Przerobienie turbiny Gt 17 VA

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Przerobienie turbiny Gt 17 VA

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 25, 2008 14:03

Mam turbinę GT17VA od silnika AWX kupiłem tanio bo zgięty wirnik troszkę obciera sie koło kompresji kupiłem oczywiście za grosze .Pewna firma zajmująca sie turbinami oferuje wymianie wirnika i łopat części zimnej na takie jak są w Gt20 (45mm średnica ) ori ma 35mm .ale koleś nie potrafi powiedzie jakie biedzie w stanie podać bezpiecznego ciśnienie tej turbiny mówi tylko ze 0.2bara więcej niz oryginalnie .wiec jakie będzie ciśnienie bo te turbiny są w stanie pompować 1.5 bar wiec + 0.2 wychodzi ze poda 1.7 bara ???
Za wymiane wirnika i łopat chce 900zł ???



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw gru 25, 2008 18:12

krzys-jeruzal pisze:oferuje wymianie wirnika i łopat części zimnej na takie jak są w Gt20 (45mm średnica ) ori ma 35mm
ori AWX

Obrazek

hybryda AWX z wirnikiem ARL, ktora 1,5 bara dmucha bez pierdniecia :)

Obrazek

podejrzewam że cieżko byłoby wsadzi tam wirnik 45mm, no chyba ze calkiem inna muszla bedzie, ale problemem jest raczej wałek niz wielkośc wirnika zimnego..

Obrazek



Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » czw gru 25, 2008 18:23

ogladałem na giełdzie normalna i taką z lopatami 45mm i muszla była roztoczona było widac wyraznie ze łopaty są wieksze.

[ Dodano: 25 Gru 2008 17:30 ]
a jak go zapytałem o wałek czy jest przewezany to mówi ze jak jest wieksze koło kompresji to nie trzeba tak rozpedzac wirnika zeby było wieksze cisnienie i ze na takich turbinach robią 190km w ASZ-tach czy AwX a tak wogóle zeby osognąc 200km ile turbo musi dmuchac???



Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt gru 26, 2008 00:59

zalezy na jakim turbo ale pod 200km to około 1,8 bara trzeba dmuchnąć...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 16:38

krzys-jeruzal, zastanawiam sie do czego Ci potrzebna taaaka duza turbina?Z opisu wynika,ze jezdzisz 90 konnym vento.Taka suszara to juz na ponad 200 kucy.I tak jak napisal kolega cowboy nie ma szans,zeby upchnac to smiglo w muszli awx-a.Nie lepiej pomyslec o hybrydzie awx-arl.Ta dmuchnie 1.6 i nie trzewba do tego wielkich kombinacji a na 180 koni styknie.Poza tym sama suszara to nie wszystko.Na samym powietrzu za wiele nie osiagniesz.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 27, 2008 16:52

sagon, mam pompe 11 , 216 wtryski siedzą w samochodzie więc to turbo ori co mam jest przysłabe .więc taka chybryda awx-arl dmuchnie 1.6 bara bo 1.7 bedzie zaduzo ala niej???



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 17:01

Dla tej hybrydy to juz za duzo.1.63 to juz totalny max.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob gru 27, 2008 17:02

sagon, mam pompe 11 , 216 wtryski siedzą w samochodzie więc to turbo ori co mam jest przysłabe .więc taka chybryda awx-arl dmuchnie 1.6 bara bo 1.7 bedzie zaduzo ala niej???
no to AWX/ARL powinna obsłuzyć te 170-175 KM (1,6 Bara) z tego setupu, to juz wystarczy chyba na 1Z

w razie czego Rob555 miał opykane takie turbinki GT18/20 z potencjałem 190-195KM

pamietaj że taka AWX/ARL łatwo wystroić, a jakiś wynalazek bedzie chyba wiecej pałowania żeby wystroić taką wydumkę ...



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 18:01

krzys-jeruzal, a ile na obecna chwile masz pod maska.Pompa 11-tka,216-tki ze 170?


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 27, 2008 18:37

w tej chwili mam 140km ale w poniedziałek jadę do g labu i na korektę bo wymieniłem sporzegło i wsadziłem zdrową pompe Afn- i zobaczę jak na niej pojedzie bo jak kiepsko to włożę 11 i 170 powinno pęknąć .bo jak na tej afn pojedzie na te 155 km i 340nm to na 1 zeta wystarczy.


w razie czego Rob555 miał opykane takie turbinki GT18/20 z potencjałem 190-195KM

jaka cenka takiej turbiny bo brat ma ASZ i tez w poniedziałek jedzie do łodzi na program on ma chybryde ASZ-ARL i ona powinna wydac na te 180km??? załozony ma ic od golfa V z alu boczkami przed chłodnicami w borze.
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 18:43 przez krzys-jeruzal, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob gru 27, 2008 18:48

krzys-jeruzal pisze:bo jak na tej afn pojedzie na te 155 km i 340nm to na 1 zeta wystarczy
na zdrowej spokojnie peknie 155KM z 216stkami
krzys-jeruzal pisze:on ma chybryde ASZ-ARL i ona powinna wydac na te 180km???
jeśli ma FMIC to nawet 185-190KM



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » sob gru 27, 2008 18:52

krzys-jeruzal, to wklej wykresik ja bedzie juz po zabiegu.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob gru 27, 2008 19:40

sagon, oczywiscie :grin: :grin:

[ Dodano: 29 Gru 2008 18:31 ]
sagon, Witam wkleił bym wykres ale zapomiałem wziaść z hamowni jutro mają mi mailem wysłać to wkleję
I tak Bora na tej hybrydzie na ciśnieniu 1,6Bara pojechała ładnie
(w serii 142km i 325nm przy 2500rpm ) po programie jest na razie na zimie jest 180km i 400nm przy 3000rpm . Teraz naprawdę miło sie jedzie
A teraz mój wentyl na pompie Afn co kupiłem po przebiegu 220tkm pojechał na 360nm i 167km przy ciśnieniu 1,45bara można było walczyć jeszcze o te 3km ale juz nam sie nie chciało siedzieć na hamowni w sumie nie będzie różnicy w jeździe



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pn gru 29, 2008 19:42

krzys-jeruzal, ladny wynik w tym vento.Gratuluje.Sam mysle o czyms takim w sawoim afn-ie.Powiedz mi jezdzisz na seryjnym mapsensorze?Bo seryjny juz przy takim doladowaniu pracuje na granicy swoich max.wskazan.Nie lapie bledow?


AFN 165,5@380,8

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości