Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt lut 03, 2009 22:02

Zgadzam się kolego.Wszystko to może się zdarzyć,ale czy koniecznie musi?Chyba każda z tych usterek była by do wykrycia bez wskaznika.Choć z nim bez wątpienia udało by się to zrobić szybciej.
Ja żałuje tylko,że nie sprawdziłem ciśnienia doładowania na 15-tce.Ale cóż,nigdy nie sądziłem,że będę musiał toczyć o to taką batalie,więc tego nie zrobiłem.
Sprawdzałem ciśnienie wskaznikiem,ale na obecnej i przy bucie przeładowuje.Ale przy tak wydajnej turbinie,to akurat mnie nie dziwi.
Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
Na całe szczęście nie butuje za często,można powiedzieć,że nawet rzadko więc nie jest to jakiś wielki problem.
Trzeba czym prędzej zakładać FMICa i strojić.
A wskaznik będzie,a raczej dwa i tylko dwa.
Pozdrawiam.


AFN 165,5@380,8

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt lut 03, 2009 22:05

boost poniżej 200KM to ozdoba, jak komuś się podoba to droga wolna

jak masz silnik z masła załóż sobie jeszcze, voltomierz, ciśnienie oleju, temp. Wnętrza. EGT. i dodatkowy obrotomierz i jeszcze usg bo przy tak grubych modach jak 160KM to potrzeba wszystko kontrolować bo zaraz jak nie dopilnujesz to się rozleci.

ps. zamontuj jeszcze blow offa to 2KM da
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 22:46 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 22:20

boost poniżej 200KM to ozdoba, jak komuś się podoba to droga wolna
tekst roku :)

tak jak podawanie wytrzymałości turbiny w KM a nie w Barach
sagon pisze:Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
czyli powyżej 2 osób na pokładzie jest potrzebny wskaźnik ? :)

co to znaczy że jazda była uciązliwa i trzeba było się zatrzymać ?!?! zupełnie nie rozumiem tego
sagon pisze:ale na obecnej i przy bucie przeładowuje.Ale przy tak wydajnej turbinie,to akurat mnie nie dziwi
z moich obserwacji wynika że większa turbina AWX idealnie w porównaniu do VNT15 radziła sobie ze zbijaniem overboosta - być może wynika to z bezwładności wirnika oraz z faktu że gruszka pocsinieniiowa jest większa

jeżeli masz turbine hybrydową (nia pamiętam czy masz ori AWX czy hybryde) to tym bardziej potrafia być one kapryśne i warto mieć wskaźnik



Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » wt lut 03, 2009 22:32

tak jak podawanie wytrzymałości turbiny w KM a nie w Barach
Danemu cisnieniu odpowiada dana ilosc KM. Uda sie bezdymne 150KM przy 0,8bara? :grin:

No to ile turbo z AWX potrafi dmuchnac bez fuck`upu?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » wt lut 03, 2009 22:33

Ja mam wskaznik cisnienia i temperatury oleju kiedys moze będzie i egt. według mnie 2 pierwsze obowiązkowo a EGT to jak ktos moze sobie pozwolic tez sie przyda szczególnie w lato przy pałowaniu.



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt lut 03, 2009 22:51

sagon zrób w końcu porządny soft, ewentualnie sprawdź turbinę czy kierownice sprawne, w tym momęcie to Ty masz niesprawną furę jak Ci tak turbina wariuje, jak wszystko dobrze wystrojone to wskaźnik Ci nie potrzebny,


EGT przy tych mocach to też tylko bajer
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 22:55 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 03, 2009 22:52

Danemu cisnieniu odpowiada dana ilosc KM.
nic podobnego, ilość KM zalezy od bardzo wielu czynników
No to ile turbo z AWX potrafi dmuchnac bez fuck`upu?
to juz wie tuner i za bierze kase ;)

w serii jest 1,35 Bara - więc można przyjąć że +100Mbar powinno byc bezpieczne do 4000 rpm w silniku 1.9 TDI 8V - trzeba by przeanalizować mapę turbiny ale Garret nie udostępnia mam turbin VNT

ale nie tylko doładowanie jest ważne ale również cały setup i program, ilośc paliwa, EGT itd

ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm na obrotomierzu i 220 km/h na liczniku turbina dokonała zywota

zresztą nawet w seryjnych autach odlatują turbiny :)

a w AFN-ach warto równiez mieć wskaźnik cisnienia oleju :)

dobra nie przynudzam...



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » wt lut 03, 2009 22:58

Cowboy to teraz wiem czemu mi nie radzisz krecic do 4400 obr :grin: 4600 no nieźle :hmm: ale to musiałes miec dobry soft ze jeszcze miał moc i nie spadała przy tych obrotach



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt lut 03, 2009 22:59

cowboy pisze:ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm i 22km/h
jak ktoś :mlotek: to i serie wystrzeli
ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h

i co wskaźnik boostu by ci pomógł?
wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 23:08 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt lut 03, 2009 23:18

grzegorzp pisze:cowboy napisał/a:
ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm i 22km/h



jak ktoś to i serie wystrzeli
ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h

i co wskaźnik boostu by ci pomógł?
wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
cowboy trafil turbo ze zwezanym walkiem, ja mam awx`a latam z takimi predkosciami/obrotami i turbo zyje;)

Co do tego wskaznika to ja nie wme kolego co Ty taki scisnieniowany jestes?:> w glowe Cie ktos nim uderzyl kiedys, ze go tak nie lubisz? :green_fuck: :grin: :grin:

Jak ktos ma ochote i lubi kontrolowac co sie dzieje z silnikiem to zaklada, a jak ktos lubi wrozyc z fusow i wierzy w kalendarzyk malzeniski to i tego zegara mu nie potrzeba;)

Pozdro;)


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 04, 2009 10:47

EGT przy tych mocach to też tylko bajer
grzegorzp pisze:wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
wciskaj te swoje wydumane teorie ze wskaźniki boost i EGT to zbedny bajer gdzie indziej OK ?

nie bardzo masz pojęcie o tym co piszesz....
napisz tylko na jakies zasadzie ustaliłeś magiczną barierę 200KM ?
a jak bedzie 190KM to jeszcze boost i EGT nie jest ważne ?
a jak bedzie 205 to juz tak ?
czy zasada dotyczy 1.9 TDI na pompie czy dla pompowtrysków tez jest ta granica ?

czy wiesz jaki będzie EGT przy modzie AFN-a na 160KM i pałowaniu auta na autostradzie ?

a wiem zaraz napiszesz ze jak ktoś pałuje auta na autostradzie to czego sie ma spodziewać...
grzegorzp pisze:ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h
a Sagon napisze że jak się pałuje to najwyżej złapie notlaufa
sagon pisze:Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
koledzy to jest dział speed o modach TDI i auta mają zapier..... i naszą rolą jest tak doradzać innym żeby te auta bezawaryjnie jeździły...
jest pare osób na tym forum, które pare turbin i silników wysadziły to powiedzą co jest potrzebne a co nie..
wiec pisanie że wskaźniki nie są potrzebne, a 160KM można mieć na 1.09 Bara i jeżdzić sobie niewystrojonym autem (na 160KM) jeszcze bez wskaźnika boost na turbo hybrydzie :)

własnie po to montuje się wskaźniki, i oprócz boost, i temp / cisn oleju dodatkowo EGT żeby zapobiec takim sytuacjom jak ktoś korzysta z tych koni - co więcej powinno montowac się zegary z warningiem... jak sie adrenalina podnosi to dobrze jak coś zapiszczy, czy zamruga na czerwono przed oczami

zresztą każdy sobie sam odpowie, czy warto zainwestować 150PLN przy modach za 3-4 KPLN w dodatkowe wskaźniki



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr lut 04, 2009 11:06

chłopaki, macie swoje teorie, ja mam inne, poparte wieloma przykładami (między innymi moim)

i możemy sobie spokojnie pogadać, a wy zaczynacie jakieś agresywne osobiste wycieczki,
z jednym cowboj masz rację, że jak średnio zrobiony soft na kiepskim setupie, to te wskaźniki się przydają, bo wysilasz część elementów za mocno, jak za małe turbo i nie dostrojone wszystko o EGT może też się duże pojawić, dlatego lepiej zainwestować w program u dobrego tunera

ale tak jak przewidziałeś napieszę też że modzony diesel nie jest od tego by za...dalać 220km/h po autortradzie,


a co do granicy 200KM to przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona, wiadomo że chodzi mi orientacyjnie. przecież wiadmomo że nie chodzi o to że od 201KM uważam że już warto mieć wskaźniki, tak samo jeden przy 1.5 będzie już miał duże EGT bo wtryski lipa, IC kiepski, dolot seryjna 90 i tak naprawdę mało powietrza dochodzi do cylindrów i dymu dużo, a drugi przy 1.6 daje rade i egt nigdy nie osięga dużych wartości

powtórze jeszcze raz jak wszystko sprawnie zrobione to przy tych mocach wszystko będzie banglało.

jak mod zrobiony bez głowy to nawet 150KM czasem dużo i trzeba cały czas kontrolować


ps
Matijas pisze:
Jak ktos ma ochote i lubi kontrolowac co sie dzieje z silnikiem to zaklada, a jak ktos lubi wrozyc z fusow i wierzy w kalendarzyk malzeniski to i tego zegara mu nie potrzeba;)

Pozdro;)
jak ktoś ma dobrze zrobionego moda to może spokojnie cisnąć, a jak ktoś oszczędzał na początku to potem musi przy każdym pałowaniu popatrzeć czy już silnik zrobił pad czy jeszcze ma chwilę by zdjąć nogę z gazu

:pub: konic z mojej strony, ja napisałem jakie jest moje zdanie i nie ma co się nakręcać, bo napewno się spotkamy, a szkoda o takie rzeczy się kłucić.
pozdro
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 11:29 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Szumal
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 214
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Szumal » śr lut 04, 2009 11:31

panowie tak jak cowboy napisal - kazdy sam powinien sobie odpowiedzieć na pytanie czy potrzebuje gaugeów czy nie. ja zaluje ze nie zalozylem ich w poprzednim aucie ktore czesto dlugo i namietnie ujezdzalem na nocnych spotach tu i tam. obecnym autem jezdze spokojnie a czasem tylko dam po garach ale to przez kilka sekund wiec uwazam ze w takim przypadku wskazniki są zbedne...
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 11:32 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr lut 04, 2009 12:02

grzegorzp pisze:a co do granicy 200KM to przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona,
nie ja sie uczepiłem tylko Ty

EGT moze być większe na turbo z AWX niz na setupie z BIG Turbo
grzegorzp pisze:ale tak jak przewidziałeś napieszę też że modzony diesel nie jest od tego by za...dalać 220km/h po autortradzie
no włąsnie modzony diesle jest po to żeby latać szybko i cisnąć sandała :) to juz znamy Twoją teorię :grin:
grzegorzp pisze:powtórze jeszcze raz jak wszystko sprawnie zrobione to przy tych mocach wszystko będzie banglało
a ja Ci powtórze, nie masz racji :)

uczepiłeś się tego super softu... może być super soft ale po 20 tys km juz nie bedzie taki super..
turbina dostanie troche sadzy, pompa tez raczej juz przy 160KM dostaje w kość, wtryski tez z czasem mają tendencję do obniżania cisnienia wtrysku i juz się okazuje że praktyce jest troszeczke co innego niz to co zapisane w sofcie...

tak więc życzę dobrego samopoczucia że masz super soft, który czuwa jak anioł stróz nad wszystkim i żadne wskaźniki Ci nie są potrzebne, a fura bedzie następne 100 tys km trzymała wszystkie parametry jak w dniu kiedy wyjechałeś od tunera

program z głową to podstawa (to wiadomo) ale pokaż mi tunera po którym np. nie odleciało turbo ?
zapewniam Cie że znam wiele przypadków, bardzo wiele osób się tym nie chwali

BTW grzegorzp, ile masz KM oraz przejechane kkm po programie i kiedy kontrolnie robiłeś logi ?
grzegorzp pisze:ja napisałem jakie jest moje zdanie i nie ma co się nakręcać, bo napewno się spotkamy, a szkoda o takie rzeczy się kłucić.
sam zacząleś się napinać i wszczynac kłótnie

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 11:05 ]
Szumal pisze:czasem tylko dam po garach ale to przez kilka sekund wiec uwazam ze w takim przypadku wskazniki są zbedne...
w kilka sekund przy depnięciu na 2,3 biegu masz 2 bary jak masz lekko przytarte kierownice w spręzarce - myślesz że ton jest bezpieczne dla sprężarki czy uszczelki pod głowicą ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości