Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

pawel.kijek4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 22, 2008 16:35
Lokalizacja: Dęblin
Kontakt:

Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Post autor: pawel.kijek4 » pn lip 07, 2008 22:26

VWitam
Posiadam KM 4 z 2004roku z silnikiem ASZ 130 KM :okej:
I czy się rożni ta Turbosprężarka jak w 150 KM (jakie oznaczenie turbo i silnika)
I czym jeszcze się różnią te silniki.
I czy da się zamontować w 130 KM 150 KM :hehe: turbinę i czy dużo kombinacji ??



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Post autor: Borys » pn lip 07, 2008 22:32

pawel.kijek4 pisze:VWitam
Posiadam KM 4 z 2004roku z silnikiem ASZ 130 KM :okej:
I czy się rożni ta Turbosprężarka jak w 150 KM (jakie oznaczenie turbo i silnika)
I czym jeszcze się różnią te silniki.
I czy da się zamontować w 130 KM 150 KM :hehe: turbinę i czy dużo kombinacji ??
turbo z ARL da sie zamontowac do ASZ bez kombinacji
róznica w grubosciach wałka sprezarki



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 08, 2008 08:18

róznica w grubosciach wałka sprezarki
oraz w wirniku części zimnej :)

oryginal AWX

Obrazek

Hybryda ARL

Obrazek

[ Dodano: Wto Lip 08, 2008 08:20 ]
pawel.kijek4,

turbo z ASZ starcza do około 165-170KM (max 1,5 Bara)

na turbo z ARL zrobisz u siebie 185-190KM (max 1,65 Bara)



pawel.kijek4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 22, 2008 16:35
Lokalizacja: Dęblin
Kontakt:

Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Post autor: pawel.kijek4 » wt lip 08, 2008 09:24

Dzięki za odpowiedzi
To lepiej sprzedać swoją od ASZ i kupić ARL ??
I cos trzeba jeszcze w niej zrobić jak kupie zregenerowaną ??
A ty co robiłeś w TURBO jeszcze??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 08, 2008 10:42

sprzedać ASZ, kupić ARL - najlepiej oryginalną z małym przebiegiem - ale o taką trudno

wiec kupić zregenerowaną z GWARANCJĄ i smigac

nic nie musisz robić, zakładasz i smigasz



pawel.kijek4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 22, 2008 16:35
Lokalizacja: Dęblin
Kontakt:

Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Post autor: pawel.kijek4 » wt lip 08, 2008 11:23

Ale podobno trzeba jakąś przejściówkę co takiego http://www.allegro.pl/item396709506_prz ... z_afn.html

Tak zrobię gdzie najlepiej kupić zregenerowaną turbinę czy to obojętne ??

A czym się różnią te silniki jeszcze ??CZy wtryski te same i pompa??



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 08, 2008 12:09

pawel.kijek4 pisze:Ale podobno trzeba jakąś przejściówkę co takiego http://www.allegro.pl/ite...wx_asz_afn.html
nic nie trzeba zmieniając z AWX na ARL :)
A czym się różnią te silniki jeszcze ??
ARL ma duży centralny intercooler



pawel.kijek4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: sob mar 22, 2008 16:35
Lokalizacja: Dęblin
Kontakt:

Turbo 130 KM i 150 KM taki same??

Post autor: pawel.kijek4 » śr lip 09, 2008 10:06

A czy możecie podąć schemat jak wygląda intercooler w 150 KM rury i którędy leci ?? :bigok:

A czy do mojego będą pasował intercooler wraz z orurowaniem do 130 ASZ czy lepiej zrobić z nierdzewki cały i jakie taki był by dobry

dohttp://www.allegro.pl/item388896580_u ... 5pect.html
czy lub z golfa MK5

http://www.allegro.pl/item379882551_ahc ... v_ahc.html

[ Dodano: 05 Sie 2008 15:20 ]
VWitam
i zmieniłem turbo na 150 km po regeneracji i jeszcze chip i wyszło :okej:


Obrazek
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 10:09 przez pawel.kijek4, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Post autor: NEMESIS » pt sie 15, 2008 20:25

nic nie trzeba zmieniając z AWX na ARL :)
EEEE...a w jakim sensie to ?? turbina AWXa jest przykręcana na 3 śruby do kolektora ARL ma wykonaną część gorącą razem z kolektorem. Jak robisz swapa AWX do mk2/mk3 i chcesz zamienić na turbo ARLa będzie się wiązało z przeróbką wydechu i dolotu bo turbo jest przesunięte względem silnika ! Ale jak doczytalem stwierdzam że nastąpiło przejęzyczenie bo po co kolega ma pchać turbo z AWXa do ASZa !!?? :panna: Więc w ramach uściślenia ...ASZ na ARL bez przeróbek !! :bigok:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob sie 16, 2008 14:26

NEMESIS pisze:EEEE...a w jakim sensie to ?? turbina AWXa jest przykręcana na 3 śruby do kolektora ARL ma wykonaną część gorącą razem z kolektorem
cytuj całość :)
cowboy pisze:pawel.kijek4 napisał/a:
Ale podobno trzeba jakąś przejściówkę co takiego http://www.allegro.pl/ite...wx_asz_afn.html


nic nie trzeba zmieniając z AWX na ARL :)
kolega pytał o przejściówke na wylocie z turbo i w tym kontekscie tej aukcji odpowiadałem że jest to samo AWX, AVF, ASZ, ARL

przeciez wczesniej napisałem
cowboy pisze:sprzedać ASZ, kupić ARL [...] nic nie musisz robić, zakładasz i smigasz
NEMESIS pisze:Ale jak doczytalem stwierdzam że nastąpiło przejęzyczenie bo po co kolega ma pchać turbo z AWXa do ASZa !!??
dokładnie, kolega zamotał z przejściówk awx / afn

ale juz wszytsko jasne



Awatar użytkownika
Majiic
Czerwona Strzala
Czerwona Strzala
Posty: 1047
Rejestracja: sob cze 10, 2006 13:41
Lokalizacja: Gdansk/Stegna
Kontakt:

Post autor: Majiic » ndz sie 17, 2008 12:59

pawel.kijek4, po co zmieniales turbo jak ledwo wyszlo 170. ??



Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn sie 18, 2008 20:08

pawel.kijek4 pisze:pawel.kijek4, po co zmieniales turbo jak ledwo wyszlo 170. ??
tez sie nad tym zastanawiam, jesli masz w planach tylko tego czipa co zrobiles, to wymiana turbo byla bezsenswnym wydaniem kasy, no chyba ze planujesz mocniej przyrzeźbić... :chytry: :chytry:

Poza tym chyba lekki programik zostal postawiony tutaj z tego co widze, chociażby porównujac do wykresu kolegi Majiic`a :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
Goku-25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz cze 29, 2008 01:13
Lokalizacja: Piekary SL

Post autor: Goku-25 » wt sie 26, 2008 04:52

Cowboy sledze twoje poczynania z silnikiem i stwierdzam dożo wiesz ja sam kombinuje z moim 1.9 TD wyprułem katalizator wstawiłem strumienice w pompę wpakowałem boost pin z 1.6 :chytry: podkręciłem na bocznikowaniu turbinke :helm: dodałem intercoler z mondeo 2003 :bajer: odchudziłem kolo zamachowe z 55km trochę wyszło koni planuje założyć kolektor ssacy AWX i turbinke GARET GT1749VA ale nie wiem jak z kolektorem wydechowym one są rożne ? no i rura z wydechu może wiesz? coś? pewnie czeka mnie wymiana skrzyni bo małe mam przełożenie co radzisz machnąć z TDI czy z 2.0 benzyna mocowania są identyczne tyko nie wiem jakie ma przełożenie doradź coś a góry dzięki



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt sie 26, 2008 08:56

Goku-25 pisze:machnąć z TDI czy z 2.0 benzyna mocowania są identyczne tyko nie wiem jakie ma przełożenie doradź coś a góry dzięki
z TDI

zobacz projekt Apsika w dziale projekty, założył do 1.9TD skrzynie z TDI



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości