Grzebanie - AFN

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Grzebanie - AFN

Post autor: KarQ » pn paź 27, 2008 20:13

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mam w głowie swoją wizję jak mają przebiegać prace na zwiększaniem wigoru golfa, jednak nie mogłem znaleźć kilku istotnych dla mnie spraw.

Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.

Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.

W moim przypadku było tak:

Obrazek
Brak dołu, brak góry, mała moc :?

Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.

Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne :(

Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.

Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.

Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.

Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???

Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?

A teraz kącik mechaniczny :satan:

1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:

I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.

2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.

3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.

Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?

4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?

5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia :grrr:

W takim razie na co postawić, czego szukać?

6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.

Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 20:15 przez KarQ, łącznie zmieniany 1 raz.


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn paź 27, 2008 21:56

5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia

W takim razie na co postawić, czego szukać?
jesli przeczytales caly jego temat powinienes wiedziac jaka suszarke wybrac. Ja np jezdze na takim setupie z tym turbo juz dluzszy czas i dziala ok :bigok: kwestia tego jaka sietrafi;)
KarQ pisze:2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
tez odp na to pytanie znajdziesz w temacie cowboy`a :bigok:
KarQ pisze:3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Glowa do gory i masz temat przed oczami w tym dziale;) :chytry: :chytry:

Co do wykresu, to masz jakies logi Vaga?? dynamiczne najlepiej


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » pn paź 27, 2008 21:57

Witam tez mam takie plany co do mojego gti tdi 20 jahre :) Tylko tyle ze ja bede zakladal hybryde arl/awx bo wiele negatywnych opini slyszalem o awxie. Ic bede zakladal juz na dniach polerowany z rurami kwasowymi i kolektorem od arla. Wydech daj 2.5 cala kwasowa ja tak mam i jest spoko :P Polecam firme Pepe z Solca Kujawskiego sprzedaja tanio porzadne kwasiaki :D



Kuman

Post autor: Kuman » pn paź 27, 2008 21:59

ad1. Jak nie zmieniasz DP to chyba nie ma sensu dawać większej średnicy od niego więc celuję w jakieś 55mm z tego co pamiętam. Nie lepiej zrobić od razu cały wydech skoro i tak planujesz modzić ?
ad2. Podejdzie, w temacie Cowboy'a masz foto i opis.
ad3. Masz podwieszony ogromny temat o FMIC-ach w tym dziale. Ogólnie nie ma reguły ile zejdzie materiału bo każdy rzeźbi inaczej. Ja robiłem z kwasówki 50mm średnicy a poszło trochę ponad metr rury (Seat Toledo 1M). Polecam przestudiować:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=0
ad4. Wogóle wyjmij ten box, szkoda silnika. Wydech itp nic do tego nie mają.
ad5. Jak kupisz pewną to będzie ok.
ad6. W sumie to ja zacząłbym właśnie od wtrysków, tak się składa że mam takowe do sprzedania -->PW



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn paź 27, 2008 22:21

ja po wielu przejściach powiem ze miałe 2 momenty kluczowe
1. zapodanie programu - przyrost 19KM
2. zaqpodanie wtrysków 216 - przyrost 24KM

moc w TDI bierze sie z paliwa..

ja polecam Ci zapodać 216 + sensowny program i bedziesz miał na zime 150KM

przez zime pokombinuj materiały na FMIC i na wiosne zrób kanalizacje + kolektor AWX + turbina AWX/ARL na nieprzewężanym wałku

orygnialna suszarka VNT15 z AFN-a jest nie do zajechania i nawet 1,25Bar zniesie jeśli nie bedziesz pałował auta z prędkościami Vmax :)



Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » wt paź 28, 2008 08:12

To stronka firmy z Solca Kuj co jest dystrybutorem porzadnych kwasowych rur. Maja naprawde przystepny cennik poniewaz rura 2 cale polerowana to koszt 1 metra okolo 34zl a kolanko 90 stopni 2cale to koszt 48 z polerowaniem. Jesli ktos potrzebuje na fmic albo wydech polecam do nich przedzwonic poniewaz od nich bierze towar bardzo duzo firm samochodowych do budowy fmicow i do zderzakow rurowych na front terenowek.

http://www.pepespj.com.pl/index.php?id1=4&



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » wt paź 28, 2008 10:00

u mnie jest suszarka z AWX i nie ma z nia najmniejszych problemow jak narazie, IC jest wlasnie z megane(mam klime) i wchodzi bez problemow-troche trzeba tylko przerobic wzmocnienie zderzaka na inne pytania juz inni odpowiedziali wiec nie ma sensu tego powtarzac :bigok:



Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » wt paź 28, 2008 13:25

Kolektor poszedł mi sprzed nosa :grrr:

Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
Kuman pisze:Nie lepiej zrobić od razu cały wydech skoro i tak planujesz modzić ?
Cały z kwasiaka? Czy jest sens robić pod moc 160KM - IMO nie ma sensu, a różnica w cenie znaczna. Na dodatek chcę zostawić ostatnią puchę, żeby było w miarę cicho.

Furia, dzięki za link.

[ Dodano: 28 Paź 2008 12:31 ]
Co do wykresu, to masz jakies logi Vaga?? dynamiczne najlepiej
Wczoraj zamówiłem VAGa, w weekend będę walczył więc powrzucam 03 i 11 kanał.

Program będzie robiony u Mastersa.

[ Dodano: 28 Paź 2008 12:32 ]
A co z rozrządem, nikt nie udzielił odpowiedzi na to pytanie.

Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:25 przez KarQ, łącznie zmieniany 1 raz.


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt paź 28, 2008 13:40

KarQ pisze:Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
turbo AWX/ARL to hybryda turbin AWX i ARL, nie wiem skąd wziąłeś tam BPX-a który ma chyba taką samą turbine jak ARL
KarQ pisze:Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
a oryginał w ASO to jaki producent ?

ja bym kupił w Intercarsie Ruville - to dawne INA



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt paź 28, 2008 13:42

KarQ pisze:Cały z kwasiaka? Czy jest sens robić pod moc 160KM - IMO nie ma sensu, a różnica w cenie znaczna. Na dodatek chcę zostawić ostatnią puchę, żeby było w miarę cicho.
ja na moim setupie mam wydech serie, nawet kata jeszcze nie wycialem :jezor:
Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
kolego czytaj zanim o cos napiszesz...... AWX to 130, ARL to 150. czyli turbawki z 2 roznych silnik wiec domysl sie co znaczy awx/arl, albo uzyj opcji szukaj;) :bigok:

[ Dodano: 28 Paź 2008 12:43 ]
Cowboy mnie ubiegl i Ci odpowiedzial widze;) a aj Cie chcialem zmusic do czytania :green_fuck: :grin:
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:43 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Furia
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 17:25
Lokalizacja: Lipno
Kontakt:

Post autor: Furia » wt paź 28, 2008 14:52

Jesli chodzi o rury kwasiaka to zamowic z 3 metry nie polerowanej to wyjdzie okolo 120zl z przesylka dhlem. I zostawic to na dwoch tlumikach :P

A rozrzad ja np mam Gates i INA. Co mechanik i sklep kazdy poleca co innego. Podobno pasek Contitecha tez jest dobry ale ja ekspertem w tym nie jestem :P
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 14:52 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » śr paź 29, 2008 13:12

Matijas pisze:olego czytaj zanim o cos napiszesz...... AWX to 130, ARL to 150. czyli turbawki z 2 roznych silnik wiec domysl sie co znaczy awx/arl, albo uzyj opcji szukaj;)
Ja wiem, że AWX to 130 z Passata a ARL 150, ale szukając w szukajce przeczytałem wypowiedzi i napotkałem kilka takich oznaczeń, które nie wiedziałem co oznaczają (chociażby 3. post tego tematu) więc co w tym dziwnego, że pytam?
cowboy pisze:a oryginał w ASO to jaki producent ?
Podobno ich wyrób, choć średnio w to wierzę :goof:

Generalnie:

Orurowanie do FMIC'a dam 2' - 50mm + IC z Megane

Wydech uwalniam z katalizatora, robię przelot rezygnując z środkowego i wrzucam rurę 2,5' - 60mm

Czyszczę swój kolektor, chyba, że uda mi się kupić od AWXa

Turbo z tym, że będzie to 1749V z AWX bo takie mogę kupić od znajomego za niezbyt wygórowaną cenę

Po tych modyfikacjach program w MT i powinno już jakoś jeździć :goof:


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr paź 29, 2008 13:25

KarQ pisze: Po tych modyfikacjach program w MT i powinno już jakoś jeździć :goof:
moim skromnym zdaniem nie ma sensu robić wydechu i wiekszego turbo, a nie dawać wiekszych wtrysków

prawdopodobnie po wirusie osiągniesz max 140KM i ograniczać Cie bedzie paliwo i dołożenie FMICa wydechu i turbiny nie powiekszy Twojej stadniny - przynajmniej u mnie tak było :)



Awatar użytkownika
Rapix
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2447
Rejestracja: pt paź 15, 2004 17:47
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Rapix » śr paź 29, 2008 13:41

SKF jest równie dobry jak INA ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości