Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Rossi_PL
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 27, 2008 17:26
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: Rossi_PL » pn sie 24, 2009 15:26

Spory OT nam sie robi tutaj bo na wiedze zawsze jest miejsce :food: (moze by to przeniesc do jakiegos odpowiedniego dzialu?)

arwam tak wogole to zrobilem nim dopiero 17tys km i nigdy nie mialem notlaufa, najwieszke przeladowania sadzil do 1.3b, ale zgoda, nie musi byc reguly, nie wiem co sie wczesniej dzialo z autem.
Teraz nie mam overboostow wogole, za to troche za bardzo zbija cisnienie. Dobrze sie orientuje, ze koszt nowego turbo + soft to minimum 2k ?
Czemu polecasz odrazu 2052V (koszt podobny do tych slabszych a osiagi lepsze?).

Prawda jest taka ze zadowolibym sie pewnie zwyklym virusem. Ale jak juz turbo mialo by poleciec i kupic cos nowego to ceny podobne a mocniejsze mozna dostac, ale jak mocniejsze to i FMIC by sie zdalo miec.
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 15:29 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pn sie 24, 2009 19:13

Rossi_PL pisze:Czemu polecasz odrazu 2052V (koszt podobny do tych slabszych a osiagi lepsze?).
dlatedo że nie będzie tak wysilone jak małe i będzie jednocześnie znacznie trwalsze i powinno wystarczyć pod około 200KM



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1649
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » ndz wrz 13, 2009 13:10

Zastanawiam się nad całkowitym Wyrzuceniu EGR z samochodu tylko co zrobić z resztą przewodów ? Zamiast EGR chce założyć kawałek przejściówki. Dojście spalin zostanie zaślepione a co z tym gumowym przewodem trzeba zrobić ?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9267
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » ndz wrz 13, 2009 15:50

a co z tym gumowym przewodem trzeba zrobić ?
Rozumiem ze chodzi ci o ten wezyk z podcisnieniem sterujacym. Wystarczy go zaslepic. Ja wsadzilem nita zdaje sie fi 5 mm. EGRa zostawilem ale odlaczylem mu ten wezyk i caly czas jest w pozycji zamknietej( nie trzeba go zaslepiac). W VW nie bedzi ebledow po zaslepieniu tego wezyka tak jak to jest w innych markach np oplu z silnikami diesla gdzie sterowanie tez jest podcisnieniem i momo to ECU monitoruje stopien otwarcia egra i w razie odchylek przechodzi w tryb awaryjny tak wiec spoko.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Toledziak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 425
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
Lokalizacja: Kraków
Auto: Golf MK7.5 Variant
Silnik: DGTE

Post autor: Toledziak » ndz wrz 13, 2009 21:00

Panowie,a jaki zabieg proponujecie w silniku ATD? Chciałbym też wywalić EGRa tyle,że w tym motorze trzeba coś chyba dłubnąć VAGiem żeby go wyłączyć. Jaki kolektor proponujecie? Co do egra to chciałbym go całkowicie wywalić, nie tylko odpiąć itd.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 695
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Post autor: sebastian1901 » sob gru 08, 2012 15:26

Witam.
Troche odgrzewanie kotleta ale czy ktoś mógłby mi pomóc z dobraniem odpowiedniej rurki nawrotu spalin przy wymianie kolektora z AHF na ASZ bo jak szukałem na Allegro to są ze 3 rodzaje (różne długości i kąty wejść)
np

http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 06038.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 62300.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rura-rurka-laczaca-vw ... 80029.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rurka-rura-egr-a3-gol ... 31567.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dziękuję :pub:


Sebastian

Awatar użytkownika
pawel99
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 19:36
Lokalizacja: lbn

Re: Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Post autor: pawel99 » ndz gru 09, 2012 11:53

sebastian1901 pisze:Witam.
Troche odgrzewanie kotleta ale czy ktoś mógłby mi pomóc z dobraniem odpowiedniej rurki nawrotu spalin przy wymianie kolektora z AHF na ASZ bo jak szukałem na Allegro to są ze 3 rodzaje (różne długości i kąty wejść)
np

http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 06038.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rura-rurka-egr-przewo ... 62300.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rura-rurka-laczaca-vw ... 80029.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/rurka-rura-egr-a3-gol ... 31567.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z góry dziękuję :pub:
zrób tak http://allegro.pl/33-zaslepka-egr-zesta ... 38583.html" onclick="window.open(this.href);return false; :helm:



Awatar użytkownika
witus29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: sob wrz 23, 2006 14:32
Lokalizacja: małopolska/wadowice
Kontakt:

Re: Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Post autor: witus29 » sob maja 25, 2013 10:17

jaro4444 pisze:Może komuś się przyda. :grin:

W zależności od tego czy zostawiasz klapę gaszącą czy nie potrzebujesz różne materiały. Jeśli resztę dolotu masz oryginalną, to potrzebujesz:
a) bez klapy gaszącej - dodatkowo przejściówkę z fi 50 na kolektor (taką z flanszą) jak ma np. Grzybek (robiona przez Borysa), musisz zaślepić też wylot spalin z kolektora wylotowego i wlot powietrza do zaworka sterującego klapą gaszącą od strony siłownika,
Kolektor możesz też dać od 1,9 TDI 105 KM od Leona II/Golfa V/ Passata B6 ale dokładnie do niego trzeba dorobić flansze bo jest inna jak do ARL/ASZ (inaczej rozstawione są śruby)
http://img355.imageshack.us/my.php?image=rurka7by.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

b) zostawiasz klapę gaszącą:
- kolektor (koniecznie od ARL/ASZ bo od nowych TDI 1,9 105 KM z elektryczną klapą gaszącą nie pasuje kolektor do EGR od ARL/ASZ),
- EGR od ASZ/ARL (ważne bo od AWX ma siłownik z drugiej strony a wygląda bardzo podobnie)
- kolanko na szybkozłączkę od ASZ (tylko od niego pasuje P&P do oryginalnej rury dolotowej fi 50 mm)
- jak zostawiasz funkcjonujący EGR i powrót spalin (nie polecam) - to dodatkowo potrzebujesz przewód powrotu spalin od ASZ, z nierdzewki, ten bez chłodzenia cieczą powracających spalin.

Robota:
- montujesz kolektor, EGR, kolanko - P&P,
- przenosisz elektrozawór klapy gaszącej w inne miejsce (najlepiej montujesz go śrubą do trzymania pokrywy plastikowej silnika), przedłużasz wężyk podciśnienia do siłownika od elektorozaworu,
- podnosisz o ok 6-8 mm mocowanie górne plastikowej rury do turba (podkładasz parę podkładek) bo inaczej nie wchodzi wąż od odmy,
- podcinasz na ok. 1 cm krawędź osłony plastikowej silnika bo haczy o nowy siłownik EGR (większy),
- zaślepiesz ujście spalin do EGR z kolektora dolotowego i wejście do EGR (najlepiej obciętymi kołnierzami z oryginalnej rury EGR). Zaspawujesz tylko w nich dziury w środku.

Koszta:
- kolektor + EGR - ok. 200-250 zł,
- kolanko gumowe od ASZ 50-80 zł,

Robocizna 100-150 zł przy opcji b).

Ja mam tak zrobione i warto, bo poza lepszym kształtem kanałów w kolektorze masz o ok. 28% większą powierzchnię przeływu przez EGR i klapę gaszącą.

Na pytania szczegółowe też odpowiem jak coś.
Co do kolektora to wystarczy tylko otwory w EGR z ARL ASZ rozwiercić delikatnie i pasuje. Sprawdzone


Głupców się nie żałuje ,bo nikt ich nie sieje tylko sami rosną.

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2651
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Zakładanie kolektora od ARL/ASZ do TDI VP

Post autor: matisim » sob maja 25, 2013 15:06

Toledziak pisze:Panowie,a jaki zabieg proponujecie w silniku ATD? Chciałbym też wywalić EGRa tyle,że w tym motorze trzeba coś chyba dłubnąć VAGiem żeby go wyłączyć. Jaki kolektor proponujecie? Co do egra to chciałbym go całkowicie wywalić, nie tylko odpiąć itd.
ja tylko zaślepiłem wężyk i nic więcej, różnicy jakiejś wielkiej nie odczułem, po za świadomością żę silnik ma czyste powietrze.


u mnie gdy zamontowałem w 1Z kolektor z AWX ( reszta seria) to zauważyłem bardzo duży spadek dymienia na oporniku :) na starym kolektorze na dwójce i pedałem w podłodze zostawiał ślad, a po zmianie tylko lekki dymek był :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości