AJM rozsypany... swap na ?? ASZ/ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
AJM rozsypany... swap na ?? ASZ/ARL
Witam! jak w temacie... sypiący się AJM (katowany na zimny prawdopodobnie, i chyba jakiś czas jeżdżony bez oleju)- poprzedni właściciel chyba się wczuwał ze to 2.8 benzyna ... na co zmienić ?.. najrozsądniej... dodam ze chce troszkę więcej mocy- jakieś 170 ps może ciutek więcej... wiec.. ajm+turbo-IC ARL,soft itd. ??? ASZ+ cos co da taka moc ??? ARL? wiem ze trzeba pas przedni zmieniać.. czyli to już trochę więcej $ ... wiec chyba odpada... Jakie sugestie ??? jeśli ktoś mógłby podać w przybliżeniu ile coś takiego wyjdzie $ ??? chodzi o to czy mogę np. kupić ASZ nie kompletnego .. . bo od AJM podejdzie parę gratów ??
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 09:40 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.
ex: MK4 245 km/460nm
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w ASZ`cie da rade zrobic na seryjnych gratach 17xps Jesli chcialbys bezpiecznie to turbo z ARL , strojenie i byloby jakies 18x do jazdyxander_88 pisze: ASZ+ cos co da taka moc ???
[ Dodano: 07 Gru 2008 12:39 ]
Jesli chodzi o przerzucanie gratow do ASZ, to nie ma to sensu bo po pierwsze pompki w AJM sa slabsze po drugie trubo w AJM jest rowniesz slabsze
Pompki w ASZ sa natomiast takie same jak w ARL, generalnie to sa blizniacze silniki roznia sie tylko turbo i tym ze ARL ma FMIC`a a ASZ nie ma
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Najlepiej jak kupisz arl (turbo), jesli nie to asz
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak:)xander_88 pisze:Pompki AL są w ASZ ???
no to jak tak zrobisz i wystroisz, to bedziesz mial ARL a jak wystroisz mocniej to ARL po chipsie;)xander_88 pisze:A np. kupić ASZ bez turbo i IC (kupić od razu od ARL)
Co do sprzegla i skrzyni to nie wiem, ale chyba w AJM slabsze byly. Niech sie ktos obeznany wypowie
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Czyli generalnie mogę kupić "kompletnego" ASZ bez IC i turbo ? (moze ktos chce sprzedac ) i dokupic reszte od ARL ? wiem ze ARL ma FMIC`a ale daje rade to to "podwiesić" ... Może jeszcze wie Ktoś jak jest z kosztem tego zabiegu ??? to znaczy ile się powinno dać za taki silnik żeby było dobrze (ceny sprawdzane na szybko- allegro dość rozbiegle), ile (mniej-wiecej) za samo przelozenie? i jak jest po przekładce trzeba kapa przeprogramować ???
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 07:16 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.
ex: MK4 245 km/460nm
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jesli mowisz o ecu z AJM`a to prawdopodobnie zrobi get out`cik. Tu trzeba bedzie ecu z ASZ chybaxander_88 pisze: i jak jest po przekładce trzeba kapa przeprogramować ???
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL :green_fuck: ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
Kompa też nie trzeba wymieniać, osprzęt zostaje, w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
Kompa też nie trzeba wymieniać, osprzęt zostaje, w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 15:46 przez mahoo, łącznie zmieniany 1 raz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No i gitara ze ktos madrzejszy sie wypowiedzial, ja niestety ekspertem nie jestem jak widacmahoo pisze:Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
Kompa też nie trzeba wymieniać, osprzęt zostaje, w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
No i sie nauczylem czegos:)
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
- luki-TDI
- Mały gagatek
- Posty: 62
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
- Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
- Kontakt:
Namieszaliście troche, jak kolega miał AJM to trzeba
1. przeprogramować odpowiednio sterownik, ponieważ sterowanie wieloma komponentami jest inne niż w ARL i ASZ
2. najlepiej kupić goły motor od ARL z turbinką i nie tracić czasu i pieniędzy na zbędne modyfikacje, przez które pewnie kolega musiałby przejść.
3.skoro jest 6biegowa skrzynia to jak przedmówcy napisali nic nie trzeba zmieniać.
Pozdrawiam i życzę miłych świątecznych zakupów
1. przeprogramować odpowiednio sterownik, ponieważ sterowanie wieloma komponentami jest inne niż w ARL i ASZ
2. najlepiej kupić goły motor od ARL z turbinką i nie tracić czasu i pieniędzy na zbędne modyfikacje, przez które pewnie kolega musiałby przejść.
3.skoro jest 6biegowa skrzynia to jak przedmówcy napisali nic nie trzeba zmieniać.
Pozdrawiam i życzę miłych świątecznych zakupów
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 16:29 przez luki-TDI, łącznie zmieniany 2 razy.
KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski
luki-TDI dzieki... już większość wiem pisałem z gruchaarl (KINGSOFT) na PW nie wiem tylko czy grucha to Łukasz czy Bartek ??? Wielkie dzięki za tak dokładne wytłumaczenie.... i w sumie to wazy się decyzja . . . będę się na tygodniu odzywał !!! pozdro!
Matijas punkcik jak najbardziej za szczere chęci . . . no i pomoc w sumie tez !!!!
ObU WIELKIE DZIEKI!!!!!!!
[ Dodano: 09 Gru 2008 08:06 ]
Matijas punkcik jak najbardziej za szczere chęci . . . no i pomoc w sumie tez !!!!
ObU WIELKIE DZIEKI!!!!!!!
[ Dodano: 09 Gru 2008 08:06 ]
a w AJM jest która ??? któraś jest mocniejsza ??mahoo pisze:Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL :green_fuck: ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
przyjąłem krotko i na tematmahoo pisze:w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
ex: MK4 245 km/460nm
W AJM montowano takie skrzynie:
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html
Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h
Najdłuższa DRW ma:
1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h
Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h
Średnia EFF ma:
1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h
połowa z tych skrzyń jeździ również w ASZ'tach więc nie ma sensu nawet kombinować nad wymianą, zwłaszcza przy DRW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=drw
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... w&start=15
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html
Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h
Najdłuższa DRW ma:
1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h
Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h
Średnia EFF ma:
1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h
połowa z tych skrzyń jeździ również w ASZ'tach więc nie ma sensu nawet kombinować nad wymianą, zwłaszcza przy DRW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=drw
http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... w&start=15
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft
Jeszcze raz dzieki wszystkim "powyższym" za pomoc!
PozdraVWiam!!!
PozdraVWiam!!!
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 18:23 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem robienie remontu w AJM'ie to jakby wyrzucić kasę w błoto ...
tak można zrobić jak się ktoś chce auta pozbyć i zrobić to najlepiej na używanych częściach.
AJM obojętnie co się do niego nie wsadzi będzie AJM'em
Najlepsza opcja to słupek z ASZ czyli wszystko od głowicy z pompkami po miskę olejową
do tego turbina z ARL bądź hybryda AWX/ARL oczywiście FMIC ...resztę zostawić z poczciwego AJM.
tak można zrobić jak się ktoś chce auta pozbyć i zrobić to najlepiej na używanych częściach.
AJM obojętnie co się do niego nie wsadzi będzie AJM'em
Najlepsza opcja to słupek z ASZ czyli wszystko od głowicy z pompkami po miskę olejową
do tego turbina z ARL bądź hybryda AWX/ARL oczywiście FMIC ...resztę zostawić z poczciwego AJM.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości