swap silnika skrzyni napedu i zawieszenia

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

swap silnika skrzyni napedu i zawieszenia

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 02:12

witam. stalem sie szczesliwym posiadaczem 2 sztuk golfa mk4.
ten ktory chce sobie zatrzymac ma silnik 110km w automatycznej skrzyni.
drugi z ktorego chce przelozyc silnik ( 130km ) i manualna skrzynie posiada naped 4motion.
teraz pytanie co konkretnie musze przelozyc - nie znam sie zbytnio na samochodach ale na motorach dosc dobrze. i czy dalo by sie przelozyc naped 4motion z 1 do drugiego ?

z gory dziekuje za pomoc :)



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt paź 10, 2008 07:56

strikez pisze:witam. stalem sie szczesliwym posiadaczem 2 sztuk golfa mk4.
ten ktory chce sobie zatrzymac ma silnik 110km w automatycznej skrzyni.
drugi z ktorego chce przelozyc silnik ( 130km ) i manualna skrzynie posiada naped 4motion.
teraz pytanie co konkretnie musze przelozyc - nie znam sie zbytnio na samochodach ale na motorach dosc dobrze. i czy dalo by sie przelozyc naped 4motion z 1 do drugiego ?

z gory dziekuje za pomoc
Rozumiem ze tego bez 4motion i ze slabszym silnikiem chcesz zostawic dla wypasow :chytry:

Moim zdaniem najprosciej bedzie zostawic sobie tego z silnikiem 130 i 4motion i przelozyc wypasy z tego drugiego :bigok:

Bo tak to duzo rzezby bedzie cosik mi sie wydaje :bigok: ale napewno do zrobienia :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt paź 10, 2008 08:22

zapewniam cie ze latwiej bedzie przelozyc kazda popierdolke z tych wypasow niz 4x4.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 10:19

ale auta nie przemaluje. mocniejszy jest bialy ( dla ciotki ) a slabszy ale "lepsiejszy" jest niebieski ( moja ciotka nie trawi niebieskiego ). naped 4motion nie musi byc przelozony. musza byc silnik i skrzynia. pytanie co dokladnie poprzekladac. w salonie mi powiedzieli ze wiazka ele. powinna pasowac ale nie sa pewni...


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pt paź 10, 2008 10:27

strikez pisze:ale auta nie przemaluje. mocniejszy jest bialy ( dla ciotki ) a slabszy ale "lepsiejszy" jest niebieski ( moja ciotka nie trawi niebieskiego ). naped 4motion nie musi byc przelozony. musza byc silnik i skrzynia. pytanie co dokladnie poprzekladac. w salonie mi powiedzieli ze wiazka ele. powinna pasowac ale nie sa pewni...
Kolego chyba tanije by Cie wyszlo przemalowanie auta dla Ciotki niz ta przekladka..... naprawde... :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 10:40

tylko przemalowanie to jzu nie to. dodatkowo w niebieskim jest szyberdach :) szczegolnie ze za rok bede sprzedawac swojego raczej z mysla o zmianie na mk4 kombi albo passata b5 FL kombi. zreszta znajomi mechanicy wiec robota bedzie mnie kosztowac grosze.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt paź 10, 2008 10:57

Skrzyni nie przełożysz, skoro jest 4x4. Ma wyjście na wał, i trzeba by to jakoś na stałe zblokować bo inaczej dyfer nie poda napędu :bigok:



Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 11:14

skrzynie ostatecznie moge zamienic ( znajomy prowadzi szrot ) za doplata.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt paź 10, 2008 11:16

Ponad to silnik 130KM to silnik PD czyli na pompo-wtryskach a silnik 110KM to zwykły TDI na pompie wtryskowej, więc do swapu silnika będziesz musiał wiązke przełożyć.

Ja na Twoim miejscu jeśli bardzo zależy Ci na manualu kupił bym skrzynię manualną, łapy do niej, sprzęgło, pedały i sterowanie biegami i przekładał skrzynie a silnik 110KM zostawił w spokoju skoro masz zamiar za rok go sprzedać, a jeszcze lepsze wyjście to pojeździć przez ten rok z automatem i nic nie rzeźbić :grin:

Skrzynie swoją automata byś zamienił skoro możesz na szrocie, tylko moim zdaniem to Tobie trzeba dopłacić, automaty są drogie
Ostatnio zmieniony pt paź 10, 2008 11:26 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 13:08

wlasnie obilo mi sie o uszy ze bioetanol do 110km moge lac a do 130 nie i ze 130 jest bardziej awaryjna. i sie jednak faktycznie zaczelem zastanawiac nad przemalowaniem aut i przekladka wnetrza. jedyny bol to to ze jeden ma szyberdach drugi nie.


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt paź 10, 2008 13:11

jedyny bol to to ze jeden ma szyberdach drugi nie
Jeśli masz klime, to do braku szybra sie przyzwyczaisz :bigok:



Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 13:19

u matki w aucie mam i klime i szyber i wole korzystac z szybra (chociazby swierze powietrze + swiatlo ) wiec dla mnie to dosc duzy bol.

i jak to jest z tymi silnikami ?


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pt paź 10, 2008 13:47

Silnik 130KM odpowiednio zadbany nie jest bardzo awaryjny ale koszty ewentualnej naprawy są o wiele wyższe niż takiego silnika z pompą, na paliwo też PD jest bardziej wrażliwy.



Awatar użytkownika
strikez
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Post autor: strikez » pt paź 10, 2008 13:57

wiec plan zostal by by zostawic dla siebie 110km i wymienic chyba tylko skrzynie na manual ( tiptronic dlugo by u mnei nie pojezdzil ) oraz przemalowac na blekitna perle albo grafit. a szkoda bo 4motion fajna zabawka :)


seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości