AJM rozsypany... swap na ?? ASZ/ARL

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

AJM rozsypany... swap na ?? ASZ/ARL

Post autor: xander_88 » ndz gru 07, 2008 13:14

Witam! jak w temacie... sypiący się AJM (katowany na zimny prawdopodobnie, i chyba jakiś czas jeżdżony bez oleju)- poprzedni właściciel chyba się wczuwał ze to 2.8 benzyna :panna: ... na co zmienić ?.. najrozsądniej... dodam ze chce troszkę więcej mocy- jakieś 170 ps może ciutek więcej... wiec.. ajm+turbo-IC ARL,soft itd. ??? ASZ+ cos co da taka moc ??? ARL? wiem ze trzeba pas przedni zmieniać.. czyli to już trochę więcej $ ... wiec chyba odpada... Jakie sugestie :) ??? jeśli ktoś mógłby podać w przybliżeniu ile coś takiego wyjdzie $ ??? chodzi o to czy mogę np. kupić ASZ nie kompletnego .. . bo od AJM podejdzie parę gratów ??
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 09:40 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz gru 07, 2008 13:37

xander_88 pisze: ASZ+ cos co da taka moc ???
w ASZ`cie da rade zrobic na seryjnych gratach 17xps :bigok: Jesli chcialbys bezpiecznie to turbo z ARL , strojenie i byloby jakies 18x do jazdy :bigok:

[ Dodano: 07 Gru 2008 12:39 ]
Jesli chodzi o przerzucanie gratow do ASZ, to nie ma to sensu bo po pierwsze pompki w AJM sa slabsze po drugie trubo w AJM jest rowniesz slabsze :bigok:

Pompki w ASZ sa natomiast takie same jak w ARL, generalnie to sa blizniacze silniki roznia sie tylko turbo i tym ze ARL ma FMIC`a a ASZ nie ma :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » ndz gru 07, 2008 13:51

Ok dzięki za szybka odpowiedz :) !!! A np. kupić ASZ bez turbo i IC (kupić od razu od ARL)
Matijas pisze:Pompki w ASZ sa natomiast takie same jak w ARL
Pompki AL są w ASZ ??? co ze skrzynia i sprzęgłem ? wytrzyma ??


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » ndz gru 07, 2008 13:55

Najlepiej jak kupisz arl (turbo), jesli nie to asz


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » ndz gru 07, 2008 21:11

xander_88 pisze:Pompki AL są w ASZ ???
tak:)
xander_88 pisze:A np. kupić ASZ bez turbo i IC (kupić od razu od ARL)
no to jak tak zrobisz i wystroisz, to bedziesz mial ARL :bigok: a jak wystroisz mocniej to ARL po chipsie;)

Co do sprzegla i skrzyni to nie wiem, ale chyba w AJM slabsze byly. Niech sie ktos obeznany wypowie :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » pn gru 08, 2008 07:14

Czyli generalnie mogę kupić "kompletnego" ASZ bez IC i turbo ? (moze ktos chce sprzedac :) ) i dokupic reszte od ARL ? wiem ze ARL ma FMIC`a ale daje rade to to "podwiesić" :)... Może jeszcze wie Ktoś jak jest z kosztem tego zabiegu ??? to znaczy ile się powinno dać za taki silnik żeby było dobrze (ceny sprawdzane na szybko- allegro dość rozbiegle), ile (mniej-wiecej) za samo przelozenie? i jak jest po przekładce trzeba kapa przeprogramować ???
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 07:16 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn gru 08, 2008 09:51

xander_88 pisze: i jak jest po przekładce trzeba kapa przeprogramować ???
jesli mowisz o ecu z AJM`a to prawdopodobnie zrobi get out`cik. Tu trzeba bedzie ecu z ASZ chyba :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » pn gru 08, 2008 15:45

Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL :green_fuck: ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
Kompa też nie trzeba wymieniać, osprzęt zostaje, w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 15:46 przez mahoo, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn gru 08, 2008 15:54

mahoo pisze:Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
Kompa też nie trzeba wymieniać, osprzęt zostaje, w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
No i gitara ze ktos madrzejszy sie wypowiedzial, ja niestety ekspertem nie jestem jak widac :bigok:

No i sie nauczylem czegos:)


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
luki-TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: pt mar 28, 2008 22:42
Lokalizacja: Stary Sącz/Kraków
Kontakt:

Post autor: luki-TDI » pn gru 08, 2008 16:26

Namieszaliście troche, jak kolega miał AJM to trzeba
1. przeprogramować odpowiednio sterownik, ponieważ sterowanie wieloma komponentami jest inne niż w ARL i ASZ
2. najlepiej kupić goły motor od ARL z turbinką i nie tracić czasu i pieniędzy na zbędne modyfikacje, przez które pewnie kolega musiałby przejść.
3.skoro jest 6biegowa skrzynia to jak przedmówcy napisali nic nie trzeba zmieniać.

Pozdrawiam i życzę miłych świątecznych zakupów :chytry:
Ostatnio zmieniony pn gru 08, 2008 16:29 przez luki-TDI, łącznie zmieniany 2 razy.


KINGSOFT CHIPTUNING - MODYFIKACJE DIESEL - BENZYNA
Łukasz kom 793-599-009 gg:1195240 Stary Sącz ul. Wegierska 17 B
www.kingsoft.com.pl
Oddzial:Bartek tel. 606659392 Ostrowiec Świętokrzyski

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » wt gru 09, 2008 01:07

luki-TDI dzieki... już większość wiem pisałem z gruchaarl (KINGSOFT) na PW nie wiem tylko czy grucha to Łukasz czy Bartek ??? Wielkie dzięki za tak dokładne wytłumaczenie.... i w sumie to wazy się decyzja :) . . . będę się na tygodniu odzywał !!! pozdro!

Matijas punkcik jak najbardziej :) za szczere chęci . . . no i pomoc w sumie tez !!!!

ObU WIELKIE DZIEKI!!!!!!! :bigok:

[ Dodano: 09 Gru 2008 08:06 ]
mahoo pisze:Mtijas, sprzęgło w AJM 6-gang ma 240mm, tyle samo co ASZ i ARL :green_fuck: ,skrzynie to zazwyczaj DRV i DRW, dają radę.
a w AJM jest która ??? któraś jest mocniejsza ??
mahoo pisze:w skrócie: zmieniasz cały blok, pompki i turbo.
przyjąłem :grin: krotko i na temat :bigok:


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
mahoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn sie 15, 2005 14:45
Lokalizacja: SPS/SJZ
Kontakt:

Post autor: mahoo » wt gru 09, 2008 14:45

W AJM montowano takie skrzynie:
http://www.dieselschrauber.de/Getriebe_Main.html

Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):

1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h

Najdłuższa DRW ma:

1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h

Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h

Średnia EFF ma:

1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h

połowa z tych skrzyń jeździ również w ASZ'tach więc nie ma sensu nawet kombinować nad wymianą, zwłaszcza przy DRW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=drw

http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic. ... w&start=15


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2219443 - mój kopciuch @168KM/402Nm Dynosoft

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » śr gru 10, 2008 10:58

Jeszcze raz dzieki wszystkim "powyższym" za pomoc!
PozdraVWiam!!!
Ostatnio zmieniony wt kwie 28, 2009 18:23 przez xander_88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » śr gru 10, 2008 14:12

Moim zdaniem robienie remontu w AJM'ie to jakby wyrzucić kasę w błoto ...
tak można zrobić jak się ktoś chce auta pozbyć i zrobić to najlepiej na używanych częściach.
AJM obojętnie co się do niego nie wsadzi będzie AJM'em :)
Najlepsza opcja to słupek z ASZ czyli wszystko od głowicy z pompkami po miskę olejową
do tego turbina z ARL bądź hybryda AWX/ARL oczywiście FMIC ...resztę zostawić z poczciwego AJM.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości