Grzebanie - AFN
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Grzebanie - AFN
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że mam w głowie swoją wizję jak mają przebiegać prace na zwiększaniem wigoru golfa, jednak nie mogłem znaleźć kilku istotnych dla mnie spraw.
Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.
Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.
W moim przypadku było tak:
Brak dołu, brak góry, mała moc
Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.
Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne
Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.
Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.
Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.
Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
A teraz kącik mechaniczny
1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:
I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.
2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?
4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?
5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
W takim razie na co postawić, czego szukać?
6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.
Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.
Od miesiąca jestem szczęśliwym (oby tak dalej) posiadaczem Golfa GTI TDI 20 JAHRE z 96r.
Pod maską klekocze dobrze znany AFN, który generuje moc rzędu 110PS i 235Nm.
W moim przypadku było tak:
Brak dołu, brak góry, mała moc
Podłączyłem pod VAG'a wychodzi, że winowajcą jest przepływomierz - wrażenia z jazdy dupne, gdyż do 2,3 praktycznie nic się nie dzieje, lekki strzał i znów osłabienie.
Po wyczyszczeniu przepływomierza, błąd zniknął, ale doznania podczas jazdy jakby bez zmienne
Przebrnąłem przez wiele tematów na rożnych forach, po których po części wiem co po kolei robić.
Na pierwszy plan poszły filtry; to wybór padł na wyrób MANNA, oraz płyny: Olej MOTUL 5W-40 do pomp oraz wymiana płynu chłodzenia na koncentrat VAGowski.
Hałasowała rolka napinacza paska klinowego, więc ustąpiła miejsca nowej siostrze, a także pasek była zbyt długi więc należało go wymienić.
Teraz czas na rozrząd i tu pytanie na jaki się zdecydować ???
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
A teraz kącik mechaniczny
1. W celu odnalezienia dołu i góry wycinam katalizator i pozbywam się środkowego tłumika:
I teraz pytanie jaką średnicę rury zastosować? Końcowy tłumik zostaje na miejscu.
2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Ile potrzeba kwasiaka i jakiej ma być średnicy?
4. Czy po uwolnieniu wydechu oraz włożeniu kolektora ssącego z zaślepionym EGRem bezpiecznie będzie jeździć na BOXie, czy może wyjąć i jeździć na serii do momentu programu?
5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
W takim razie na co postawić, czego szukać?
6. Końcową fazą będzie zakup wtrysków 216 i tak naprawdę poważnie myślę, żeby dopiero wtedy pojechać na program, a do tego czasu przeprowadzić modyfikację 1., 2., 3. jeździć na serii i zbierać graty.
Celuję w okolice 160KM i 360Nm i przede wszystkim mieć bezpieczne auto na co dzień.
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 20:15 przez KarQ, łącznie zmieniany 1 raz.
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jesli przeczytales caly jego temat powinienes wiedziac jaka suszarke wybrac. Ja np jezdze na takim setupie z tym turbo juz dluzszy czas i dziala ok kwestia tego jaka sietrafi;)5. Chciałem zakupić GT1749V z AWX, ale przeczytałem temat Cowboya, w którym jest wiele słów krytyki n/t tej suszarki i mam mieszane uczucia
W takim razie na co postawić, czego szukać?
tez odp na to pytanie znajdziesz w temacie cowboy`aKarQ pisze:2. Mam na oku kolektor ssący od AWX, czy podejdzie bez rzeźby? Patrząc na rozprowadzenie kanałów w nim wskazane będzie wymienić seryjny na właśnie taki kolektor.
Glowa do gory i masz temat przed oczami w tym dziale;)KarQ pisze:3. Montaż FMIC'a. Znalazłem jeden temat montażu IC do MK3 od megane. Z racji, że mam A/C miejsca za wiele nie ma, ale z tego co pamiętam Golf ze zdjęć, był również wyposażony w klimatyzację.
Co do wykresu, to masz jakies logi Vaga?? dynamiczne najlepiej
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Witam tez mam takie plany co do mojego gti tdi 20 jahre Tylko tyle ze ja bede zakladal hybryde arl/awx bo wiele negatywnych opini slyszalem o awxie. Ic bede zakladal juz na dniach polerowany z rurami kwasowymi i kolektorem od arla. Wydech daj 2.5 cala kwasowa ja tak mam i jest spoko Polecam firme Pepe z Solca Kujawskiego sprzedaja tanio porzadne kwasiaki
ad1. Jak nie zmieniasz DP to chyba nie ma sensu dawać większej średnicy od niego więc celuję w jakieś 55mm z tego co pamiętam. Nie lepiej zrobić od razu cały wydech skoro i tak planujesz modzić ?
ad2. Podejdzie, w temacie Cowboy'a masz foto i opis.
ad3. Masz podwieszony ogromny temat o FMIC-ach w tym dziale. Ogólnie nie ma reguły ile zejdzie materiału bo każdy rzeźbi inaczej. Ja robiłem z kwasówki 50mm średnicy a poszło trochę ponad metr rury (Seat Toledo 1M). Polecam przestudiować:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=0
ad4. Wogóle wyjmij ten box, szkoda silnika. Wydech itp nic do tego nie mają.
ad5. Jak kupisz pewną to będzie ok.
ad6. W sumie to ja zacząłbym właśnie od wtrysków, tak się składa że mam takowe do sprzedania -->PW
ad2. Podejdzie, w temacie Cowboy'a masz foto i opis.
ad3. Masz podwieszony ogromny temat o FMIC-ach w tym dziale. Ogólnie nie ma reguły ile zejdzie materiału bo każdy rzeźbi inaczej. Ja robiłem z kwasówki 50mm średnicy a poszło trochę ponad metr rury (Seat Toledo 1M). Polecam przestudiować:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=57608&start=0
ad4. Wogóle wyjmij ten box, szkoda silnika. Wydech itp nic do tego nie mają.
ad5. Jak kupisz pewną to będzie ok.
ad6. W sumie to ja zacząłbym właśnie od wtrysków, tak się składa że mam takowe do sprzedania -->PW
ja po wielu przejściach powiem ze miałe 2 momenty kluczowe
1. zapodanie programu - przyrost 19KM
2. zaqpodanie wtrysków 216 - przyrost 24KM
moc w TDI bierze sie z paliwa..
ja polecam Ci zapodać 216 + sensowny program i bedziesz miał na zime 150KM
przez zime pokombinuj materiały na FMIC i na wiosne zrób kanalizacje + kolektor AWX + turbina AWX/ARL na nieprzewężanym wałku
orygnialna suszarka VNT15 z AFN-a jest nie do zajechania i nawet 1,25Bar zniesie jeśli nie bedziesz pałował auta z prędkościami Vmax
1. zapodanie programu - przyrost 19KM
2. zaqpodanie wtrysków 216 - przyrost 24KM
moc w TDI bierze sie z paliwa..
ja polecam Ci zapodać 216 + sensowny program i bedziesz miał na zime 150KM
przez zime pokombinuj materiały na FMIC i na wiosne zrób kanalizacje + kolektor AWX + turbina AWX/ARL na nieprzewężanym wałku
orygnialna suszarka VNT15 z AFN-a jest nie do zajechania i nawet 1,25Bar zniesie jeśli nie bedziesz pałował auta z prędkościami Vmax
To stronka firmy z Solca Kuj co jest dystrybutorem porzadnych kwasowych rur. Maja naprawde przystepny cennik poniewaz rura 2 cale polerowana to koszt 1 metra okolo 34zl a kolanko 90 stopni 2cale to koszt 48 z polerowaniem. Jesli ktos potrzebuje na fmic albo wydech polecam do nich przedzwonic poniewaz od nich bierze towar bardzo duzo firm samochodowych do budowy fmicow i do zderzakow rurowych na front terenowek.
http://www.pepespj.com.pl/index.php?id1=4&
http://www.pepespj.com.pl/index.php?id1=4&
Kolektor poszedł mi sprzed nosa
Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
Furia, dzięki za link.
[ Dodano: 28 Paź 2008 12:31 ]
Program będzie robiony u Mastersa.
[ Dodano: 28 Paź 2008 12:32 ]
A co z rozrządem, nikt nie udzielił odpowiedzi na to pytanie.
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
Cały z kwasiaka? Czy jest sens robić pod moc 160KM - IMO nie ma sensu, a różnica w cenie znaczna. Na dodatek chcę zostawić ostatnią puchę, żeby było w miarę cicho.Kuman pisze:Nie lepiej zrobić od razu cały wydech skoro i tak planujesz modzić ?
Furia, dzięki za link.
[ Dodano: 28 Paź 2008 12:31 ]
Wczoraj zamówiłem VAGa, w weekend będę walczył więc powrzucam 03 i 11 kanał.Co do wykresu, to masz jakies logi Vaga?? dynamiczne najlepiej
Program będzie robiony u Mastersa.
[ Dodano: 28 Paź 2008 12:32 ]
A co z rozrządem, nikt nie udzielił odpowiedzi na to pytanie.
Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:25 przez KarQ, łącznie zmieniany 1 raz.
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
turbo AWX/ARL to hybryda turbin AWX i ARL, nie wiem skąd wziąłeś tam BPX-a który ma chyba taką samą turbine jak ARLKarQ pisze:Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
a oryginał w ASO to jaki producent ?KarQ pisze:Na allegro komplet SKF lub ruville z pompą wody plasuje się w okolicach 400zł. Oryginał w ASO wychodzi 700zł. Warto dołożyć 300zł ?
ja bym kupił w Intercarsie Ruville - to dawne INA
- Matijas
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2452
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ja na moim setupie mam wydech serie, nawet kata jeszcze nie wycialemKarQ pisze:Cały z kwasiaka? Czy jest sens robić pod moc 160KM - IMO nie ma sensu, a różnica w cenie znaczna. Na dodatek chcę zostawić ostatnią puchę, żeby było w miarę cicho.
kolego czytaj zanim o cos napiszesz...... AWX to 130, ARL to 150. czyli turbawki z 2 roznych silnik wiec domysl sie co znaczy awx/arl, albo uzyj opcji szukaj;)Co rozumiecie przez pojecie AWX/ARL turbo od ARLa (150KM) czy od BPX (160KM)?
[ Dodano: 28 Paź 2008 12:43 ]
Cowboy mnie ubiegl i Ci odpowiedzial widze;) a aj Cie chcialem zmusic do czytania :green_fuck:
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:43 przez Matijas, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714
Jesli chodzi o rury kwasiaka to zamowic z 3 metry nie polerowanej to wyjdzie okolo 120zl z przesylka dhlem. I zostawic to na dwoch tlumikach
A rozrzad ja np mam Gates i INA. Co mechanik i sklep kazdy poleca co innego. Podobno pasek Contitecha tez jest dobry ale ja ekspertem w tym nie jestem
A rozrzad ja np mam Gates i INA. Co mechanik i sklep kazdy poleca co innego. Podobno pasek Contitecha tez jest dobry ale ja ekspertem w tym nie jestem
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 14:52 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja wiem, że AWX to 130 z Passata a ARL 150, ale szukając w szukajce przeczytałem wypowiedzi i napotkałem kilka takich oznaczeń, które nie wiedziałem co oznaczają (chociażby 3. post tego tematu) więc co w tym dziwnego, że pytam?Matijas pisze:olego czytaj zanim o cos napiszesz...... AWX to 130, ARL to 150. czyli turbawki z 2 roznych silnik wiec domysl sie co znaczy awx/arl, albo uzyj opcji szukaj;)
Podobno ich wyrób, choć średnio w to wierzęcowboy pisze:a oryginał w ASO to jaki producent ?
Generalnie:
Orurowanie do FMIC'a dam 2' - 50mm + IC z Megane
Wydech uwalniam z katalizatora, robię przelot rezygnując z środkowego i wrzucam rurę 2,5' - 60mm
Czyszczę swój kolektor, chyba, że uda mi się kupić od AWXa
Turbo z tym, że będzie to 1749V z AWX bo takie mogę kupić od znajomego za niezbyt wygórowaną cenę
Po tych modyfikacjach program w MT i powinno już jakoś jeździć
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
moim skromnym zdaniem nie ma sensu robić wydechu i wiekszego turbo, a nie dawać wiekszych wtryskówKarQ pisze: Po tych modyfikacjach program w MT i powinno już jakoś jeździć
prawdopodobnie po wirusie osiągniesz max 140KM i ograniczać Cie bedzie paliwo i dołożenie FMICa wydechu i turbiny nie powiekszy Twojej stadniny - przynajmniej u mnie tak było
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości