Po założeniu FMIC dziwne objawy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Po założeniu FMIC dziwne objawy.
Ostatnio w moim MK3 został założony IC od megane dci. Dziwne objawy nastąpiły dzisiaj po około 100km w trasie a dokładnie samochód stracił moc, słabo przyspieszał i ciężko wkręcał się na obroty. Kiedy zatrzymałem się stacji i wyłączeniu silnika na około 10 minut samochód znowu nabrał mocy. Jakie mogą byc przyczyny tego spadku mocy?? Dodam, że jadąc te 100km prędkośc oscylowała w granicach 100-130 km/h i rzadko wrzucałem na luz. Kolejne pytanie dotyczy temperatury silnika. Kiedy dojechałem do miasta i zacząłem jeździc po emerycku (nie przekraczając 2 tys. obrotów) temperatura silnika wynosiła około 80 stopni. Przed domem kiedy studziłem turbinę temperatura silnika spadła do 70 stopni. Czy takie temperatury są normalne przy większym intercoolerze??
Z góry dzięki za pomoc.
Z góry dzięki za pomoc.
No temp napewno tez ma swoje znaczenie. Ja obserwuje MFA i widze ze temp silnika jest troche nizsza niz przed zrobieniem FMICa ale to pewnie dlatego ze przez ten czas co robilem temp spadlo o jakies 10 stopni w dol. A tak pozatym reszta bez zarzutow. Masz dobrze zlaczone rury, silikony, opaski? Jesli gdzies bedzie nieszczelnosc to wnioskuje spadkiem mocy. Tylko czemu pozniej znowu bylo dobrze
Jeśli chodzi o temperaturę to dzisiaj zaobserwowałem, że silnik wolno dochodził do 90 stopni przy włączonym gorącym nawiewie w pozycji 4. Po około 15 minutach jazdy złapał 70 stopni jednak po wyłączeniu nawiewu w ciągu 2 minut doszedł do 90 stopni także temperatura silnika już się wyjaśniła. Pewnie jest to również spowodowane spadkiem temperatur bo na dworzu -5 stopni... Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
prawdopodobnie zlapales notlaufa i czas 10min nie ma tu nic do rzeczy bo jaknys zgasil i odpalil od razu to by znowu bylo ok_Chudy_ pisze: Teraz tylko kwestia czemu po około 100km traci moc i po 10 minutach "odpoczynku" znowu ta moc powraca??
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.
Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??Sztomel pisze:w związku z wymianą IC do ponownego sprawdzenia są węże i połączenia począwszy od turbiny poprzez intercooler aż do kolektora ssącego bo gdzieś jest nieszczelność lub słabo zaciągnięte opaski zaciskowe na wężach albo też możliwe, że ten IC od Megana ma nieszczelność (to jest chyba najbardziej prawdopodobne i dlatego proponuję go wymontować, zalać wodą i dokładnie zakorkować wlot i wylot i obserwować czy i którędy będzie ciekła z niego woda ) i dlatego łapie tryb awaryjny.
- bradley
- Forum Master
- Posty: 1046
- Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice
Nie koniecznie. Bo przy wysokim cisnieniu w wezach moze wtedy ujawniac sie nieszczelnosc.Ale to jakby intercooler miał nieszczelnośc to chyba od początku samochód traciłby moc??
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości