Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Wałek.Gd » pn kwie 06, 2015 13:04

Teraz przy 100 mam Ok 3,5 czyli realnie z 4. Fakt ze dawka nie zależy od wtrysków ale ktoś pisał, że większe wtryski ciężko okiełznać co kolwiek to znaczy. Ogółem powinno palić tyle samo.


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » pn kwie 06, 2015 13:11

Witam, te 4l/100km, to na MFie, tyle pokazuje, czy z tankowania tak wychodzi?


Tomek

Wałek.Gd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: ndz lip 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Gdańsk

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Wałek.Gd » pn kwie 06, 2015 13:18

Z mfa 3,5. Normalnie tak nie jeżdzę ale remont głowicy kompleksowy był, nowe popychacze hydrauliczne i wałek sdi więc jeździłem po obwodnicy nabijać km żeby na spokojne się ułożyło. Z tankowania mniej niż 4.
Turbo Brd wlasnie sprzedałem i jedzie już do mnie gtb22. Muszę pozbyć się 230 i pakuję 270:)


Jest: Toledo 1L 1.9 AFN
wtryski firad 270, gtb2260vk, pompa 11, wałek sdi, przelot 3' od połowy 2,5 na przelotowym końcowym

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » pn kwie 06, 2015 13:33

Wałek.Gd, poszło PW.


Tomek

Baster-b2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 30, 2014 20:01

Re: Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: Baster-b2 » czw lis 05, 2015 20:27

Witajcie
Mój projekt nie wypalił i mam wtryski 260 na opchnięcie.
Najchętniej wymieniłbym na 230 lub Proszę o namiar na wtryski 230
Pozdrawiam
feranto@wp.pl



roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: roofmaniak » wt sty 12, 2016 22:50

Witam,

Moje seryjne wtryski (Passat 1.9 TDi AFN 110KM) chyba już nie domagają i noszę się z zamiarem wymiany. W grę wchodzi wymiana końcówek na oryginalne 0,210mm lub też wymiana na popularne końcówki 0,216mm.

Teraz mam pytanie:
1) czy jest sens wymieniać na końcówki 216 przy założeniu, że nie będzie modyfikowany soft?
2) Czy można jeździć z wtryskami 216 bez zmodyfikowanego softu - nie uszkodzi to niczego...?
3) czy lepiej zamontować oryginalne 210 ?

Proszę o pomoc w podjęciu decyzji :)

Pozdrawiam!


Only Diesel user :)

tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: tomek08 » wt sty 12, 2016 23:43

Witam, w AFN, jeśli nikt, nic nie zmieniał, to masz ori wtryski z końcówkami 0,205, 0,210 występowały w T4kach. :bigok:
1. Jest sens, bo sama zmiana może dać 25-40KM, bez ruszania czegokolwiek, wszystko zależy od kondycji silnika i pompy paliwa.

2. Można tak jeździć, nic się nie uszkodzi, pod warunkiem, że nie było wcześnie chipa, jeśli był, to pasowało by przynajmniej zmniejszyć dawkę, bo będzie więcej dymu. wszystko zależy, jak będzie mocno kopcił?
Jeśli nic nie było ruszane, to nic się nie będzie działo. Jednak, żeby wykorzystać potencjał wtrysków, to pasowało by zrobić jakąś korektę pod te wtryski, można się spodziewać ponad 160KM lub więcej, wszystko zależy od kondycji silnika i pompy wtryskowej.

3. WZMy 0,216ci możesz kupić za 75zł sztukę, a to dość dobra firma.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
dawid13132
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
Lokalizacja: Kępa Chot/lbn

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: dawid13132 » śr sty 13, 2016 21:07

tomek08 pisze:est sens, bo sama zmiana może dać 25-40KM, bez ruszania czegokolwiek,
nie przesadziles troche?
tomek08 pisze:to pasowało by zrobić jakąś korektę pod te wtryski, można się spodziewać ponad 160KM lub więcej,
:shock: 160 lub wiecej na seryjnym turbo w afn po samym sofcie? :jaja:


Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip

roofmaniak
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt sty 05, 2007 01:24
Lokalizacja: wroclaw

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: roofmaniak » śr sty 13, 2016 21:48

Mam pytanko,

Jaki symbol mają te koncówki wtrysków WZM 0,216?
I czy sama wymiana koncówki wystrczy, czy muszę oddawać do pompiarza żeby to wymienił i ustawił odpowiednie ciśnienia --> jak się te ciśnienia ustawia (ktoś się orientuje?)

Aktualnie mam przyrząd do sprawdzania wtrysków, aczkolwiek sprawdzałem na nim wtryski do 1,6 TD a tam są inne końcówki --> tak wiec nie wiem czy ten przyrząd się nada?

Sorry, że tak drąże temat, ale chcę być przygotowany zanim dam się skroić pompiarzowi... --> trochę narzędzi posiadam i jakby to było możliwe to też mógłbym to sam zrobić o ile oczywiście moje urzadzenie do sprawdzania wtrysków dałoby radę z wtryskami z 1,9 TDi.

Pozdrawiam


Only Diesel user :)

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: KLICHO » czw sty 14, 2016 22:24

Normalnie oddajesz swoje wtryski i firma zakłada Ci zamówione przez Ciebie średnice otworków na końcówce :) Tylko pompiarz ustawi Ci precyzyjnie ciśnienia



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9268
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: wesol » czw sty 14, 2016 22:43

Zagadaj do kolegi Szatannnn Swego czasu robil takie przerobki wtryskow na WZM. Dosc dobrze ustawia cisnienia wtryskiwaczy. Zrezta bedziesz chcial to ci ustawi nawet dowolne wybrane cisnienie jakie bedziesz chcial. Nie wiem tylko jak uniego z czasem.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: KLICHO » czw sty 14, 2016 22:50

Ja robiłem ostatnio u kolegi Cobretiego. Na swoich korpusach i końcówki 216 WZM i ciśnienia 230/310. Jak na razie sprawiają się bez zarzutów. Kolega Cowboy też robi :)



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9268
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: wesol » czw sty 14, 2016 22:52

Obaj to tak jak jedna firma- regulacja w Nadarzynie Tez bardzo dobra robota.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

KLICHO
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 670
Rejestracja: ndz paź 09, 2011 14:45
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Zmiana wtrysków seria AFN na 216 / 230

Post autor: KLICHO » czw sty 14, 2016 22:58

Gdzie by nie dał będzie zadowolony :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości