Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: piori » czw paź 10, 2013 13:35

Wydaje mi się, że trzeba by było zmienić samo koło zębate z kosza mechanizmu różnicowego (roznitować część 1B), bo różnica w syncro jest właśnie w tym koszu i musi zostać stary.
No i oczywiście razem z tym kołem drugie koło, zintegrowane z wałkiem (2A na rys.). Ale skrzyni syncro nigdy nie robiłem, więc niech wypowie się ktoś, kto miał nią do czynienia.
Obrazek



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: OsteR9019 » czw paź 10, 2013 18:01

bozo pisze:nie da się przerobić zwykłej na syncro.
Niestety nie. Ale można spróbować roznitować i skręcić z nowym przełożeniem.
Mam problem w swoim z za krótką skrzynią i chyba tak będę robił.

Takie są różnice między
SYNCRO
Obrazek

A ZWYKŁĄ
Obrazek


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » czw paź 10, 2013 20:20

ale da sięz niej bebchy poprzekładać do synchro, jedynie musisz obudowę mechanizmu rożnicowego zostawić z synchro bo ma miejsce na zabierak dla tulei przystawki,



bozo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 13, 2013 15:28

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: bozo » pt paź 11, 2013 13:32

czyli sam wałek + zębatki biegów reszta zostaje? i to sie wszystko zgra i bedzie śmigać.



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: OsteR9019 » pt paź 11, 2013 17:35

A czy jest na forum jakiś specjalista od skrzyni biegów? Dla mnie samo złożenie skrzyni żeby to jeździło to nie problem, ale dokładna weryfikacja i zdystansowanie żeby cicho pracowała może mi nie wyjść.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » pt paź 11, 2013 20:22

OsteR9019, skrzynie do silników poprzecznych nie sątak wymagające, jeśli zachowasz zbliżony naciąg wstępny łożysk, to będzie hulać i nic sięnie będzie dziać, zato skrzynki do przednio napędowców, z silnikami wzdłóżnymi np audi 80,100, A4, A6 już trzeba umiejętnie składać jeśli zmieniamy łożyska czy elementy dyfra.



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: fill89 » śr sie 13, 2014 23:46

Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: OsteR9019 » czw sie 14, 2014 21:06

fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y
http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;

A ja mam inną prośbę do kolegów. Potrzebowałbym piąty bieg od skrzyni 020, jest opcja dorobienia zestawu kół żeby osiągnąć wyższe prędkości przy niższych obrotach silnika, ale do tego muszą być na wzór oryginały żeby dobrać odpowiednie zazębienie itd. Gdyby ktoś miał na sprzedaż albo chociaż pożyczyć będę wdzięczny :pub:


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: herbiasty » wt sie 19, 2014 09:20

fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110 :P

Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie :)
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

arwam

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: arwam » wt sie 19, 2014 22:54

herbiasty, piątka z FF jest symbolicznie dłuższa, ale podkreślam że symbolicznie



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Re: Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: fill89 » sob sie 23, 2014 15:38

herbiasty pisze:
fill89 pisze:Witam odgrzeję trochę temat. Czy da radę dowiedzieć się jakie mam przełożenia 4 i 5 biegu w skrzyni 2y gdy 100km/h na 4 osiągam przy 3000 obr/min a na 5 przy 2400 obr/min Jedyna rzecz jaką wiem to że skrzynia była remontowana. Zastanawiam się bo już mam lekkie koło zamachowe i na 1,2,3 będzie to fajnie jechało tylko gdy wrzucę 4 to może być mega dół
Ja w mojej skrzyni mam V bieg z 4T i 100km/h osiągam właśnie przy około 2500obr/min. jest to przełożenie 0,75.- był to celowy zabieg aby na autostradzie silnik nie dostawał po tyłku i zmalało spalanie.
Czyli u Ciebie ktoś wymienił przełożenia, seryjnie w 2Y 95km/h powinieneś mieć właśnie przy 3000obr/min. -Oczywiscie na GPS bo licznik moze pokazać 90km/h i 110 :P

Przy obecnych przełożeniach IV i V biegu niestety będzie muł no chyba że masz 300KM i doładowanie :)
U mnie jest tak, że na pierwszysch 4 biegach wskazówka leci do góry aż pod 200km/h bez zadyszki, wbijam V bieg i auto przyspiesza o 5km/h na ponad kilometr przebytej drogi.
Dlatego V bieg mógł byś zostawić dla ekonomii, bo IV przydało by sie wymienić, a w zasadzie IV bieg to jest chyba przełożona twoja piątka.
Czyli, na oko Twoje przełożenia:
-IV bieg- około 0,9
-V bieg- około 0,75
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam jeszcze skrzynię AUG i na 99% będę z niej przekładał IV bieg a V oczywiście zostawie :grin:



Awatar użytkownika
OsteR9019
Forum Master
Forum Master
Posty: 1072
Rejestracja: czw gru 02, 2010 17:02
Lokalizacja: Toruń

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: OsteR9019 » ndz sie 24, 2014 10:36

Do przeliczania przełożeń skrzyni biegów używam tego http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html" onclick="window.open(this.href);return false; i dane z tej tabeli http://www.doppel-wobber.de/forum/Infor ... riebe.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Miałem kombinowaną skrzynie i dzięki temu doszedłem co było zmienione.


Cały mój kraj >> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=519472" onclick="window.open(this.href);return false;

kamilw7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt wrz 25, 2012 18:24

Budowa najdłuższej skrzyni typu 020

Post autor: kamilw7 » sob paź 03, 2015 15:03

Lekko odgrzeję topic :)

Czy ktoś ma doświadczenie/wiedzę nt. założenia 5go biegu o przełożeniu .71 (czyli np. FF), do skrzyni CHD?
Jest to wykonalne?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości