdy na codzien.
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 13:45 przez Szumal, łącznie zmieniany 2 razy.
Not lauf kolego.Chciałem to tylko ująć nieco inaczej.cowboy pisze:co to znaczy że jazda była uciązliwa i trzeba było się zatrzymać ?!?! zupełnie nie rozumiem tego
Sorki chciałem napisać,że NIE złapie.cowboy pisze:sagon napisał/a:
Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
A wskazniki ,zgodnie z zaleceniami będą.
AFN 165,5@380,8
Cowboy mam pytanko, kolega kuupił ALH któe juz było modzone, jakos wyjatkowo jest mocne jak na ALH nawet w porównaniu do mojego 120KM, nie wiem jaki siedzi tam sofcik ale nie kopci i nie łapie notlaufu nawet przy pałowaniu na 5 bieg powyzej 140km/h, w logach 11 turbina na overboscie daje nawet 1,3 ale zbija potem do 1,15 i sztanga ładnie chodzi. Chodzi o to kolega założył wtryski 216 i autko jak dla mnie za mocne bo sprzegło siada ale jest problemw granicach 1900-2300 przykopca na tych wtryskach na biegu wcisnietym do konca i silnika przy mocnym pałowaniu na 3 biegu jakby łapał notlauf ale dostaje takich objawów jakby sie przycinał i kopci ostro wtedy - tzn, ze trzeba robic nowy sofcik pod te wtryski, chyba ze jakies padniete , na 3 biegu N75 na tych wtryskach nie daje rady zbic cisnienia o dziwo na 5 biegu zbija , nie wiem o co chodzi ? Na starych wtryskach jest ok
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 21:55 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
Tak czytam sobie ten caly watek i czytam i dochodze do wniosku ze to wlasnie tutaj znalazlem odpowiedzi na pare pytan ktore lazily po mojej glowie odkad mam klekota Moze by podpiac ten temacik? Naprawde jak ktos poswieci troszke czasu to dowie sie jak prawidlowo jezdzic tdi.
Chyba ze sa jakies lepsze tematy a jeszcze ich nie odkopalem;)
PS. 20 przykazan uzywania tdi poznalem zanim kupilem tdi.
Chyba ze sa jakies lepsze tematy a jeszcze ich nie odkopalem;)
PS. 20 przykazan uzywania tdi poznalem zanim kupilem tdi.
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 00:16 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
KOREKTA PROGRAMUPinkFloyd pisze:Cowboy mam pytanko, kolega kuupił ALH któe juz było modzone, jakos wyjatkowo jest mocne jak na ALH nawet w porównaniu do mojego 120KM, nie wiem jaki siedzi tam sofcik ale nie kopci i nie łapie notlaufu nawet przy pałowaniu na 5 bieg powyzej 140km/h, w logach 11 turbina na overboscie daje nawet 1,3 ale zbija potem do 1,15 i sztanga ładnie chodzi. Chodzi o to kolega założył wtryski 216 i autko jak dla mnie za mocne bo sprzegło siada ale jest problemw granicach 1900-2300 przykopca na tych wtryskach na biegu wcisnietym do konca i silnika przy mocnym pałowaniu na 3 biegu jakby łapał notlauf ale dostaje takich objawów jakby sie przycinał i kopci ostro wtedy - tzn, ze trzeba robic nowy sofcik pod te wtryski, chyba ze jakies padniete , na 3 biegu N75 na tych wtryskach nie daje rady zbic cisnienia o dziwo na 5 biegu zbija , nie wiem o co chodzi ? Na starych wtryskach jest ok
na 3 biegu silnik sie szybciej wkręca i energia kinetgyczna spalin jest za duza i N75 sobie nie radzi
soft był pisany pod małe szpryce teraz trzeba go zmienić np, zdjąc paliwa do 2500 rpm mozna lekko dygnąc doładowani do 1,2 ale to juz tuner bedzie wiedział
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Dzięki cowboy za info , w zwiazku z tym odpada w mojej sytuacji jezeli mam program na 120KM i 285Nm wrzucenie teraz wtrysków 216 do mnie bez korekcji softu ? Bo kase na wtryski mam ale nie mam kasy na korekcjie softu i zastanawiam sie czy w takim razie bedzie sens je zakładac. Mój ALH jakos standardowo wysoko wyszedł po chipie o dziwo 99r po kablu, ale mam miedzy 1900-2300 przy pałowaniu lekkie przykopcenie ale na innych biegach nie ma i martwie sie ze bez korekcji softu na wiekrzych wtryskach to moze kopcić ostro. P.S. sory za głupie pytanie ale co ogranicza moc zeby z ALH softem wrzucuc wiecej niz 120KM, przeciez na tej turbinie mozna spokojnie podejsc do 140KM , wiem ze chodzi o wtryski ale jakby ac wiekrza dawke to chodzi o to ze wtryski od ALH będa lały? bo mój kolega na zdrowym ALHna programie ma 128KM owszem przykopca na pełnym bucie ale lata- to ten co miał problem z wtryskami 216- widziałęm jego wykres ale czy prawdziwy to nie wiem ale autko mocne jak cholera jak na ALH wiec czemu podaje sie moc do 118KM jak on ma więcej.
Ostatnio zmieniony czw lut 05, 2009 22:08 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
heh wracamy do przedszkola tuningu TDI VPPinkFloyd pisze:sory za głupie pytanie ale co ogranicza moc zeby z ALH softem wrzucuc wiecej niz 120KM, przeciez na tej turbinie mozna spokojnie podejsc do 140KM , wiem ze chodzi o wtryski ale jakby ac wiekrza dawke to chodzi o to ze wtryski od ALH będa lały?
moc w TDI VP zalezy od sprawnej pompy i wydajnych wtrysków
możesz zwiększać dawke az sie nastawnik o obudowe oprze jak pojemnośc dupy jest ograniczona bo przez dziurki 0,185mm nie da rady wtłoczyc w krótkim czasie tyle paliwa zeby moc była
założysz wieksze wtryski, to wiecej paliwa wtrysk zapoda w krótszym czasie dzięki temu lepiej sie spali co powoduje utrzymanie momentu wyzej w rpm i w efekcien da Ci upragniona wiekszą moc
korekta softu u szanującego się tunera nie powinna kosztować juz duzo, raczej symboliczną opłatęPinkFloyd pisze:kase na wtryski mam ale nie mam kasy na korekcjie softu i zastanawiam sie czy w takim razie bedzie sens je zakładac
BTW w ALH po 216 na seryjnym sofcie wychodzi zwykle koło 123-126KM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości