Jakie ciśnienie zniesie turbinka VNT15
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Zgadzam się kolego.Wszystko to może się zdarzyć,ale czy koniecznie musi?Chyba każda z tych usterek była by do wykrycia bez wskaznika.Choć z nim bez wątpienia udało by się to zrobić szybciej.
Ja żałuje tylko,że nie sprawdziłem ciśnienia doładowania na 15-tce.Ale cóż,nigdy nie sądziłem,że będę musiał toczyć o to taką batalie,więc tego nie zrobiłem.
Sprawdzałem ciśnienie wskaznikiem,ale na obecnej i przy bucie przeładowuje.Ale przy tak wydajnej turbinie,to akurat mnie nie dziwi.
Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
Na całe szczęście nie butuje za często,można powiedzieć,że nawet rzadko więc nie jest to jakiś wielki problem.
Trzeba czym prędzej zakładać FMICa i strojić.
A wskaznik będzie,a raczej dwa i tylko dwa.
Pozdrawiam.
Ja żałuje tylko,że nie sprawdziłem ciśnienia doładowania na 15-tce.Ale cóż,nigdy nie sądziłem,że będę musiał toczyć o to taką batalie,więc tego nie zrobiłem.
Sprawdzałem ciśnienie wskaznikiem,ale na obecnej i przy bucie przeładowuje.Ale przy tak wydajnej turbinie,to akurat mnie nie dziwi.
Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
Na całe szczęście nie butuje za często,można powiedzieć,że nawet rzadko więc nie jest to jakiś wielki problem.
Trzeba czym prędzej zakładać FMICa i strojić.
A wskaznik będzie,a raczej dwa i tylko dwa.
Pozdrawiam.
AFN 165,5@380,8
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
boost poniżej 200KM to ozdoba, jak komuś się podoba to droga wolna
jak masz silnik z masła załóż sobie jeszcze, voltomierz, ciśnienie oleju, temp. Wnętrza. EGT. i dodatkowy obrotomierz i jeszcze usg bo przy tak grubych modach jak 160KM to potrzeba wszystko kontrolować bo zaraz jak nie dopilnujesz to się rozleci.
ps. zamontuj jeszcze blow offa to 2KM da
jak masz silnik z masła załóż sobie jeszcze, voltomierz, ciśnienie oleju, temp. Wnętrza. EGT. i dodatkowy obrotomierz i jeszcze usg bo przy tak grubych modach jak 160KM to potrzeba wszystko kontrolować bo zaraz jak nie dopilnujesz to się rozleci.
ps. zamontuj jeszcze blow offa to 2KM da
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 22:46 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.
tekst rokuboost poniżej 200KM to ozdoba, jak komuś się podoba to droga wolna
tak jak podawanie wytrzymałości turbiny w KM a nie w Barach
czyli powyżej 2 osób na pokładzie jest potrzebny wskaźnik ?sagon pisze:Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
co to znaczy że jazda była uciązliwa i trzeba było się zatrzymać ?!?! zupełnie nie rozumiem tego
z moich obserwacji wynika że większa turbina AWX idealnie w porównaniu do VNT15 radziła sobie ze zbijaniem overboosta - być może wynika to z bezwładności wirnika oraz z faktu że gruszka pocsinieniiowa jest większasagon pisze:ale na obecnej i przy bucie przeładowuje.Ale przy tak wydajnej turbinie,to akurat mnie nie dziwi
jeżeli masz turbine hybrydową (nia pamiętam czy masz ori AWX czy hybryde) to tym bardziej potrafia być one kapryśne i warto mieć wskaźnik
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Danemu cisnieniu odpowiada dana ilosc KM. Uda sie bezdymne 150KM przy 0,8bara?tak jak podawanie wytrzymałości turbiny w KM a nie w Barach
No to ile turbo z AWX potrafi dmuchnac bez fuck`upu?
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
sagon zrób w końcu porządny soft, ewentualnie sprawdź turbinę czy kierownice sprawne, w tym momęcie to Ty masz niesprawną furę jak Ci tak turbina wariuje, jak wszystko dobrze wystrojone to wskaźnik Ci nie potrzebny,
EGT przy tych mocach to też tylko bajer
EGT przy tych mocach to też tylko bajer
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 22:55 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.
nic podobnego, ilość KM zalezy od bardzo wielu czynnikówDanemu cisnieniu odpowiada dana ilosc KM.
to juz wie tuner i za bierze kaseNo to ile turbo z AWX potrafi dmuchnac bez fuck`upu?
w serii jest 1,35 Bara - więc można przyjąć że +100Mbar powinno byc bezpieczne do 4000 rpm w silniku 1.9 TDI 8V - trzeba by przeanalizować mapę turbiny ale Garret nie udostępnia mam turbin VNT
ale nie tylko doładowanie jest ważne ale również cały setup i program, ilośc paliwa, EGT itd
ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm na obrotomierzu i 220 km/h na liczniku turbina dokonała zywota
zresztą nawet w seryjnych autach odlatują turbiny
a w AFN-ach warto równiez mieć wskaźnik cisnienia oleju
dobra nie przynudzam...
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
jak ktoś to i serie wystrzelicowboy pisze:ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm i 22km/h
ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h
i co wskaźnik boostu by ci pomógł?
wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
Ostatnio zmieniony wt lut 03, 2009 23:08 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
cowboy trafil turbo ze zwezanym walkiem, ja mam awx`a latam z takimi predkosciami/obrotami i turbo zyje;)grzegorzp pisze:cowboy napisał/a:
ja miałem ustawione seryjne 1,35 Bara i przy 4600 rpm i 22km/h
jak ktoś to i serie wystrzeli
ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h
i co wskaźnik boostu by ci pomógł?
wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
Co do tego wskaznika to ja nie wme kolego co Ty taki scisnieniowany jestes?:> w glowe Cie ktos nim uderzyl kiedys, ze go tak nie lubisz? :green_fuck:
Jak ktos ma ochote i lubi kontrolowac co sie dzieje z silnikiem to zaklada, a jak ktos lubi wrozyc z fusow i wierzy w kalendarzyk malzeniski to i tego zegara mu nie potrzeba;)
Pozdro;)
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
EGT przy tych mocach to też tylko bajer
wciskaj te swoje wydumane teorie ze wskaźniki boost i EGT to zbedny bajer gdzie indziej OK ?grzegorzp pisze:wesług mnie to żaden wskażnik tutaj nie pomoże
nie bardzo masz pojęcie o tym co piszesz....
napisz tylko na jakies zasadzie ustaliłeś magiczną barierę 200KM ?
a jak bedzie 190KM to jeszcze boost i EGT nie jest ważne ?
a jak bedzie 205 to juz tak ?
czy zasada dotyczy 1.9 TDI na pompie czy dla pompowtrysków tez jest ta granica ?
czy wiesz jaki będzie EGT przy modzie AFN-a na 160KM i pałowaniu auta na autostradzie ?
a wiem zaraz napiszesz ze jak ktoś pałuje auta na autostradzie to czego sie ma spodziewać...
a Sagon napisze że jak się pałuje to najwyżej złapie notlaufagrzegorzp pisze:ku..wa a czego się spodziewałeś?
4600obr i 220km/h
koledzy to jest dział speed o modach TDI i auta mają zapier..... i naszą rolą jest tak doradzać innym żeby te auta bezawaryjnie jeździły...sagon pisze:Jak jadę sam,to nic sie złego nie dzieje,zdąży zrzucic ciśnienie i złapie not laufa.
Jednak z dwoma dodatkowymi osobami na pokładzie,przy większym obciążeniu ładuje nawet 1.4,a zażyło się raz,czy dwa,że i 1.5 przy już przy około 3500 rpm i tutaj już niestety trzeba było się zatrzymać,bo dalsza jazda była by już uciążliwa.
jest pare osób na tym forum, które pare turbin i silników wysadziły to powiedzą co jest potrzebne a co nie..
wiec pisanie że wskaźniki nie są potrzebne, a 160KM można mieć na 1.09 Bara i jeżdzić sobie niewystrojonym autem (na 160KM) jeszcze bez wskaźnika boost na turbo hybrydzie
własnie po to montuje się wskaźniki, i oprócz boost, i temp / cisn oleju dodatkowo EGT żeby zapobiec takim sytuacjom jak ktoś korzysta z tych koni - co więcej powinno montowac się zegary z warningiem... jak sie adrenalina podnosi to dobrze jak coś zapiszczy, czy zamruga na czerwono przed oczami
zresztą każdy sobie sam odpowie, czy warto zainwestować 150PLN przy modach za 3-4 KPLN w dodatkowe wskaźniki
-
- Użytkownik
- Posty: 348
- Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
- Lokalizacja: warszawa - rembertów
chłopaki, macie swoje teorie, ja mam inne, poparte wieloma przykładami (między innymi moim)
i możemy sobie spokojnie pogadać, a wy zaczynacie jakieś agresywne osobiste wycieczki,
z jednym cowboj masz rację, że jak średnio zrobiony soft na kiepskim setupie, to te wskaźniki się przydają, bo wysilasz część elementów za mocno, jak za małe turbo i nie dostrojone wszystko o EGT może też się duże pojawić, dlatego lepiej zainwestować w program u dobrego tunera
ale tak jak przewidziałeś napieszę też że modzony diesel nie jest od tego by za...dalać 220km/h po autortradzie,
a co do granicy 200KM to przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona, wiadomo że chodzi mi orientacyjnie. przecież wiadmomo że nie chodzi o to że od 201KM uważam że już warto mieć wskaźniki, tak samo jeden przy 1.5 będzie już miał duże EGT bo wtryski lipa, IC kiepski, dolot seryjna 90 i tak naprawdę mało powietrza dochodzi do cylindrów i dymu dużo, a drugi przy 1.6 daje rade i egt nigdy nie osięga dużych wartości
powtórze jeszcze raz jak wszystko sprawnie zrobione to przy tych mocach wszystko będzie banglało.
jak mod zrobiony bez głowy to nawet 150KM czasem dużo i trzeba cały czas kontrolować
ps
konic z mojej strony, ja napisałem jakie jest moje zdanie i nie ma co się nakręcać, bo napewno się spotkamy, a szkoda o takie rzeczy się kłucić.
pozdro
i możemy sobie spokojnie pogadać, a wy zaczynacie jakieś agresywne osobiste wycieczki,
z jednym cowboj masz rację, że jak średnio zrobiony soft na kiepskim setupie, to te wskaźniki się przydają, bo wysilasz część elementów za mocno, jak za małe turbo i nie dostrojone wszystko o EGT może też się duże pojawić, dlatego lepiej zainwestować w program u dobrego tunera
ale tak jak przewidziałeś napieszę też że modzony diesel nie jest od tego by za...dalać 220km/h po autortradzie,
a co do granicy 200KM to przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona, wiadomo że chodzi mi orientacyjnie. przecież wiadmomo że nie chodzi o to że od 201KM uważam że już warto mieć wskaźniki, tak samo jeden przy 1.5 będzie już miał duże EGT bo wtryski lipa, IC kiepski, dolot seryjna 90 i tak naprawdę mało powietrza dochodzi do cylindrów i dymu dużo, a drugi przy 1.6 daje rade i egt nigdy nie osięga dużych wartości
powtórze jeszcze raz jak wszystko sprawnie zrobione to przy tych mocach wszystko będzie banglało.
jak mod zrobiony bez głowy to nawet 150KM czasem dużo i trzeba cały czas kontrolować
ps
jak ktoś ma dobrze zrobionego moda to może spokojnie cisnąć, a jak ktoś oszczędzał na początku to potem musi przy każdym pałowaniu popatrzeć czy już silnik zrobił pad czy jeszcze ma chwilę by zdjąć nogę z gazuMatijas pisze:
Jak ktos ma ochote i lubi kontrolowac co sie dzieje z silnikiem to zaklada, a jak ktos lubi wrozyc z fusow i wierzy w kalendarzyk malzeniski to i tego zegara mu nie potrzeba;)
Pozdro;)
konic z mojej strony, ja napisałem jakie jest moje zdanie i nie ma co się nakręcać, bo napewno się spotkamy, a szkoda o takie rzeczy się kłucić.
pozdro
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 11:29 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 3 razy.
panowie tak jak cowboy napisal - kazdy sam powinien sobie odpowiedzieć na pytanie czy potrzebuje gaugeów czy nie. ja zaluje ze nie zalozylem ich w poprzednim aucie ktore czesto dlugo i namietnie ujezdzalem na nocnych spotach tu i tam. obecnym autem jezdze spokojnie a czasem tylko dam po garach ale to przez kilka sekund wiec uwazam ze w takim przypadku wskazniki są zbedne...
Ostatnio zmieniony śr lut 04, 2009 11:32 przez Szumal, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ja sie uczepiłem tylko Tygrzegorzp pisze:a co do granicy 200KM to przyczepiłeś się jak rzep psiego ogona,
EGT moze być większe na turbo z AWX niz na setupie z BIG Turbo
no włąsnie modzony diesle jest po to żeby latać szybko i cisnąć sandała to juz znamy Twoją teorięgrzegorzp pisze:ale tak jak przewidziałeś napieszę też że modzony diesel nie jest od tego by za...dalać 220km/h po autortradzie
a ja Ci powtórze, nie masz racjigrzegorzp pisze:powtórze jeszcze raz jak wszystko sprawnie zrobione to przy tych mocach wszystko będzie banglało
uczepiłeś się tego super softu... może być super soft ale po 20 tys km juz nie bedzie taki super..
turbina dostanie troche sadzy, pompa tez raczej juz przy 160KM dostaje w kość, wtryski tez z czasem mają tendencję do obniżania cisnienia wtrysku i juz się okazuje że praktyce jest troszeczke co innego niz to co zapisane w sofcie...
tak więc życzę dobrego samopoczucia że masz super soft, który czuwa jak anioł stróz nad wszystkim i żadne wskaźniki Ci nie są potrzebne, a fura bedzie następne 100 tys km trzymała wszystkie parametry jak w dniu kiedy wyjechałeś od tunera
program z głową to podstawa (to wiadomo) ale pokaż mi tunera po którym np. nie odleciało turbo ?
zapewniam Cie że znam wiele przypadków, bardzo wiele osób się tym nie chwali
BTW grzegorzp, ile masz KM oraz przejechane kkm po programie i kiedy kontrolnie robiłeś logi ?
sam zacząleś się napinać i wszczynac kłótniegrzegorzp pisze:ja napisałem jakie jest moje zdanie i nie ma co się nakręcać, bo napewno się spotkamy, a szkoda o takie rzeczy się kłucić.
[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 11:05 ]
w kilka sekund przy depnięciu na 2,3 biegu masz 2 bary jak masz lekko przytarte kierownice w spręzarce - myślesz że ton jest bezpieczne dla sprężarki czy uszczelki pod głowicą ?Szumal pisze:czasem tylko dam po garach ale to przez kilka sekund wiec uwazam ze w takim przypadku wskazniki są zbedne...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości