Wykres AFN po wirusie

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 09, 2008 08:42

mirass pisze:mierzyłeś oporność wtrysku sterującego?
oporność cewki jest OK 95 OHm z tego co pamiętam

wtrsyki na dawce ALH o przebiegu 120 tys km, podmieniane było ze sterującym AFN, na koniec wymieniona końcówka w BOSCHu, i jeszcze raz wymieniony dawca :)

całość regulacji robiona, jak to jaro444 pisze u najlepszego pompiarza w Polsce :) idealnie ustawione cisnienia... wiec ja sie juz poddaje, tym bardziej że sam słyszałem jak silnik pracuje i ja nie słyszałem żadnego cykania ani stukania, a przykładałem ucho do wtrysku :)
Dario84 pisze:na wtrysku kolegi AFN z koncowka 216 nic nie halasuje
moze kolega z AFN nie ustawiał cisnien, tylko wsadził końcówke 216 i ma na tym sterującym np 180/290.. podczas gdy reszta wtrysków jest ustawione na 225/305 (lekki zapas na ułożenie się wtrysku)
dodatkowo po zamianie na 216 moze lekko twardziej chodzić na zimnym bo się opóźnia kąt wtrysku o około 20 -25 jednostek, więc dobrze mieć jednakowe cisnienia we wszystkich i skorygować kąt po rozgrzaniu
ja więcej pomysłów nie mam, końcówka zmieniona, wtrysk zmieniany, pompiarz to raczej poprawia po innych, sam widziałem potrafi wyregulować co do 1 Bara !



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt maja 09, 2008 09:41

cowboy pisze:oporność cewki jest OK 95 OHm z tego co pamiętam
na cieplym silniku moze byc nawet 20 ohm wyzsza od tego.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 09, 2008 09:56

souler pisze:na cieplym silniku moze byc nawet 20 ohm wyzsza od tego.
no tak ale oporność cewki nie stuka ani nie cyka ...

żeby pośród klekotu diesla we wtrsyku coś stukało to nie wiem co by tam musiało być :)

ja przykładałem ucho 5 cm od wtrysku i nic nie słyszałem

po założeniu większych wtrysków silnik moze ma jakiś inny odgłos ale ja az takim melomanem nie jestem żeby usłyszeć inną tonację klekotu :)



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 13:03

W AHH jest dwumas, a ja chce sie pozbyc dwumasa, na razie z samym sprzeglem nie ma problemow ale dwumas juz daje znac powoli o sobie.

Co do wtrysku, to zrobilismy z muminem nagranie tego cykania, jak bede je mial to wrzuce na forum, sami ocenicie czy to slychac czy nie.

Wtryski kolegi rzeczywiscie nie mialy ustawionych cisnien, ale czyzby to powodowalo az taka roznice...

Kat wtrysku w tej chwili ok 40, ustawie na jakies 55 zobaczymy czy to cos zmieni ale watpie.

Dla pewnosci pomierze cisnienia na garach, chociaz niedawno mierzylem, nie bylo zadnych roznic, na jednym wtrysku korekcja jest 1,3 przy rozgrzanym silniku, przed wymiana wtryskow byly korekcje idealne, wszystkie korekcje tez sa w minusie, troche to zastanawiajace bo wtryski nowe a taka korekcja.

Logi wkleje jak bedzie juz ostatnia wersja tego programu, trzeba jeszcze zrobic kosmetyczne poprawki.

Cowboy to cykanie musisz wydobyc z dzwiekow silnika, jak raz to uslyszysz to pozniej juz bedziesz caly czas to slyszal.

[ Dodano: 09 Maj 2008 13:33 ]
Wrzucam nagranie w ktorym slychac to stukanie, jesli bedzie potrzeba to mam inne nagrania w lepszej jakosci, co o tym sadzicie ??

http://www.wrzuta.pl/audio/bl2i0xwd49/
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 13:24 przez Dario84, łącznie zmieniany 2 razy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 09, 2008 13:49

Dario84 pisze:Cowboy to cykanie musisz wydobyc z dzwiekow silnika, jak raz to uslyszysz to pozniej juz bedziesz caly czas to slyszal.
moze ja nie potrafie tego usłyszeć :)

gdyby wtrysk wydawał metaliczne dźwięki to słyszałbym to przystawiając ucho do wtrysku

jeżeli słyszysz to cykanie wewnątrz auta to moze na tych wtryskach coś wpada w rezonans i cyka ?
Dario84 pisze:, przed wymiana wtryskow byly korekcje idealne, wszystkie korekcje tez sa w minusie, troche to zastanawiajace bo wtryski nowe a taka korekcja
ja bym się nie przejmował minusową korekcją, w końcu tuningujesz auto i ma zapierdalać a nie mieć zerowe korekcje - troszke inne paramatry przeciez teraz ma pompa - nieprawdaż ?
chociażby ciśnienie przedwtrysku ma mniejsze na seryjnym wtrysku (190), czas wtrysku też chyba ulega zmianie, bo przez większe otworki (216) szybciej przelatuje paliwko niz przez (205) itd

ja też mam korekcje na jednym garze 1,3 po wymianie na 216 i sie nie stresuje bo auto zapierdziela, mniej pali i żwawiej reaguje na gaz :)
o to chyba chodzi w tuningu, a nie w zerowych korekcjach...wywalisz kata to zacznie Ci świszczeć itd..
Kat wtrysku w tej chwili ok 40, ustawie na jakies 55 zobaczymy czy to cos zmieni ale watpie.
moim zdaniem od tego trzeba zacząć żeby idealnie ustawić kąt wtrysku, opóźnienie kąta może na zimnym troszkę zmienić odgłos...
bo moze okazać się, że kupiłem kolejny komplet wtrysków oraz wymieniliśmy koncówke niepotrzebnie...

tak jak napisałem NIEMOŻLIWE jest aby 2 nowe końcówki BOSCHa były wadliwe i NIEMOŻLIWE jest żeby 4 razy pompiarz spieprzył robote oraz bardzo mało prawdopodobne aby 2 wtryski sterujące jednakowo były walnięte w ten sam sposób



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 14:30

cowboy pisze:jeżeli słyszysz to cykanie wewnątrz auta to moze na tych wtryskach coś wpada w rezonans i cyka ?
Odpada, to ewidentnie pochodzi z silnika, z okolicy wtryskow
cowboy pisze:ja bym się nie przejmował minusową korekcją, w końcu tuningujesz auto i ma zapierdalać a nie mieć zerowe korekcje - troszke inne paramatry przeciez teraz ma pompa - nieprawdaż ?
chociażby ciśnienie przedwtrysku ma mniejsze na seryjnym wtrysku (190), czas wtrysku też chyba ulega zmianie, bo przez większe otworki (216) szybciej przelatuje paliwko niz przez (205) itd

ja też mam korekcje na jednym garze 1,3 po wymianie na 216 i sie nie stresuje bo auto zapierdziela, mniej pali i żwawiej reaguje na gaz
o to chyba chodzi w tuningu, a nie w zerowych korekcjach...wywalisz kata to zacznie Ci świszczeć itd..
Zgadza sie, nie przejmuje sie tym juz, tylko dla pewnosci pomierze jeszcze raz cisnienia.

Ustawie kat na 55 jak pisalem, ale szczerze to nie wydaje mi sie ze to cos zmieni.
cowboy pisze:tak jak napisałem NIEMOŻLIWE jest aby 2 nowe końcówki BOSCHa były wadliwe i NIEMOŻLIWE jest żeby 4 razy pompiarz spieprzył robote oraz bardzo mało prawdopodobne aby 2 wtryski sterujące jednakowo były walnięte w ten sam sposób
Ja wcale czegos takiego nie powiedzialem, probuje tylko rozwiazac problem.

Dziwne jest to ze tylko sterujacy tak stuka, inne wtryski normalnie sie zachowuja, mam nadzieje ze tu chodzi tylko o dotarcie samej koncowki.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt maja 09, 2008 14:45

Dario84 pisze:Ja wcale czegos takiego nie powiedzialem, probuje tylko rozwiazac problem.
ja naprawde zrobiłem wszystko co mogłem żeby Ci pomóc, dołożyłem wszelkich starań i wymieniłem co mogłem, sam wiesz jak było..
Dziwne jest to ze tylko sterujacy tak stuka, inne wtryski normalnie sie zachowuja, mam nadzieje ze tu chodzi tylko o dotarcie samej koncowki.
ja przykładałem ucho do niego i nic nie słyszałem, może po prostu odgłos pracy silnika jest bardziej stukający, nie sam wtrysk..

po zmianie na sterujący z niższym cisnieniem inaczej po prostu pracuje silnik - weź pod uwagę że jak podmieniałeś na wtrysk AFN +216 bez regulacji (po przebiegu 150 tys km ma około 175/285 Bar), więc jeżeli wstawisz sterujący niewyregulowany na cisnienia pozostałych 220/300 to moze byc inny odgłos pracy silnika...

no nic szukaj dalej...ja juz nie mam pomysłów

BTW: a wynik jak na seryjny cooler wyszedł niezły :bigok:



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 15:53

cowboy pisze:weź pod uwagę że jak podmieniałeś na wtrysk AFN +216 bez regulacji (po przebiegu 150 tys km ma około 175/285 Bar), więc jeżeli wstawisz sterujący niewyregulowany na cisnienia pozostałych 220/300 to moze byc inny odgłos pracy silnika...
Tamten wtrysk byl wyregulowany, tylko ze na 190/300

http://www.wrzuta.pl/audio/bl2i0xwd49/

Tu masz nagranie jak ten wtrysk stuka


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt maja 09, 2008 16:34

Dario a może Ty masz diesla w tym passacie? Wiesz, oświecę Cię - Diesle stukają, inni to klekotem zwią.
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 16:35 przez uysy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 19:09

uysy pisze:Dario a może Ty masz diesla w tym passacie? Wiesz, oświecę Cię - Diesle stukają, inni to klekotem zwią.
Pierwsze slysze zeby diesel stukal :P, myslalem ze go wogole nie slychac :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt maja 09, 2008 19:11

Pierwsze slysze zeby diesel stukal :P , myslalem ze go wogole nie slychac :)
Generalnie w tym wątku widać, że pierwsze słyszysz o wszystkim co masz w podpisie. :bajer:



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 19:15

Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:36 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pt maja 09, 2008 19:18

Dario84 pisze:moze chodzi o konkurencje :blush: ??
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
Dario84 pisze:jesli Ci to poprawi humor :chytry:
Bardziej poprawić już mi się nie da :)
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 19:18 przez uysy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 09, 2008 19:20

Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 12:36 przez Dario84, łącznie zmieniany 1 raz.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 6 gości