2.0 TDI 140 KM ??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Pawelr15r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 18:52
Lokalizacja: Elbląg

2.0 TDI 140 KM ??

Post autor: Pawelr15r » wt sty 06, 2009 23:45

co myslicie o tym silniku i jak sie go rozwija wzgledem mocy.... ?? oczywiscie chodzi o wresje 16v... najlepiej jakie oznaczenie jest najlepszego silnika z tej seri itd...

POZDR



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » wt sty 06, 2009 23:59

Kolego generalnie silniki te nie naleza do udanych.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr sty 07, 2009 00:02

Big turbo przelot wydech i sporo ponad 200km
minus taki w pierwszych wersjach głowice pękały i napewno sprzęgło nie da rady
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 00:02 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Pawelr15r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 18:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawelr15r » śr sty 07, 2009 00:19

mhm.... takie po 2006 roku beda dobre ?? ;] i mniej wiecej jaki jest kod silnika



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 07, 2009 00:28

Pawelr15r pisze:mniej wiecej jaki jest kod silnika
ani mniej ani więcej tylko dokładnie BKD - jeśli chodzi o silnik 16 V.


Obrazek

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 07, 2009 00:30

moc max wypada wyraznie wyzej niz w 1.9. zaleta dobrego flow na 16 wentylach


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » śr sty 07, 2009 01:04

GMS pisze:napewno sprzęgło nie da rady
ja słyszałem że w BKD są mocne sprzęgła



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr sty 07, 2009 01:39

podam kilka wypowiedzi na temat silnika BKD i jego osprzętu wziętych z forum.tdi-tuning.pl :

Master's :
W silnikach 2.0TDi BKD 140PS były niezwykle kiepskie sprezarki. Często na seryjnym programie były ich awarie.
W ubiegłym roku pewne ASO nie wyrobiło się z naprawą samochodu a mieliśmy pilny wyjazd zagraniczny do Włoch więc dostaliśmy zastępczego nowiutkiego Seata Aletea XXL 2.0 140PS. W chwili odbioru auto miało ujechane 100km . pojechaliśmy. Na autostradzie we włoszech troche rześmy nim podeptali tak ok 170km/h....przez 200km. Po tej jeździe turbinka odrazu zaczeła robić "sowę". Pochukiwała podczas zmiany biegów no i zaczela pogwizdywać. Oddalismy auto z gwiżdżącą turbinką...ale w salonie machneli na to ręką. Powiedzieli że to standart.

pzdr


jackinthebox :
Jak z tego rocznika (05') to bierz 1.9TDI + program. BKD z tamtego okresu mialy problemy z głowicami i turbem. A jak mowisz, ze sporadycznie potrzebujesz wiecej mocy to z 1.9 + chip bedziesz super zadowolony.

Master's :
śmiem twierdzić że jednak różnice są. W BMN 170PS zawory sa wpuszczane w głowicę i dzięki temu denka tłoków są gładkie> W BKD zawory wystają z glowicy i sa nafrezowania na tłokach. Widzialem oba rozebrane takie silniki. Jest to także w opisie tego silnika w TDI ciekawostkach. Nie wykluczone że niemcy zrobili jakąś zmianę konstrukcyjną i stosuja teraz jedna głowice do wszystkich silników...żeby nie robić iles tam ródzajów głowic ale w fazie pierwotnej konstrukcji właśnie tak było. Te z BKD były felerne o czym nie słyszałem jeśli chodzi o BMN

pzdr


te 8-mio zaworowe są o wiele lepsze od 16-to zaworowych

Purchawa :
TDI 140KM robi sie bez problemow na 170-180KM i 380Nm. Niestety sprezarka w tym silniku jest dosc slaba i trzeba na nia uwazac.
TDI 170KM to juz calkiem inna bajka, ale Masters ogarnia juz i ten motor


Obrazek

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr sty 07, 2009 02:07

grzegorzp pisze:
GMS pisze:napewno sprzęgło nie da rady
ja słyszałem że w BKD są mocne sprzęgła
nie takie mocne skoro po programie w kródkim czasie sprzegło zaczeło sie slizgac fakt że może program byl koks bo i turbo chwile pózniej wybuchlo ale jak widac post wyrzej sprężarki były z papieru



Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » śr sty 07, 2009 13:13

Sprzegła w 2.0 są dość mocne, i tylko odp program i należyte używanie nie doprowadza do sytuacji, że po samych programach ślizga sprzęgło!!!!! Na seryjnym sprzęgle w 1.9TDI jeździłem przy 205km i przy 230km i czasem ślizgneło, na samym progamie nigdy a ścigałem się dużo razy :chytry:

[ Dodano: 07 Sty 2009 12:14 ]
Jeśli chodzi o moc to duże turbo i na seryjnym IC ok 210-220km. Wszystko zależy jakie się ma pompki bo montowane były słabsze :(
Samym programem bezpiecznie 170km@370nm
Ewentualnie turbo od wersji 170-konnej i moc w okolicach 200km
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 13:16 przez luki-TDI, łącznie zmieniany 1 raz.


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

Pawelr15r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 18:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawelr15r » śr sty 07, 2009 13:24

czyli mozna by tez pomyslec o znalezieniu silnika 170KM ?? big turbo wieksze ic ;> i heja a pompki od czego brac najlepiej ??



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sty 07, 2009 13:28

Pawelr15r pisze:czyli mozna by tez pomyslec o znalezieniu silnika 170KM ?? big turbo wieksze ic ;> i heja a pompki od czego brac najlepiej ??
170 nie zrobisz wcale wiecej niz 140. wszystkie 170 maja dpf i robi sie je przewaznie na 200-205. 140 bez fapa spokojnie osiaga ten pulap na wiekszej suszarce.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » śr sty 07, 2009 13:30

170PD jest na piezoelektrycznych pompowtryskach i narazie nie wiem kto oferuje mocniejsze do tej wersji, seryjne starczają na moce powyzej 220km. Można wziąść 140km bedzie tańsze a efekt identyczny. Musisz sprawdzić w silniku jakie są zamontowane i z ktorego roku mniej wiecej silnik jest.
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 13:34 przez luki-TDI, łącznie zmieniany 1 raz.


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

Pawelr15r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 18:52
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawelr15r » śr sty 07, 2009 13:37

Silnik będzie na 100% w Corrado. były plany jakieś benzyny v6 lub 2.5 TDI R5 jednak wszystko odpadło na rzecz 2.0 TDI...
silnik ma być BKD najlepiej po 2006 roku i powiedzcie jeszcze jak sobie radzi skrzynia DSG ?? czy opłacalne to jest ?? czy lepiej najzwyklejszy manual ??



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości